![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Naar aanleiding van het volgende krantenbericht ben in benieuwd hoe men hier over dit soort straffen denkt:
Citaat:
De eventuele 'mentale schade' die de veroordeelde dader daarbij zou oplopen, valt immers in het niets bij de mentale schade die hij de slachtoffers heeft aangedaan. Bovendien zit er natuurlijk al een steekje los aan zo'n verkrachter, anders doet men zoiets niet. In die zogenaamde therapieën van de zachte geitenwollensokkensector zie ik in elk geval weinig tot geen heil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het veel zal helpen. Verkrachters zijn vooral uit op de kick van totale controle over hun slachtoffer. Als ze dat seksueel niet meer kunnen dan zouden ze het wel eens op ergere manieren proberen ervaren (geweld, moord, ...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Trouwens een schande dat landen met zulke middeleeuwse praktijken überhaupt ooit in de EU geraakt zijn. Ik ben er vrij zeker van dat zulks bij bepaalde andere landen een reden zou zijn om een toetreding op de lange baan te schuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
²
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Polen is ook een leuke hoor. En die zigeunerghetto's dan...
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nee, liever niet. Het is niet omdat er mensen zijn die barbaarse daden plegen, dat de maatschappij zich tot dezelfde barbaarse daden moet verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met al die "rape" filmpjes op internet?
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Juist. Castratie is onnodig wreed . Men zou een verkrachter ook gewoon naar de andere wereld kunnen helpen (= doodstraf ). Op pijnloze wijze uiteraard. de reden voor zo een zware straf is hier net aangeduid : als ze enkel gecastreerd worden, zouden ze -spinnijdig -wel eens op moord kunnen overstappen. Men kan hen echter niet onbestraft verkrachtingen laten plegen, en als ze opgesloten worden in de gevangenis, gaan ze d�*�*r mischien mensen verkrachten. Doodstraf is dus de enige passende oplossing .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En stel nu dat je ze penetreert met een potlood?
Een potlood fetischist bv. Moeten ze dan dat potlood de punt afbreken?
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, bewijzen als DNA-sporen zijn mijns inziens toch vellende bewijzen en wat dat betreft hoeft men niet bang te zijn voor 'collateral damage'. Citaat:
Zoals anderen al hebben gezegd, zijn de alternatieven verder enkel levenslange opsluiting of de doodstraf. Het maakt mij verder niet uit welk alternatief men kiest, zolang de maatschappij maar blijvend gevrijwaard wordt voor dit soort elementen. Ik vind dan (chemische) castratie nog een vrij humane oplossing. Let wel, ik heb het hier over bewezen én veroordeelde brute verkrachters, en niet over relatief onschuldige potloodventers, die weliswaar ook niet helemaal in orde zijn, maar verder nauwelijks schade berokkenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Als je sommige reacties op www.hln.be leest, maar ook hier dan kan je niet anders dan concluderen dat Vlaanderen de Middeleeuwen nog niet eens bereikt heeft.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik kijk naar het gedragsverschil tussen een stier en een os, of tussen een hengst en een ruin, dan ben ik wel overtuigd dat kastrasie een nuttige straf is voor verkrachters met risiko op residive, en zelfs voor uitzonderlijk hardnekkig residivende ekshibisionisten.
Chemische kastratie is slechts nuttig voor die mensen die zelf inzien dat ze verkeerd bezig waren. Die dus zelf bereid zijn om blijvend hun medikatie te pakken. Logisch: als ze stoppen met hun "pilleke", dan is na korte tijd alle effekt weg. Dat die ontmande verkrachters daar leed van ondervinden, tsja, dat is een gegeven dat voor sommigen onder hen zelfs niet spijtig genoemd kan worden. Erg gewelddadige verkrachters mogen/moeten gekastreerd worden, en als het risiko op agressie zou blijven bestaan, ... levenslang opgesloten moeten worden. Barbaars ? Iemand rond laten lopen met risiko dat hij nogmaals een verkrachting zou plegen, is veel barbaarser.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat de doelgroep hier wel pedofielen zal zijn. Daar ligt het toch wel wat anders.
|
![]() |
![]() |