Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 13:20   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard LDD : Vlaams Parlementslid Gino De Craemer (N-VA) stapt over naar Lijst Dedecker

Voorzitter Jean-Marie Dedecker van LDD heeft deze ochtend op een persconferentie de overstap bekend gemaakt van Vlaams Parlementslid Gino De Craemer van de N-VA. De Bruggeling Gino De Craemer zetelt sedert 2007 in het Vlaams Parlement, woont in Assebroek (Brugge) en houdt zich in het Parlement vooral bezig met werkgelegenheid, economie en inburgering.

Gino De Craemer: “In november 2001 werd ik op het oprichtingscongres van de N-VA in Gent voorgesteld als verruimer. Ik ben er dus van in het begin bij, en ga zeker niet over één nacht ijs. Maar mijn besluit is daarom alleen maar sterker en gemeend: voor mij is de N-VA om diverse redenen niet langer de juiste partij. Wat ik vooral betreur is dat de partij zeer weinig aandacht heeft voor politiek personeelsbeheer. De N-VA weigert orde op zaken te stellen binnen de partij en ziet met lede ogen aan hoe mensen weggaan. Bovendien is de N-VA is niet alleen een 1-manspartij geworden, het is ook een 1-themapartij gebleven. En dat vind ik een te smalle basis om voluit aan politiek te doen.”

Dedecker en kartel

De Craemer: “In december 2006 kreeg ik een harde noot te kraken, toen de N-VA een serieuze bocht nam rond de overstap van Jean-Marie Dedecker. Er was oorspronkelijk een duidelijke meerderheid pro Dedecker. De druk van kartelpartner CD&V was echter zo groot dat Bart De Wever op die bewuste partijraad het kartel moest redden met CD&V. Het kartel was voor N-VA wel levensbelangrijk, maar vanaf dag 1 was het menigeen in onze partij duidelijk dat dit kartel tijdelijk was. En zo is ook gebleken. Alleen met dat verschil dat de N-VA nu achterblijft zonder Dedecker, zonder resultaat, en alleen met de voldoening van de rechtlijnigheid.”

Geen plan voor de toekomst

De Craemer: “In een partij is een duidelijke koers nodig, en daar heeft N-VA het zeer moeilijk mee. Is het een oppositiepartij of nog altijd een beetje meerderheidspartij? De N-VA zweeft op sommige vlakken tussen de LDD en het VB, op andere vlakken tussen CD&V of Open VLD. Ik heb nood aan een partij die rechtlijnig is, een partij die opkomt voor zelfbestuur voor Vlaanderen, maar een partij met oplossingen, waar het gezond verstand primeert, een partij die durft te zeggen waar het op slaat. Dat zijn de redenen waarom ik eigenlijk enkel voor de LDD kon kiezen.”

LDD fractie groeit

Jurgen Verstrepen zetelt voor LDD in het Vlaams Parlement: “Gino De Craemer zal voortaan als onafhankelijke zetelen, omdat het niet anders kan. Maar met deze versterking vormen we met Monique Moens en John Vrancken, bijna een volwaardige fractie. Gino zal zich verder kunnen uitleven in zijn favoriete thema’s, werk, economie en inburgering. Het zijn thema’s die in de komende campagne zeker ook op de voorgrond zullen staan.”

Jean-Marie Dedecker, voorzitter LDD: “De overstap van Gino bewijst eens te meer dat de traditionele partijen geen oplossingen meer hebben voor de problemen van de Vlaming van nu. En dat een kartel daar zeker de oplossing niet toe biedt. De kiezer moet voor een eenduidige boodschap kunnen kiezen, en Gino De Craemer heeft dit ook begrepen. Daarom is hij van harte welkom om onze partij te helpen versterken, zowel met inhoud als straks in de campagne.”

Gino De Craemer:

Jean-Marie Dedecker:

Jurgen Verstrepen:

Piet Deslé, Communicatiemanager

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:20   #2
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard Gino De Craemer = platte opportunist

De Craemer is een platte ondankbare opportunist.

