![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel Vlamingen hebben steun verleend om de nodige senten bijeen te brengen voor dat meisje.
Zelfs al wisten we het op voorhand: er was geen garansie dat de medisijnen het meisje konden redden; er was zelfs geen garansie dat de medisijnen geleverd konden worden (en wie weet durft de firma de medisijnen niet leveren, omdat ze nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn - terwijl zulks toegeven een element is die zou spelen in de konkurensie en wie weet risiko op namaak, plagiaat enz.) Maar daar gaat het nu even niet om. Het is zeer eerbaar dat de papa van Sandra de senten in afwachting niet stopt in een eigen opgerichte VZW, en ze "elders" parkeert. Ik acht die papa enorm hoog daarvoor. Maar die papa is wel politiek onervaren. Heel wat flaminganten die senten gestort hebben, of meegewerkt hebben aan de verschillende inisiatieven, wisten niet op voorhand dat de belgisistische B.stichting mee in het bad getrokken zou worden. Spijkers op laag water? Mogen mijn "gevoelens" niet meespelen? En wel die van vb. vakbondsmilitanten, mocht de papa de sosiale dienst van zijn eigen vakbond uitgekozen hebben om hem te helpen die senten zo eerlijk en doorzichtig mogelijk te parkeren? Of waarom niet bij een lokale afgevaardigde van een politieke partij (zoals de mama van die verdwenen broer en zus, die mama die lid is van de kommunistische opvolger van de PVDA ?) enz. Dus geen 'kritiek' van mijnentwege op die papa. Eigenlijk het tegendeel zelfs !! Wel kritiek op onze scheve maatschappij-organisatie. Via een koning B. stichting en via de solidaire gevoelens van de mensen, politiek munt slaan voor de belgisistische zaak. link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...130&demo=False Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het geld teruggeven aan de milde gevers ware een betere oplossing
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Dat ze mijn bijdrage maar aan het rode kruis Vlaanderen storten ofzo. Niet aan de koning Boudewijnstichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(maar herlees toch maar eens mijn openingspost: geen kritiek op de papa, wel op de scheve uitbuitingsorganisatie van dit onland.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet, hoor. Of is het zo dat die papa nu ineens beslist heeft het opgehaalde bedrag integraal te storten op de rekening van de Boudewijnstichting als gift aan die organisatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de draad interesseert je genoeg voor twee berichten ... Nu, mocht die papa het geld transparant parkeren op een rekening van de sosiale dienst van het VBO of beter nog, het Vlaams Belang, en de kommunistjes van klein links zouden van hun tak maken of omgekeerd, .... ik zou het ook "niet begrijpen" hoor ! Ja halo !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 januari 2009 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De mensen hebben hun geld gegeven voor een bepaald doel. Jammergenoeg kan dat geld het doel blijkbaar niet bereiken (misschien erg hard van me, zo is het niet bedoelt, maar toch spijtig dat de man dit niet eerder heeft nagetrokken. De kans bestaat dat mensen hierdoor sceptisch zullen worden tov toekomstige geldophaalrondes voor zieken in nood). Het geld dan zomaar aan een ander doel geven vind ik dan een beetje ongepast. [Ze zouden wel zeshonderd duizend euro gekregen hebben van een anoniem welgesteld koppel. Ondertussen is prinses Claire op bezoek geweest. Zouden zij en haar man dit anoniem koppel zijn? En zou het geld misschien daarom aan deze stichting worden gegeven?]
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik word er een beetje misselijk van.