Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 18:46   #1
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard arrogantie, schaamteloosheid en respectloosheid van VLD'ers

Dat Open VLD een partij is van postjespakkers, is reeds bij het merendeel van de Vlaamse bevolking bekend. Toen ik vanmiddag door mijn krant bladerde, werd ik nog eens geconfronteerd met de hemeltergende schaamteloosheid en gebrek aan respect voor de wet van deze zogezegd liberale creaturen.

Eerst stootte ik op een artikel over Karel De Gucht die, met het oog op een postje in de Europese Comissie, een oplossing zocht om toch vooral zijn postje als titelvoerend burgemeester van Berlare niet te verliezen en zijn deelname aan verkiezingen als Europees Commissaris veilig te stellen. Oplossing? De wet aanpassen!

Citaat:
De Gucht redt zijn sjerp met nieuwe wetgeving

Zelfs meerderheid spreekt van 'merkwaardig' snelle aanpassing

BERLARE - Als Karel De Gucht in het najaar inderdaad Europees Commissaris wordt, hoeft hij zijn burgemeestersjerp in Berlare niet in te leveren. Daarvoor is het Vlaams gemeentedecreet in allerijl aangepast. Wetgeving �* la tête du client, zeggen oppositie èn meerderheidspartijen.

Open VLD verraste zijn coalitiepartners door plots een amendement in te dienen op het gemeentedecreet, dat gisteren in het Vlaams parlement ter stemming voorlag. Dat maakt het mogelijk voor een EU-commissaris om zich voor de duur van zijn mandaat te laten vervangen in de gemeenteraad, zonder ontslag te moeten nemen.

Het amendement is duidelijk op maat geschreven van Karel De Gucht. Want volgens de huidige politieke afspraken verhuist de minister van Buitenlandse Zaken na de Europese verkiezingen van 7 juni 2009 naar de Europese Commissie. Daar volgt hij dan, als enig Belgisch commissielid, Louis Michel (MR) op.

Open VLD wil nu blijkbaar voorkomen dat De Gucht ontslag moet nemen uit zijn lokale mandaten, wat Europa vandaag nochtans oplegt.
Karel De Gucht is burgemeester van het Oost-Vlaamse Berlare. Omdat hij minister is, laat hij zich vervangen, maar hij is er wel 'titelvoerende' burgemeester. De Gucht is in Berlare bovendien voorzitter van de gemeenteraad.

Het amendement van Open VLD biedt de betrokkene bovendien de gelegenheid om ook aan de gemeenteraadsverkiezingen deel te nemen. De Gucht kan dus in 2012 proberen zijn mandaat als gemeenteraadslid en/of burgemeester te heroveren, om dat in 2014 na afloop van zijn Europees mandaat effectief op te nemen.

De oppositiepartijen Vlaams Belang en Groen! reageerden furieus. Maar zelfs de coalitiepartners CD&V en SP.A voelen zich voor schut gezet. 'Pas de avond voordien zijn we door Open VLD gecontacteerd', zegt CD&V-parlementslid Jan Verfaillie. 'En met die snelheid hebben we best wel moeite. Dit lijkt wetgeving �* la tête du client , maar dat is de verantwoordelijkheid van Open VLD.' CD&V keurde het amendement niettemin goed, maar uit protest onthield Jan Verfaillie zich - als enige CD&V'er. 'Zelfs voor een EU-commissaris blijft het lokale niveau het allerbelangrijkst', zegt Verfaillie.

Ook SP.A'er Bart Martens protesteerde door zich te onthouden, omdat zijn partij zich 'in snelheid genomen' voelde. 'We hebben er geen problemen mee dat een EU-commissaris zich laat vervangen en waarnemend burgemeester blijft, maar wél dat die ook deelneemt aan verkiezingen', zegt Martens. 'Een EU-commissielid moet, zoals een provinciegouverneur en topambtenaar, neutraal zijn en boven het politieke strijdgewoel staan. Dit amendement maakt dus misbruik mogelijk.' Martens verwijst naar Louis Michel, die door EU-commissievoorzitter José Manuel Barroso op de vingers werd getikt omdat hij in 2007 actief campagne voerde voor de MR-lijst en daarvoor zijn job als EU-commissielid tijdelijk opzij zette.