Hij kwam in 2007 als opvolger in het Vlaams Parlement. Hij had als 40ste op de West-Vlaamse CD&V/N-VA-lijst in 2004 een goede 800 stemmen gekregen en mocht in 2007 Stefaan De Clerck opvolgen nadat die naar de federale Kamer trok. De Craemer moest zijn plaats weer afstaan toen Vlaams minister Geert Bourgeois in september 2008 ontslag nam uit de Vlaamse Regering en opnieuw Vlaams parlementslid werd. Ten zijne bate werd evenwel Vlaams Parlementslid Jan Loones gevraagd ontslag te nemen. Zo kon De Craemer toch in het Vlaams Parlement blijven. En nu doet hij dit

Dat is ondankbaarheid ten top... en ruikt naar plat opportunisme.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:24   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ter gelegenheid van de volgende vlaamse verkiezingen, zo beloofde JMDD zal eenieder voor zijn "plaats-postje" effectief moeten "vechten" - Ik stel voor dat "wij" onze stemmen duur verkiopen !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:45   #4
Smosse
Vreemdeling

Smosse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ten zijne bate werd evenwel Vlaams Parlementslid Jan Loones gevraagd ontslag te nemen. Zo kon De Craemer toch in het Vlaams Parlement blijven. En nu doet hij dit

Dat is ondankbaarheid ten top... en ruikt naar plat opportunisme.
Zeker dat laatste spreekt is bewijs van absolute ondankbaarheid, ik kan mij niet voorstellen dat hij op die moment nog niet met het idee was aan het spelen. Dan steekt er een mede parlmementarier zijn nek uit voor jou en dan doe je dit, echt onaanvaardbaar.

Ook zijn tekst waar hij probeert zijn uitstap te argumenteren slaat nergens op. N-VA is de eenmanspartij, LDD zeker niet Een 1-thema nog veel minder, ik denk dat N-VA een groter en beter uitgewerkt programma heeft als LDD. Wat heel de heisa rondom JMDD en CD&V betreft, ben ik zeer blij dat de N-VA die vent heeft buiten gesjot.

De vraag is ook wie er het meest rechtlijnig is LDD of N-VA, zeker als je kijkt naar zijn voorbeeld van Vlaams zelfbestuur heb ik grote vraagtekens bij LDD zijn programma.

Kortom een spijtige zaak, maar zegt meer over de mens dan over de partij die hij verlaat.
Oud 12 januari 2009, 15:26   #5
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Wat een grap : "Bovendien is de N-VA is niet alleen een 1-manspartij geworden"

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 16:52   #6
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt verdacht veel op afgesproken spel. De nva die in West-Vlaanderen met moeite de kiesdrempel haalt die via LDD toch mensen in het parelement krijgt. En bij LDD is men blij met een ervaren politieke kracht, een winwin situatie dus. Had men dit feit echt politiek willen uitbuiten dan was die persconferentie op een vrijdag of een zaterdag gebeurt.
Oud 12 januari 2009, 17:04   #7
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Dit lijkt verdacht veel op afgesproken spel. De nva die in West-Vlaanderen met moeite de kiesdrempel haalt die via LDD toch mensen in het parelement krijgt. En bij LDD is men blij met een ervaren politieke kracht, een winwin situatie dus. Had men dit feit echt politiek willen uitbuiten dan was die persconferentie op een vrijdag of een zaterdag gebeurt.
Hoorde Dedecker op de radio en die leek maar matig gelukkig met het moment.

Voor 't overige lijkt me de uitleg zo:

Bourgeois trekt de lijst van N-VA en dan een vrouw en dan misschien De Craemer op 3 maar krijgt hij geen eerste opvolgersplaats. N-VA haalt een zetel in West-Vlaanderen maar een tweede is heel wat minder waarschijnlijk, dus is het uit met het plezier.

De Craemer is idd al met slaande deuren vertrokken bij het Vlaams Blok (Belang is pas in 2005). Nu weer. En zijn uitleg is niet overtuigend. Ik hoor wel dat hij met een aantal standpunten, zoals het Schipdonkkanaal, vrij alleen stond binnen N-VA. LDD is ook tegen, overigens.

Voor de rest is het aan LDD om te zien wat ze met de man doen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 17:14   #8
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Voorzitter Jean-Marie Dedecker van LDD heeft deze ochtend op een persconferentie de overstap bekend gemaakt van Vlaams Parlementslid Gino De Craemer van de N-VA. De Bruggeling Gino De Craemer zetelt sedert 2007 in het Vlaams Parlement, woont in Assebroek (Brugge) en houdt zich in het Parlement vooral bezig met werkgelegenheid, economie en inburgering.

Gino De Craemer: “In november 2001 werd ik op het oprichtingscongres van de N-VA in Gent voorgesteld als verruimer. Ik ben er dus van in het begin bij, en ga zeker niet over één nacht ijs. Maar mijn besluit is daarom alleen maar sterker en gemeend: voor mij is de N-VA om diverse redenen niet langer de juiste partij. Wat ik vooral betreur is dat de partij zeer weinig aandacht heeft voor politiek personeelsbeheer. De N-VA weigert orde op zaken te stellen binnen de partij en ziet met lede ogen aan hoe mensen weggaan. Bovendien is de N-VA is niet alleen een 1-manspartij geworden, het is ook een 1-themapartij gebleven. En dat vind ik een te smalle basis om voluit aan politiek te doen.”

Dedecker en kartel

De Craemer: “In december 2006 kreeg ik een harde noot te kraken, toen de N-VA een serieuze bocht nam rond de overstap van Jean-Marie Dedecker. Er was oorspronkelijk een duidelijke meerderheid pro Dedecker. De druk van kartelpartner CD&V was echter zo groot dat Bart De Wever op die bewuste partijraad het kartel moest redden met CD&V. Het kartel was voor N-VA wel levensbelangrijk, maar vanaf dag 1 was het menigeen in onze partij duidelijk dat dit kartel tijdelijk was. En zo is ook gebleken. Alleen met dat verschil dat de N-VA nu achterblijft zonder Dedecker, zonder resultaat, en alleen met de voldoening van de rechtlijnigheid.”

Geen plan voor de toekomst

De Craemer: “In een partij is een duidelijke koers nodig, en daar heeft N-VA het zeer moeilijk mee. Is het een oppositiepartij of nog altijd een beetje meerderheidspartij? De N-VA zweeft op sommige vlakken tussen de LDD en het VB, op andere vlakken tussen CD&V of Open VLD. Ik heb nood aan een partij die rechtlijnig is, een partij die opkomt voor zelfbestuur voor Vlaanderen, maar een partij met oplossingen, waar het gezond verstand primeert, een partij die durft te zeggen waar het op slaat. Dat zijn de redenen waarom ik eigenlijk enkel voor de LDD kon kiezen.”

LDD fractie groeit

Jurgen Verstrepen zetelt voor LDD in het Vlaams Parlement: “Gino De Craemer zal voortaan als onafhankelijke zetelen, omdat het niet anders kan. Maar met deze versterking vormen we met Monique Moens en John Vrancken, bijna een volwaardige fractie. Gino zal zich verder kunnen uitleven in zijn favoriete thema’s, werk, economie en inburgering. Het zijn thema’s die in de komende campagne zeker ook op de voorgrond zullen staan.”

Jean-Marie Dedecker, voorzitter LDD: “De overstap van Gino bewijst eens te meer dat de traditionele partijen geen oplossingen meer hebben voor de problemen van de Vlaming van nu. En dat een kartel daar zeker de oplossing niet toe biedt. De kiezer moet voor een eenduidige boodschap kunnen kiezen, en Gino De Craemer heeft dit ook begrepen. Daarom is hij van harte welkom om onze partij te helpen versterken, zowel met inhoud als straks in de campagne.”

