![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Ik ben een moslim en ben daar trots op, maar in tegenstelling tot de meeste moslims hier ben ik Europees opgevoed en voel ik me in de eerste plaats Antwerpenaar. Ik keur elke vorm van agressie af en veroordeel bijvoorbeeld de betogingen die onlangs in Borgerhout plaatsvonden scherp. Ik kan ook ergens begrijpen dat veel Vlamingen op het Vlaams Belang stemmen, maar wat ik niet begrijp is het anti-Islam beleid van het VB. In de eerste plaats heeft Islam niks te maken met de voornaamste dingen die de doorsnee Vlaming storen aan de alochtonen, maar ligt het probleem in de cultuur van die mensen en heel vaak ook in de opvoeding (wat ergens een direct gevolg is van cultuur).
Het Islam verbiedt bijvoorbeeld diefstal, agressie, ... het Islam bevordert integratie en vertelt de mensen dat ze zich moeten aanpassen aan het land waar ze zich bevinden, dat ze respect moeten hebben voor hun medemens, ... Het grote probleem is dat de Islam ziek is in veel landen in west Europa, daarmee bedoel ik dat het gebruikt wordt door mensen om er zelf beter van te worden. De imams die oproepen op aanslagen, die de integratie verhinderen, vertegenwoordigen de Islam niet, ze kunnen het niet vertegenwoordigen! Wat ik vooral wil zeggen is dat de Islam in essentie een heel mooie godsdienst is, maar het wordt te vaak verwisseld met culturen, gewoontes en slechte interpetaties en daardoor krijgt het onterecht een slechte naam. Een laatste punt nog: niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is een moslim, niet iedereen die zegt dat hij iets doet omwille van Islam, het ook om die reden doet. Waarschijnlijk is het afkeer van de Islam zo groot dat er weinig gehoor zullen geven aan wat ik hierboven schreef, maar ik wou mijn mening erover even kwijt. Laatst gewijzigd door TheHunter : 7 januari 2009 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, ik heb je betoog gelezen, vond het zeer interessant en ben blij dat je het hier gepost hebt.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zijn nog maar pas van het katholieke juk ontdaan en nu smeren ze de islam hier centimeterdik op onze dagelijkse boterham. En geef toe, (of ook niet) de manier waarop uw islam wereldwijd in beeld komt is niet echt propaganda te noemen integendeel het lijkt de religie van de haat, het geweld, de vrouw-discriminerende en bovenal onverdraagzame tov andersdenkenden te zijn . Geen wonder dus dat er een gestaag groeiend aantal Vlamingen het "vliegend schijt" krijgen van al wat nog maar naar islam ruikt vanwege te dicht bij gezeten en zeker van zijn reeds op vele plaatsen straatbeeld-dominerende volgelingen.
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat vele mensen idd een verkeerd beeld hebben van de islam.
Zo denken vele mensen dat de islamieten het recht hebben om hun "ongelovige" medemensen als minderwaardig te beschouwen, maar onderstaande tekst bewijst het tegendeel! Volgens de profeet zouden deze volken, zelfs als zij zich niet tot de islam bekeerden, toegang hebben tot de eerste van de zeven hemelen. Zij beschikten ook over een boek waarin de goddelijke leer opgetekend was (bijbel, thora). Godsdiensten die niet over zo'n boek beschikten, werden als minderwaardig aanzien. De onderworpenen mochten in ieder geval hun eigen godsdienst en handel behouden. De verdraagzaamheid ten opzichte van christenen en joden was immers door Mohammed zelf opgelegd. P.S: ik ben zelf geen moslim ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The hunter; jou visie op islam is heel mooi.
Maar het is enkel jou visie en staat dus niet daarom ook voor de mening van vele andere gelovigen. Ik ben benieuwd hoe je denkt over moslims die het geloof verlaten, gelijkheid tussen man en vrouw en dan hoop ik op diepgaander antwoord dan' maar de koran ziet mannen en vrouwen als gelijk' want dat is niet zo volgens mijn normen. En die kun je ook niet vergeten in jou visie over islam; hoe zie je andere overtuigingen; als volstrekt volwaardig? Maar welkom op het forum met je mening; klinkt heel mooi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weibe Rose lees eerst eens de hele koran; de toon veranderd wanneer Mohammed van Mekka naar Medina gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De tocht van Mekka naar Medina was in 622 als ik mij niet vergis. Voor 622 was er geen sprake van de islam ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan zijn; waar het mij om gaat is dat Mohammed duidelijk afstand deed van de verdraagzaamheid tegenover anderen van het moment dat zijn carriere als krijgsheer vorderde.
