![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een zeer vaak gehoord tegenargument, waar mijn favoriete magazine (omdat het alles heel duidelijk en verstaanbaar uitlegt, zelfs voor leken en veel bronnenmateriaal geeft) een antwoord op gaf:
Citaat:
http://environment.newscientist.com/...ill%20warming? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://moregrumbinescience.blogspot....y-picking.html een blog die klimaatwetenschap probeert te verduidelijken zodat ook mensen zonder ruime achtergrondkennis de basis van de klimaatwetenschap leren begrijpen. Een blog die thuishoort in ieders bookmarks ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() In tegenstelling tot de conclusies die de gewone man die geen kaas van statistiek gegeten heeft tijdens deze strenge winterdagen zal trekken, is dat helaas niet het geval:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bleh.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De meeste mensen die zichzelf hier als sceptisch (wat ze zien als synoniem voor een "gezonde kritische houding :-/) beschouwen blijken geen enkele ter zake doende achtergrond te hebben. Wat ze denken, is dus hooguit gebaseerd op een krantenartikel, misschien het nieuws, de verhalen van de buurman of het eigen "buikgevoel"...
Daardoor worden er voortdurend sceptische argumenten gegeven die pijnlijk genoeg geen tegenargumenten zijn gezien deze argumenten ofwel geen steek houden, ofwel nooit beweerd werden door klimatologen of aanverwante wetenschappers. Het is bijzonder frustrerend voor mensen met kennis van zaken (waar ik niét toe behoor, maar ik deel wel hun frustraties omdat ik me een beetje heb pogen in te lezen) om dit aan te moeten zien/lezen Jij poneert in dit topic tenminste geen boutades maar stelt vragen, dat is een houding die veel meer respect verdient. Alleen moeten beide groepen natuurlijk ook nog wel de antwoorden willen lezen die aangereikt worden... ![]() |
![]() |
![]() |