Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 15:06   #1
save gaza
Vreemdeling

Standaard Gaza

The Israeli crimes in Gaza

SAVE GAZA
save gaza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:13   #2
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door save gaza Bekijk bericht

SAVE GAZA
Give us Hamas and the members of the Izz al- Din al- Quassam Brigades and will spare the rest.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:31   #3
save gaza
Vreemdeling

Standaard

no way>>>they are good fitghers >>the are trying to protect their country >>
the Israeli people must leave >>now>>
and they are not the same armed as Israel>>Israel is more stronger>>
but God (Allah) is with us >>we'll continue fighting >>never give up>>
Oud 30 december 2008, 15:34   #4
save gaza
Vreemdeling

Standaard >>

Israel killed 364 persons and more than 1800 enjourys in Gaza in 4 days>>
so>>you can move and hehp>>or shut up >>
and the pictures tell what is happining in Gaza>>

Laatst gewijzigd door save gaza : 30 december 2008 om 15:36. Reden: >>
Oud 30 december 2008, 15:39   #5
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
More than 360 Palestinians have been killed since the air force began its operation on Saturday, most of them members of Hamas security forces but at least 64 of them civilians, according to UN figures.

That means about 300 of them are milicians and rocketlaunchers of Hamas. Quiet a good score!
Oud 30 december 2008, 15:43   #6
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

SAVE GAZA
Citaat:
Citaat:
-Kan jij geen Nederlands?
-Ben jij een propagandaspambot?

Laatst gewijzigd door ZERO : 30 december 2008 om 15:44.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:44   #7
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
More than 360 Palestinians have been killed since the air force began its operation on Saturday, most of them members of Hamas security forces but at least 64 of them civilians, according to UN figures.

That means about 300 of them are milicians and rocketlaunchers of Hamas. Quiet a good score!
Als je elk overheidsdoelwit als een Hamasdoelwit bestempelt, dan kan je al bijna geen onschuldige burgers meer treffen. Hoe kan je het bombarderen van een universiteit, een moskee en een electriciteitscentrale anders verklaren? Want in tegenstelling tot datgene wat je beweert bestaat Hamas uit meer dan 'milicians and rocketlaunchers'.

Ronduit degoutant dat er hier mensen zijn die uitgaan van de collectieve schuld van de Palestijnen.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 december 2008 om 15:45.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 16:03   #8
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als je elk overheidsdoelwit als een Hamasdoelwit bestempelt, dan kan je al bijna geen onschuldige burgers meer treffen. Hoe kan je het bombarderen van een universiteit, een moskee en een electriciteitscentrale anders verklaren? Want in tegenstelling tot datgene wat je beweert bestaat Hamas uit meer dan 'milicians and rocketlaunchers'.

Ronduit degoutant dat er hier mensen zijn die uitgaan van de collectieve schuld van de Palestijnen.
Nee, ik geen geval. Ik betreur elk slachtoffer dat niet gelieerd is noch sympathiseert met Hamas, en die zijn er ook in Gaza met duizenden maar moeten nu nog even zwijgen. Niet de Gazanen interesseren ons, wel de demilitarisatie van de Gazastrook, zodat het ophoud met Qassam missiles boven Z-Israël. Eens Hamas uitgerookt is, is de kous af en trekt het IDF, eens de orde weer hersteld is, zich terug uit Gaza. Eind goed al goed.
Oud 30 december 2008, 16:32   #9
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht

Dus als ik het goed begrijp geeft de VN met die telling aan dat ze het eens zijn met de stelling "elk overheidsdoelwit als een Hamasdoelwit".
En zou er in Gaza nog een overheidsinstelling zijn die niet vol zit met Hamas-leden? Misschien bij de dokters, die hebben ze te hard nodig om aan de kant te schuivens als die niet pro-Hamas zijn.
En die Universiteit was een Islamitische Universiteit. Daar wordt geen wetenschap gedaan, alleen in dit geval techniek: hoe maak je bommen en raketten? Vandaar dat bombardement op een "laboratorium".
En die moskee: dat het naastliggende ziekenhuis beschadigd raakte kwam door een secundaire explosie (dwz. van het daar opgeslagen wapentuig).

