Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2009, 09:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Sandra: Politieke neutraliteit bij neutrale geldinzamelingen

Veel Vlamingen hebben steun verleend om de nodige senten bijeen te brengen voor dat meisje.
Zelfs al wisten we het op voorhand: er was geen garansie dat de medisijnen het meisje konden redden; er was zelfs geen garansie dat de medisijnen geleverd konden worden (en wie weet durft de firma de medisijnen niet leveren, omdat ze nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn - terwijl zulks toegeven een element is die zou spelen in de konkurensie en wie weet risiko op namaak, plagiaat enz.)

Maar daar gaat het nu even niet om.

Het is zeer eerbaar dat de papa van Sandra de senten in afwachting niet stopt in een eigen opgerichte VZW, en ze "elders" parkeert. Ik acht die papa enorm hoog daarvoor.

Maar die papa is wel politiek onervaren.
Heel wat flaminganten die senten gestort hebben, of meegewerkt hebben aan de verschillende inisiatieven, wisten niet op voorhand dat de belgisistische B.stichting mee in het bad getrokken zou worden.

Spijkers op laag water?

Mogen mijn "gevoelens" niet meespelen? En wel die van vb. vakbondsmilitanten, mocht de papa de sosiale dienst van zijn eigen vakbond uitgekozen hebben om hem te helpen die senten zo eerlijk en doorzichtig mogelijk te parkeren?
Of waarom niet bij een lokale afgevaardigde van een politieke partij (zoals de mama van die verdwenen broer en zus, die mama die lid is van de kommunistische opvolger van de PVDA ?) enz.

Dus geen 'kritiek' van mijnentwege op die papa. Eigenlijk het tegendeel zelfs !!
Wel kritiek op onze scheve maatschappij-organisatie. Via een koning B. stichting en via de solidaire gevoelens van de mensen, politiek munt slaan voor de belgisistische zaak.

link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...130&demo=False

Citaat:
vrijdag 30 januari 2009
Sandra's geld gaat naar Boudewijnstichting

BRUSSEL - Vader Massart geeft zich nog niet gewonnen: hij daagt het farmabedrijf Shire voor de rechter.
Het verhaal van Sandra Massart (7) uit Temse krijgt een gerechtelijk staartje. De ouders van het meisje zeggen dat ze het de farmareus Shire voor de rechter zullen dagen, omdat het bedrijf hen geen experimenteel geneesmiddel wil verkopen. Shire zegt dat het nog in volle ontwikkelingsfase en niet voorradig is.

Het meisje dat aan een dodelijke stofwisselingsziekte lijdt, veranderde in een jaar tijd van een vrolijke kleuter in een zwaar gehandicapt kind. Haar ouders starten met de actie Red Sandra die heel het land ontroerde. Via allerhande solidariteitsacties zamelden ze 400.000 euro in, en weldoeners beloofden de rest bij te passen.

Vader Massart geeft zich niet gewonnen en daagt het farmabedrijf voor de rechter. 'Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen,' zegt Wiliam Massart. 'Op een vergadering kreeg ik woensdag te horen dat Shire bijkomende testen wil doen met vijftien patiënten, maar dat er te weinig productiecapaciteit is voor zestien. Bovendien heb ik een offerte in handen van het Deens bedrijf dat het middel ontdekte en doorverkocht aan Shire. Als zij het vorig jaar konden leveren, moet Shire dat ook kunnen. Ik beroep me op artikel 2 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens waarin staat dat ieder mens recht op leven heeft. Shire schendt het recht van mijn dochter door het medicijn niet te verkopen.'

In afwachting van een herziening door Shire, geeft hij het ingezamelde geld in bewaring aan de Koning Boudewijnstichting. Dat is juridisch gezien mogelijk. 'Een schenking zonder bijkomende voorwaarden aan een persoon is onherroepelijk,' zegt professor civiel recht aan de KUL Bernard Tilleman. 'Geschonken is geschonken, al kan er wel discussie bestaan over de doorslaggevende beweegreden van de schenker. Die reden kan het leven van Sandra zijn of meer in het algemeen de ziekte.' (elb)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 12:18   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Het geld teruggeven aan de milde gevers ware een betere oplossing
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:04   #3
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel Vlamingen hebben steun verleend om de nodige senten bijeen te brengen voor dat meisje.
Zelfs al wisten we het op voorhand: er was geen garansie dat de medisijnen het meisje konden redden; er was zelfs geen garansie dat de medisijnen geleverd konden worden (en wie weet durft de firma de medisijnen niet leveren, omdat ze nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn - terwijl zulks toegeven een element is die zou spelen in de konkurensie en wie weet risiko op namaak, plagiaat enz.)

Maar daar gaat het nu even niet om.

Het is zeer eerbaar dat de papa van Sandra de senten in afwachting niet stopt in een eigen opgerichte VZW, en ze "elders" parkeert. Ik acht die papa enorm hoog daarvoor.

Maar die papa is wel politiek onervaren.
Heel wat flaminganten die senten gestort hebben, of meegewerkt hebben aan de verschillende inisiatieven, wisten niet op voorhand dat de belgisistische B.stichting mee in het bad getrokken zou worden.

Spijkers op laag water?

Mogen mijn "gevoelens" niet meespelen? En wel die van vb. vakbondsmilitanten, mocht de papa de sosiale dienst van zijn eigen vakbond uitgekozen hebben om hem te helpen die senten zo eerlijk en doorzichtig mogelijk te parkeren?
Of waarom niet bij een lokale afgevaardigde van een politieke partij (zoals de mama van die verdwenen broer en zus, die mama die lid is van de kommunistische opvolger van de PVDA ?) enz.

Dus geen 'kritiek' van mijnentwege op die papa. Eigenlijk het tegendeel zelfs !!
Wel kritiek op onze scheve maatschappij-organisatie. Via een koning B. stichting en via de solidaire gevoelens van de mensen, politiek munt slaan voor de belgisistische zaak.

link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...130&demo=False
Begrijp ik het goed als ik concludeer dat u geen geld gegeven had moest u op voorhand geweten hebben dat het opgehaalde geld desgevallend geparkeerd zou worden bij de Boudewijnstichting?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:52   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Dat ze mijn bijdrage maar aan het rode kruis Vlaanderen storten ofzo. Niet aan de koning Boudewijnstichting.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:58   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Begrijp ik het goed als ik concludeer dat u geen geld gegeven had moest u op voorhand geweten hebben dat het opgehaalde geld desgevallend geparkeerd zou worden bij de Boudewijnstichting?
Jij twijftel toch niet dat een flamingant geen fluit te maken wil hebben met die stichting?

(maar herlees toch maar eens mijn openingspost: geen kritiek op de papa, wel op de scheve uitbuitingsorganisatie van dit onland.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 januari 2009, 14:34   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij twijftel toch niet dat een flamingant geen fluit te maken wil hebben met die stichting?

(maar herlees toch maar eens mijn openingspost: geen kritiek op de papa, wel op de scheve uitbuitingsorganisatie van dit onland.)
Die 'scheve uitbuitingsorganisatie van dit onland' helpt die papa toch omdat geld op een transparante manier te parkeren, of niet?

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet, hoor. Of is het zo dat die papa nu ineens beslist heeft het opgehaalde bedrag integraal te storten op de rekening van de Boudewijnstichting als gift aan die organisatie?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:19   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Die 'scheve uitbuitingsorganisatie van dit onland' helpt die papa toch omdat geld op een transparante manier te parkeren, of niet?

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet, hoor. Of is het zo dat die papa nu ineens beslist heeft het opgehaalde bedrag integraal te storten op de rekening van de Boudewijnstichting als gift aan die organisatie?
In je eerste post in deze draad "begrijp je het niet", en in de tweed post "zie je eerlijk gezegd het probleem niet".

Maar de draad interesseert je genoeg voor twee berichten ...

Nu, mocht die papa het geld transparant parkeren op een rekening van de sosiale dienst van het VBO of beter nog, het Vlaams Belang, en de kommunistjes van klein links zouden van hun tak maken of omgekeerd, .... ik zou het ook "niet begrijpen" hoor ! Ja halo !!

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 januari 2009 om 16:19.
Oud 30 januari 2009, 19:33   #8
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het geld teruggeven aan de milde gevers ware een betere oplossing
Eerlijk gezegd ben ik het daarmee eens.
De mensen hebben hun geld gegeven voor een bepaald doel. Jammergenoeg kan dat geld het doel blijkbaar niet bereiken (misschien erg hard van me, zo is het niet bedoelt, maar toch spijtig dat de man dit niet eerder heeft nagetrokken. De kans bestaat dat mensen hierdoor sceptisch zullen worden tov toekomstige geldophaalrondes voor zieken in nood).
Het geld dan zomaar aan een ander doel geven vind ik dan een beetje ongepast.

[Ze zouden wel zeshonderd duizend euro gekregen hebben van een anoniem welgesteld koppel. Ondertussen is prinses Claire op bezoek geweest. Zouden zij en haar man dit anoniem koppel zijn? En zou het geld misschien daarom aan deze stichting worden gegeven?]
Oud 30 januari 2009, 23:38   #9
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

ik word er een beetje misselijk van.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be