Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 22:37   #1
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard 8/01 Meer dan tienduizend kijklustigen voor Turkse premier

Citaat:

Vijftienduizend Turken, uit België, Nederland en Duitsland zakten zondagmiddag samen af naar de Ethias Arena in Hasselt. Premier Tayyip Erdogan sprak hen er toe. Hij veroordeelde de Israëlische aanvallen in Gaza scherp.

Erdogan stelde het geduld van de massa erg op de proef. Hij kwam ruim een uur te laat. De onderhandelingen in Brussel over het mogelijke EU-lidmaatschap van Turkije waren uitgelopen. Hij had eerst ook nog een ontmoeting met de Hasseltse burgemeester Herman Reynders.

Erdogan, die wel vaker Turkse migranten in West-Europa bezoekt, bedankte zijn Turkse kiezers in Limburg voor de stem die ze uitbrachten op zijn islamitisch-democratische AK-partij en vroeg hen in de toekomst nog te steunen. Hij legde ook de nadruk op de Turkse identiteit. Hij spoorde de kijklustigen ook aan om zich aan te passen aan de westerse waarden want " integratie maakt gelukkig".
Keulen

In februari vorig jaar veroorzaakte Erdogan veel ophef door in Keulen de Turken in Duitsland op te roepen zich niet te veel aan te passen aan de Duitse maatschappij, hoewel ze de taal zouden moeten leren en zich integreren. Overigens veroorzaakte Erdogan vrijdag nog ophef door het Israëlische lidmaatschap van de Verenigde Naties in vraag te stellen omdat Israël de VN-resoluties over Gaza negeert.

Politie en staatsveiligheid waren massaal aanwezig om de orde te handhaven en de veiligheid te garanderen. Er waren amper rellen. Wel was er even onrust, toen enkele heethoofden zich aandienden met Palestijnse vlaggen.
bron gva.be

Citaat:
In februari vorig jaar veroorzaakte Erdogan veel ophef door in Keulen de Turken in Duitsland op te roepen zich niet te veel aan te passen aan de Duitse maatschappij,

En zo iemand mag dan in den Belziek een speech geven
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 23:09   #2
Wizeetà
Vreemdeling

Wizeetà's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
bron gva.be
Overigens veroorzaakte Erdogan vrijdag nog ophef door het Israëlische lidmaatschap van de Verenigde Naties in vraag te stellen omdat Israël de VN-resoluties over Gaza negeert.
:
Dat Turkse bommenwerpers nog steed Koerdische dorpen bombardeerd waar vrouwen en kinderen sterven, daar hoor ik onze Turkse vrienden niet over klagen. Dat Turkse Koerden verschrikkelijk gediscrimineerd worden in Turkye vindt men ook niet zo erg. Dat veel journalisten en schrijvers in Turkye met de dood bedreigd worden vindt men ook normaal. Dat Turkye eerst eens in eigen boezem kijkt vooraleer ons hier de les in democratie komen te spellen.
Wizeetà is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 01:15   #3
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* Bekijk bericht
Dat Turkse bommenwerpers nog steed Koerdische dorpen bombardeerd waar vrouwen en kinderen sterven, daar hoor ik onze Turkse vrienden niet over klagen. Dat Turkse Koerden verschrikkelijk gediscrimineerd worden in Turkye vindt men ook niet zo erg. Dat veel journalisten en schrijvers in Turkye met de dood bedreigd worden vindt men ook normaal. Dat Turkye eerst eens in eigen boezem kijkt vooraleer ons hier de les in democratie komen te spellen.
En dan zwijgen we nog over de ontkenning van de Armeense genocide. Intellectuelen en journalisten die dit thema in Turkije aanhalen, zijn inderdaad niet meer veilig. Er zal nog heel wat water naar de zee moeten vloeien, vooraleer Turkije maar in de buurt komt van kandidaat-lidmaatschap van de EU. En anders is mijn geloof in een democratisch en laïcistisch Europa definitief verloren.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 14:44   #4
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Wat zo dom was toen erdogan in duitsland kwam vorig jaar
"het turks en de turkse cultuur aanleren is noodzakelijk en een voorwaarde om zich te integreren in duitsland"

EUHMM HALOOOOOO waarom mogen de Koerden hun cultuur niet uiten en worden ze opgepakt als ze vragen voor onderwijs in eigen taal (ik heb het over VRAGEN nog maar he).

hoe ironisch zijn erdogan en al die andere turken wel niet als ze zeggen dat de oorlog in gaza moet stoppen, er loopt al 30 jaar in oorlog in Noord Koerdistan met meer als 30 000 doden.. Waarom hoor ik hun nooit 1 keer zeggen om de oorlog in eigen land te stoppen, stel nationalistische agressieve turken

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 14:47   #5
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Wat zo dom was toen erdogan in duitsland kwam vorig jaar
"het turks en de turkse cultuur aanleren is noodzakelijk en een voorwaarde om zich te integreren in duitsland"

EUHMM HALOOOOOO waarom mogen de Koerden hun cultuur niet uiten en worden ze opgepakt als ze vragen voor onderwijs in eigen taal (ik heb het over VRAGEN nog maar he).

hoe ironisch zijn erdogan en al die andere turken wel niet als ze zeggen dat de oorlog in gaza moet stoppen, er loopt al 30 jaar in oorlog in Noord Koerdistan met meer als 30 000 doden.. Waarom hoor ik hun nooit 1 keer zeggen om de oorlog in eigen land te stoppen, stel nationalistische agressieve turken
Bij mijn weten zijn niet alle Turken nationalistisch of agressief, integendeel.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 14:56   #6
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Wel diegene die pro oorlog in Koerdistan zijn en die nog niet eens aan het woord vrede kunnen denken.
Natuurlijk niet alle turken, bijvoorbeeld Orhan Pamuk

K. Marx
Oud 19 januari 2009, 14:57   #7
Fabke
Partijlid

Standaard

ik stond eerder negatief l t.o.v. de toetreding van turkije tot de E.U.

maar sinds gisteren ben ik 100% negatief.

en dit toen ik zijn vrouw zag met een sluier.

en dit noemt men integratie?
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 14:59   #8
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel diegene die pro oorlog in Koerdistan zijn en die nog niet eens aan het woord vrede kunnen denken.
Natuurlijk niet alle turken, bijvoorbeeld Orhan Pamuk
Wel kameraad, schrijf dan in het vervolg niet "en al die andere Turken".
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:02   #9
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Awel kameraad, mijn bedoeling is niet om te veralgemenen zeker niet en met al die andere turken bedoel ik diegene die voor de oorlog in Koerdistan zijn.

Ik dacht dat je dat wel kon afleiden uit mijn post, maar niet dus.

K. Marx
Oud 19 januari 2009, 15:04   #10
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Fabke ik ken veel gesluierde vrouwen die perfect nl spreken, en ik ken ook veel vrouwen zonder hoofddoek die echt GEEN enkel woord kunnen spreken en dit ook niet van plan zijn...

K. Marx
Oud 19 januari 2009, 16:21   #11
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Recep Tayyip Erdoğan, premier van Turkije.

- Was dat niet die islamofascist die in 1998 tot een half jaar gevangenis werd veroordeeld wegens aanzetten tot religieuze haat en poging tot vestiging van een islamitische staat?
- Was dat ook niet de islamofascist die zei: "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten"?
- En was dat ook niet de islamofascist en ultranationalist die Turken buiten Turkije, en dan vooral in Europa, opriep om vooral niet te integreren en hun Turkse en Islamitische identiteit voor altijd te blijven behouden?

Zo iemand had dus gewoon de toegang tot het land geweigerd moeten worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 18:28   #12
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Recep Tayyip Erdoğan, premier van Turkije.

- Was dat niet die islamofascist die in 1998 tot een half jaar gevangenis werd veroordeeld wegens aanzetten tot religieuze haat en poging tot vestiging van een islamitische staat?
- Was dat ook niet de islamofascist die zei: "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten"?
- En was dat ook niet de islamofascist en ultranationalist die Turken buiten Turkije, en dan vooral in Europa, opriep om vooral niet te integreren en hun Turkse en Islamitische identiteit voor altijd te blijven behouden?

Zo iemand had dus gewoon de toegang tot het land geweigerd moeten worden.
Door deze samenkomst is duidelijk gebleken dat de vreemdelingen en hier met name de Turken helemaal niet willen integreren.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 19:30   #13
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Fabke ik ken veel gesluierde vrouwen die perfect nl spreken, en ik ken ook veel vrouwen zonder hoofddoek die echt GEEN enkel woord kunnen spreken en dit ook niet van plan zijn...

dan ik het van allebei niet kunnen.
een hoofddoek past niet in Europa.

ben bezig met weg naar mekka te lezen, in Casablanca verteld jan Leyers dat hij bijna geen vrouwen onder de 30 jaar met een sluier ziet.waarom moet dit dan wel in België? omdat we veel te tolerant zijn...
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be