Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2009, 21:44   #1
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard Besnijdenis-verminking wordt op de voet gevolgd vanaf nu

De erg verminkende ingreep, ook wel "besnijdenis" genoemd, wordt zeer hard aangepakt vanaf nu in Belgie: allochtone kinderen die plots op buitenlandse vakantie gaan zonder enige reden komen steeds vaker verminkt terug thuis! Het zou reeds gaan om honderden gevallen van besnijdenis! De Vlaamse justitie gaat er werk van maken om dit soort misdrijven hardhandig aan te pakken en de personen zwaar te straffen die dit soort verminkende ingrepen nog durft uit te voeren.

(bron: vlaams belang-site , 27/04/09)
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 21:48   #2
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

That'll be the day - zware straffen - aai over de bol - vingertje voor hun neus wuiven en zeggen; nooit meer doen hoor!

Zo kennen we onze justitie weer.

Verbaas me België - maak je woorden ook hard!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 21:51   #3
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Inderdaad, de justitie die zich nu ermee bezighoudt... tegen die tijd is het voor velen al te laat!
Oud 27 april 2009, 21:54   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wie gaat dat trouwens controleren?
dat is dieskriemienaaatsiej, magniekijkuh mijne dogter hoor!

...en daarmee is de kous weer af - grote woorden - Belgen zoet houden - zodat de brave man/vrouw zegt; "Kijk, ons land doet er wel degelijk wat aan, wat een daadkracht" - niks noppes nada ook - nougabollen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 21:57   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
De erg verminkende ingreep, ook wel "besnijdenis" genoemd, wordt zeer hard aangepakt vanaf nu in Belgie: allochtone kinderen die plots op buitenlandse vakantie gaan zonder enige reden komen steeds vaker verminkt terug thuis! Het zou reeds gaan om honderden gevallen van besnijdenis! De Vlaamse justitie gaat er werk van maken om dit soort misdrijven hardhandig aan te pakken en de personen zwaar te straffen die dit soort verminkende ingrepen nog durft uit te voeren.

En gaat het ook over jongens, en ook over niet moslim-jongens, of is het een hypocriete wet?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:19   #6
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En gaat het ook over jongens, en ook over niet moslim-jongens, of is het een hypocriete wet?
Het moet inderdaad over iedereen gaan, jongens en meisjes, allochtoon of autochtoon. Een kind kiest immers niet uit vrije wil of er een stukje van hun gevoelige genitalieën wordt weggenomen (clitoris, voorhuid, schaamlippen, of wat dan ook). Enige vorm van (jongens)besnijdenis die niet op noodzakelijk medische gronden gebeurt, zou dan ook niet meer op enige wijze gesubsidieerd mogen worden en liefst zelfs strafrechterlijk vervolgd. Meisjesbesnijdenis dient voor het hof van Asissen te komen, vanwege het gevaar dat men deze meisjes aandoet (of dit nu in België gebeurt of in het thuisland). Aan een kind raakt men niet. Als iemand 18 jaar oud is, mag deze persoon voor mij dan vrij beslissen of men een ingreep aan deze 'zone' wil laten doen, om wat voor redenen dan ook, we leven immers in een 'vrij land'. Maar van onmondige kinderen (baby's) moet men afblijven ! Enkel indien het absoluut medisch urgant is, kan een jongensbesnijdenis te verantwoorden zijn. Hoewel een bevriend uroloog me wist te vertellen, dat ook in die laatste gevallen er tegenwoordig veel alternatieven voorhanden zijn die 'voorhuidsbesparend' kunnen werken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:24   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Vlaamse justitie?
Sinds wanneer dat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 00:39   #8
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik ben besneden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 00:58   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'Slachtoffers' verdedigen deze 'misdaad' nogal eens, of het nu uit religieuze of uit medische gronden gebeurde. Heeft met de leeftijd te maken.

Nu, ik ben geneigd het uitnemen van mijn amandelen ook in de categorie 'misdadig' te plaatsen, alhoewel dat ooit gangbare praktijk was, om zogezegde 'medische' redenen (onder meer).
Oud 28 april 2009, 05:01   #10
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom, kom. Niet overdrijven

Meisjes die besneden worden (komt zeer zelden voor, en enkel in bepaalde landen, zoals Somalië) is barbaars, maar bij jongens gaat het om hygiëne.
Maar jongens die besneden worden door een kwakzalver zou ook niet mogen.

Uit een onderzoek is gebleken dat besnijdenis bij jongens helpt tegen geslachtsziektes. zie o.a. http://frontpage.fok.nl/nieuws/108226

Ik ben ook besneden, en mijn zoontje ook. Bij hem gebeurde het in een Antwerps ziekenhuis. En wat me toen opviel was dat wij de enige moslims waren in de groep. Met één van de Belgen had ik een gesprek over hoe het kind achteraf te verzorgen. Het was haar tweede besneden kind.

Mijn besnijdenis herinner ik me nog wel. Het was ergens in de bergen en ik werd vastgehouden door 2 mannen, terwijl de derde man zijn ding deed
Oud 28 april 2009, 07:57   #11
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Slachtoffers' verdedigen deze 'misdaad' nogal eens, of het nu uit religieuze of uit medische gronden gebeurde. Heeft met de leeftijd te maken.

Nu, ik ben geneigd het uitnemen van mijn amandelen ook in de categorie 'misdadig' te plaatsen, alhoewel dat ooit gangbare praktijk was, om zogezegde 'medische' redenen (onder meer).
Tja, op deze manier kun je elke ingreep op een kind als "misdadig" gaan bestempelen...

Zolang er geen massa's ontevreden moslims staan te klagen over hun besneden geslachtsdeel, zal het wel niet zo'n probleem vormen, zeker? Maar ja, de bemoeizucht van de mensen...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 07:59   #12
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De joden zullen daar wel een stokje voor steken.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 10:46   #13
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

@nickb: Wat een zever!!

Besnijdenis bij jongens is totaal overbodig en ook een vorm van sexuele verminking om volgende redenen:

* Een besneden jongen kan niet op een normale manier masturberen, door het ontbreken van de voorhuid!
* Een besneden jongen ziet er anders uit dan alle andere vlaamse jongeren
* 99,9% van de Vlaamse jongens is ONbesneden
* Besnijdenis van jongens is tegen de katholieke waarden en normen!
* Een besneden jongen heeft 90% minder gevoel en minder genot , omdat in de voorhuid miljoenen gevoelige zenuwen zitten die weggesneden zijn!

Veel urologen beweren dat zij enkel moslims en joden over de vloer krijgen om deze barbaarse ingreep uit te voeren. Veel urologen verplichten de moslims en joden een formulier te ondertekenen zodat deze urologen niet kunnen vervolgd worden voor de nutteloze ingreep!

besnijdenis is anti-europees en moet streng verboden worden!
Oud 28 april 2009, 10:51   #14
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
@nickb: Wat een zever!!

Besnijdenis bij jongens is totaal overbodig en ook een vorm van sexuele verminking om volgende redenen:

* Een besneden jongen kan niet op een normale manier masturberen, door het ontbreken van de voorhuid!
* Een besneden jongen ziet er anders uit dan alle andere vlaamse jongeren
* 99,9% van de Vlaamse jongens is ONbesneden
* Besnijdenis van jongens is tegen de katholieke waarden en normen!
* Een besneden jongen heeft 90% minder gevoel en minder genot , omdat in de voorhuid miljoenen gevoelige zenuwen zitten die weggesneden zijn!

Veel urologen beweren dat zij enkel moslims en joden over de vloer krijgen om deze barbaarse ingreep uit te voeren. Veel urologen verplichten de moslims en joden een formulier te ondertekenen zodat deze urologen niet kunnen vervolgd worden voor de nutteloze ingreep!

besnijdenis is anti-europees en moet streng verboden worden!
Kappen nu, man. We hebben door dat je een construct bent die dient om het VB zwart te maken. Het is niet meer grappig.
Oud 28 april 2009, 10:56   #15
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Kom, kom. Niet overdrijven

Meisjes die besneden worden (komt zeer zelden voor, en enkel in bepaalde landen, zoals Somalië) is barbaars, [...]

Hoeveel miljoenen vrouwen betreft het?
http://www.meisjesbesnijdenis.nl/
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 15:26   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Opkomen tegen meisjesbenijdenis en tegelijk de jongensbesnijdenis verdedigen, met excuses zoals het is hygienisch bv., is gewoon hypocriet. Het komt dan over alsof er gewoon iets gezocht wordt waarmee men slechts de moslims wil treffen, en er helemaal geen 'westerse' waarden verdedigd worden. Zowel bij jongens als bij meisjes is het een ONNODIGE verminking, daar kan toch geen twijfel over bestaan.
Oud 28 april 2009, 15:29   #17
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Opkomen tegen meisjesbenijdenis en tegelijk de jongensbesnijdenis verdedigen, met excuses zoals het is hygienisch bv., is gewoon hypocriet. Het komt dan over alsof er gewoon iets gezocht wordt waarmee men slechts de moslims wil treffen, en er helemaal geen 'westerse' waarden verdedigd worden. Zowel bij jongens als bij meisjes is het een ONNODIGE verminking, daar kan toch geen twijfel over bestaan.
Niet akkoord.

Overigens: vrouwenbesnijdenis heeft niks te maken met de Islam.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 28 april 2009 om 15:34.
Oud 28 april 2009, 15:32   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Tja, op deze manier kun je elke ingreep op een kind als "misdadig" gaan bestempelen...

Zolang er geen massa's ontevreden moslims staan te klagen over hun besneden geslachtsdeel, zal het wel niet zo'n probleem vormen, zeker? Maar ja, de bemoeizucht van de mensen...
'Preventief' amandelen uitnemen is in ieder geval onnodig. Laten we dan maar hopen dat het slechts gebeurde uit lichtzinnigheid en onkunde.

Een volwassen kiest in vrijheid. Een kind dient beschermt te worden. Dat de religies die praktijk uitstellen tot het kind volwassen is volgens onze normen, dan is er geen probleem meer. Maar dat willen ze natuurlijk niet.

Het 'klagen' is geen goede graadmeter. De verminking gebeurd bij kinderen, die getraumatizeerd worden en de praktijk later voortzetten bij hun kinderen. Het is deze vicieuze cirkel die dient doorbroken te worden. Maar enkelingen zullen zich ten zeerste bewust zijn van de werkelijke aard van deze praktijk. De vraag is of zij dit zware taboe zullen durven doorbreken eens volwassen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2009 om 15:56.
Oud 28 april 2009, 15:42   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Niet akkoord.
Ik ben wel akkoord. Het toont me ook hoe flexibel de menselijke geest wel niet is in het uitdenken van een dubbele moraal, zonder er graten in te zien, door het zo verschillend behandelen van jongens en meisjes.

Besnijdenissen komen niet alleen voor bij moslims juist. Maar door het probleem te focussen slechts op meisjes geeft men de indruk het probleem niet te gronde te willen aanpakken.

Heeft u er een probleem mee als ik mijn baby morgen van top tot teen tatoeeer of het een oorlelletje afsnij? En ik zal mijn kind kaalscheren en haarporiën laten verwijderen, daar kan men ook een fabeltje rond verzinnen ivm hygiëne.

Er moet voor een medische aanpak gekozen worden die de minste blijvende schade achterlaat, en dus kan besnijden slechts nog in laatste instantie gebeuren, zelden dus.

Bekijk eens filmjes met van die religieuze besnijdenissen. Geen religieus zal u durven zeggen dat de kinderen niet in alle straten zijn. Dit is gewoon het toebrengen van een trauma aan het kind. Ook een uit medische gronden gedane besnijdenis kan traumatizerend zijn, afhankelijk van de leeftijd.

Maar dat mag wel in het hypocriete westen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2009 om 15:51.
Oud 28 april 2009, 15:50   #20
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben wel akkoord. Het toont me ook hoe flexibel de menselijke geest wel niet is in het uitdenken van een dubbele moraal, zonder er graten in te zien, door het zo verschillend behandelen van jongens en meisjes.

Besnijdenissen komen niet alleen voor bij moslims juist. Maar door het probleem te focussen slechts op meisjes geeft men de indruk het probleem niet te gronde te willen aanpakken.

Heeft u er een probleem mee als ik mijn baby morgen van top tot teen tatoeeer of het een oorlelletje afsnij? En ik zal mijn kind kaalscheren en haarporiën laten verwijderen, daar kan men ook een fabeltje rond verzinnen ivm hygiëne.

Er moet voor een medische aanpak gekozen worden die de minste blijvende schade achterlaat, en dus kan besnijden slechts nog in laatste instantie gebeuren, zelden dus.

Bekijk eens filmjes met van die religieuze besnijdenissen. Geen religieus zal u durven zeggen dat de kinderen niet in alle straten zijn. Dit is gewoon het toebrengen van een trauma aan het kind.

Maar dat mag wel in het hypocriete westen.
Ik ben besneden. En ik vind het zeer gemakkelijk en handig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be