Gino De Craemer:

Jean-Marie Dedecker:

Jurgen Verstrepen:

Piet Deslé, Communicatiemanager

Bron: politics.be

Hahahaha, hij kan samen gaan zitten met z'n oude vriendje Lucien Decoorne, de eeuwige zaag van Brugge.

Nu, ik had al gehoord dat het koekenbak was binnen de N-VA in de regio van Brugge. Pure carrièreplanning en niks meer dan dat. Door stoelendans met de nieuwe regering is namelijk de N-VA'er Degroote uit de Brugse regio opnieuw in het parlement beland, tot ergernis van Decraemer.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 17:55   #9
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

haha nu ge het zegt ja, daar had ik nog niet aan gedacht: het is weer samen met Lucien... ojeeeeeee dat gaat daar echt plezant worden... haha
Oud 12 januari 2009, 18:17   #10
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
haha nu ge het zegt ja, daar had ik nog niet aan gedacht: het is weer samen met Lucien... ojeeeeeee dat gaat daar echt plezant worden... haha
Ik ken geen van beide pipo's/opportunisten...aan wat mogen we ons verwachten ?
Oud 12 januari 2009, 18:30   #11
dominatrix
Minister-President

Standaard

Ken je Lucien niet? Is nochtans redelijk actief hier op het forum hoor. Bekend van de frituur, ex blokker, dan VL, dan met marleen denecker naar liberaal appel... toen dat huwelijk spaak liep kregen we dan weer dit te horen: "Nationale politiek" laat ik voor wat het is, allemaal leugenaars en verraders voor de poen. Nog wat met Bron & Decoorne op de bune willen kruipen, bubbers opvrijen en toch voor Vlaanderen zijn... U noemt het, en het brugge leefbaar en veilig ding heeft het wel op zijn palmares... en ja tegenwoordig dus voorzitter ldd, de partij van die nationale verrader en poenpakker dedecker, dixit lucien, in brugge he... en daar komt gino dan nu ook terecht... die zat al eens in het toenmalige vlaams blok in brugge... ging dan maar naar de nva, wij waren te radicaal weet je wel? En nu dus naar ldd... nva is een éénmans partij weet je wel? En bij ldd kan hij wel voor het vlaamse gaan weet je wel?

Laatst gewijzigd door dominatrix : 12 januari 2009 om 18:36.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 18:36   #12
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ken je Lucien niet? Is nochtans redelijk actief hier op het forum hoor. Ex vb'er, dan VL, dan met marleen denecker naar liberaal appel... toen dat huwelijk spaak liep kregen we dan weer dit te horen: "Nationale politiek" laat ik voor wat het is, allemaal leugenaars en verraders voor de poen. Nog wat met Bron & Decoorne op de bune willen kruipen, bubbers opvrijen en toch voor Vlaanderen zijn... U noemt het, en het brugge leefbaar en veilig ding heeft het wel op zijn palmares... en ja tegenwoordig dus voorzitter ldd in brugge he... en daar komt gino dan... die zat al eens in het toenmalige vlaams blok in brugge... ging dan maar naar de nva, wij waren te radicaal weet je wel? En nu dus naar ldd... nva is een éénmans partij weet je wel? En bij ldd kan hij wel voor het vlaamse gaan weet je wel?

Ja, hun politieke "parcours" ken ik wel.
Ik vroeg me eerder af of er ook persoonlijke wrevel is tussen beide heerschappen ?
Oud 12 januari 2009, 18:39   #13
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Ja, hun politieke "parcours" ken ik wel.
Ik vroeg me eerder af of er ook persoonlijke wrevel is tussen beide heerschappen ?
Ah ok. Ik denk dat iedereen ondertussen wel zowat het discours van Decoorne kent.

Persoonlijke wrevel tussen die twee?

( Nog ) niet dat ik weet... Maar als Dedecker van die 'moves' maakt zoals hier in Limburg waar hij eerst vb'ers laat overlopen en ze dan als het eropaan komt aan de kant zet voor anderen, kan ik mij goed voorstellen dat het wel eens mis kon gaan als pakweg Gino zijn 'parlementaire' eisen begint te stellen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be