![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Dit jaar zal de federale regering zowat 10.500.000.000 euro meer uitgeven dan dat zij aan inkomsten zal hebben. (begrotingstekort van meer dan 3%) Dat wil zeggen zij zal 10,5 miljard gaan lenen en dat de schuld die wij met zijn allen als gemeenschap hebben tot van 333 miljard zal stijgen. Elke meerderjarige Belg zal dan een gemiddelde gemeenschapsschuld hebben van om en bij de 43.130 euro. Ongeveer 20% van wat wij aan de gemeenschap afstaan gaat naar de betaling van intresten op onze gemeenschapsschuld.
In de voorbije 'vette' beweerde men dat de staatsschuld geleidelijk verminderde. Aangezien de burger over het algemeen toch geen begrip heeft van staatshuishoudboekhoudkunde, verzwijgt men wijselijk dat het hier gaat over de daling van het percentage ten opzichte van het BNP (wat wij met zijn allen verdienen), en niet over een daling van het staatsschuldbedrag zelf. Ook de zogenaamde daling van de intrestlasten betreft enkel de daling van het percentage intrestlasten ten opzichte van het totale begrotingsbedrag. De magere jaren noodzaken ons nu zogenaamd om 'in het rood' te gaan. De schrik voor directe welvaartsvermindering haalt het (eens te meer) op de angst dat onze kinderen de vergrijzingfactuur en de door ons doorgeschoven uitgavenkosten niet meer zullen kunnen (willen) betalen. Met andere woorden, het egoïsme , de kortzichtigheid, het kortetermijndenken, en de 'na ons de vliegen'-mentaliteit viert weer hoogtij. Onze kleinkinderen, de kiesgerechtigden van de toekomst zijn nu nog niet-kiesgerechtigd, zodoende... Eens de crisis wat gemilderd, zal men zich terug onder het mom van het 'vergrijzingsmonster' focussen op zogenaamde begrotingsevenwichten. Waar de noodzakelijke besparingen daartoe zullen gezocht worden is een retorische vraag. Wie daar zal onder lijden, ook!
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En bovendien...al eens nagedacht over hoeveel de voormalige kolonie Congo aan de Belgische gemeenschap heeft opgebracht? Als je dan bedenkt dat die oorspronkelijk VOLLEDIG eigendom was van Koning Leopold II, en deze achteraf aan de Belgische staat is overgemaakt, dan moet het koningshuis nog aardig wat jaren dodaties ontvangen, alvorens die opwegen tegen de voordelen die wij uit deze kolonie hebben gehaald. By the way... ik ben helemaal niet 'koningsgezind', maar ook dan heeft voor mij de waarheid zijn rechten...
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het is altijd al mijn overtuiging geweest - over welke staat men ook spreke - dat grondwettelijk de verplichting zou moeten vastgelegd worden van een jaarbegroting in evenwicht.
In zeer uitzonderlijke gevallen, en bij tweederdenmeerderheid, zou het parlement weliswaar een beperkt tekort mogen toestaan, voor zover dat tekort binnen de drie jaar wordt aangevuld. Op die manier volg je het basisprincipe van een gedegen (staats)huishouding, en kun je nooit tot een quasi structurele staatsschuld komen. Anders heb je, zoals nu het geval is, te maken met een samenleving die constant boven haar mogelijkheden leeft, en het nefaste resultaat van haar potverteren structureel doorschuift naar een volgende generatie. De zuivere logica, dus. Maar goed, politiek is nu eenmaal geen logica, nietwaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Oops...op verkeerde knoppeke gedrukt.
Laatst gewijzigd door Hallebarde : 17 februari 2009 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nieuwe wijn in oude zakken... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Kan mij niet voorstellen dat je niet weet dat het hier om een tijpfout gaat en dat 'dotaties' moest zijn...
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Een deel van banken en een deel van de burger (via uitgifte van staatsobligaties)
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |