Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2003, 22:12   #1
PAJOT
Banneling

Standaard

Evenals in het planten- en dierenrijk, heeft ieder mensenras zijn lichamelijke kenmerken, die volgens de wetten der erfelijkheid worden overgedragen, doch onder invloed van klimatorische, biologische en hygiënische factoren, van kruising en bloedvermenging, kunnen evolueren, verheven worden of ontaarden. Nog belangrijker echter zijn de geestelijke kenmerken van het ras, omdat zij meer algemeen zijn en meer bijdragen tot de karakteristiek van de volksaard. De geestelijke kenmerken houden verband met het bloed en de "Umwelt", dat wil zeggen de historische achtergrond van het volk. De "Volksgeist" is onderworpen aan een dynamisme, de substantiële kern blijft dezelfde, maar onder inwerking van vreemde elementen onstaan accidenteel wezensveranderingen.

Het Dietse ras staat voor harmonische degelijkheid : het "reine Vernunft" en het scheppende kunstgevoel. In alle wetenschaps- en kunst-takken heeft ons ras de kroon gespannen. Die superioriteit verviel met het verdwijnen van de volksernst, veroorzaakt door vreemde invloeden. Deze is echter accidenteel, en een eugenetisch rassenbeleid kan onze voormalige superioriteit herstellen. Dient dit niet overwogen te worden?

Het herstel van Heelnederland is de tweede voorwaarde. In de loop der tijden hebben vreemde overheersers onze levensruimte beperkt. Eens wanneer wij weer in het bezit zullen zijn van onze historische gronden, dan zal de Dietse natie terug omgeschept worden tot de oude, wezenstrouwe, volksverbonden gemeenschap, en tot een fier lichtende natie in Europa. Wie formuleert bijkomende voorwaarden die moeten leiden tot het herstel van onze superioriteit?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 09:54   #2
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Haha, je zal toch wel fameus je best moeten doen Eichmanneke om een eugenetische populatie te kweken. En wanneer het je ,na heel wat zuiveringswerken, lukt, kijk dan maar goed uit voor al de bijkomende ziekten/recessieve aandoeningen die je 'pure ras' zullen uitroeien. Blijkbaar heb je niet door dat heterogenetische populaties bevorderlijk zijn voor de overleving van het 'mensenras'.
Voor je hier over eugenetische pools begint te lullen raad ik je aan onderstaande werken te raadplegen:
- Leerboek medische genetica Pronk e.a.-ELSEVIER/Bunge
- Genetics Peter J. Russel-Harper Collins College Publishers
Oud 29 september 2003, 11:47   #3
PAJOT
Banneling

Standaard

Een rassenbeleid houdt ook kruising met aanverwante rassen in. De verscheidenheid van erffactoren is inderdaad belangrijk, en beïnvloedt volgens sommige etnologen zelfs de veelzijdigheid en de begaafdheid van de nakomelingen.
Oud 29 september 2003, 12:46   #4
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Een rassenbeleid houdt ook kruising met aanverwante rassen in. De verscheidenheid van erffactoren is inderdaad belangrijk, en beïnvloedt volgens sommige etnologen zelfs de veelzijdigheid en de begaafdheid van de nakomelingen.
In je eerste posting heb je het over een eugenetisch rassenbeleid en nu spreek je over kruising van aanverwante rassen.....Wat is het nu eigenlijk?
(Natuurlijk heeft de heterogeniteit van je genetisch materiaal effect op je intellectuele begaafdheid en nog veel meer, dat kan gelijk welke geneticus je ook vertellen.)
Oud 29 september 2003, 19:54   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier nog wel interessante vragen over rassen.
De laatste tijd is het politiek correct om mensenrassen te ontkennen.
Is het feit dat we niet onvruchtbaar worden bij kruising tussen "variëteiten" een afdoende reden? Of niet?
Of anders, als er geen rassen bestaan, en elk ras gelijk is, waarom kan een blank koppel dan plots geen negerke krijgen (aangezien we toch ergens diezelfde genen delen) of waarom kunnen we niet binnen onze soort 'kweeken' aangezien we toch allemaal hetzelfde zijn.
Of...?
Oud 29 september 2003, 20:12   #6
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Is het feit dat we niet onvruchtbaar worden bij kruising tussen "variëteiten" een afdoende reden? Of niet?
Of anders, als er geen rassen bestaan, en elk ras gelijk is, waarom kan een blank koppel dan plots geen negerke krijgen (aangezien we toch ergens diezelfde genen delen) of waarom kunnen we niet binnen onze soort 'kweeken' aangezien we toch allemaal hetzelfde zijn.
Of...?
Waar blijven de interessante vragen?
Oud 29 september 2003, 20:15   #7
C uit W

Standaard

Ze zijn misschien niet interessant, maar heb je een antwoord erop?
Oud 29 september 2003, 20:29   #8
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*Is het feit dat we niet onvruchtbaar worden bij kruising tussen "variëteiten" een afdoende reden? Of niet?
**Of anders, als er geen rassen bestaan, en elk ras gelijk is, waarom kan een blank koppel dan plots geen negerke krijgen (aangezien we toch ergens diezelfde genen delen)
***of waarom kunnen we niet binnen onze soort 'kweeken' aangezien we toch allemaal hetzelfde zijn.

Of...?
Citaat:
* Onvruchtbaar worden indien men zich procreeert met een persoon van hetzelfde ras? Wie beweert dat?
Niemand, lees de vraag eens opnieuw
**
Citaat:
Een blank koppel kan geen zwart kindje krijgen omdat het aantal melanocyten in de huid van een zwarte persoon hoger ligten de melanine in de huis van een zwarte persoon niet afgebroken wordt. Dat is het enige verschil. En dat is evolutie, er zijn zeer duidelijke aanwijzingen dat de eerste mens zich in Afrika bevond en zwart was . Zwart zijn is een enorme concentratie aan melanine (zwarte pigment) in je huid hebben als bescherming tegen overdaad aan UV. Naarmate de mens emigreerde naar het Noorden waar minder (+minder intense) zonnestralen waren, was dit melanine overbodig en nefast (aangezien UV nodig is om vitamine A te vormen), en werd de mens blanker.
Aziaten hebben ten opzichte van Europeanen 1) een andere bekkenconstructie zodanig dat er voor beide rassen naar AFZONDERLIJKE oplossingen moeten gezocht worden moest men bvb. gaan denken aan prothesen enz. en 2) een andere biochemische respons hebben tov lactose.

De genetische verschillen komen dus niet enkel tot uiting in het fenotype.

Maar de TOTALE genetische variatie BINNEN een ras is groter dan de verschillen TUSSEN rassen onderling. Er is dus geen wetenschappelijke info voorhanden die zou toelaten om verschillende rassen anders te gaan behandelen, er is echter WEL wetenschappelijke info voorhanden die bepaalde raciale verschillen weergeeft.
En na lang genoeg gescheiden te blijven treed er toch genetische microvariatie op.
Hoe denk je anders dat de verschillende mensenrassen ontstaan zijn? Inderdaad : doordat verschillende groepen mensen moesten zien te overleven op verschillende plaatsen. Daarom dat hun genetisch materiaal is afgestemd om beter te overleven op die plaats. Gezien de minuscule evolutionaire tijd die sinds de "opsplitsing" van die verschillende mensengroepen verstreken is, blijven we nog altijd dezelfde mensensoort. Maar er zijn (weliswaar genetisch minuscule) uniforme verschillen. (->rassen).
Mensen die het woordje "ras" in de mond nemen zijn niet per se negatief bevooroordeeld of racistisch. Er zijn wetenschappelijke argumenten voor om te spreken van "rassen", er zijn er ook voor om dat niet te doen. Het spijtige natuurlijk is dat heel dat rassen-begrip historisch totaal overwoekerd is geraakt door de ubermenschen-mythe, waardoor een objectieve discussie hierover bijna onmogelijk is geworden.

Citaat:
Waarom zou een blanke persoon die hier woont een zwart kind moeten maken? (De blanke 'kleur' is maar een aanpassing aan de levensomstandigheden, no more no less...)
Dus andere genen, dus ander ras?

Citaat:
Als je het hebt over adoptie, dan zie ik niet in waarom een blank koppel geen zwart kindje zou kunnen adopteren....
Is het een interessant gesprek, met uw vooroordelen?
Citaat:
***Dat je wil 'kweken' binnen je eigen 'kleur', is jouw keuze.
Een gesprek met jezelf kan blijkbaar ook ontsporen

Citaat:
Iedereen is voor mij vrij te doen wat hij wil. Zolang ze niet met van die superioriteits-bull shit afkomen....
en hupla, het feest is compleet
Citaat:
Komen nu de inetessante opmerkingen/vragen?
Oud 30 september 2003, 12:50   #9
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
In je eerste posting heb je het over een eugenetisch rassenbeleid en nu spreek je over kruising van aanverwante rassen.....Wat is het nu eigenlijk?
(Natuurlijk heeft de heterogeniteit van je genetisch materiaal effect op je intellectuele begaafdheid en nog veel meer, dat kan gelijk welke geneticus je ook vertellen.)
Een eugenetisch rassenbeleid betekent niet dat men een eugenetische populatie wil scheppen. Het houdt in dat men de negatieve elementen weert. Het Dietse ras is toch ontstaan uit een vermenging van Franken, Saksen en Friezen.
Oud 30 september 2003, 17:02   #10
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een eugenetisch rassenbeleid betekent niet dat men een eugenetische populatie wil scheppen. Het houdt in dat men de negatieve elementen weert. Het Dietse ras is toch ontstaan uit een vermenging van Franken, Saksen en Friezen.
Naar mijn weten behoren Franken, Saksen en Friezen tot hetzelfde blanke ras...Nu ben ik natuurlijk geen antropoloog of zo.
Oud 30 september 2003, 17:24   #11
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Naar mijn weten behoren Franken, Saksen en Friezen tot hetzelfde blanke ras...Nu ben ik natuurlijk geen antropoloog of zo.
Hier worden volkeren en rassen dooreengeslaan.
Oud 30 september 2003, 17:27   #12
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, C uit W. Voor één keer ben ik het met je eens.
Oud 30 september 2003, 17:40   #13
PAJOT
Banneling

Standaard

Als voornaamste uiterlijke raskenmerken gelden : de schedelindex, de gezichts- en neusindex, de lichaamsproporties, de haar-, oog- en huidkleur.

Het Kaukasische ras wordt onderverdeeld in drie familiën : de Semitische, de Egyptische en de Arische familie. De bevolking van Europa - op een paar na - behoort tot de Arische familie.

De Ariërs bestaan uit drie hoofdstammen : de Germaanse of Noordsche hoofdstam (homo Nordicus of homo Europeus), de Alpine hoofdstam (homo alpinus) en de Mediterrane hoofdstam (homo Mediterraneus). Deze hoofdstammen hebben zich in Europa vermengd, maar zijn nog te onderscheiden en hun kenmerken zijn zelfs nog te bepalen.

De Germanen waren een groep volkstammen die ook bepaalde kenmerken hadden. Deze zijn niet meer te achterhalen, maar de oorspronkelijke volkeren kan men nog steeds onderscheiden.
Oud 30 september 2003, 22:11   #14
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als voornaamste uiterlijke raskenmerken gelden : de schedelindex, de gezichts- en neusindex, de lichaamsproporties, de haar-, oog- en huidkleur.
Waar vind ik dat? Dan kan ik is zien waar ik bij pas, daar ben ik best curieus naar.
Oud 1 oktober 2003, 04:14   #15
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waar vind ik dat? Dan kan ik is zien waar ik bij pas, daar ben ik best curieus naar.
Overduidelijk past gij bij mij.
Oud 1 oktober 2003, 09:04   #16
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Wel, peeping Tom, dat wisten we al hé....
Oud 1 oktober 2003, 19:18   #17
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Het herstel van Heelnederland is de tweede voorwaarde. In de loop der tijden hebben vreemde overheersers onze levensruimte beperkt.
stem dan al maar niet VB
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 07:18   #18
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Wel, peeping Tom, dat wisten we al hé....
Natuurlijk, maar het kan geen kwaad om u af en toe nog eens te laten weten da'k u graag zie he maske.
Oud 3 oktober 2003, 18:54   #19
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Pfft , pre-DNA non-wetenschap van de Thule-Gesellschaft

Wanneer is de volgende expeditie naar Tibet?
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 21:55   #20
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of...?
Hier moet je zijn met al je vragen!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be