![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nederland heeft in totaal een kleine 100 miljoen gedoneerd voor de slachtoffers van de Tsunamiramp, nu een aantal jaren geleden.
Ondanks alle inspanningen van de diverse rekenkamers is het onmogelijk te vertellen wat er met dit geld is gedaan. Lees dit artikel. http://www.nu.nl/algemeen/1883340/te...nami-azie.html Persoonlijk weet ik uit eigen onderzoek dat er maar bitter weinig bij de werkelijke slachtoffers is terechtgekomen en het merendeel op de rekeningen van de diverse hulporganisaties is blijven plakken die het geld (ten dele) hebben gebruikt voor andere doeleinden dan het gelde aanvankelijk gegeven was. Honderden miljoenen verdwijnen in het niets. kan dat allemaal maar? Kostbare tv spotjes moet de mensen aanzetten tot het weggeven van geld. Maar waar gaat dat geld naar toe? Weet u het?
![]() |
#2 |
|
![]() In alle landen is het zo.
Het werd al duidelijk als het in Amerika door Bush en Clinton geleid werd: de criminelen zitten erop. Hebben wij nog voor gewaarschuwd in de NWO draad en blijkt dat we gelijk hadden. Je moet weten met wie je te doen hebt in plaats van een naiëf geloof in hun goedheid te hebben. Dit geldt zowel voor NWO gerelateerde personen en organisaties.
Laatst gewijzigd door exodus : 16 december 2008 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het is niet de eerste keer dat geld voor goede doelen aan de strijkstok blijft hangen of anders gebruikt wordt dan oorspronkelijk bedoeld is. Daarom geef ik al jaren niets meer aan dit soort acties, maar geef enkel aan goede doelen bij mij in de buurt zodat ik er tenminste zelf op kan toezien wat er met mijn geld gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Verreweg het beste denk ik, maar toch jammer voor die mensen in Azië die werkelijk hoopten op aanzienlijke hulp, temeer daar de schade zo groot was en de hulp ook daadwerkelijk gegeven werd en aanwezig was.
Alleen hebben de verzamelde geitenwollensokkenclubs zich meester gemaakt van dit zeer vele geld en daarna was het verhaal - met hier en daar een uitzondering over.Via een netwerk waar ik toen deel van uitmaakte kon ik via bemiddeling van zeilers die ter plekke aanwezig waren nagaan of er daadwerkelijk hulp werd verleend. Een van onze scouts, die zelf op Sumatra zat zeilde met zijn schip de archipelrond, tot in Thailand toe maar hoorde overal hetzelfde verhaal. Hulpverleners waren er in overvloed maar van meer dan schade opnemen kwam er niet. En zeker geen tastbare hulp aan de direct getroffenen. Zoals vervanging van hun visboten.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - Niet alle organisaties in de wereld zijn betrouwbaar
- De NWO bestaat Oke!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik geef daarom nooit geld aan zulke oganisaties.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neem het voor wat het waard is...
Een op zijn minst tiental jaar geleden heeft men dat eens van 11.11.11 bekend gemaakt. 120 miljoen oude bfr hadden ze bijeengeschraapt en daarvan was 80 miljoen bestemd voor "werkingskosten".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat noem ik fraude.....
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=D'ARTOIS;3862428]Nederland heeft in totaal een kleine 100 miljoen gedoneerd voor de slachtoffers van de Tsunamiramp, nu een aantal jaren geleden.
Ondanks alle inspanningen van de diverse rekenkamers is het onmogelijk te vertellen wat er met dit geld is gedaan. Lees dit artikel. http://www.nu.nl/algemeen/1883340/te...nami-azie.html Persoonlijk weet ik uit eigen onderzoek dat er maar bitter weinig bij de werkelijke slachtoffers is terechtgekomen en het merendeel op de rekeningen van de diverse hulporganisaties is blijven plakken die het geld (ten dele) hebben gebruikt voor andere doeleinden dan het gelde aanvankelijk gegeven was. Honderden miljoenen verdwijnen in het niets. kan dat allemaal maar? Kostbare tv spotjes moet de mensen aanzetten tot het weggeven van geld. Maar waar gaat dat geld naar toe? Weet u het?[/QUOTE Een klain vraagje: hoeveel had België toen opgehaald ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dat Derk, vroeg ik net ook al af. In NL was het meer dan 80 miljoen Euro en daar heeft de Overheid toen iets van 100 miljoen van gemaakt.
Ik heb contact gehad via internet met verscheidene vissers op de Malediven, die al hun boten waren kwijtgeraakt en geen bestaansmiddelen meer hadden. Ik heb dit gemeld aan de diverse Oxfam organisaties, maar nooit is er iets ondernomen om de mensen op deze atolgroep in de Indische Oceaan te helpen. Uiteindelijk heeft een aantal bootbouwers uit onze gemeenschap mallen en matrixmateriaal alsmede verdere verwerkingsstoffen daar naartoe gestuurd. Maar van de geitenwollensokkenclubs werd nooit meer iets vernomen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat al of niet internationale hulporganisaties werkingskosten hebben, kan ik gerust aannemen. Maar dat betekent nog niet dat het geld dat mensen storten zomaar moet kunnen verdwijnen.
