![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Geert Bourgeois: "Ik ben geen separatist"
"Ik beweer in elk geval niet dat ik een separatist ben, we zullen blijven samenwerken met Wallonië." Dat zegt N-VA-er Geert Bourgeois in het weekblad Knack. De voormalige Vlaamse minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Toerisme en Media ontkent in het interview een separatist te zijn. "Toch niet zoals onze tegenstanders dat begrip invullen. Separatisme betekent voor hen dat een regio zich afscheurt en op zichzelf terugplooit. Dat is niet wat de N-VA wil." Wallonië "Wij willen noch de band met Brussel noch de internationale positie van Vlaanderen verliezen. Bovendien zie ik niets in een scenario waarbij België wordt voortgezet zonder Vlaanderen. Met andere woorden: wellicht zullen we in een minimaal confederaal model met Wallonië blijven samenwerken", aldus de man. Tegelijkertijd benadrukt Bourgeois dat een "onervaren" Kris Peeters het kartel tussen CD&V en N-VA "de facto heeft opgeblazen" en beschuldigd hij PS-voorzitter Elio Di Rupo van machiavellisme. bron webstek knack boer cois vindt het nodig om het enige interessante aan zijn partij nog eens gaan te verprutsen. Dat is nu eens de reden sé waarom ik nooit maar ook nooit een stem op de n-va zal overwegen . het is een partij van niets. En Bourgois die stelt zich niet de vraag waarom het op geweld gebaseerde belgische separatisme legitiem zou zijn? LDD = " je suis un vrai belgician" , " belgie splitsen zou een enorme stommiteit zijn", " meer migratie" etc en nu de N-VA " ik ben geen separatist". Het mag nu duidelijk zijn voor iedereen dat er maar één vlaamse partij is die onafankelijkheid wil en die vlaanderen herkenbaar vlaams wil houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Daar kan ik mij anders volledig bij aansluiten. We gaan van Vlaanderen toch geen eiland maken?
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() En u gaat voorbij aan wat hij voor de rest zegt. hij wil dus belgied helemaal niet opdoeken. Als iemand in woorden al niet rechtlijnig is.....
De n-va is een overbodige partij die zelfs inzake haar enige interessante punt nl vlaamse onafhankelijkheid totaal niet betrouwbaar of geloofwaardig is. Bourgois( nomen est omen) is een establishmentsfiguur. Dat is hij altijd al geweest. En vette dewever is niet veel beter. nu hij mag opdraven op de rode zender zullen ze nog wat liever worden voor het belgische establishment. belgie is ontstaan door gewapend franstalig separatisme. Dus hoe kan men dan in godsnaam pleiten voor het eeuwig voortbestaan van deze onstaat. Als men geen separatist is dat men dan pleit voor herstel van de nederlanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Wat met de transfers en het franse taalimperialisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet iedereen is zo haatdragend als jij hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben helemaal niet haatdragend maar je moet wel beseffen dat Wallonië geen splitsing van het land wil. De Walen, die de splitsing van het land willen, vormen er maar een zeer kleine minderheid. Het is misschien foutief gedacht maar veel Walen associeren het Vlaams-Nationalisme met de haat van de Vlamingen tegenover de Franstaligen omdat ze Franstalig zijn, daarom hun wil volgens hen om een Onafhankelijke Vlaanderen te hebben. Het lijkt me dan logisch dat de Walen dan liever met andere landen zullen samenwerken dan met Vlaanderen. Hoe wil u hun meningen veranderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De samenwerking tussen Vlaanderen en Wallonië is al nu meer en meer bijna onbestaand. Ik zie niet echt hoe het zou veranderen na de splitsing van het land. Wat wel zal groeien, is de samenwerking tussen Wallonië..................en Frankrijk, wees er maar zeker van!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet echt eens buiten komen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, er zijn er maar weet heeft dat met samenwerking te maken? Bij samenwerking bedoel ik meer samenwerkingen tussen de media (de VRT en de RTBF bijvoorbeeld) of samenwerking tussen de regeringen bijvoorbeeld. En ook de contacten tussen de personen. En ik vrees dat die slechter en slechter zullen worden.
