![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() "RIP Neda, de wereld weent terwijl we jouw laatste adem zien, je dood is niet voor niets geweest. Wij blijven aan jou denken." Het drama, ééntje tussen de zovelen, is een sterk symbool geworden van de strijd tussen het volk dat massaal voor verandering en democratie gaat, en het brutaal moslim-fascistisch regime van Achmedinejad en de Tulbans. Deze zouden trouwens moeten worden vervolgd door het Internationaal tribunaal voor de massamoord op hun eigen burgers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gedicht voor Neda
Iran, juni 2009 Zaterdagavond 20 juni werd de jonge vrouw Neda (dat is het Farsi woord voor ‘stem’ of ‘roep’) neergeschoten door een Basij-militant vanaf het dak van een huis. Neda stond samen met haar vader naar de demonstraties te kijken. Een andere Iraanse vrouw schreef een gedicht voor Neda: Mijn zuster is gedood Ik ben hier om je te vertellen dat mijn zuster stierf in haar vaders armen Ik ben hier om je te vertellen dat mijn zuster grote dromen had Ik ben hier om je te vertellen dat mijn dode zuster een goed mens was En net als ik verlangde naar de dag dat haar haren vrijuit in de wind zouden waaien Ik ben hier om je te vertellen dat ze ernaar verlangde om vrij en gelijkwaardig te zijn Mijn zuster stierf voordat ze mocht leven Mijn zuster stierf omdat de onrechtvaardigheid hier geen einde kent Mijn zuster stierf omdat ze te veel van het leven hield Mijn zuster stierf vol liefdevolle zorg Mijn zuster: de glans van je laatste blik verbrandt mijn ziel… Mijn zuster: moge je slaap kort zijn Moge je laatste droom zoet zijn. http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2826
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Dat verandering zo snel mogelijk mag komen! Er is al teveel bloed gegoten. Leve de liberale revolutie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Natuurlijk! Dat de USA gesteund door de rest van het westen maar zo snel mogelijk kan binnenvallen en alle grondstoffen en infrastructuur kan exploiteren. Het is een beetje zielig om te zien hoe snel iedereen er in trapt. De media geeft u reden genoeg!
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 juni 2009 om 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() De propagandamachines van beide zijden draaien weer op volle toeren.
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Geef het Iraanse volk wapens, alstublieft! Het Iraanse regime had kunnen handelen met dialoog, begrip en openheid. In plaats daarvan vermoordden ze een 16-jarige studente die gewoon haar stem wilde laten horen. Het had uw dochter kunnen zijn!
Ik zie nog maar een mogelijkheid voor het Iraanse volk om zich tegen de Basjij-militie te beschermen: wapens. Met scherp terugschieten als je aangevallen word. Het word tijd dat Teheran de ayatollah laat zien dat ze niet zomaar over zich heen laat lopen (wat aan de universiteit al zo is, daar is de stemming openlijk anti-islam).
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Is een militair ingrijpen dan geen betere beslissing ??? Kost waarschijnlijk iets minder burgerslachtoffers ... Volgens sommigen hadden ze toch een wapen , hetzelfde wapen dat ze in dit land hebben , democratie zeggen ze ... In dit land noemen ze het een schande als je er tegen bent , als ze ginder protesteren tegen een democratisch verkozene staan diezelfden ze te steunen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een pathetiek.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind die mensen die achter alles een complot zien, gewoon idioten. Ik vraag me echt af hoe de VS achter de protesten kunnen zitten terwijl bij de vorige verkiezingen reeds alle hervormingsgezinde partijen in Iran werden verboden om deel te nemen aan de verkiezingen. Ik hoop dat de bevolking van Iran eindelijk eens kan kiezen voor wat ze willen en niet voor wat ze voorgeschoteld krijgen. Die volksopstand is geen grapje van de CIA (hoe zouden ze dat flikken?), die Perzen zijn gewoon zo dom nog niet en willen over hun eigen leven beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja... dat heb ik niet van jou gehoord als het hier vol stond met Palestijnse dode kindjes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"De Wereld weent, blablabla,..." Dat is pathetiek.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die foto's werden hier dan ook weggehaald en ik kreeg van de mods opmerkingen voor het plaatsen van zgn. 'expliciet materiaal'.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofja, dit soort redeneringen moeten bepaalde mensen toch denken. Ik snap dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De V.S.A. en democratische besluiten in Iran gaan niet echt samen. Operatie Ajax...
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alsof heel het land nu tegen Achmedinedjad zou zijn.
![]() |