Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 11:54   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard meer aandacht voor travestisme en transseksualiteit

Even inleiden : travestie betekent dat een man zich verkleedt als vrouw (ook omgekeerd, maar dit is zeldzamer), omdat hij zo zijn vrouwelijke kant beter kan beleven. Wij hebben allemaal wel vrouwelijke trekjes maar bij travestieten is dat net iets meer. Vaak zie je ook jongens die wat vrouwelijker gekleed gaan dan andere, zo zie je dat er gradaties in travestie bestaan.

En waarom zouden mannen geen rok mogen dragen, bij de oude Grieken was dat heel normaal, net zoals homoseksualiteit ?

Transseksualiteit betekent eenvoudig uitgedrukt dat de man (of wederom vrouw) geboren is in een verkeerd lichaam. We fantaseren als man allemaal wel eens dat we vrouw zijn en gepakt worden door een andere man, maar wederom is dat verlangen bij transseksuelen net iets groter. Zij laten zich medisch ombouwen en vaak is dit een lange lijdensweg.

Vaak zijn deze minderheden jammer genoeg het onderwerp van spot, veelal natuurlijk door mensen die zelf aanleg hebben voor deze zaken (net zoals de meest verwoede homofoben meestal homoseksuele verlangens koesteren). Daarom had ik graag wat meer aandacht voor deze minderheden gevraagd.

Ik denk bijvoorbeeld aan de oprichting van een bijzonder meldpunt discriminatie en meer voorlichting van onze jeugd. En vooral meer positief in de media komen, LouisLouise is in deze een prachtig initiatief en verdient zeker navolging.

Hebben jullie ook ervaringen met travestie / transseksualiteit, koesteren jullie stiekem verlangens, of zijn er voorstellen om deze groep van mensen een beter maatschappelijke positie te geven, post het dan hier.

HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 20:21   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hupla ...nog een groepje kwiestenbiebels er bij.
Oud 6 januari 2009, 20:48   #3
AbdulAlhazred
Vreemdeling

AbdulAlhazred's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We fantaseren als man allemaal wel eens dat we vrouw zijn en gepakt worden door een andere man
leuk dat jij in ieders plaats kan antwoorden.
AbdulAlhazred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 20:55   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En waarom zouden mannen geen rok mogen dragen, bij de oude Grieken was dat heel normaal, net zoals homoseksualiteit ?
Homoseksualiteit was helemaal niet zo maintstream bij "de" Oude Grieken, en mannen droegen historisch een broek omwille van allerlei praktische redenen (beter werken, paard rijden, vechten, &c.).

In feite zijn het niet mannen die onderdrukt worden door geen rok te "mogen" dragen (tuurlijk mag dat wel), het waren vrouwen die onderdrukt werden doordat ze geen broek mochten dragen.

Citaat:
We fantaseren als man allemaal wel eens dat we vrouw zijn en gepakt worden door een andere man,
Dagelijks eh. Vlak voor ik ga slapen. Oe ja, daar is 't lekker. Lekker hard. Oe ja.

Citaat:
Zij laten zich medisch ombouwen en vaak is dit een lange lijdensweg.
Maar ochottekes toch.

Citaat:
Daarom had ik graag wat meer aandacht voor deze minderheden gevraagd.
En dat doet ge, of all places, HIER?
Oud 6 januari 2009, 22:54   #5
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even inleiden : travestie betekent dat een man zich verkleedt als vrouw (ook omgekeerd, maar dit is zeldzamer), omdat hij zo zijn vrouwelijke kant beter kan beleven. Wij hebben allemaal wel vrouwelijke trekjes maar bij travestieten is dat net iets meer. Vaak zie je ook jongens die wat vrouwelijker gekleed gaan dan andere, zo zie je dat er gradaties in travestie bestaan.

Transseksualiteit betekent eenvoudig uitgedrukt dat de man (of wederom vrouw) geboren is in een verkeerd lichaam. We fantaseren als man allemaal wel eens dat we vrouw zijn en gepakt worden door een andere man, maar wederom is dat verlangen bij transseksuelen net iets groter. Zij laten zich medisch ombouwen en vaak is dit een lange lijdensweg.

Vaak zijn deze minderheden jammer genoeg het onderwerp van spot, veelal natuurlijk door mensen die zelf aanleg hebben voor deze zaken (net zoals de meest verwoede homofoben meestal homoseksuele verlangens koesteren). Daarom had ik graag wat meer aandacht voor deze minderheden gevraagd.

Ik denk bijvoorbeeld aan de oprichting van een bijzonder meldpunt discriminatie en meer voorlichting van onze jeugd. En vooral meer positief in de media komen, LouisLouise is in deze een prachtig initiatief en verdient zeker navolging.

Hebben jullie ook ervaringen met travestie / transseksualiteit, koesteren jullie stiekem verlangens, of zijn er voorstellen om deze groep van mensen een beter maatschappelijke positie te geven, post het dan hier.

Ik vind het goed dat je erover begint. Ik ben het zelf niet, maar het mag best gezegd worden. Eens kijken hoe tolerant Europa werkelijk is.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 23:55   #6
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe weet jij of alle mannen over zulke dingen dromen ? Waarom je eigen geval voor een algemeenheid nemen ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 00:28   #7
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe zou dit toch komen? bestaat er tegenwoordig nog kleding die ENKEL voor mannen is? Een vrouw die een broek draagt is geen travestiet maar een man die een rok draagt is da wel (tenzij het een Schot is). Tegenwoordig lopen sommige vrouwen al rond met navy-kledij en van die motardkleren maar door 1 of andere reden wordt dit niet aanzien als travestie...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be