Ik ben blij dat dit forum voor mij niet degoutant is. Op veel andere forums worden Joden collectief voor schuldig gehouden. Vandaar dat die extra bewaking op het moment in België van synagogen en andere "Joodse" zaken niet verwonderlijk is.
Maar helaas, vele Mohammedanen en hun fellow travelers gaan ervan uit dat Joden door aanwezig te zijn in Israël niet onschuldig zijn en dat zodoende alle burgers legitieme doelen zijn: er leven geen onschuldige burgers in Israël. Zelf Israëlische Palestijnen ziijn niet onschuldig. Hoe ze dat recht praten, weet ik niet. Kan iemand me dat vertellen?

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 30 december 2008 om 16:39.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:34   #10
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Hamas heeft dit over zichzelf uitgeroepen. Iedereen die in mijn ogen Hamas verdedigt is even erg als een zwijn. Die mensen zijn laffe terroristen die zich achter Allah verschuilen om hun gruweldaden goed te praten. Bah bah!
Als Hamas geen raketten had afgeschoten op Israël, was dit nooit gebeurd. En nu moeten ze maar op de blaren zitten. Ik hoop dat ze eraan kapotgaan. Echt waar...

En voor die mogelijk spambot/Palestijn/?wat dan ook? :

Hamas has done this by herself. Israeli airstrikes are nothing less than they diserve for launching rockets into Israeli terretory. How would you feel living in Sderot? I think not realy nice... Hamas could have ended this before it even begon it they had only give up there claim over lost grounds! And Allah is with you? Well ... they have Tenach ... I have God ... so what? If Allah would be with you, wouldn't you have already blasted the Israeli's out with some sort of god-super-weapon? I think not...
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:51   #11
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Hamas oogst nu wat ze gezaaid hebben door moskeen en ziekenhuizen te gebruiken als militaire basissen, door munitiedepots te plaatsen in woonwijken, met het volle medeweten van de mensen die nu spijtig genoeg "burger"slachtoffers zijn.

Als Hamas met vol medeweten van de burgerbevolking raketten lanceert vanop schoolgebouwen etc... Tja.

Spijtige zaak natuurlijk, maar Hamas heeft dit zelf uitgelokt.

Je gaat niet een beer die ligt te slapen constant tegen zijn kl*ten stampen en dan gaan blijten als hij wakker wordt en je in stukken scheurt.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:11   #12
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Give us Hamas and the members of the Izz al- Din al- Quassam Brigades and will spare the rest.

Wie denkt u eigenlijk wel dat u bent?

God zelve en na 16u ook nog legerchef van de IDF misschien?

Manmanman... Sommige zionisten verliezen duidelijk alle controle over de pedalen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:19   #13
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hamas oogst nu wat ze gezaaid hebben door moskeen en ziekenhuizen te gebruiken als militaire basissen, door munitiedepots te plaatsen in woonwijken, met het volle medeweten van de mensen die nu spijtig genoeg "burger"slachtoffers zijn.

Als Hamas met vol medeweten van de burgerbevolking raketten lanceert vanop schoolgebouwen etc... Tja.

Spijtige zaak natuurlijk, maar Hamas heeft dit zelf uitgelokt.

Je gaat niet een beer die ligt te slapen constant tegen zijn kl*ten stampen en dan gaan blijten als hij wakker wordt en je in stukken scheurt.
Onzin. Alle infrastructuur werd en wordt door de israëli's vernield. De Gaza-strook is een onleefbare strook van 360km² groot waar maar liefst 1,5 miljoen mensen gedwongen moeten op leven, zonder industrie, zonder haven, zonder landbouwgronden in een dor en warm klimaat. Hamas heeft overschot van gelijk te strijden voor hun land, tegen een uiterst gewelddadige imperialistische bezetter die door geld van overzeese belastingebetalers en lobby's in leven wordt gehouden.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:48   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Hamas heeft dit over zichzelf uitgeroepen. Iedereen die in mijn ogen Hamas verdedigt is even erg als een zwijn. Die mensen zijn laffe terroristen die zich achter Allah verschuilen om hun gruweldaden goed te praten. Bah bah!
Ben jij er geweest? Weet jij waarover je spreekt? Het gaat dus gewoon over mensen als jij en ik (vrouwen, kinderen, bejaarden, ...) die uit hun huizen gedreven zijn, die in een open lucht gevangenis leven en dan nog eens gebombardeerd worden.

