![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Een 5-jarig jongetje van Congolese afkomst is door zijn nonkel en nicht gefolterd in Oudergem. Volgens de daders was het kind 'behekst' en wilden ze de boze geesten uitdrijven.
De raadkamer van Brussel bevestigde begin en midden deze week de aanhouding van de twee. De feiten speelden zich op 27 maart af in het Congolese milieu. De vader had zijn kind toevertrouwd aan zijn broer. Als hij zijn zoontje later die dag ophaalt, blijkt deze zwaargewond. De 32-jarige oom en een 22-jarige nicht hadden het kind met ijzeren draad gefolterd om de boze geesten uit het lichaam van het kind te drijven. Het kind herstelt nog steeds in het ziekenhuis van de fysische en psychologische letsels. De oom en de nicht werden op 30 maart en 2 april aangehouden. Zij worden beschuldigd van vrijwillige slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg, met verzwarende omstandigheid dat de slagen werden toegebracht aan een minderjarige waar ze het gezag over hadden. De vrouw zit opgesloten in de gevangenis van Berkendael, de oom in Vorst. Bron: GVA
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Te gek om los te lopen, walgelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel erg! Ik hoop dat de daders streng gestraft worden!
Waarom wordt dit gepost op dit forum? Wat is het verband met de binnenlandse politiek?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu werden deze twee mensen gearresteerd, maar ze handelden vanuit hun religieuze overtuiging, die ze al dan niet zelf hebben uitgewerkt. Tevens nog maar eens een illustratie dat "vrijheid van godsdienst" niet iets absoluut kan zijn. Er zijn universele waarden die meer algemeen geldend zijn en voorrang dienen te hebben op de "vrijheid van godsdienst". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat leidt tot ontsporingen zoals rituele slachtingen, besnijdenissen, gedwongen huwelijken en nu die voodoo-onzin van die negers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vreemdelingen komen ons land binnen, krijgen gemakkelijk verblijfsvergunning en zelfs de nationaliteit of verblijven hier illegaal. Sommigen houden vast aan bepaalde gewoontes die hier volstrekt onaanvaardbaar zijn. Besnijdenis (of verminking!) van meisjes is nog zo een voorbeeld. Als Raf niet inziet wat dat met binnenlandse politiek verbandhoudt dan leeft hij in een ivoren toren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() En zijn die geesten nu weg?
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus regelrechte onzin! Het maakt niets uit WIE dergelijke gruweldaden pleegt, en nog minder WAAR ze ze plegen. Bovendien is het niet zo dat vreemdelingen het alleenrecht hebben op gruweldaden, denk maar aan wat onze landgenoten destijds in Kongo uitstaken... De reden waarom dit onderwerp opduikt in een forum over binnenlandse politiek? Zoals alle topics van deze strekking: stemmingmakerij!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen dus, dat soort gedrag valt samen met godsdienst, ethnische afkomst, huidskleur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() [quote="GriffinKent gij Jomanda?[/quote]
Dat is een Nederlandse, dus uit een land waar de multiculturele stoppen al lang zijn doorgeslagen en ook de blanken zich bezondigen aan occult en schadelijk gedrag onder invloed van hun gekleurde landgenoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ik geen probleem heb met onrecht in andere landen? 2* Wat onze koning Leopold II en zijn trawanten in Afrika uitgericht hebben vind ik een onnoemelijke schande. Dat klaag ik ook aan. 3*Wat jij hier doet is pure stemmingmakerij en op niets gebaseerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat twee Kongolese idioten een kind folteren dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen in België, of wel? Zelfs niet op de Kongolezen in Kongo. Het betekent in geen enkel geval dat alle Kongolezen nu voortaan rituele folteringen zullen gaan toepassen op hun kleine kinderen... Ik herhaal dus mijn vraag: wat heeft dit voorval vandoen met de Belgische binnenlandse politiek? Ik zal er meteen het antwoord bijgeven: NIETS! Waarom staat het hier dan op een politiek forum? Zoals ik al zei: stemmingmakerij!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
2)Waar zeg ik dat dit een weerslag heeft op alle Kongolezen? Je droomt ofwel heb je een andere tekst gelezen 3)Het is nogal moeilijk het onrecht in heel de wereld uit te schakelen, maar we moeten er tenminste voor naar streven om het bij ons zoveel mogelijk uit te schakelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |