Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2010, 19:19   #1
bartje
Minister-President

Standaard CDH ongerust over winst N-VA

Het CDH maakt zich ongerust over de goede resultaten die N-VA haalt in de peiling van L' Avenir; ze betreuren het dat ze de grootste partij van Vlaanderen zouden worden, ze hopen dan ook op winst van de andere democratische partijen.

Tja watte zeg, N-VA is gewoonweg slapend rijk aan het worden en kan er door zo'n opmerking weer een aantal twijfelaars naar hun kant toegetrokken hebben.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:23   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het CDH maakt zich ongerust over de goede resultaten die N-VA haalt in de peiling van L' Avenir; ze betreuren het dat ze de grootste partij van Vlaanderen zouden worden, ze hopen dan ook op winst van de andere democratische partijen.

Tja watte zeg, N-VA is gewoonweg slapend rijk aan het worden en kan er door zo'n opmerking weer een aantal twijfelaars naar hun kant toegetrokken hebben.
klopt bartje.
willen de franstalige partijen het einde van den belz of zo?
de franstalige media is er al goed mee bezig de laatste tijd.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:27   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu nie dat ik denk dat de NVA de grootste Vlaamse partij zou worden (droom droom ... geil geil ...), maar .. zou er een felisitasie afkunnen van madam Non voor het Weverke, den avond van den dertiende ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:28   #4
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu nie dat ik denk dat de NVA de grootste Vlaamse partij zou worden (droom droom ... geil geil ...), maar .. zou er een felisitasie afkunnen van madam Non voor het Weverke, den avond van den dertiende ?
Non
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:34   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zou het daarom zijn dat de Franstaligen nu ineens zogezegd bereidheid betonen om mee te werken aan een 'grote staatshervorming'? Om de Vlaming er alsnog proberen van te overtuigen dat het niet nodig is dat ze N-VA stemmen, aangezien ze zich nu toch constructief gaan opstellen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:35   #6
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zou het daarom zijn dat de Franstaligen nu ineens zogezegd bereidheid betonen om mee te werken aan een 'grote staatshervorming'? Om de Vlaming er alsnog proberen van te overtuigen dat het niet nodig is dat ze N-VA stemmen, aangezien ze zich nu toch constructief gaan opstellen?
idd, maar langs de andere kant gaan ze de Vlamingen toch weer bedriegen ...
Oud 5 mei 2010, 19:41   #7
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jammer voor hun moeite...........
of zoals ze de andere kant van de taalgrens zeggen...

TROP TARD LES AMIS !

de vaas ligt reeds aan scherven.... en belgikske zal niet meer te lijmen zijn !
Oud 5 mei 2010, 19:44   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joëlle Milquet en Bart Dewever zijn beiden zeer bekwame politici.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:45   #9
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Jammer voor hun moeite...........
of zoals ze de andere kant van de taalgrens zeggen...

TROP TARD LES AMIS !

de vaas ligt reeds aan scherven.... en belgikske zal niet meer te lijmen zijn !
ik vrees dat je aan het rechte eind zit Dong.
de gemiddelde vlaming zal geen vertrouwen meer hebben in de traditionelen, groen! en de franstalige partijen
Oud 5 mei 2010, 19:52   #10
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Joëlle Milquet en Bart Dewever zijn beiden zeer bekwame politici.
...en dat is nu net het drama van dit land. In beide landsdelen winnen politici, partijen en strekkingen die compleet verschillende standpunten vertegenwoordigen. Maar ze moeten wél samen een land besturen.

D�*t is het probleem van dit land, het heeft niets te maken met verschillende taal, �*lles met twee landsdelen die elk een totaal andere publieke opinie en poltieke constellatie hebben.

HOE KUNT GE NU ZO EEN LAND BESTUREN?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 19:52   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel nu dat je de grootste wordt schoofzak, of daar omtrent, stapt de NV-A in een federale regering als BHV niet gesplitst is?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:05   #12
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
...en dat is nu net het drama van dit land. In beide landsdelen winnen politici, partijen en strekkingen die compleet verschillende standpunten vertegenwoordigen. Maar ze moeten wél samen een land besturen.

D�*t is het probleem van dit land, het heeft niets te maken met verschillende taal, �*lles met twee landsdelen die elk een totaal andere publieke opinie en poltieke constellatie hebben.

HOE KUNT GE NU ZO EEN LAND BESTUREN?
niet.
daarom is het best dat elk landsdeel hun eigen weg gaat.
en brussel is de vlaamse hoofdstad dus behoort tot vlaanderen.
Oud 5 mei 2010, 20:06   #13
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent een realist, De Schoofzak. Mij zou het ook echt verbazen indien N-VA de grootste partij in Vlaanderen zou worden na de komende verkiezingen. Dat zou immers een voor België zeer ongebruikelijk grote verschuiving vergen in het kiesgedrag, en dat wil ik nog wel eens zien.

Anderzijds meen ik wel dat N-VA inderdaad winst zal boeken, al was het maar als recipiënt der proteststemmen van degenen die vorige keer geloofd hebben in het CD&V/N-VA kartel, en inmiddels gesnapt hebben dat ze door CD&V nog maar eens bij de neus genomen zijn.

Nu, dat men in Franstalig België schrik heeft van het mogelijk scenario “N-VA grootste Vlaamse partij”, dat is duidelijk. Ik kan mij niet inbeelden dat de Franstalige partijen een coalitie zouden willen vormen met het N-VA, en eerlijk gezegd, het ware voor het N-VA zelf ongetwijfeld beter dat zij niet in een federale regeringscoalitie stapt zolang zij daartoe niet cijfermatig gedwongen wordt.
Anderzijds zou een grote vooruitgang van het N-VA (en al zéker als zij de grootste partij wordt) betekenen dat de andere Vlaamse partijen verplicht worden tot een wat grotere Vlaamse assertiviteit, als zij de volgende keer niet helem�*�*l het deksel op de neus willen krijgen.

Dat weten de Franstalige partijen natuurlijk ook, en na de voor hen onaangename verrassing van een onverwachte Vlaamse “non” der voorbije weken, beginnen ze zo stilletjes aan te begrijpen dat zij hoe dan ook toegevingen zullen moeten doen wil er ooit nog een federale regering gevormd worden. Tot een héél klein beetje toegevingen (zegge het achterwege laten van een paar totaal onrealistische eisen) zijn ze in wezen nu al bereid, maar de druk van een ruime N-VA overwinning zou hen wel eens tot – vanuit hun oogpunt gezien – de moeder én dochters van alle toegevingen kunnen dwingen, en dat is voor hen niet te slikken.

Daar hebben ze schrik voor, want wat is voor hen het alternatief ? Ja inderdaad, zegt u het zelf maar….

En dan te bedenken dat hun eigen houding en die van de Belgische Franstalige media sinds een viertal jaren aan de basis liggen van deze te verwachten on-Belgische toestand ! Eigen schuld, dikke bult.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 5 mei 2010 om 20:09.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:08   #14
Shadowke

Standaard

beste Hallebarde, nu is de franstalige media bezig om de publieke franstalige opinie warm te maken om België los te laten en dat Wallonië haar eigen weg opgaat.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 mei 2010 om 20:09.
Oud 5 mei 2010, 20:11   #15
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
beste Hallebarde, nu is de franstalige media bezig om de publieke franstalige opinie warm te maken om België los te laten en dat Wallonië haar eigen weg opgaat.
Ja, dat heb ik al gemerkt.

Eén en ander is echter niets méér dan het kanaliseren van pure frustratie en onvermogen. Wallonië is noch economisch, noch politiek in staat "haar eigen weg te gaan". Men vergeet dat graag, maar het is wel realiteit.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:12   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel nu dat je de grootste wordt schoofzak, of daar omtrent, stapt de NV-A in een federale regering als BHV niet gesplitst is?
De vorige keer hebben ze dat niet gedaan.
Ze hebben wel de regering Leterme gesteund (niet tegen gestemd; slechts één stem pro gegeven), ze hebben geen ministerpost opgenomen, zelfs geen staatssekretaris.

En als na enige tijd bleek dat de garansies niet stevig genoeg bleken, zijn ze uit het kartel gestapt.

Mogelijks ligt eenzelfde senario te wachten.

Op dit ogenblik zie ik, politiek onervarene, geen sluitende garansie die de frankofonen kunnen geven of bedenken, als ze vb. 'beloven' van mee te werken aan een splitsingssenario.

Voorts weet gij even goed als ik, dat het niet het Weverke is die beslist dat hij in een regering mag stappen.
Bij de NVA is het (als ik het goed voor heb) de partijraad die hierover beslist, en die zijn gekend als heel kritisch tegenover zo'n dinges.

Ik vind het wel fijn dat je je zo interesseert aan onze mooie partij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:13   #17
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ja, dat heb ik al gemerkt.

Eén en ander is echter niets méér dan het kanaliseren van pure frustratie en onvermogen. Wallonië is noch economisch, noch politiek in staat "haar eigen weg te gaan". Men vergeet dat graag, maar het is wel realiteit.
we zullen zien beste Hallebarde.
Oud 5 mei 2010, 20:16   #18
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

CDH zal zich zeker zorgen gaan maken, want N-VA spint garen bij dit conflict, dat zich alleen maar verdiept. CDH is hiervoor medeverantwoordelijk.

De polarisatie en de communautaire tegenstellingen zullen toenemen en zullen de formatie van een federale regering volledig tenietdoen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:16   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
U bent een realist, De Schoofzak. Mij zou het ook echt verbazen indien N-VA de grootste partij in Vlaanderen zou worden na de komende verkiezingen. Dat zou immers een voor België zeer ongebruikelijk grote verschuiving vergen in het kiesgedrag, en dat wil ik nog wel eens zien.

Anderzijds meen ik wel dat N-VA inderdaad winst zal boeken, al was het maar als recipiënt der proteststemmen van degenen die vorige keer geloofd hebben in het CD&V/N-VA kartel, en inmiddels gesnapt hebben dat ze door CD&V nog maar eens bij de neus genomen zijn.

Nu, dat men in Franstalig België schrik heeft van het mogelijk scenario “N-VA grootste Vlaamse partij”, dat is duidelijk. Ik kan mij niet inbeelden dat de Franstalige partijen een coalitie zouden willen vormen met het N-VA, en eerlijk gezegd, het ware voor het N-VA zelf ongetwijfeld beter dat zij niet in een federale regeringscoalitie stapt zolang zij daartoe niet cijfermatig gedwongen wordt.
Anderzijds zou een grote vooruitgang van het N-VA (en al zéker als zij de grootste partij wordt) betekenen dat de andere Vlaamse partijen verplicht worden tot een wat grotere Vlaamse assertiviteit, als zij de volgende keer niet helem�*�*l het deksel op de neus willen krijgen.

Dat weten de Franstalige partijen natuurlijk ook, en na de voor hen onaangename verrassing van een onverwachte Vlaamse “non” der voorbije weken, beginnen ze zo stilletjes aan te begrijpen dat zij hoe dan ook toegevingen zullen moeten doen wil er ooit nog een federale regering gevormd worden. Tot een héél klein beetje toegevingen (zegge het achterwege laten van een paar totaal onrealistische eisen) zijn ze in wezen nu al bereid, maar de druk van een ruime N-VA overwinning zou hen wel eens tot – vanuit hun oogpunt gezien – de moeder én dochters van alle toegevingen kunnen dwingen, en dat is voor hen niet te slikken.

Daar hebben ze schrik voor, want wat is voor hen het alternatief ? Ja inderdaad, zegt u het zelf maar….

En dan te bedenken dat hun eigen houding en die van de Belgische Franstalige media sinds een viertal jaren aan de basis liggen van deze te verwachten on-Belgische toestand ! Eigen schuld, dikke bult.
Je schat - volgens mij dan, de situatie verkeerd in. De volgende federale regering zal een Vlaamse minderheidsregering zijn en over de splitsing van BHV zal niet gesproken worden. Waarom? Omdat het alternatief het einde van Belgie zijn.

Het is eender hoe groot de NV-A wordt, ze zal niet gevraagd worden. Er komt geen staatshervorming en er komt geen splitsing van BHV.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:18   #20
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schat - volgens mij dan, de situatie verkeerd in. De volgende federale regering zal een Vlaamse minderheidsregering zijn en over de splitsing van BHV zal niet gesproken worden. Waarom? Omdat het alternatief het einde van Belgie zijn.

Het is eender hoe groot de NV-A wordt, ze zal niet gevraagd worden. Er komt geen staatshervorming en er komt geen splitsing van BHV.
met alle plezier voor het vet gedrukte deel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be