En dan durf jij nog stellen dat de Palestijnen de terroristen zijn? Je zou je beter eens informeren, i.p.v. je haatpropaganda te verspreiden.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:48   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Onzin. Alle infrastructuur werd en wordt door de israëli's vernield. De Gaza-strook is een onleefbare strook van 360km² groot waar maar liefst 1,5 miljoen mensen gedwongen moeten op leven, zonder industrie, zonder haven, zonder landbouwgronden in een dor en warm klimaat. Hamas heeft overschot van gelijk te strijden voor hun land, tegen een uiterst gewelddadige imperialistische bezetter die door geld van overzeese belastingebetalers en lobby's in leven wordt gehouden.
Zo is dat.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:58   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat helpen!
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 20:17   #17
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik geen geval. Ik betreur elk slachtoffer dat niet gelieerd is noch sympathiseert met Hamas
Ik betreur de stuitende hypocrisie van mensen die beweren dat ze de slachtoffers betreuren die ze volop aan het maken zijn terwijl ze bezig zijn met het gooien van tonnen aan explosieven op stedelijk gebied.

Ik neem aanstoot en wordt wrevelig van de hypocrisie van massamoordenaars die krokkodillentranen plengen halverwege hun massamoord.

Ik neem ook aanstoot aan de stuitende hypocrisie van mensen die die massamoorden goedpraten, die vanachter hun computer hardop en enthousiast supporteren voor de massamoordenaars en terloops noteren dat ze de slachtoffers van die massamoord betreuren.

(disclaimer en tevens nota aan de mods: ik wil niet beweren dat de auteur een hypocriet is. Ik druk louter mijn persoonlijke afkeur van hypocrieten uit. Dat is niet bedoeld als een persoonlijke aanval maar als een zeer nauwgezette en correcte analyse van de inhoud van het geschrevene. Ik wil hiermee ook geenszins suggereren dat hypocrieten of andere mensen met een mentale of fysieke handicap of van joodse origine minderwaardig zouden zijn en bijvoorbeeld zelf het slachtoffer zouden moeten worden van de daden die ze stellen of goedpraten. Tevens wens ik geenszins op te roepen tot daden van agressie of geweld tegen de hierboven omschreven hypocrieten, mensen met een mentale of fysieke handicap of van joodse origine ook als dat mijn persoonlijke emoties zou bevredigen en van de wereld een betere plaats maken. In laatste instantie wens ik geenszins te suggereren dat joden of mensen met een mentale of fysieke handicap van de planeet zouden moeten verwijderd worden in functie van mijn emoties noch dat dat van de wereld een betere plaats zou maken. Ik wens ook geenszins te suggereren dat joden mensen zouden zijn met een fysieke of mentale handicap of noodzakelijkerwijs hypocrieten.)

(disclaimer van de disclaimer, tevens nota 2 aan de mods: Gezien de gevoeligheid van het thema wens ik te benadrukken dat de opsomming in mijn vorige disclaimer van joden, mensen met een mentale en fysieke handicap en hypocrieten geenszins moet opgevat worden als een veralgemening van joden. Noch moet het begrepen worden als een veralgemening van mensen met een fysieke of mentale handicap met hypocrieten of andersom. Ik wens tevens voor alle duidelijkheid te benadrukken dat ook mensen met een andere huidskleur hieronder niet noodzakelijkerwijze verstaan moeten worden. Laat staan mensen met een andere religieuze achtergond, ethnische afkomst of seksuele voorkeur)

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 20:22   #18
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

SAVE GAZA

these are horrible pictures.