Open VLD-fractieleider Sven Gatz erkent dat de snelheid van werken 'merkwaardig' is. 'Maar dat recht om zich te laten vervangen is een normale maatregel', zegt Gatz. Karel De Gucht zelf reageerde kort met een droog 'geen commentaar'.

Peter De Backer
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G2524QP4R

Open VLD schakelt dus nog een versnelling hoger in het postjespakken. Blijkbaar is vanaf nu alles toegelaten. Indien de wet het postjespakken niet toelaat, dan wordt simpelweg de wet gewijzigd.

Nadat mijn bloed door dit artikel al een paar tientallen graden warmer werd, begon het helemaal te koken als ik enkele pagina's verder dit artikel las:

Citaat:
Open VLD-politicus dreigt met geweld tegen Story-baas
Geert Versnick en Thomas Siffer vliegen mekaar net niet in de haren

GENT - 'Wij willen hier roken! Heeft iemand daar een probleem mee?', vroeg Kamerlid Geert Versnick (Open VLD) enkele dagen geleden in het Gentse restaurant Steendam 66. Toeval of niet, Thomas Siffer van Story zat in hetzelfde restaurant te eten en had er een probleem mee. Er volgde een verhitte discussie. Zo verhit dat Siffer zijn hart luchtte in een brief aan onze redactie.

Story -hoofdredacteur Thomas Siffer liet Geert Versnick nog maar weten dat hij liever geen rokers had of de volksvertegenwoordiger en schepen in Gent diende hem meteen van repliek.Volgens Siffer en zijn vrienden klonk het zo: 'Allez, die sukkel beleeft ook een keer zijn moment van glorie. Jullie zijn toch al klaar met eten? Zie u daar zitten achter uw schamel glaasje wijn.' En ook nog: 'En ge gaat straks te voét naar huis ook, zeker?'

'Ik wees Versnick erop dat ik van een volksvertegenwoordiger, meer dan van iemand anders, verwacht dat hij de wetgeving respecteert', schrijft Siffer in zijn lezersbrief. Maar Versnick antwoordde: 'Ik ben tégen die wet. Dus vind ik dat mijn vrienden mogen roken.'

Toen de twee vrouwen in Versnicks gezelschap een sigaret opstaken, herhaalde Siffer dat hij dat niet kon waarderen. 'Maar de volksvertegenwoordiger zei : 'Och ventje, wie zijt gij? Wie denkt gij eigenlijk dat gij zijt? Wat heb jij hier te vertellen?' De eigenaar van het restaurant kwam ertussen. Hij zei dat hij al vijfhonderdduizend frank betaald had aan boetes wegens vluchtmisdrijf, snelheidsovertredingen en dronkenschap. Een boete voor roken kon er voor hem nog wel bij.'

'Je zou van een politicus verwachten dat hij de restauranthouder uitlegt dat die niet zomaar aan een wet kan morrelen', meent Siffer. 'Maar neen. Het hele gezelschap, Versnick op kop, keerde zich radicaal tegen ons, tegen vier mensen die liever hebben dat het restaurant rookvrij blijft.'

De discussie escaleerde en Versnick maakte een dreigement, aldus Siffer. ' Ik zal u eens een paar pletsen tegen uw kop geven' , zei Versnick. 'Toen was ik zo onthutst dat ik hem vroeg of hij wel besefte wat hij gezegd had. Maar hij herhaalde: ' Ik ga u een paar pletsen tegen uw kop geven als ge niet rap maakt dat ge hier weg zijt. '

Siffer wil naar eigen zeggen de polemiek niet opzoeken. 'Ik wilde enkel als gewone burger met een normale lezersbrief melden dat er politici zijn die het niet nodig vinden het goede voorbeeld te geven. Ik probeer elke wet zo goed mogelijk na te leven, zelfs als ik er niet mee akkoord ga. Ik verwacht van een volksvertegenwoordiger hetzelfde. Neen, ik verwacht van zo iemand zelfs méér. En vooral, ik verwacht dat ze niet op de vuist willen gaan met mensen die er een andere mening op na houden.'

