![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Opnieuw moslim
Judith uit Caïro, Egypte Mijn weg naar de Islam. Mijn naam is Judith en ik ben 35 jaar oud. Ik ben rooms-katholiek opgevoed en ik zat vroeger op een lagere meisjesschool geleid door nonnen.Wij gingen elke zondag naar de kerk, maar later alleen op feestdagen (Pasen, Kerst, etc). In mijn hart wist ik dat God bestond. Als ik in de kerk zat, luisterde ik altijd erg goed naar de preek. Het viel me op dat de priester altijd in herhalingen viel en dat er toch altijd iets ontbrak. Ik miste iets. In 1981 ontmoette ik mijn huidige echtgenoot. Hij kwam uit Egypte, een land waar ik alleen in geschiedenisboeken over had gelezen en waar ik mij geen voorstelling van kon maken. Ik dacht dat Egypte alleen maar uit Sahara, kamelen en arabieren bestond.Wat op dat moment wel erg aantrekkelijk leek. In dezelfde zomer gingen mijn zusje en ik voor de eerst keer met het vliegtuig naar Egypte. De geur als je uit het vliegtuig stapt zal ik nooit meer vergeten. Ook niet de ontmoeting met mijn schoonfamilie, zo'n warm welkom van zulke lieve mensen. Het was of als ik thuis kwam. In het ouderlijk huis van mijn man ben ik in aanraking gekomen met de islam. De adzaan, die je 5 keer per dag hoorde, zette me aan het denken. Mijn schoonzusje was de enige die met mij engels kon praten. Zij en mijn man hebben zodoende al mijn vragen beantwoord, totdat ik op het punt kwam dat ik het snapte. In het christendom is Jezus (vrede zij met hem) de zoon van God, of God zelf (moge Allah mij deze uitspraak vergeven). In de Islam is Jezus (vrede zij met hem), Isa Ibn Mariam (Jezus de zoon van Maria), een van de grootste profeten. Voor elke tijdsperiode heeft Allah, Verheven en Geprezen is Hij, een profeet gezonden, van Abraham tot Mohammed (vrede zij met hen beide). Met die laatste profeet, de profeet Mohammed (Allah’s zegeningen en vrede zij met hem), heeft Allah zijn godsdienst volbracht. De islam is voor mij een levenswijze geworden. Door de Qor-aan te lezen, begrijp ik waarom wij op aarde zijn en wat er van ons als mens word verwacht. Het is elke dag streven om het goede te doen, en om het kwade te vermijden. Ik vind het heel erg dat op dit moment in de media het beeld van de Islam wordt verdraaid, terwijl Islam vrede betekent en vrede is. Er is geen plaats voor rassendiscriminatie; "En tot zijn Tekenen behoord de schepping van de hemelen en de aarde, en de verscheidenheid van jullie talen en huidskleuren. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor de bezitters van kennis." (Qor-aan 30:22). "O mensheid,Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en hebben jullie tot volken en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar leren kennen. Voorzeker, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend." (Qor-aan 49:13) Nadat ik officieel de shahada (geloofsbelijdenis) had afgelegd in de al-Azhar moskee in Cairo, ben ik direct een hoofddoek gaan dragen. Het staat vermeld in de Qor-aan (o.a. in 33:59), dus daar had ik geen enkele moeite mee. God heeft de hele wereld geschapen en Zijn regels in de Qor-aan neer gezonden. Hij weet wat het beste voor ons is. De hijab (de hoofddoek en levenswijze) is een bescherming voor de moslimvrouw en ik ben daar tevreden mee. Dit jaar ben ik ook de niqaab gaan dragen (een sluier die je gezicht bedekt), iets dat ik al heel lang heb willen doen voor Allah, Verheven en Geprezen is Hij. De levenswijze van de profeet Mohammed (Allah’s zegeningen en vrede zij met hem) is Soennah. Hij heeft zoveel moeten doorstaan om de Islam aan de mens over te brengen. De vrouwen van de profeet (Allah’s zegeningen en vrede zij met hem) deden een sluier voor hun gezicht. Ik hou van de profeet Mohammed (Allah’s zegeningen en vrede zij met hem) en hoop door mijn daden met hem samen in het Paradijs te mogen zijn. Ik snap dat voor vele Nederlandse mensen het moeilijk is om de Islam te begrijpen. En ik denk dat dat voornamelijk komt, doordat wij moslims (in de gehele wereld) niet ons best doen om goede moslims te zijn, niet genoeg streven om alle regels na te leven. Om het goede karakter, waarom de profeet Mohammed (Allah’s zegeningen en vrede zij met hem) om bekent stond, omdat ook te hebben. Ik vraag aan alle moslims die dit lezen, probeer een ambassadeur te zijn van de Islam, zet het goede voorbeeld, begin nu! Aan de Nederlandse burger vraag ik begrip voor de medemens, oordeel niet te snel. Wij moslims houden van alle mensen die ook van God houden. Salaam Aleikoem wa Rahmatoellah wa Barakatoeh, Jullie zuster in de Islam, Judith.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Zeg Lincoln, zeg nu eens eerlijk wat vind jij nu zelf van al dat islamgedoe en die sluiers voor je gezicht enzo.
Hier op dit forum kent niemand je ware identiteit dus je kan vrijuit spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() en nog maar 35 jaar, och arme toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() ja lap , weereen die aan de verlokking van Satan niet heeft kunnen weerstaan (naar analogie met de moslimvisie op niet-moslims)
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Van de ene achterlijke religie naar de nòg achterlijkere. Goe bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() als ik dat hier zo lees, dan leid ik daar uit af dat de islam meer op een sekte dan op een godsdienst lijkt.
Ook snap ik niet hoe een Westers iemand zich zo kan verlagen tot deze achterlijke godsdienst die toch wel enkele eeuwen achterloopt! Met al hare zever van "god zij met hem" en tralali en tralala. Jongens toch, zo gebrainwashed door de duivel! Maar ja, dat ze maar ginder blijft in Cairo. Vrouwen die zich bekeren tot de islam zijn Hoeren in mijn ogen. Rassenvermenging kan niet!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() En da zijn er die 'weggegaan' zijn van de perfecte godsdienst ...
http://www.faithfreedom.org/testimonials.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nur wenn wir krank sind, sind wir glücklich!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nog NOOIT een moslim ook maar de minste kritiek of bedenking weten uiten op de islam (tenzij het een ex-moslim was). Alle moslims die ik weet blijven staalhard hun religie verdedigen en geven geen duizendste van een millimeter toe, no matter what. Nogal een andere houding dan die van vele onder ons in Europa die het bijna een schande vinden als je beweert fier te zijn op de westerse cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
als men ziek is zal men niet vertellen dat de dokter ziek is ! een zieke zal geen eetlust hebben dus zal het eten ook niet lekker vinden al is het eten van de eerste klasse kategorie!!!
![]() |