![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Gisteren vernomen dat Oulematou, de zwarte babyszit die samen met Luna door Van Themsche werd doodgeschoten, geen recht heeft op een schadevergoeding omdat ze in België illegaal verbleef.
Uiteraard had Oulematou niet doodgeschoten moeten worden en ik betreur haar overlijden, ook voor haar naasten. Maar volgens mij is het niet meer dan normaal dat aan haar nabestaanden geen schadevergoeding wordt toegekend. Illegaal is immers illegaal. Anders scheppen we een gevaarlijk precedent. Dan zou eender welke asielzoeker of illegaal die in de bouw in het zwart werkt en een werkongeval krijgt, bijvoorbeeld zijn onwettige baas kunnen aanklagen en voor het ongeval geld eisen. Zulk nieuws zou zich overigens snel in het buitenland verspreiden, wat ertoe leidt dat illegale immigratie naar ons Belgenlandje nog een stuk aantrekkelijker wordt. Hopelijk houdt het grondwettelijk hof nu voet bij stuk, anders zijn de gevolgen voor onze jurisprudentie én vreemdelingenbeleid niet te overzien. Verder is het nogal wiedes dat men als illegaal sowieso geen recht heeft op een vergoeding. Men kan immers ook geen belastingen betalen en draagt ook niet bij tot onze sociale zekerheid of rechtsstaat. Als men deze plichten niet heeft, kan men uiteraard ook geen rechten verkrijgen, zoals u en ik die wel braaf vanalles en nog wat aan vadertje staat moeten afdragen. En in het geval Oulematou zwijg ik nog over het gegeven dat heel de Malinese familie op onze kosten is overgekomen voor een aanzienlijke tijd en ze hier van gratis bijstand hebben genoten, onderdak en ondersteuning. Dit had voor mij gerust gemogen voor de ouders en enkele naaste familieleden, maar naar het schijnt zijn er door het proces zelfs achterneven en nichten naar België gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als een illegale werkkracht een ongeluk heeft hier is het vind ik de illegale tewerksteller die de schadevergoeding moet betalen - indien hij dat niet moet betalen dan moedigen we hem aan om verder illegaal tewerk te stellen.
in dit geval is het wat ingewikkelder en weet ik niet of we kunnen spreken van een arbeidsongeval in alle geval moet de schade hier nog eerder op de dader verhaald worden dan op de illegale tewerksteller stel een illegaal valt van een stelling ---- > dan moet ( vind ik ) de onverzekerde illegale tewerksteller betalen stel een illegaal wordt op de werkvloer door één of andere gek van een stelling afgeschoten --- > dan lijkt het me rechtvaardig dat die dader de schade moet betalen maar dat de illegale werkgever voor deze illegale feiten toch ook nog een fikse boete krijgt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2009 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
enkel uw voorbeeld van die illegale werknemer hebt u onvolledig gebracht, die illegaal zelf zou geen aanspraak op een vergoeding mogen krijgen doch die werkgever die illegalen tewerkstelt zou een ferme boete moeten krijgen voor het tewerkstellen van illegalen, die boete mag trouwens enorm zijn zodat deze afschrikkend werkt, op die manier zullen de meesten geen illegale arbeiders meer willen, dit zou zijn voordelen kunnen hebben naar de toevoer van illegalen.
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De familie is niet naar hier gekomen op "onze" kosten. Ik dacht dat een rijke weldoener de kosten op zich genomen had. Over dit onderwerp werd al een draad geopend. http://forum.politics.be/showthread.php?t=117806 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok hoe wereldvreemd ben je eigenlijk???
Je visum niet verlengen is helemaal geen nalatigheid maar doelbewust kiezen voor illegaliteit, en dat gebeurt heel bewust, waarschijnlijk werd het visum niet verlengd omdat dit niet ging, na drie of zes maanden moet je immers het land uit. Heel veel Afrikanen komen met visum binnen en duiken dan de illegaliteit in vaak door werk te zoeken als oppas , babysit enz...het lijkt me duidelijk dat deze mevrouw net zoals velen dus voor een illegaal verblijf koos, uw visie op de 'feiten' is wel erg naief. Laatst gewijzigd door alice : 18 januari 2009 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
onze eigen arbeiders hebben er trouwens alle belang bij dat er geen rechtenloze makkelijk uit te buiten kaste bestaat in onze maatschappij
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me vinden bij de uitspraak dat de familie van het slachtoffer in kwestie niet moet "tanken" aan ons belastingsgeld(want daar komt het op neer)...Overigens,in ons rechtsstelsel hebben wij ook niet de neiging om de familie van Hans VanTemmsche aansprakelijk te stellen voor zijn wangedrag,ik begrijp dan ook de omgekeerde rechtspraak niet,onafgezien van de kwestie "illegaal" of "legaal"...
En inderdaad...de typische "sans-papier" is in zijn of haar toestand geraakt omdat hij/zij,ofwel: a)Niet meer in aanmerking KAN komen voor enigerlei papieren maar eigenlijk al vertrokken moest zijn (vandaar : illegaal) b)Doet alsof hij/zij niet "wist" dat,na het verlopen van een verblijfsvergunning er een verlenging moet aangevraagd worden,ofwel,in consequentie,hij/zij moet vertrekken.Dergelijk gedrag is, om te beginnen een affront aan de ambtenaren, die het ,ongetwijfeld,al van in den beginne uitgelegd hebben......De staat zou nooit mogen toestaan dat hun werknemers verder zo beledigd worden ![]() c)Naar het schijnt zouden er nog massa's mensen zijn die overal "tussen" vallen,maar ik laat me de kop niet meer zot maken,ik geloof niet langer dat dit "ambtelijk"probleem zo groot is...eerder spreken we van tienduizenden mensen die hier nu al zoveel jaren zijn,al dan niet "illegaal" ,dat het verblijf hier hen een "verworven recht toeschijnt.... U ziet,ik gebruik de term "vluchtelingen" opzettelijk niet...... Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2009 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgever echter mag er inderdaad niet zo vanaf komen.....effectieve gevangenisstraf moet opgelegd worden,dat helpt beter als "meditatiemiddel" dan enkel een boete! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag al blij zijn dat er werkgevers zo humanitair zijn om hun wat werk te geven zodat ze wat eten kunnen kopen.
Vermits de rest daartoe niet in staat is.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echter nog nooit gehoord (correct me if i am wrong) van een "humanitaire werkgever" die ,bijvoorbeeld ,tenminste de minimumlonen EN de verschuldigde sociale bijdragen betaalde voor zijn "illegaal" tewerkgesteld..... Er zijn in Belgie mensen doodgeschoten omdat ze vroegen om tenminste wat meer betaald te worden dan wat geld om eten te kopen en in een hok te wonen, in ruil voor hun geleverde werk.DAT is de reden waarom ik die illegalentewerkstellers met de nek aankijk ![]() Dat is ook de reden waarom ik die gevatte illegalen,weliswaar beslist,maar toch menselijk wil aanpakken,en ervoor zorgen dat ze Belgie niet met een wrang gevoel en helemaal gepluimd moeten verlaten.... Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() nope mambo werkgevers mogen geen goedkopere arbeidskrachten hebben die nog makkelijker uiit te buiten zijn dan wij omdat ze tot nog een lagere kaste behoren
voor mij mag iedereen hier komen werken - maar enkel mits gelijke rechten en gelijk loon nooit werden er hier vreemdelingen binnen gehaald uit altruisme - maar wel enkel en alleen als goedkopere werkkrachten om onze sociale strijd te breken de belgische arbeider heeft er dus alle belang bij dat buitenlandse werkkrachten onder alle omstandigheden evenveel loon en rechten hebben als dat zo is dan zullen er immers geen buitenlandse werkkrachten meer worden ingevoerd en dan zal er terug meer werk voor ons zijn. een arbeider die illegale tewerkstelling promoot promoot zijn eigen uitbuiting en zijn eigen armoede. doordat hier in de streek de tomaten bvb allemaal door illegalen worden geplukt kan ik geen tomaten gaan plukken - en idd omdat ik geen tomaten kan en mag gaan plukken ( wegens duurder dan een illegaal uiteraard ) daarom moet jij mijn dop betalen. Wat niet meer dan je verdiende loon is gezien je die illegale tewerkstellers wiens schuld dat is, zelf vergoelijkt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2009 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De werkgevers dienen een schadevergoeding te betalen aan de nabestaanden. Dit is het meest fatsoenlijk. illegalen tewerkstellen is er te ver over. Dat is in het nadeel van onze arbeiders en bedienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de staat illegalen die hier slachtoffer waren van een misdrijf gaat vergoeden, dan zullen we zeer gauw het volgende tegenkomen:
de mensenhandelaar ronselt in een ontwikkelingsland een kandidaat om naar hier gesmokkeld te worden. Betaling kan onder de vorm van een af te betalen lening met geld dat uit ons land komt en gestort wordt aan de familie die in het ontwikkelingsland achterblijft. Eens hier, vermoordt de mensenhandelaar de illegaal ... en hij kan natuurlijk nooit gepakt worden, of hij laat zelfs een andere sukkelaar van een illegaal daarvoor opdraven. De staat stort de senten aan de familie in het ontwikkelingsland ... en die familie moet de lening afbetalen.... Winstgevend !! Hetzelfde geldt ongeveer voor die praktijk van de tsjeven-senatrisse met haar geadopteerde kleine. Een welstellende familie uit een ontwikkelingsland wil best een van hun kinderen in Engeland laten studeren en ze kunnen dat best betalen. Maar als ze het geregeld krijgen dat een brave Vlaming dat kindje "redt" uit een ziekenhuis en adopteert, dan betaalt de Vlaamse belastingbetaler voor kindergeld en schoolopleiding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door heilige : 19 januari 2009 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De aannemer zal vervolgens aangeklaagd en beboet worden voor het tewerkstellen van illegalen en het onduiken van belastingen. De illegaal gaat naar een opvangcentrum waar hij zal wachten op de afhandeling van zijn zaak. Dat is de normale procedure. Leuk weetje is dat de nieuwe bibliotheek van de Universiteit Antwerpen gebouwd is door illegale Polen. De politie heeft toevallig bij het einde van de werken een inval gedaan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 januari 2009 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |