![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ACLVB rommelt met sociale verkiezingen in Ford Genk
Zet de vakbond ACLVB van Ford Genk hun ‘vrienden’ die met ontslag worden bedreigd op de lijsten voor de sociale verkiezingen, om hen op die manier te beschermen tegen ontslag? Ronselt de vakbond ACLVB nieuwe militanten door hen een beschermd statuut voor te spiegelen? Momenteel stelt iedereen zich die vragen in de fabriek van Ford Genk. Het is Louis Langens overkomen, al 20 jaar militant en nu van de liberale lijst gegooid. “Omwille van vriendjespolitiek,” zegt Langens, die overweegt uit het ACLVB te stappen. “Niet waar,” reageert Mario Versavel, hoofdafgevaardigde van het ACLVB. “Wij moeten ophouden om mensen met strafpunten te behandelen alsof het criminelen zijn,” vindt zijn secretaris Anita *** van het ACLVB. ABVV en ACV geven toe dat er mensen op hun lijst staan die in aanmerking komen voor gedwongen ontslag, maar dat die al jaren militant zijn. “Wij zijn daar zeer voorzichtig mee, want je kan dat niet verdedigen ten aanzien van die 2.770 mensen die wel moeten vertrekken.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Of je dit misbruiken kan noemen valt over te discussieren. Wel is het raar dat het ACLVB inneens zo een grote aanhang heeft. Zal dit zich niet wreken op het ACLVB? De ene wel, de andere niet?
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze week hebben wij al meerdere ex-ACLVB-leden op onze ledenlijst kunnen inschrijven. De stunts van ACLVB hebben echter veel kwaad bloed tegen henzelf opgezet. Vandaar de spontane staking tegen het ACLVB. Het is echter omdat de sfeer er zodanig opgelaaid is, dat ze gestopt zijn te werken. Ik zou me wel kunnen inbeelden dat de band ook niet zou draaien als een ACLVB'er aan die band regelmatig iets naar zijn hoofd krijgt geslingerd. De uitslag van de sociale verkiezingen te Ford zullen dit allemaal echter uitwijzen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas Heynderickx
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Heet van de naald:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fysische bedreigingen? Het wordt nog een ware soep ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan ook begrijpen dat de werknemers bij Ford het beu zijn dat er met hun voetengespeeld wordt en terecht! Hierboven zei ik het je al hé: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ondernemingsraad:
Uitslag soc. verkiezingen Ford Genk ACV 9 ACLVB 2 ABVV 7 Comité ACV 8 ACLVB 2 ABVV 6 Voorwaar een mooie uitslag. De grote verliezer is uiteraard het ACLVB, het waarom hoef ik zeker niet meer te vertellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat er geen uitslagen gingen vrijgegeven worden voor 21 mei? Is dit een geloofwaardige bron skill?
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitslagen per bedrijf mogen wel bekend gemaakt worden. De bron is zeker geloofwaardig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas
![]() |
![]() |
#13 |