Geert Versnick zelf minimaliseerde de feiten en noemt de versie van Siffer 'onjuist'. 'Hij heeft de controverse voor een stuk zelf gezocht', reageert hij. 'Ik zat daar bovendien als privépersoon en niet in officiële functie. Er is uiteindelijk ook niet gerookt. End of story .'

Thomas Siffer: 'Het is simpel: het gezelschap van Versnick heeft wél gerookt. Punt aan de lijn. Daar zijn genoeg getuigen van. Dus hebben we nu ook te maken met een volksvertegenwoordiger die liegt. Maar misschien was hij gisteren niet in functie, en vindt hij dat hij dan mag liegen.'

Dajo Hermans
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G2524QR2B

Ik ben zelf ook een roker en vierkant tegen het rookverbod in de horeca, maar als normale burger ga ik wel naar buiten als ik na het nuttigen van een maaltijd op restaurant een sigaret wil roken. Dat Versnick&co zich van het rookverbod niets aantrekken, na tussenkomst van de restaurantbaas, tot daar aan toe. Maar de arrogante, respectloze houding van Versnick tegenover de Story-baas is zo typerend. Dit is dan een Vlaams volksvertegenwoordiger van een partij die altijd bezig is over 'de mensen dit, de mensen dat', maar eigenlijk enkel neerkijkt op gewone mensen die het goed menen en de wet respecteren. En Versnick is dan nog baas van het OCMW in Gent. Alsof hij weet wat er leeft bij de armen in Gent.

Nadat de echtgenote van Decroo het een schande vond dat er tegenwoordig al slagerszonen aan de balie zitten, de echtgenote van DeGucht een 'klein pakketje' aandelen van 500.000 euro (!!) Fortis verkocht met voorkennis (eerst was er zogezegd niet over gesproken, later bekende Degucht erover gesproken te hebben maar beweerde het advies gegeven te hebben de aandelen te houden, laat mij niet lachen), Dewael wordt weggepromeveerd omdat de grond onder zijn voeten te warm wordt etc etc is het voor mij vandaag nog maar eens duidelijk geworden dat de Open VLD echt een partij van arrogante, respectloze politiekers is.

Is het voor de spindoctors van VLD nu echt zo moeilijk om te achterhalen waarom mensen die zichzelf 'liberaal' noemen massaal naar LDD overlopen?
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 18:53   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als Geert Versnick een Vlaams Belanger was, stonden de sirenes van de media te loeien.
Weet nu niet of het zo gebeurd is, maar het echt is, is Geert Versnick toch maar een arrogante vlegel hoor.

Doet me denken aan papa Vandenbosche die sigaren lag te doempen in het ziekenhuis.
Maar das een andere partij.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 19:46   #3
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Als Geert Versnick een Vlaams Belanger was, stonden de sirenes van de media te loeien.
Weet nu niet of het zo gebeurd is, maar het echt is, is Geert Versnick toch maar een arrogante vlegel hoor.

Doet me denken aan papa Vandenbosche die sigaren lag te doempen in het ziekenhuis.
Maar das een andere partij.
ik sluit me volledig aan bij de twee vorige reacties.

