![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een protestactie van refusniks in Israël met talrijke interviews met joodse soldaten die weigeren deel te nemen aan het conflict in Gaza.
Geen lafaards maar juist bijzonder moedige mensen met een verhelderende uitleg.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat ook 'de Palestijnen' deze beelden bekijken.
Ik hoop dat er aan de vicieuze cirkel van haat en geweld een einde komt. Ik hoop dat een wereldwijde boycot van de oorlogsmachinerieën aller landen en een ondubbelzinnige en even massale investering in vredesinitiatieven zal leiden tot een èchte 'change we can believe in'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Israël erkent inmiddels bij monde van Mark Regev, de woordvoerder van de eerste Minister, dat Hamas geen enkele raket afvuurde tijdens het bestand maar dat het Israël was dat op 4 november eenzijdig het bestand opblies. Letterlijk.
Kijk maar
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 januari 2009 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zal tevreden zijn wanneer de Arabieren afstand nemen van Hamas.
En nogmaals,elke Israelische soldaat weet dat er in Gaza burgens gaan sterven.Het is onvermijdelijk in zo'n dicht bevolkt gebied. Begrijpelijk dat sommigen niet aan deel willen nemen. Niet voor niets gaan Israelische soldaten na hun dienst naar India,Australie en van die soort plaatsen om zich te laten koelen.Velen lopen trauma's op en lijden er jaren aan. Maar dat neemt nog altijd niet weg wie schuldig is aan deze conflict. En hier verschillen wij van gedachten,ik zie Hamas en jij ziet Israel als hoofschuldige . Ik hoop dat je net als ik op vrede streef.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 15 januari 2009 om 12:16. |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() iedereen, gezien de invloed van dit conflict en de manier waarop het misbruikt wordt langs beide kanten.
de gaza inval is niet alleen schadelijk voor de palestijnen of ISraelische militairen. ook het moreel gezag van de EU ligt nu compleet aan diggelen. de politieke vleugel vd VN is een nutteloze debatclub geworden, Internationaal humanitair recht is een vodje papier en internationale rechtsspraak is gedegradeerd tot een vriendenclub. wie niet bij het clubje hoort (milo,saddam,...) mag gestraft worden en de anderen laten we doen. en dan heb je nog fundi's die er een relistrijd van maken (moslim vs Europa) met een toenemende haat richting mekaar. echt niet goed |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind dat dienstweigeren juist iets typerend voor een echte democratie. Ik zie Hamasstrijders niet zo snel weigeren, omdat hen dan ongetweifeld de kogel of de hijskraan wacht.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...643550,00.html Dit is het paradijs dat de vrienden van Hamas en de vijanden van Israël willen dat in Israël zal komen. Onbegrijpelijk dat Hamas hier zoveel vrienden heeft: Hamas passes bill allowing executions London-based al-Hayat newspaper reports Gaza parliament sanctions bill allowing whipping, hanging as standard punitive action Roee Nahmias Where are the human rights groups? Hamas has recently passed a radical Islamic bill ushering whipping, dismembering and execution as standard punitive action into the Gaza penal code, the London-based Arabic-language newspaper al-Hayat reported Wednesday. According to the report, the bill passed its second reading in the Gaza Parliament, by unanimous majority of three – the only three members of parliament who were present at the meeting. Palestinian President Mahmoud Abbas is unlikely to sanction the bill, as required by the Palestinian law , but Hamas would have little problem implementing it in Gaza – which is under its complete control. The bill is made up of 214 subsections. Section 59 states that "any Palestinian found guilty of raising a weapon against Palestine in favor of the enemy; countering Palestine's interests in a negotiation with a foreign government; and placing Palestine's existence in danger by committing an act of aggression against a foreign country... will be sentenced to death." A similar fate awaits anyone found guilty of the following: "Joining a foreign army fighting Palestine or facilitating such action; demoralizing the Palestinian people to any of its resistance movements; spying on Palestine or engaging in espionage during wartime." Section 84 stipulates that anyone found guilty of "drinking to making wine will be subjected to 40 lashes… drinking and harassing the public will be punishable by 40 lashes and three months in jail." The whip will be used on anyone "engaging in games of chance, offending religious beliefs and defaming others' character," as well. |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel ik heb een ander begrip in Zionisten en daardoor gaan we ook nooit op een gelijke lijn komen.
Ik zal(en ik beloof het) als ik veel tijd heb mijn mening over de laatste 60 jaar geven.De manier van hoe ik alles zie. Maar momenteel ben ik te bezig met short-sellen op de beurs.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze draad gaat over Israëlische soldaten die het niet meer zien zitten om een weerloze burgerbevolking te terroriseren en te vermoorden. Als er straks teveel regen valt en de rivieren gaan overstromen, ga je dan ook weer over de invoering van de sharia beginnen?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 januari 2009 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ooit een reportage gezien van een jonge meid met een strakke jeansbroek en weinig verhullend topje die doodleuk beweerde op Hamas gestemd te hebben. Ze wist zeer goed hoe oerconservatief ze waren, maar ze was de Israelische manier van doen zo ongelooflijk beu dat ze kant koos voor een politieke ideologie die niet meteen bij haar paste. Perfect begrijpbaar. Als je decenialang moe getergd en vernederd wordt, je vrienden ziet sterven en nauwelijks nog een uitweg ziet verlies je uiteindelijk de zin voor nuance en kies je soms voor de radicaalste vorm van verzet. Vergelijk het met een slachtoffer van verkrachting die eerst haar belager van zich af probeert te duwen vooraleer zichzelf verplicht te zien om meer geweld te gebruiken om toch vanonder de verkrachting (lees:bezetting) uit te komen. Ook in de periode voor Hamas was de situatie dus tragisch voor de Palestijnen. Hamas was er toen nog niet, de bezettende agressor was er wel al. Die is de constante in het verhaal, daar ligt dus de grootste verantwoordelijkheid. Schrijnend om te zien hoe nauwelijks iemand vanuit het pro-Israelkamp ook maar met een woord rept over de verpletterende verantwoordelijkheid van de regisseur van feitelijk vrijwel alles wat in het betreffende gebied gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2009 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een interessant stukje uit de Volkskrant: Geboren strijders In landen met zulke ‘jeugdpieken’ zijn jonge mannen geneigd elkaar te doden in agressieve oorlogen tot een evenwicht is bereikt tussen hun ambities en het aantal redelijke posities dat hun samenleving te bieden heeft. In Arabische landen als Libanon (150 duizend doden in de burgeroorlog van 1975 tot 1990) en Algerije (200 duizend doden in de oorlog van islamisten tegen hun eigen volk van 1999 tot 2006) nam de slachting pas af toen het vruchtbaarheidscijfer daalde van zeven kinderen per vrouw tot minder dan twee. De oorlog stopte toen er geen strijders meer werden geboren. Maar in Gaza heeft geen demografische ontwapening plaatsgevonden. De gemiddelde vrouw krijgt er nog steeds zes kinderen. Op elke duizend mannen van 40-44, zijn er 4.300 jongens van 0-4 jaar. In de VS is dit duizend. En dus gaat het doden door. In 2005, toen Israël Gaza nog bezette, verloor Gaza meer jonge mannen door bendeoorlogen en misdaad dan door zijn oorlog met de ‘zionistische entiteit’. De media zijn geobsedeerd door het Midden-Oostenconflict, maar dat kost veel minder levens dan de ‘jeugdpieken’ in West-Afrika, Libanon of Algerije. Sinds de stichting van Israël in 1948 zijn in alle Israëlisch-Arabische oorlogen en door Palestijnse terreuraanslagen zo’n 62 duizend mensen gedood (40 duizend Arabieren; 22 duizend Joden). In die periode zijn 11 miljoen moslims gedood in oorlogen en bij terreuraanslagen, meestal door andere moslims. http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...sch_ontwapenen |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 15 januari 2009 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 15 januari 2009 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom dat ze er zonder al teveel geweten er 300 kunnen afmaken... ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() onvoorstelbaar he ? kan dat nauwelijks geloven. Polly's uitspraak over dode Palestijnse kinderen deed me al huiveren. Maar er lopen er blijkbaar NOG zo rond. Ik denk dat de gemiddelde Israeli Palestijnen allang niet meer als mensen beschouwd. eerder als een soort van ongedierte dat vrij mag beschoten worden; men bedenkt er wel een excuus voor.
gisteren nog op het nieuws geweest hoe ramptoeristen met hun kinderen vanop "the hill of shame" vrolijk komen kijken naar de fosforbommen op Gaza... ![]()
![]() |