Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2009, 13:00   #1
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard Belgen zoeken raad bij waarzeggers

Citaat:
Topdrukte bij Belgische waarzeggers door crisis

Uitgegeven: 3 januari 2009 12:28
Laatst gewijzigd: 3 januari 2009 12:28

BRUSSEL - Belgische waarzeggers beleven topdrukte dankzij de economische crisis. Ze worden bestormd door mensen die willen weten of ze in financiële problemen zullen komen.

''Op onze laatste paranormale beurzen kwamen vele honderden bezoekers af en ook onze agenda's staan tegenwoordig boordevol privéconsultaties'', aldus een woordvoerder van de belangenorganisatie Paranormica zaterdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. Een consult bij een toekomstvoorspeller kost al snel 70 euro.

''De mensen zijn dringend op zoek naar geruststelling'', zegt kaartlegster Emmy Kelders uit Antwerpen. Waar haar klanten vroeger vooral benieuwd waren wanneer ze de man of vrouw van hun leven zouden ontmoeten, willen ze nu weten of ze in de schulden komen en of ze hun baan kunnen behouden, aldus Kelders.
Bron: NU.nl

Als je dit zo leest, dan lijkt het me niet dat de communautaire perikelen nog een rol van betekenis gaan spelen bij de verkiezingen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 13:10   #2
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Bron: NU.nl

Als je dit zo leest, dan lijkt het me niet dat de communautaire perikelen nog een rol van betekenis gaan spelen bij de verkiezingen.
Misschien moeten die mensen van het 6e zintuig of wat het ook was een partij oprichten, zij krijgen toch van de geesten alle signalen door! Met zo'n toekomst visie kan het niet anders dan dat ze een stemmenkanon zouden worden!
Oud 3 januari 2009, 13:20   #3
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

zijn Wilfried en Jean-Luc een nieuwe zaak begonnen ????
Oud 3 januari 2009, 13:39   #4
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Onze premier heeft zijn eed in de drie landstalen afgelegd, en is daardoor een geloofwaardig diplomaat op communautair niveau. De andere ministers zijn staatsgevaarlijk.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:08   #5
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Als die mensen dikwijls naar waarzeggers gaan en elke keer 70€ op tafel leggen, kan ik zo voorspellen dat ze in de financiële problemen zullen komen.

Verbieden die troep.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:13   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Op dit forum krijgen ze toch gratis advies voor niks?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 19:25   #7
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Ik ben Ziener.

En ik zeg U nu al in 2009 dat de economie ferm op zijn gat gaat. Dat we momenteel niet in een recessie maar in een depressie gaan. In feite zitten we er al in, maar goed.

Niemand is gebaat met een land dat kapot geslagen wordt. Want mensen moeten sowieso opnieuw deze zaken herbouwen. Ook is niemand gebaat, arm of rijk dat de lucht, de grond zo bezoedeld wordt uit financieel belang, dat wij niet alleen onszelf, maar ook onze kinderen mutuleren. Het DNA wordt aangetast door de inwerking van zware metalen in de grond en fijn stof. Belgie is een prachtexemplaar op vlak van vervuiling.

We kunnen allemaal klagen, negatief denken, de zaken negeren. Maar de feiten zijn zoals ze zijn. Men gaat de economische situatie niet herstellen door noodoplossingen, herfinancieringen, splitsen van de Staat, oude wijn in nieuwe zakken te steken. Men zal die wel kunnen counteren door een denktank op te zetten, en een nieuwe vorm van economie uit te werken door de professoren, zieners, filosofen, de bouwers en de voorzitters van onze maatschappij om deze althans naar Belgische Creativiteit te initiëren.

De Staat moet heel dringend werk maken om het geld te ontbinden in allerlei cheques voor de noodzakelijkheden voor het garanderen van het levensbehoud van de bevolking. Er moet werk gemaakt worden van een basisinkomen, of mensen zullen de komende jaren revolteren tegen de ellendige situatie die zal voortkomen uit de verandering van de economische markten. Dat is het niet waard, dat Uw kinderen gevaar lopen.

Een economie, het huidig geldsysteem bleef werkende zolang er economische groei mogelijk was. Deze groei is momenteel niet meer mogelijk. Het plafond is bereikt. In een paar jaren zullen er robots komen die nog veel meer werk uit handen zullen nemen van de bevolking. Zelfs zou er ingrijpende veranderingen komen die zouden uitmonden in chaos, zoals revolutie of oorlog, noem maar op. De situatie zal zich opnieuw aanbieden na een paar decenia na deze ingreep, gezien onze hoogte van technische en wetenschappelijke evolutie.

Het antwoord is dus niet het verschuiven naar nieuwe, zinloze jobs. Het voeren van een politiek om de gevolgen te verzachten door ingrepen. Maar wel het leveren van een basisloon aan de mensen, het herdefiniëren van de economie en de zaken waar we waarde aan hechten zoals levensbehoud, gezondheid en inderdaad de natuur.

Daarom moet de handelaar en de banken, die enkel kijken naar de naakte cijfers en geldgewin ten koste van alles, terug naar hun plaats. Voor de handelaar is dat het verzekeren van de uitwisseling van de goederen. Voor de banken is dat hetgeen om de economie te ondersteunen, als olie in een motor.

De oude tenoren moeten nu maar eens de bek stoppen. U heeft bewezen dat het economisch model heeft gefaald. Zij het nu handelaar, bank of diegene die denken dat
de wereld draait rond de bouw, het transport, diensten of arbeid. Dat zijn allemaal zaken om te leven die secundair geplaatst moeten worden ten opzichte van het leven ansich
zelf. Deze groep heeft zijn kans gehad. En hun inzet in hun tijd was ook goed, maar nu zijn de kaarten anders gelegd.

Deze beide partijen mogen niet meer de hoofdtoon uitmaken in een economie, of alles wordt gedaan ten koste van geld en gewin. Het resultaat ziet U. De een heeft het goed, de andere verkommert. Maar iedereen heeft wel nadeel bij onrust, ongeregeldheden in de maatschappij en vervuiling.

Wij moeten het economisch apparaat herdefiniëren en de profesoren moeten de koppen bij elkaar steken om het geldsysteem om te vormen naar een ander werkend model.
Want tenslotte, geld is gewoon maar een systeem dat iedereen aanvaardt. Een monopoliespel. Het is gewoon kwestie van de regels opnieuw te definiëren.

Er is land, water genoeg, alsook de productiemiddelen zijn voldoende geoptimaliseerd om iedereen een komfortabel leven te geven, waarin iedereen naar creativiteit en vrijheid zijn inzet kan doen in de maatschappij. De minder leuke zaken zullen verwezen worden naar beurtrollen, maar deze maatschappy kan iedereen een menswaardig en comfortable leven geven.

Men moet gewoon anders beginnen denken. Men meot stoppen met in de impasse te blijven, te kijken naar andere landen, maar zelf de oplossing realiseren. België kan dat.
Ze zijn de basis van ondermeer een prachtig sociaal systeem. Men moet gewoon dit gedachtengoed nog verder uitwerken, en België zal zijn naam waardig worden.

Belgica (Caesar), wat betekent Land van de Zon.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 11 januari 2009 om 19:50.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 19:44   #8
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

ik zou alleszins niet bij een waarzegger gaan die zelf zijn fortis-aandelen niet op tijd verkocht heeft.
waarschijnlijk zeggen de waarzeggers van die vage dingetjes als: we zitten in een donkere periode, maar binnenkort zien we het begin van een nieuwe lente.."

ik denk dat ik straks ook eens een vis ga opensnijden om te zien wat mij de komende tijd zoal te wachten staat.
Oud 11 januari 2009, 19:47   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

de ziener
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 19:50   #10
Cisalpina
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik ben Ziener.

En ik zeg U nu al in 2009 dat de economie ferm op zijn gat gaat. Dat we momenteel niet in een recessie maar in een depressie gaan. In feite zitten we er al in, maar goed.

Niemand is gebaat met een land dat kapot geslagen wordt. Want mensen moeten sowieso opnieuw deze zaken herbouwen. Ook is niemand gebaat, arm of rijk dat de lucht, de grond zo bezoedeld wordt uit financieel belang, dat wij niet alleen onszelf, maar ook onze kinderen mutuleren. Het DNA wordt aangetast door de inwerking van zware metalen in de grond en fijn stof. Belgie is een prachtexemplaar op vlak van vervuiling.

We kunnen allemaal klagen, negatief denken, de zaken negeren. Maar de feiten zijn zoals ze zijn. Men gaat de economische situatie niet herstellen door noodoplossingen, herfinancieringen, splitsen van de Staat, oude wijn in nieuwe zakken te steken. Men zal die wel kunnen counteren door een denktank op te zetten, en een nieuwe vorm van economie uit te werken door de professoren, zieners, filosofen, de bouwers en de voorzitters van onze maatschappij om deze althans naar Belgische Creativiteit te initiëren.

De Staat moet heel dringend werk maken om het geld te ontbinden in allerlei cheques voor de noodzakelijkheden voor het garanderen van het levensbehoud van de bevolking. Er moet werk gemaakt worden van een basisinkomen, of mensen zullen de komende jaren revolteren tegen de ellendige situatie die zal voortkomen uit de verandering van de economische markten. Dat is het niet waard, dat Uw kinderen gevaar lopen.

Een economie, het huidig geldsysteem bleef werkende zolang er economische groei mogelijk was. Deze groei is momenteel niet meer mogelijk. Het plafond is bereikt. In een paar jaren zullen er robots komen die nog veel meer werk uit handen zullen nemen van de bevolking. Zelfs zou er ingrijpende veranderingen komen die zouden uitmonden in chaos, zoals revolutie of oorlog, noem maar op. De situatie zal zich opnieuw aanbieden na een paar decenia na deze ingreep, gezien onze hoogte van technische en wetenschappelijke evolutie.

Het antwoord is dus niet het verschuiven naar nieuwe, zinloze jobs. Het voeren van een politiek om de gevolgen te verzachten door ingrepen. Maar wel het leveren van een basisloon aan de mensen, het herdefiniëren van de economie en de zaken waar we waarde aan hechten zoals levensbehoud, gezondheid en inderdaad de natuur.

Daarom moet de handelaar en de banken, die enkel kijken naar de naakte cijfers en geldgewin ten koste van alles, terug naar hun plaats. Voor de handelaar is dat het verzekeren van de uitwisseling van de goederen. Voor de banken is dat hetgeen om de economie te ondersteunen, als olie in een motor. Maar deze beide partijen mogen niet de hoofdtoon uitmaken in een economie, of alles wordt gedaan ten koste van geld en gewin.
Het resultaat ziet U. De een heeft het goed, de andere verkommert. Maar iedereen heeft wel nadeel bij onrust, ongeregeldheden in de maatschappij en vervuiling.

Wij moeten het economisch apparaat herdefiniëren en de profesoren moeten de koppen bij elkaar steken om het geldsysteem om te vormen naar een ander werkend model.
Want tenslotte, geld is gewoon maar een systeem dat iedereen aanvaardt. Een monopoliespel. Het is gewoon kwestie van de regels opnieuw te definiëren.

Er is land, water genoeg, alsook de productiemiddelen zijn voldoende geoptimaliseerd om iedereen een komfortabel leven te geven, waarin iedereen naar creativiteit en vrijheid zijn inzet kan doen in de maatschappij. De minder leuke zaken zullen verwezen worden naar beurtrollen, maar deze maatschappy kan iedereen een menswaardig en comfortable leven geven.

Men moet gewoon anders beginnen denken. Men meot stoppen met in de impasse te blijven, te kijken naar andere landen, maar zelf de oplossing realiseren. België kan dat.
Ze zijn de basis van ondermeer een prachtig sociaal systeem. Men moet gewoon dit gedachtengoed nog verder uitwerken, en België zal zijn naam waardig worden.

Helaba, een Ziener zegt niet wat we moeten doen, maar voorspelt wat er zal gebeuren, wat ons zal overkomen. Dat is toch iets anders.

Ik wil mijn 70 euro terug, die diende niet om een mening te horen.

Stouterik .
Oud 11 januari 2009, 19:51   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Alles komt goed.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 19:52   #12
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Helaba, een Ziener zegt niet wat we moeten doen, maar voorspelt wat er zal gebeuren, wat ons zal overkomen. Dat is toch iets anders.

Ik wil mijn 70 euro terug, die diende niet om een mening te horen.

Stouterik .
Ik vraag ze dan ook terug, want ik vroeg Uw commentaar niet.
Trouwens, ik was mijn tekst nog aan het aanpassen.

Een echte Ziener zegt wat er gebeurd en wat de betere keuzemogelijkheden zijn.
Voor de andere werkwijze, moet je bij de kaartleggers zijn.

Het ga je goed.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 11 januari 2009 om 19:53.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 19:54   #13
Cisalpina
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het ga je goed.
Hoera!
Oud 11 januari 2009, 20:00   #14
matthiasderaedt
Vreemdeling

matthiasderaedt's schermafbeelding

Standaard

waarzeggers moeten verboden worden, het is zelfs een schande dat een programma als het zesde zintuig uitgezonden mag worden, maar een kookprogramma over de vermeende lievelingskost van Hitler niet!!
matthiasderaedt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 23:40   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
waarzeggers moeten verboden worden, het is zelfs een schande dat een programma als het zesde zintuig uitgezonden mag worden, maar een kookprogramma over de vermeende lievelingskost van Hitler niet!!
Waarzeggen is verboden volgens de Belgische wet, maar "Het zesde zintuig" en wat die mensen doen, geldt als entertainment. Hun uitspraken hebben geen enkele juridische waarde. Ze staan eigenlijk geregistreerd als kermisattractie. Je kiest dus met andere woorden zelf wat je wil geloven en hoeveel een consult je waard is.

Daarnaast vind ik 70 euro voor een consult nogal veel. Voor dat geld kan je jezelf een tarot en/of een pendel kopen en zelf aan de slag. Even amusant en je kan er meermaals gebruik van maken en zo lang je wilt. Anderzijds: wie is er eigenlijk in fout? Niemand in mijn ogen. Vraag en aanbod. Als ze mensen zijn die bereid zijn om 70 euro voor een spiritueel consult te geven, is het in mijn ogen niet verkeerd dat de persoon die het geeft, het er ook voor vraagt.

Persoonlijk ben ik dus niet tegen paranormale beurzen en consulten. Alleen vind ik wel dat niet zomaar iedereen zich er me bezig mag houden. Een zesde zintuig is niet echt wetenschappelijk te verklaren, maar ik vind wel dat een deftig begaafd persoon wel een degelijke psychologische basiskennis zou moeten hebben om cliënten te begeleiden en niet zuiver op winstbejag uit moet zijn.

Zelf ben ik dus ook met esotherie bezig. Heb zelf 1 keer mijn kaarten laten leggen en mijn hand laten lezen en toen besloot ik zelf de technieken te bestuderen en mezelf er mee verder te helpen. Kwam een pak goedkoper uit en heeft me tot zover ik weet geen kwaad gedaan.
Oud 11 januari 2009, 23:45   #16
matthiasderaedt
Vreemdeling

matthiasderaedt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Waarzeggen is verboden volgens de Belgische wet, maar "Het zesde zintuig" en wat die mensen doen, geldt als entertainment. Hun uitspraken hebben geen enkele juridische waarde. Ze staan eigenlijk geregistreerd als kermisattractie. Je kiest dus met andere woorden zelf wat je wil geloven en hoeveel een consult je waard is.

Daarnaast vind ik 70 euro voor een consult nogal veel. Voor dat geld kan je jezelf een tarot en/of een pendel kopen en zelf aan de slag. Even amusant en je kan er meermaals gebruik van maken en zo lang je wilt. Anderzijds: wie is er eigenlijk in fout? Niemand in mijn ogen. Vraag en aanbod. Als ze mensen zijn die bereid zijn om 70 euro voor een spiritueel consult te geven, is het in mijn ogen niet verkeerd dat de persoon die het geeft, het er ook voor vraagt.

Persoonlijk ben ik dus niet tegen paranormale beurzen en consulten. Alleen vind ik wel dat niet zomaar iedereen zich er me bezig mag houden. Een zesde zintuig is niet echt wetenschappelijk te verklaren, maar ik vind wel dat een deftig begaafd persoon wel een degelijke psychologische basiskennis zou moeten hebben om cliënten te begeleiden en niet zuiver op winstbejag uit moet zijn.

Zelf ben ik dus ook met esotherie bezig. Heb zelf 1 keer mijn kaarten laten leggen en mijn hand laten lezen en toen besloot ik zelf de technieken te bestuderen en mezelf er mee verder te helpen. Kwam een pak goedkoper uit en heeft me tot zover ik weet geen kwaad gedaan.
Die mensen maken zuiver winst, mensen die het moeilijk hebben tuimelen erin en verliezen veel geld aan deze bedriegers. Je kan zeggen dat deze mensen ervoor kiezen, maar laat ons eerlijk zijn. Deze mensen die naar "paranormaal begaafden" gaan, zijn ofwel depressief, ofwel laaggeschoold. Ik betwijfel dat er veel universitair of hooggeschoolde mensen tussen hun clienteel bevind
matthiasderaedt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 23:55   #17
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik ben Ziener.

Daarom moet de handelaar en de banken, die enkel kijken naar de naakte cijfers en geldgewin ten koste van alles, terug naar hun plaats. Voor de handelaar is dat het verzekeren van de uitwisseling van de goederen. Voor de banken is dat hetgeen om de economie te ondersteunen, als olie in een motor.

De oude tenoren moeten nu maar eens de bek stoppen. U heeft bewezen dat het economisch model heeft gefaald. Zij het nu handelaar, bank of diegene die denken dat
de wereld draait rond de bouw, het transport, diensten of arbeid. Dat zijn allemaal zaken om te leven die secundair geplaatst moeten worden ten opzichte van het leven ansich
zelf. Deze groep heeft zijn kans gehad. En hun inzet in hun tijd was ook goed, maar nu zijn de kaarten anders gelegd.

Deze beide partijen mogen niet meer de hoofdtoon uitmaken in een economie, of alles wordt gedaan ten koste van geld en gewin. Het resultaat ziet U. De een heeft het goed, de andere verkommert. Maar iedereen heeft wel nadeel bij onrust, ongeregeldheden in de maatschappij en vervuiling.

Klinkt inderdaad meer als de woorden van een ziener, een standpunt vanuit een gezonde intuïtie, dan van een professor, die enkel in het systeem geloofd en binnen zijn grenzen gegroeid is.

Ik ben het trouwens ook eens met die tekst. Er is hoop, maar we moeten ze zien. De toekomst voorspellen kan niemand, gezien we de vrije wil hebben, maar bepaalde hulpmiddelen, zoals bv tarotkaarten, kunnen wel helpen met de kansen te zien en ons te helpen om van bepaalde blokkades af te helpen.