Dat bepaald het leven van moslims nu en de hedendaagse islam, indien dit is had u het dus niet moeten aanhalen want de islam bestond immers nog niet Trouwens als de tekst uit 700 -750 is staat ze mogelijk in de koran; die werd een honderd- honderd vijftig geschreven na de dood van Mohammed, zo leerde me mening moslim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet uit welk jaar die tekst is, maar die gebieden die ik opsomde zijn rond die tijd veroverd door zijn opvolgers. Aangezien de tekst wijst op die veroveringen, neem ik aan dat ze van rond die tijd is. Als de Koean is opgetekend pakweg 125 jaar na Mohammeds dood (632), dan kan dat perfect kloppen ![]() De tekst bestaat in ieder geval. Ik weet niet of deze in de Koran voorkomt. Mss dat 'TheHunter' ons daar een antwoord op kan geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is geen geheim dat in veel gebieden moslims worden onderdrukt en in heel moeilijke omstandigheiden leven, ze hebben in heel veel gevallen geen opleiding gekregen. Deze mensen zijn dan vatbaar voor organisaties die hun als het ware brainwashen en hemel beloven. Het feit dat de VS ook is aan propaganda doet om alle moslims die zich verzetten tegen hun imperialisme te labelen als teroristen help het imago van een moslim ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() waarom denk je dat vreemdeling-bashen verschoven is naar islam-bashen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De koran ziet mannen en vrouwen inderdaad als gelijken, men ziet enkel de vrouw als iets puurs dat beschermd moet worden en als ik zie hoe mensen immoreel bezig zijn de laatste tijd, velen zonder enige waarden of normen dan zie ik dat inderdaad als bescherming. Je moet hier ook vooral een onderscheid maken tussen iets dat verplicht is en iets dat aangeraden is(bvb het dragen van een hoofddoek). De beeld die mensen hebben over de onderdrukking van de vrouw in de Islam is iets dat ik kan begrijpen, want in Marokaanse kringen gebeurt dit zeker wel en zij zijn in de ogen van de autochtonen de vertegenwoordiger van de Islam, wat fout is want in feite gaat het hier vooral gaat om de Marokaanse cultuur en weinig met Islam zelf (tenzij men gaat spreken over vergezochte interpretaties). Over andere geloven kan ik heel kort zijn: ik respecteer ze allemaal en probeer ze allemaal te begrijpen. In essentie zijn er weinig of geen verschillen tussen de drie geloven. De grootste verschil tss Christendom en Islam bvb is dat wij jezus niet zien als de zoon van god, maar als een profeet. Het verschil op de oppervlakte is groot omdat het wordt beleefd door mensen uit verschillende gebieden en achtergronden, langs de ene kant het Westen, dat bijvoorbeeld de verlichting meemaakte en langs de andere kant de Arabische wereld dat nog ver achterstaat. P.S. Ik ben blij om mijn mening hier te kunnen uiten en te discussiëren met mensen die anders denken, maar ik wil nog 1 ding kwijt: zelfs in Antwerpen zijn de moslims die meer aanleunen hoe ik denk in de overgrote meerderheid tegenover degenen die aanleunen bij de fundamentalisten, maar houden wij ons liever op de achtergrond en houden wij ons meer bezig met het leven van ons leven, onze kinderen opvoeden, carriere maken, ... dan op tv te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() omdat vreemdeling-bashen bij wet verboden werd
en jouw antwoord is ook juist |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2009 om 02:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 januari 2009 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat komt naar mijn inzien doordat vele autochtonen gewoon geen verschil zien tussen gematigde moslims, extreme moslims, straatcrapuul en gewone mensen die niets anders willen dan hier een leven opbouwen en toevallig ook nog moslim zijn. 't Zijn allemaal moslims, één pot nat denken ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vele allochtonen denken dat, voeden die gedachte bij elkaar en doen om die reden niet de moeite om met autochtonen om te gaan. Iemand die ik persoonlijk ken die vorige zomer na 12 jaar teruggekeerd is naar het Midden-Oosten zei: Belgen moeten van mij niet weten en daarom ik ook niet hen, ik ga terug naar mijn land. Tja, hij heeft nooit moeite gedaan om te integreren, om contact te hebben met autochtonen... hij hoorde hier sowieso niet vond ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Dus omdat gematigden ooit zus of zo zouden kunnen worden behandelen we hen nu maar al als uitschot?
|
![]() |
![]() |