Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2004, 12:21   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Een 5-jarig jongetje van Congolese afkomst is door zijn nonkel en nicht gefolterd in Oudergem. Volgens de daders was het kind 'behekst' en wilden ze de boze geesten uitdrijven.
De raadkamer van Brussel bevestigde begin en midden deze week de aanhouding van de twee.
De feiten speelden zich op 27 maart af in het Congolese milieu. De vader had zijn kind toevertrouwd aan zijn broer. Als hij zijn zoontje later die dag ophaalt, blijkt deze zwaargewond. De 32-jarige oom en een 22-jarige nicht hadden het kind met ijzeren draad gefolterd om de boze geesten uit het lichaam van het kind te drijven. Het kind herstelt nog steeds in het ziekenhuis van de fysische en psychologische letsels.
De oom en de nicht werden op 30 maart en 2 april aangehouden. Zij worden beschuldigd van vrijwillige slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg, met verzwarende omstandigheid dat de slagen werden toegebracht aan een minderjarige waar ze het gezag over hadden. De vrouw zit opgesloten in de gevangenis van Berkendael, de oom in Vorst.

Bron: GVA
Oud 10 april 2004, 12:36   #2
SB1234
Schepen

Standaard

Te gek om los te lopen, walgelijk!
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 12:38   #3
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Te gek om los te lopen, walgelijk!
inderdaad
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 12:45   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Heel erg! Ik hoop dat de daders streng gestraft worden!

Waarom wordt dit gepost op dit forum? Wat is het verband met de binnenlandse politiek?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 17:41   #5
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Waarom wordt dit gepost op dit forum? Wat is het verband met de binnenlandse politiek?
Tja, wat is het verband van binnenlandse politiek en een steekpartij in Dendermonde
Oud 10 april 2004, 19:28   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Tja, wat is het verband van binnenlandse politiek en een steekpartij in Dendermonde
Jij hebt het hier gepost, mijn beste, dus als jij het al niet weet...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 april 2004, 20:24   #7
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Een 5-jarig jongetje van Congolese afkomst is door zijn nonkel en nicht gefolterd in Oudergem. Volgens de daders was het kind 'behekst' en wilden ze de boze geesten uitdrijven.
De raadkamer van Brussel bevestigde begin en midden deze week de aanhouding van de twee.
De feiten speelden zich op 27 maart af in het Congolese milieu. De vader had zijn kind toevertrouwd aan zijn broer. Als hij zijn zoontje later die dag ophaalt, blijkt deze zwaargewond. De 32-jarige oom en een 22-jarige nicht hadden het kind met ijzeren draad gefolterd om de boze geesten uit het lichaam van het kind te drijven. Het kind herstelt nog steeds in het ziekenhuis van de fysische en psychologische letsels.
De oom en de nicht werden op 30 maart en 2 april aangehouden. Zij worden beschuldigd van vrijwillige slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg, met verzwarende omstandigheid dat de slagen werden toegebracht aan een minderjarige waar ze het gezag over hadden. De vrouw zit opgesloten in de gevangenis van Berkendael, de oom in Vorst.

Bron: GVA
Een "mooi" voorbeeld van tot wat religieuze verdwazing kan leiden.

Nu werden deze twee mensen gearresteerd, maar ze handelden vanuit hun religieuze overtuiging, die ze al dan niet zelf hebben uitgewerkt. Tevens nog maar eens een illustratie dat "vrijheid van godsdienst" niet iets absoluut kan zijn. Er zijn universele waarden die meer algemeen geldend zijn en voorrang dienen te hebben op de "vrijheid van godsdienst".
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 15:19   #8
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
[Tevens nog maar eens een illustratie dat "vrijheid van godsdienst" niet iets absoluut kan zijn. Er zijn universele waarden die meer algemeen geldend zijn en voorrang dienen te hebben op de "vrijheid van godsdienst".
Inderdaad. Die"vrijheid van godsdienst"zou dringend eens in vraag mogen gesteld worden. Natuurlijk mag iedereen in demonen geesten en wat dan ook geloven maar het moet zeker niet aangemoedigd worden en dat is wat nu gebeurt door die onzin als"cultureel bepaald"en dus"te begrijpen"voor te stellen.
Dat leidt tot ontsporingen zoals rituele slachtingen, besnijdenissen, gedwongen huwelijken en nu die voodoo-onzin van die negers.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 16:21   #9
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat voor iedereen het verband zeer duidelijk is.
Vreemdelingen komen ons land binnen, krijgen gemakkelijk verblijfsvergunning en zelfs de nationaliteit of verblijven hier illegaal. Sommigen houden vast aan bepaalde gewoontes die hier volstrekt onaanvaardbaar zijn. Besnijdenis (of verminking!) van meisjes is nog zo een voorbeeld.
Als Raf niet inziet wat dat met binnenlandse politiek verbandhoudt dan leeft hij in een ivoren toren.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 17:08   #10
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

En zijn die geesten nu weg?
Oud 11 april 2004, 17:20   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Vreemdelingen komen ons land binnen, krijgen gemakkelijk verblijfsvergunning en zelfs de nationaliteit of verblijven hier illegaal. Sommigen houden vast aan bepaalde gewoontes die hier volstrekt onaanvaardbaar zijn. Besnijdenis (of verminking!) van meisjes is nog zo een voorbeeld.
Als Raf niet inziet wat dat met binnenlandse politiek verbandhoudt dan leeft hij in een ivoren toren.
Je vindt het dus alleen erg omdat het in ons land gebeurde? Als die "vreemdelingen" zulke dingen in hun eigen land uitspoken, heb je er geen probleem mee?

Dat is dus regelrechte onzin! Het maakt niets uit WIE dergelijke gruweldaden pleegt, en nog minder WAAR ze ze plegen. Bovendien is het niet zo dat vreemdelingen het alleenrecht hebben op gruweldaden, denk maar aan wat onze landgenoten destijds in Kongo uitstaken...

De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!

Citaat:
Oud 11 april 2004, 17:59   #12
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je vindt het dus alleen erg omdat het in ons land gebeurde? Als die "vreemdelingen" zulke dingen in hun eigen land uitspoken, heb je er geen probleem mee?

Dat is dus regelrechte onzin! Het maakt niets uit WIE dergelijke gruweldaden pleegt, en nog minder WAAR ze ze plegen. Bovendien is het niet zo dat vreemdelingen het alleenrecht hebben op gruweldaden, denk maar aan wat onze landgenoten destijds in Kongo uitstaken...

De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!
En de topics van uw strekking : stemmingmakerij ten dienste van achterlijke geïmporteerde religieuze en culturele praktijken, stemmingmakerij voor nog meer allochtone criminaliteit, voor nog meer onveiligheid, voor nog meer schendingen van onze wetten en van de UVRM; stemmingmakerij voor nog meer multicultureel drama !
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:20   #13
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!
Kent gij een blanke Vlaming die zich aan zoiets schuldig heeft gemaakt?
Neen dus, dat soort gedrag valt samen met godsdienst, ethnische afkomst, huidskleur.
Oud 11 april 2004, 19:22   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
[De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!
Kent gij een blanke Vlaming die zich aan zoiets schuldig heeft gemaakt?
Neen dus, dat soort gedrag valt samen met godsdienst, ethnische afkomst, huidskleur.
Kent gij Jomanda?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:25   #15
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

[quote="GriffinKent gij Jomanda?[/quote]

Dat is een Nederlandse, dus uit een land waar de multiculturele stoppen al lang zijn doorgeslagen en ook de blanken zich bezondigen aan occult en schadelijk gedrag onder invloed van hun gekleurde landgenoten.
Oud 11 april 2004, 19:34   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Kent gij Jomanda?
Dat is een Nederlandse, dus uit een land waar de multiculturele stoppen al lang zijn doorgeslagen en ook de blanken zich bezondigen aan occult en schadelijk gedrag onder invloed van hun gekleurde landgenoten.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:57   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
1*Je vindt het dus alleen erg omdat het in ons land gebeurde? Als die "vreemdelingen" zulke dingen in hun eigen land uitspoken, heb je er geen probleem mee?
Dat is dus regelrechte onzin! Het maakt niets uit WIE dergelijke gruweldaden pleegt, en nog minder WAAR ze ze plegen.
2*Bovendien is het niet zo dat vreemdelingen het alleenrecht hebben op gruweldaden, denk maar aan wat onze landgenoten destijds in Kongo uitstaken...
3*De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!
1* Waarom denk je dat ik dit alleen erg vind omdat het in ons land gebeurt?
Waarom denk je dat ik geen probleem heb met onrecht in andere landen?
2* Wat onze koning Leopold II en zijn trawanten in Afrika uitgericht hebben vind ik een onnoemelijke schande. Dat klaag ik ook aan.
3*Wat jij hier doet is pure stemmingmakerij en op niets gebaseerd.
Oud 11 april 2004, 20:07   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
1*Je vindt het dus alleen erg omdat het in ons land gebeurde? Als die "vreemdelingen" zulke dingen in hun eigen land uitspoken, heb je er geen probleem mee?
Dat is dus regelrechte onzin! Het maakt niets uit WIE dergelijke gruweldaden pleegt, en nog minder WAAR ze ze plegen.
2*Bovendien is het niet zo dat vreemdelingen het alleenrecht hebben op gruweldaden, denk maar aan wat onze landgenoten destijds in Kongo uitstaken...
3*De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!
2* Wat onze koning Leopold II en zijn trawanten in Afrika uitgericht hebben vind ik een onnoemelijke schande. Dat klaag ik ook aan.
Wat denk je dat jij doet, Luc? Je scheert zomaar eventjes alle vreemdelingen over dezelfde kam... Over stemmingmakerij gesproken...