Daarom ben ik heel blij dat er steeds meer mogelijkheden komen om rechtstreeks contact op te nemen met hulpbehoevenden waar ook ter wereld. 'Internet' is alleszins een prachtuitvinding. Ook ik heb mijn bijdragen aan anonieme mastondonten drastisch teruggeschroefd, en steun voortaan ook liever kleine en controleerbare initiatieven en projecten van familieleden, vrienden of goede kennissen. Ik weiger nog langer melkkoe te spelen voor beroepsoplichters. Vriendelijke groeten, uw aller geitenwollensokker, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() De Telegraaf kwam hedenochtend met een opzienbarend artikel waaruiyt maar weer eens te meer blijkt hoe de zgn "linkse hoek" in werkelijkheid niet meer dan een parasitaire groep is die onder populistische slogans toch op stiekeme wijze hun zakken vullen.
Het is niet uitsluitend een PvdA exclusiviteit, dat stiekeme zakkenvullen, nee het is ook al overgewaaid naar de G-L. De partner van Femke Halsema, een zekere Robert Oey en de filmer Hans Fels hebben e.e.a. ophun geweten in het zo straatarme Haïti. Ontwikkelingsorganisaties zoals Cordaid (u weet wel, de club die zoveel Tsunami geld deed "verdwijnen") moesten duizenden euro's aan het tweetal betalen die ook nog de vriendin van Fels (als zgn "onafhankelijke journaliste") op de loonlijst aantrof. Een heel vies spelletje speelde zich af rondom de vertoning van de Haïtiaanse opera Le Mariage Lenglensou, gedirigeerd door Peter Nieuwint. Aan alle kanten wordt geknoeid en gerommeld met zgn Ontwikkelingssamenwerking dat niet meer is dan een linkse manier om zich geld toe te eigenen maar verder geen boodschap heeft.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je moet echt wel oppassen met mensen of projecten die op internet tegenkomt. Ik geef gewoon geld ter plaatse aan mensen die ik vertrouw (ook geen sinecure in Afrika) en familie zijn, en als ik terugga ga ik kijken wat ze ermee gedaan hebben. Ik geef niet veel, met 50 euro kunnen ze daar al veel doen, bvb. schoolfee betalen, medicijnen kopen als ziek zijn of een handeltje beginnen. Als ze het opgesoupeerd hebben aan pieteluttigheden of zuip krijgen ze geen euro meer. Ik ken alvast een pastoor die een project heeft in de grootste sloppenwijken van Nairobi, die vertrouw ik wel, hij leeft in die sloppenwijk, iedereen kent hem en respecteert hem (zoniet ging ik daar niet levens uit komen) en hij heeft er een schooltje gebouwd, het enige. Natuurlijk kan hij niet iedereen helpen of opnemen in z'n school, dat is wel hard. Veel mensen en kinderen zijn gewoon verloren. Hij heeft mij gevraagd om Belgische organisaties of individuën te zoeken die hem kunnen helpen. Meer bepaald denkt hij eraan toeristen rond te leiden in z'n wijk en z'n school, en dan kunnen ze geven wat ze willen. Dat is het gezicht van Nairobi die maar weinig toeristen zien, gruwelijk en het laat een blijvende impressie na. Misschien zijn er wel organisaties in geïnteresseerd. Het ergste is dat de Kenyaanse regering wel geld heeft (van toerisme o. a.) maar niets doet voor haar bevolking. Ook de rijke Kenyanen geven geen frank aan hun minder fortuinlijke medeburgers. Soms vraag ik me dan af waarom wij dat wel zouden moeten doen. Laatst gewijzigd door tomm : 25 december 2008 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook vragen bij projecten zoals "het glazen huis". Waar gaat dat geld naartoe? Dat zeggen ze er niet duidelijk bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Zouden we met z'n allen - dit vraagstuk draagt niet direct een politiek karakter - die hulporganisaties eens een verzoek sturen waarom o.a. de Tsunami slachtoffers nooit geholpen zijn?
Politics.be heet het grootste NL-talige politieke forum te zijn, welnu dan moet daar een zekere invbloed vanuit kunnen gaan. Bombardeer ze eens met mails. Ik gun de slachtoffers waarvoor extreem veel geld is ingezameld een klein beetje profijt daar van. Ik heb destijds alles uit het blik getrokken om hulp te krijgen voor die mensen, nog voordat die grote inzamelactie plaats vond. Cordaid heeft me keurig geïnformeerd hoe ze het geld gingen verdelen en daarna kwam het grote stilzwijgen. Her en der vernam ik dat extreem kleine bedragen, 15 - 20.000 euro werden gebruikt om totaal andere problemen op te lossen. Wat natuurlijk in geen enkele verhouding staat met de binnengekomen gelden. Het slimme van Cordaid is dat het een beschermkoepel is voor de deelnemende sub-organisaties, zoals bv "Memisa" die overigens op eigen houtje ook nog geld binnen probeert te krijgen via duur betaalde tv spotjes met het gebruikelijke stereotype patroon van hongerende kindertjes. Dat hongerende Afrika, en daar zal ik niets aan af doen, mag in geen geval een inkomstenbron zijn voor linkse baantjesjagers. Dus?