Please don't think that the handfull israeli extremists here on this forum are representative of what the flemish people think. these fundamentalists are panicking because all the lies about their "peacefull" Israel and always bad Palaestinians are being shattered like never before. Even the pro israeli propaganda machine can't begin to justify the atrocities and crimes Israel is committing right now. Support for Palestininans and sheer disgust for war atrocities committed by israel is growing every day, everywhere in europa.

I hope that the killing stops. And that palestinians can just live in peace on their rightful land with jews living among them and both people prospering.
Unfortunatly, i think Palestinians will never forgive what the israelis are doing right now and payback will be severe in the coming decades... I hope i'm wrong but i honestly can't blame the Palestinians for it if they would.

PS/ This is a flemish speaking forum and as a people whe are somewhat sensitive about non-flemish speaking posts and posters here: those are not met with much sympathy regardless of their views; so keep that i mind

Sorry, dat ik even in het engels antwoord; maar even verduidelijken was toch even op zijn plaats , dacht ik.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 20:34   #19
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Hamas heeft dit over zichzelf uitgeroepen. Iedereen die in mijn ogen Hamas verdedigt is even erg als een zwijn.

Wat is er mis met een zwijn, tenzij u een moslim of jood bent? Zwijnen zijn naar verluidt bijzonder intelligente dieren die zeer goed truffels kunnen opsporen.

Ik heb hier verder overigens nog niemand weten schrijven dat hij Hamas klakkeloos verdedigt. Mensen verdedigen het recht van Palestijnen om zich te verzetten tegen de illegale bezetting van hun land. Dat recht wordt overigens internationaal erkend: iedereen heeft dat recht, dus ook de Palestijnen.
Men kan zich vragen stellen over de methodieken van Hamas. Die vragen zijn terecht. Het zou beter zijn als Palestina een autonome erkende staat was en zich zou moeten houden aan internationale rechtsregels.
Ik zou ook liever zien dat Palestina dan over een standing army zou kunnen beschikken dat het Israëlisch leger met gelijke wapens zou kunnen bestrijden in plaats van met die idiote Qassamraketten. Zoals elke natie hebben ook de Palestijnen mijns inziens recht op F16 vliegtuigen, tanks en artillerie. Dan zouden ze zeker ophouden met zichzelf op te blazen in bussen en in café's. Zoals Israël vandaag aantoont is het veel efficiënter om bommen vanuit F16 vliegtuigen te gooien dan ze om je middel te binden. Ik geloof dat ook de strijders van Hamas dat wel zouden inzien.
Ze zouden zich dan ook niet moeten terugtrekken in dichtbevolkte gebieden maar konden hun luchtmacht inzetten boven Tel Aviv.

Ik merk dat velen die hier Israël steunen blijk geven van dat inzicht: ze verwijten Hamas in hoofdzaak dat het een asymmetrische oorlog voert en beroep moet doen op guerrillataktieken (die in de geschiedenis overigens hun nut bewezen hebben). Laat osn daarom samen ijveren voor een erkende Palestijnse staat en een regulier, goed bewapend leger voor de Palestijnen. Het terrorisme zal rap gedaan zijn. Want niet vergeten: een man met een bom, noemt men een terrorist, een man met een luchtmacht en bijzonder veel bommen noemt men een generaal.
Citaat:
Die mensen zijn laffe terroristen die zich achter Allah verschuilen om hun gruweldaden goed te praten. Bah bah!
Inderdaad: zich achter Allah verschuilen, hoe durven ze. In plaats van zich te verschuilen achter internationale rechtsregels die strijdende partijen verbiedt om civiele infrastructuur te bombarderen zoals tv-zenders, energiecentrales, waterzuiveringsinstallaties, scholen zoals Israël dezer dagen volop doet. In plaats van zich achter de Conventie van Genève te verschuilen die strijdende partijen verbiedt om een bevolking collectief te straffen voor de misdaden van enkelen, zoals Israël al bijzonder lang doet.
In plaats van zich achter de resoluties van de VN te verschuilen die Israël gebieden zich terug te trekken uit de sinds 1967 bezette gebieden, de kolonies te ontmantelen en de gevluchte Palestijnen te laten terugkeren.
In plaats van zich te verschuilen achter het hypocriete masker van de massamoordenaar die de onschuldige slachtoffers die hij dagelijks maakt zegt te betreuren.