Het is niet omdat twee Kongolese idioten een kind folteren dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen in België, of wel? Zelfs niet op de Kongolezen in Kongo. Het betekent in geen enkel geval dat alle Kongolezen nu voortaan rituele folteringen zullen gaan toepassen op hun kleine kinderen...

Ik herhaal dus mijn vraag: wat heeft dit voorval vandoen met de Belgische binnenlandse politiek? Ik zal er meteen het antwoord bijgeven: NIETS! Waarom staat het hier dan op een politiek forum? Zoals ik al zei: stemmingmakerij!

Citaat:
Oud 11 april 2004, 20:38   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
1)Wat denk je dat jij doet, Luc? Je scheert zomaar eventjes alle vreemdelingen over dezelfde kam... Over stemmingmakerij gesproken...
2)Het is niet omdat twee Kongolese idioten een kind folteren dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen in België, of wel? Zelfs niet op de Kongolezen in Kongo. Het betekent in geen enkel geval dat alle Kongolezen nu voortaan rituele folteringen zullen gaan toepassen op hun kleine kinderen...
3)Ik herhaal dus mijn vraag: wat heeft dit voorval vandoen met de Belgische binnenlandse politiek? Ik zal er meteen het antwoord bijgeven: NIETS! Waarom staat het hier dan op een politiek forum? Zoals ik al zei: stemmingmakerij!
1) Raf, herlees rustig mijn tekst. Nergens scheer ik alle vreemdelingen over dezelfde kam. Ik sprak van SOMMIGEN
2)Waar zeg ik dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen? Je droomt ofwel heb je een andere tekst gelezen
3)Het is nogal moeilijk het onrecht in heel de wereld uit te schakelen, maar we moeten er tenminste voor naar streven om het bij ons zoveel mogelijk uit te schakelen.
Oud 11 april 2004, 20:47   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
1)Wat denk je dat jij doet, Luc? Je scheert zomaar eventjes alle vreemdelingen over dezelfde kam... Over stemmingmakerij gesproken...
2)Het is niet omdat twee Kongolese idioten een kind folteren dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen in België, of wel? Zelfs niet op de Kongolezen in Kongo. Het betekent in geen enkel geval dat alle Kongolezen nu voortaan rituele folteringen zullen gaan toepassen op hun kleine kinderen...
3)Ik herhaal dus mijn vraag: wat heeft dit voorval vandoen met de Belgische binnenlandse politiek? Ik zal er meteen het antwoord bijgeven: NIETS! Waarom staat het hier dan op een politiek forum? Zoals ik al zei: stemmingmakerij!
1) Raf, herlees rustig mijn tekst. Nergens scheer ik alle vreemdelingen over dezelfde kam. Ik sprak van SOMMIGEN
2)Waar zeg ik dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen? Je droomt ofwel heb je een andere tekst gelezen
3)Het is nogal moeilijk het onrecht in heel de wereld uit te schakelen, maar we moeten er tenminste voor naar streven om het bij ons zoveel mogelijk uit te schakelen.
Je sprak inderdaad van sommigen. Dus wat is dan het verband tussen de wandaden van die sommigen en de binnenlandse politiek?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be