De arrogantie bij de liberalen (en zeker bij bepaalde prominenten in die partij) kent geen grenzen. En moesten ze nu nog goed besturen...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 20:22   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Is het voor de spindoctors van VLD nu echt zo moeilijk om te achterhalen waarom mensen die zichzelf 'liberaal' noemen massaal naar LDD overlopen?
Bij de eerstvolgende verkiezingsnederlaag van de VLD zal de domme, verzuurde kiezer er weer niets van begrepen hebben en voor de 'anti-politiek' gekozen hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 21:12   #5
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bij de eerstvolgende verkiezingsnederlaag van de VLD zal de domme, verzuurde kiezer er weer niets van begrepen hebben en voor de 'anti-politiek' gekozen hebben.
...en de winnaars van die verkiezingen zullen weer es uitgemaakt worden voor mestkevers en meer van dat fraais.
Oud 8 januari 2009, 21:59   #6
jef
Gouverneur

Standaard

En toch blijven die arrogante hupocrieten beweren dat ze het niet voor de postjes doen, maar als ze het bepaalde postje niet krijgen willen ze niet meedoen of desnoods laten ze een dicreet wijzingen om het toch mogelijk te maken. Anderen vinden dat het niet kan zijn tegen, maar stemmen voor om toch maar hun postje te behouden. En dan maar klagen dat de bevolking de politiek de rug toe draait, of geen respect meer heeft. Welke onderneming was het ook weer die uitpakt met de slogan: RESPECT MOET JE VERDIENEN.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 22:08   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

De VLD laat nogmaals zien met wat voor een machtsgeile bully-partij we te maken hebben. Maar ook de CD&V en vooral de SP.A stellen hier teleur. Blijkbaar weet men bij de SP.A heel goed dat dit amendement misbruik mogelijk maakt, maar toch keuren ze het goed...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 22:11   #8
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

En de arrogantste van allemaal krijgt seffens over zijn oren in De Slimste Mens.

Maar ja, hij heeft een reden.

'Ik kan u twee dingen over mijn deelname aan De slimste mens vertellen', zegt De Croo. 'Eén: ik heb dat programma nog nooit gezien. Twee: ik wist totaal niet hoe je dat moest spelen. Ik heb het in de bar van die totaal onvindbare studio in Vilvoorde moeten ontdekken tijdens de opname van een eerdere aflevering. Maar ik heb tranen van plezier gelachen.'

Ik hoop zo dat ie gaat afgaan als ne gieter. Da's nu echt eens ne mens die ik niet kan uitstaan.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 22:21   #9
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
En de arrogantste van allemaal krijgt seffens over zijn oren in De Slimste Mens.

Maar ja, hij heeft een reden.

'Ik kan u twee dingen over mijn deelname aan De slimste mens vertellen', zegt De Croo. 'Eén: ik heb dat programma nog nooit gezien. Twee: ik wist totaal niet hoe je dat moest spelen. Ik heb het in de bar van die totaal onvindbare studio in Vilvoorde moeten ontdekken tijdens de opname van een eerdere aflevering. Maar ik heb tranen van plezier gelachen.'

Ik hoop zo dat ie gaat afgaan als ne gieter. Da's nu echt eens ne mens die ik niet kan uitstaan.
Bruno De Wever was subliem: "Herman Decroo maakte mij uit voor mentaal gehandicapte, dus hij moet hier wel winnen, maar als minister van Staat in ontbinding moet hem dat wel lukken"
Oud 8 januari 2009, 22:31   #10
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Bruno De Wever was subliem: "Herman Decroo maakte mij uit voor mentaal gehandicapte, dus hij moet hier wel winnen, maar als minister van Staat in ontbinding moet hem dat wel lukken"

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Oud 8 januari 2009, 22:42   #11
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik moet toegeven dak 'm wel kan appreciëren in dit programma.

Oud 8 januari 2009, 23:26   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat was toch al zo in 2007 toen de kiezer niet voor de SP.a wou stemmen? De kiezer is altijd fout. Dat is de democratische regel in belgique.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 23:28   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dak 'm wel kan appreciëren in dit programma.
Bruno De Wever is alles behalve een Vlaams-nationalist. Miskijk je niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 00:34   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Open VLD een partij is van postjespakkers, is reeds bij het merendeel van de Vlaamse bevolking bekend. Toen ik vanmiddag door mijn krant bladerde, werd ik nog eens geconfronteerd met de hemeltergende schaamteloosheid en gebrek aan respect voor de wet van deze zogezegd liberale creaturen.