Laatst gewijzigd door Everytime : 6 januari 2009 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Valt mij trouwens op dat Bourgeois nu opeens eigenlijk geen onafhankelijk Vlaanderen meer wil. Het zal minstens in confederatie met Wallonië moeten blijven samenleven. Ik ben benieuwd hoe de partij N-VA hier nu tegenover staat, benieuwd of ze misschien al terug naar postjes aan het lonken zijn. De partij geniet momenteel mijn sympathie, ik ben in ieder geval benieuwd.. En just for the record: Separatisme of secessionisme is het streven naar een (formele) terugtrekking uit een bestaande organisatie of staat, en het oprichten van een eigen organisatie of staat. Absolute afzondering, què?
"Libenter homines id quod volunt credunt." - Julius Caesar NSV Mechelen webstek! Contact mij voor meer info. Laatst gewijzigd door SeanMorely : 6 januari 2009 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() eWat zij annemans ook al weer ooit over de n-va...TSJEEFSER dan de tsjeven zelf. En dat wordt hier wederom bewezen.
Men is voor een onafhnakelijk vlaanderen of men is het niet. En bourgois is het dus duidelijk niet aangezien hij vasthoudt aan een belgische koepel en artificiele band met de walen. Wie zijn invulling naleest kan enkel vaststellen dat hij niet pleit voor vlaamse onafhnakelijkheid hij pleit voorvaag confederalisme. maar de n-va is al sinds haar ontstaan een opvolging van de VU in haar meest overbodige dagen. En wat heeft de n-va voor de rest te bieden? NIETS. Het vlaamse onafhnakelijkhiedstreven zou het draagvlak moeten zijn maar zelfs op dat vlka zijn ze niet duidelijk of consequent. Wat in tsjechie en slowakije kan kan duidelijk niet in belgie volgens Boer cois. Hij heeft van de macht geproefd en heeft wat minister van kusttrams mogen zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 6 januari 2009 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Confederaal is echt zo'n beetje het woord van het moment, zovelen aan Vlaamse kant zouden zich wel kunnen vinden in zo'n model. CD&V, LDD, N-VA, etc. Plat populisme lijkt mij. Op zich lijkt mij een confederale staat België sowieso maar een overgang naar oftewel een echte splitsing oftewel een (federale) hereniging. Op zich zou ik dan als Vlaams-nationalist elke (grote) stap in de goede richting moeten toejuichen, maar ze slagen er nog niet eens in om bijvoorbeeld het arbeidsmarktbeleid te verdelen. Hoe kan je dan verwachten een half-gesplitste staat te creëren uit een dialoog dan nog.. ![]() Ik ben heel benieuwd naar de onafhankelijke koers van de N-VA, aanvankelijk veel stoere Vlaamse taal, maar de laatste maanden moet het allemaal wat minder zijn.. Ben benieuwd naar het verkiezingsprogramma.
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Wat de niveaantjes blijkbaar niet willen zien is dat bourgois( nomen est omen)
voleldig het discours van het belgische estbalishment overneemt tav separatisme. Volgens bourgois leidt separatisme( tiens hoe is belgie ontstaan) dus tot het terugplooien op een eiland. Wat voor een systeemslet is dat eigenlijk? prescies alsof Slowakije, montenegro etc nu plots op een eiland leven. Als ik zor ond mij kijk dan leeft hier verdorie heel de wereld ...en vaak nog op onze kosten ook. Dus mssh ware het wel beter geweest dat er nog wat grenzen zouden zijn. ![]() Bourgois schakelt zich net las Dedecker al jaar en dag doet in de belgicistsiche visie op vlaams onafhnakelijkheidsstreven. Dat is uiteraard foei. maar wedden dat deiezelfde bourgois zal staan te roepen om separatisme als het gaat om djihad moslims in de gazastrook. Dan is het plots wel goed. Zo lang het maar politiek correct is dan zit het voor die systeemslet goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook mijn bedenking. Tenzij hij dat confederale invult als de Europese context, dan kan ik er wel mee leven. Het is wel een fout van Bourgeois dat hij - omdat de Walen dat zo invullen - afstand neemt van separatisme. Ik kan als nationalist alleen maar een principiële separatist zijn: ieder volk dat zijn onafhankelijk wil, heeft het recht om zich los te maken van een groter geheel. Maar geen enkel volk moet denken daarmee vrolijk geïsoleerd op een paar honderd meter boven de wereld te drijven. |
|
![]() |
![]() |