![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De liberale vakbond ACLVB zal bij de sociale verkiezingen in mei opkomen in meer bedrijven. Vroeger was de liberale vakbond in te weinig bedrijven vertegenwoordigd, zegt het ACLVB. Maar dat is stilaan aan het veranderen. Bij de sociale verkiezingen in mei zullen de liberalen in bijna 2.000 bedrijven vertegenwoordigd zijn. Dat is een stijging met 20% tegenover de vorige sociale verkiezingen in 2000. Ook het aantal kandidaten op de blauwe lijst is met ruim 10% gestegen.
Zouden er hier op de site ook ACLVB'ers zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() De ACLVB moet vooruitgang boeken bij de komende Sociale Verkiezingen !
Als hoofdafgevaardigde voor de ACLVB zie ik elke dag dat het ACV en ABVV hun tijd besteden aan zieltjesjagerij en niets anders doen dan zich op een aggresieve manier profileren bij het personeel. De ACLVB gebruikt deze tijd om op te komen voor de rechten (maar ook plichten) van de werknemers zonder veel cinema te verkopen ! Het spijtige is dat vele werknemers nog steeds geloven in de grootsheid van het ACV en de sociale politiek uit de jaren '70 van het ABVV. De ACLVB moet en zal een kans krijgen om hun leden een degelijke, kwaliteitsvolle service te verlenen binnen het bedrijfsleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zoals bij Ford zeker, met hun kandidatenlijstenstunt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Er zijn nog meer bedrijven in Belgïe dan Ford Genk !
De message die ik enkel wil meedelen is dat de vakbondsafgevaardigden er moeten zijn voor hun werknemers en niet voor eigenbelang ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je message is zeker belangrijk! Het ACV en ABVV zullen daarin niet verschillen met het ACLVB, denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() De blauwe vakbond zou beter zijn geld investeren in een adequate dienstverlening ipv dure mediacampagnes te voeren.
Ik heb uit scha en schande geleerd dat indien je professioneel advies mbt tot je arbeidscontract zoekt, je niet bij het ACLVB moet zijn. In mijn bedrijf kan ik vaststellen dat het ACLVB inderdaad veel kandidaten heeft ingediend, maar dat dat de grootste marginalen denkbaar zijn. Allemaal personen die met één been buiten stonden....16 kandidaten uit dezelfde dienst (er werken maar 25 mensen op betrokken dienst). Je gaat me niet vertellen dat deze personen het uit idealisme doen... Een persoon die in zijn opzeg zit voor brugpensioen... maw ze hebben evenveel kandidaten als leden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() MJa, liberalisme en vakbonden gaan nu eenmaal niet samen naar mijn mening.