Alleen zullen sommige mensen altijd sceptisch blijven. Dat doet me een beetje denken aan het verhaal dat Susan Levitt verteld in het begin van haar tarotdagboek over een vrouw die klaagt dat ze altijd maar ongeluk heeft, dat ze arm is, dat ze geen man vindt en ga zo verder. Daarom gaat ze naar de waarzegster. Op haar weg komt ze eerst een hongerige wolf tegen. De wolf klaagt dat zijn maag knort en hij aan het einde van zijn krachten is. Hij vraagt de vrouw om hulp. De vrouw zegt dat ze niet kan helpen, maar dat ze zijn zaak wel mee aan de waarzegster zal voorleggen. Iets verder komt ze een knappe, rijke man tegen, die klaagt dat hij maar geen vrouw vindt, omdat ze hem allemaal maar alleen voor zijn geld willen. De vrouw zegt hem dat ze zijn probleem ook aan de waarzegster zal voorleggen. Nog iets verder komt de vrouw een oude, stervende boom tegen. De boom klaagt dat hij zijn krachten verliest en de vrouw zegt weermaals het ook aan de waarzegster te zullen vragen. Bij de waarzegster trekt de vrouw "het rad van fortuin" als kaart en betekent het dus dat ze een geweldige toekomst tegemoet gaat. Er blij gaat de vrouw terug naar huis. Ze komt de boom weer tegen en zegt hem: "We waarzegster zei dat er een kist met goud en juwelen aan je wortels ligt, die iemand er ooit verborg, toen je nog een klein boomje was. Zij blokkeren je wortels, waardoor je geen voeding meer hebt." De boom vroeg de vrouw of zij hem kon helpen en de kist wou opgraven, maar ze antwoordde dat ze het te druk had met haar stralende toekomst tegemoet te gaan. Toen kwam ze de knappe, rijke man weer tegen. Aan hem moest ze zeggen dat hij met de eerste vriendelijke vrouw moest trouwen, die hij tegen ging komen, waarna hij haar prompt ten huwelijk vroeg. Maar de vrouw weigerde, want ze moets haar groot geluk tegemoet gaan. Later kwam ze de hongerige wolf tegen en toen hij vroeg wat hij volgens de waarzegster moest doen, luidde het antwoord: "De eerste stommeling die je pad kruist opeten".

Zo zie je maar ... Beslis zelf wat je met je kansen gaat doen of hoe je met de bekomen informatie omspringt.
Oud 12 januari 2009, 00:01   #18
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
Die mensen maken zuiver winst, mensen die het moeilijk hebben tuimelen erin en verliezen veel geld aan deze bedriegers. Je kan zeggen dat deze mensen ervoor kiezen, maar laat ons eerlijk zijn. Deze mensen die naar "paranormaal begaafden" gaan, zijn ofwel depressief, ofwel laaggeschoold. Ik betwijfel dat er veel universitair of hooggeschoolde mensen tussen hun clienteel bevind
Ik ben zelf een paar keer naar paranormale beurzen geweest en schrok wel van wat ik er zag. Het merendeel van het cliënteel daar zijn niet bepaald laaggeschoolden of depressievelingen, al vond ik de consultprijzen er eerder om te duizelen.
Daarnaast zou ik niet zeggen dat die mensen zuiver winst maken. De meeste geregistreerde mediums en paragnosten werken als zelfstandigen en betalen zich ook blauw aan belastingen. Daarom kan je gerust stellen dat de Belgische staat ook meedeelt in de uitbuiting van de hulpbehoevende bevolking.

En wat vindt u dan van al die specialisten die exhuberante bedragen voor hun consulten vragen. Een dokter van mijn grootmoeder vraagt ook 75 euro voor een raadpleging en bijhorende handelingen, waar ze slechts een goede 20 euro van terugtrekt. Feit is dat mijn grootmoeder die verzorging nodig heeft. Voor het consult van een paragnost heb je nog altijd je eigen vrije wil.
Oud 12 januari 2009, 00:16   #19
vandertwijg
Vreemdeling

Standaard

Er is maar één echte ziener in het land! Interview op het ogenblik dat de BEL20 op zijn max stond:

http://www.defrut.be/zf/zf_paul_dhoore.htm

Verscheur uw aandelen riep hij toen!
vandertwijg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 18:39   #20
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Hahaha, "ziener"...

Ik moet dan altijd denken aan Asterix en de Ziener...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door kiko : 13 januari 2009 om 18:40.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be