Citaat:
Als Hamas geen raketten had afgeschoten op Israël, was dit nooit gebeurd.
Inderdaad: voor Hamas bestond heeft Israël nooit moorden uitgevoerd op Palestijnen. Voor Hamas met raketten schoot, heeft Israël nooit Palestijnse dorpen met de grond gelijk gemaakt. Voor Hamas met raketten schoot is Israël nooit Libanon binnen gevallen, heeft het nooit Syrië of Irak gebombardeerd. Voor Hamas bestond en raketten afschoot heeft Israël nooit de slachtpartij in Shabra en Shatila oogluikend mee georganiseerd. Voor Hamas raketten afschoot heeft Israël nooit gebieden geannexeerd, onschuldigen in de gevangenis geworpen of de Gazastrook bezet. Zoiets zou Israël nooit doen als Hamas geen raketten afschoot, nietwaar?
Citaat:
En nu moeten ze maar op de blaren zitten. Ik hoop dat ze eraan kapotgaan. Echt waar...
Hopen dat mensen ergens aan kapot gaan is geen politiek standpunt, het draagt niet bij tot een politieke analyse en het levert geen enkele bijdrage aan een beter begrip of inzicht in een probleem. Maar dat is natuurlijk uw bedoeling niet.

(disclaimer en tevens nota aan de mods: ik wil niet beweren dat de auteur een zwijn is. Ik druk louter mijn persoonlijke afkeur voor zijn standpunten uit. Dat is niet bedoeld als een persoonlijke aanval maar als een zeer nauwgezette en correcte analyse van de inhoud van het geschrevene. Ik wil hiermee ook geenszins suggereren dat zwijnen of andere mensen met een mentale of fysieke handicap of van joodse origine minderwaardig zouden zijn en bijvoorbeeld zelf het slachtoffer zouden moeten worden van de daden die ze stellen of goedpraten. Tevens wens ik geenszins op te roepen tot daden van agressie of geweld tegen de hierboven omschreven zwijnen, mensen met een mentale of fysieke handicap of van joodse origine ook als dat mijn persoonlijke emoties zou bevredigen en van de wereld een betere plaats maken. In laatste instantie wens ik geenszins te suggereren dat joden of mensen met een mentale of fysieke handicap van de planeet zouden moeten verwijderd worden in functie van mijn emoties noch dat dat van de wereld een betere plaats zou maken. Wat zwijnen betreft ben ik daar niet zo zeker van. Dat ware niet slecht in de strijd tegen de opwarming van de planeet. Ik wens ook geenszins te suggereren dat joden mensen zouden zijn met een fysieke of mentale handicap of noodzakelijkerwijs hypocrieten.)

(disclaimer van de disclaimer, tevens nota 2 aan de mods: Gezien de gevoeligheid van het thema wens ik te benadrukken dat de opsomming in mijn vorige disclaimer van joden, mensen met een mentale en fysieke handicap en zwijnen geenszins moet opgevat worden als een veralgemening van joden. Noch moet het begrepen worden als een veralgemening van mensen met een fysieke of mentale handicap met zwijnen of andersom. Ik wens tevens voor alle duidelijkheid te benadrukken dat ook mensen met een andere huidskleur hieronder niet noodzakelijkerwijze verstaan moeten worden. Laat staan mensen met een andere religieuze achtergond, ethnische afkomst of seksuele voorkeur)

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 december 2008 om 20:37.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 20:39   #20
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.zonder landbouwgronden in een dor en warm klimaat.......
Leven is geen pretje in de Gazzaomgeving,zeker niet met Hamas als controlerende macht.
Maar hoeveel keer moet men herhalen dat er tot 2 jaar geleden in dezelfde gebied het grootste landbouwexport bestond.
Hamas heeft in een mum van tijd de gronden onvruchtbaar gemaakt en een platform gemaakt om raketten te schiten.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be