Eerst stootte ik op een artikel over Karel De Gucht die, met het oog op een postje in de Europese Comissie, een oplossing zocht om toch vooral zijn postje als titelvoerend burgemeester van Berlare niet te verliezen en zijn deelname aan verkiezingen als Europees Commissaris veilig te stellen. Oplossing? De wet aanpassen!

Open VLD schakelt dus nog een versnelling hoger in het postjespakken. Blijkbaar is vanaf nu alles toegelaten. Indien de wet het postjespakken niet toelaat, dan wordt simpelweg de wet gewijzigd.

Nadat mijn bloed door dit artikel al een paar tientallen graden warmer werd, begon het helemaal te koken als ik enkele pagina's verder dit artikel las:

Ik ben zelf ook een roker en vierkant tegen het rookverbod in de horeca, maar als normale burger ga ik wel naar buiten als ik na het nuttigen van een maaltijd op restaurant een sigaret wil roken. Dat Versnick&co zich van het rookverbod niets aantrekken, na tussenkomst van de restaurantbaas, tot daar aan toe. Maar de arrogante, respectloze houding van Versnick tegenover de Story-baas is zo typerend. Dit is dan een Vlaams volksvertegenwoordiger van een partij die altijd bezig is over 'de mensen dit, de mensen dat', maar eigenlijk enkel neerkijkt op gewone mensen die het goed menen en de wet respecteren. En Versnick is dan nog baas van het OCMW in Gent. Alsof hij weet wat er leeft bij de armen in Gent.

Nadat de echtgenote van Decroo het een schande vond dat er tegenwoordig al slagerszonen aan de balie zitten, de echtgenote van DeGucht een 'klein pakketje' aandelen van 500.000 euro (!!) Fortis verkocht met voorkennis (eerst was er zogezegd niet over gesproken, later bekende Degucht erover gesproken te hebben maar beweerde het advies gegeven te hebben de aandelen te houden, laat mij niet lachen), Dewael wordt weggepromeveerd omdat de grond onder zijn voeten te warm wordt etc etc is het voor mij vandaag nog maar eens duidelijk geworden dat de Open VLD echt een partij van arrogante, respectloze politiekers is.

"Nadat mijn bloed door dit artikel al een paar tientallen graden warmer werd, begon het helemaal te koken als ik enkele pagina's verder dit artikel las:"

Ha, gij bent die schuldige met betrekking tot de opwarming van de aarde.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 januari 2009 om 00:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 06:48   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De VLD laat nogmaals zien met wat voor een machtsgeile bully-partij we te maken hebben. Maar ook de CD&V en vooral de SP.A stellen hier teleur. Blijkbaar weet men bij de SP.A heel goed dat dit amendement misbruik mogelijk maakt, maar toch keuren ze het goed...
Onze democratische partijen moeten er toch voor zorgen dat ze binnenkort nog samen door één deur kunnen wanneer er een regenboogcoalitie gevormd moet worden tegen de bruine separatistische hordes, nietwaar?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:22   #16
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:

Liberalen zijn gemaakt om bestreden te worden, of ze nu in OpenVLD, LDD, Vlott of de opvolger van Vl-Pro zitten speelt geen rol. Liberalisme is de ideologische onderbouwing van egoïsme, dit kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 19:45   #17
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Citaat:

sorry, 'k heb jaren lesgehad van Bart De Wevers broer Bruno, daarmee dat ik de fout maakte

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 januari 2009 om 19:45.
Oud 10 januari 2009, 19:04   #18
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bruno De Wever is alles behalve een Vlaams-nationalist. Miskijk je niet.
Mja, 't was Bart de Wever in dat programma hoor. En zoals je kan zien, ben ik hem niet ongenegen. Dit in tegendeel tot Decroo.
Ik kom Decroo dus wel appreciëren in 't programma.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be