![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is bont te bond? Alsook de gruwel die hierbij gelinkt is.
U mening telt! Een poll was wenselijk geweest, helaas waren de omstandigheden tegen mij. Een paar ideeën om u op weg te helpen. *Tegen de gruwel *Voor de gruwel (lekker luguber) *Voor de esthetiek *Voor de goedkoop Ik hoop dat de meningen wat verschillen. Groet.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 13 januari 2009 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen bont als daarvoor dieren in schamele kooien moeten worden gefokt en een afschuwelijke leven hebben.
Bont als bijprodukt kan acceptabel zijn, mits ook daar de dieren een zinvol leven hebben gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren even gekeken naar dat programma op één. Ik zag één fragment (een dier dat weerloos werd neergeknuppeld) en toen schoot m'n gemoed vol en kreeg ik braakneigingen.
Dat men maar nepbont koopt, er is geen enkele reden om die beestjes zo te laten lijden in hun leven.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zou het ook zo goed aanvoelen als ze jouw zouden doodknuppelen voor u velleke af te trekken?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ook tegen bont, dat is pure dierenmishandeling net zoals foie gras.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de Ethiek valt te twisten, maar over het gevoel van echt bont versus nep niet.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() My 2¢:
-Survival of the cutest: De hoge aaibaarheidsfactor van de bontdiertjes wordt nogal gebruikt/misbuikt om het doel te bereiken. Als het van een wrattenzwijn/kakkerlak/... kwam, zou de antibondlobby helemaal niet zo sterk staan. -Echt Bont is warmer en wekt minder allergieën op dan nepbond. -Leder is ook van dieren afkomstig. Dat wil echter allemaal niet zeggen dat er geen dierenmishandeling in het spel. Het is compleet overbodig om die dieren een langzame pijnlijke dood te geven door ze levend te villen/neer te knuppelen zoals SOMS gebeurt. Ook moeten ze (indien het niet om natuurlijke maar gekweekte dieren gaat) op een waardige manier in gevangeschap zitten ipv. te kleine kooien en dergerlijke meer.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Altijd al voor kunstbont geweest : ik had vroeger een klant in Noord-Frankrijhk waarvoor ik containerladingen vol met het spul naar Noord-Amerika vervoerde ; qua werkgelegenheid is nbepbont in ieder geval super !
Puur ethisch zijn er wel ergens haken aan het idee : er zijn traditionele volksgroepen waar het "om den pelze" jagen een deel is van de volkscultuur ; een beetje zoals het levend verorberen van oesters en kleine visjes. Ook ivm met medische experimenten is het moeilijk om algemeen aanvaardbare ethische regels op te leggen ; kankeronderzoeken, onderzoeken naar geneeswijzen voor diverse psychische stoornissen, aanleding voor zelfdoding enz.. kunnen blijkbaar niet zonder de nodige muizen en rhesus-aapjes ed. Intussen is het algemeen nog altijd aanvaard dat "de mens" als oorlogszuchtig nationalistisch wezen elkaar en elkaars kinderen op beestachtige hoog-technologische wijze aflmaakt... met een grote voorkeur deze technologische know-how vooral aan jongeren vanaf 17 jaar toe te vertrouwen (omdat die blijkbaar het best geconditioneerd kunnen worden om aan dergelijke slachtpartijen mee te werken). Is mensen misselijk ?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bont van niet-bedreigde diersoorten lijkt me wel oké.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedreigt is relatief.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog spelen de omstandigheden een zeer belangrijke rol... Het is niet omdat een dier niet bedreigd is, dat het als een onbenullig iets moet worden gemarteld. Dieren levend stropen gaat er vér over.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Liever dus van dieren die sowieso beschoten gaan worden vanwege teveel voortplanting of al-dode dieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ²
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilde kattebont dus.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 januari 2009 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sommige dieren worden levend gevild. Tegen deze schande kan alleen maar met harde hand opgetreden worden. Het probleem is dat bijvoorbeeld in China en in Canada de regering deze barbaarse dierenmishandeling toelaten.
Mijn voorstel is dat er een internationale verzetsorganisatie opgericht wordt ter bescherming van de dieren. Indien "mensen" op industriële wijze dieren zwaar mishandelen, verwaarlozen, gruwelijk vermoorden, dan moet hiertegen met geweld, zijnde terreur worden opgetreden, via bomaanslagen of de dierenbeul afknallen. Dit is de enige manier om de rest twee keer te laten nadenken. Dat soort van ongedierte kent alleen maar geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Dat is waar. Bont kan dus wel bestaan zonder dierenmishandeling en zo... Door een verminderd aanbod zullen de prijzen wel stijgen, maar dat is dan maar zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |