![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Geïmproviseerd. Nog geen drie minuten over nagedacht.
Stel : je wil honderd volksvertegenwoordigers. 1. De verkiezing is open voor alle kandidaten met burgerrechten, enige vereisten : - je moet het menen, indien verkozen moet je daadwerkelijk een veredeld bediendencontract tekenen, medium loon, verplicht aanwezig op alle vergaderingen, verplicht aantal dagen bereikbaar, etc. - je moet een geloofsbrief van maximaal 3 pagina's schrijven. 2. Het aantal kandidaten wordt door lottrekking teruggebracht tot 1000. 3. Alle ingeschreven kandidaten krijgen drie maand tijd om uit die 1000 de honderd kandidaten aan te duiden die hen het meest credibel en competent lijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
benoemen de 100 volksvertegenwoordigers die uiteindelijk uit deze verkiezing komen ook de regering? zo ja, wie kan zich kandidaat stellen om deel uit te maken van de regering? zo neen, hoe wordt de regering dan wel samengesteld? Laatst gewijzigd door Dope : 2 februari 2009 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daar is maar drie minuten over nagedacht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén kamer 'professionals', geparachuteerd door partijen. En een kamer zoals hierboven summier geschetst. Voor mijn part bedisselen de professionals een regering. Maar die regering moet wel het vertrouwen krijgen van beide kamers. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 februari 2009 om 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Credentials, ideeën, satire. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik wens door een computer geregeerd te worden. Iedereen kan wetsvoostellen indien en iedereen kan daar op stemmen. Zoiets. Weg met de politiek lang leve de democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind die kudde schapen op twee poten soms wel aandoenlijk in hun rol van herder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt mijn onderschrift dan toch maar gelezen, en dat was de bedoeling.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |