![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
Even inleiden : travestie betekent dat een man zich verkleedt als vrouw (ook omgekeerd, maar dit is zeldzamer), omdat hij zo zijn vrouwelijke kant beter kan beleven. Wij hebben allemaal wel vrouwelijke trekjes maar bij travestieten is dat net iets meer. Vaak zie je ook jongens die wat vrouwelijker gekleed gaan dan andere, zo zie je dat er gradaties in travestie bestaan.
En waarom zouden mannen geen rok mogen dragen, bij de oude Grieken was dat heel normaal, net zoals homoseksualiteit ? Transseksualiteit betekent eenvoudig uitgedrukt dat de man (of wederom vrouw) geboren is in een verkeerd lichaam. We fantaseren als man allemaal wel eens dat we vrouw zijn en gepakt worden door een andere man, maar wederom is dat verlangen bij transseksuelen net iets groter. Zij laten zich medisch ombouwen en vaak is dit een lange lijdensweg. Vaak zijn deze minderheden jammer genoeg het onderwerp van spot, veelal natuurlijk door mensen die zelf aanleg hebben voor deze zaken (net zoals de meest verwoede homofoben meestal homoseksuele verlangens koesteren). Daarom had ik graag wat meer aandacht voor deze minderheden gevraagd. Ik denk bijvoorbeeld aan de oprichting van een bijzonder meldpunt discriminatie en meer voorlichting van onze jeugd. En vooral meer positief in de media komen, LouisLouise is in deze een prachtig initiatief en verdient zeker navolging. Hebben jullie ook ervaringen met travestie / transseksualiteit, koesteren jullie stiekem verlangens, of zijn er voorstellen om deze groep van mensen een beter maatschappelijke positie te geven, post het dan hier. ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hupla ...nog een groepje kwiestenbiebels er bij.
|
|
|
#3 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In feite zijn het niet mannen die onderdrukt worden door geen rok te "mogen" dragen (tuurlijk mag dat wel), het waren vrouwen die onderdrukt werden doordat ze geen broek mochten dragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat: