![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie vindt dat we met zijn allen langer moeten werken?
Je kan die zeer gemakkelijk vinden in de politieke klasse, want die willen allemaal hun mandaten voortzetten, en vooral hun beheerders- en raadgeverspostjes en zitpenningen vereeuwigen in de beheerraden van grote bedrijven, bij wijze van cumul met hun riante wedde of exuberant pensioen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik vind dat we korter moeten werken.
de evolutie gaat toch opwaarts ofniet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() plaats voor de jeugd in de werkwereld.Volledig pensioen vanaf 45 jaar, ongeacht de jaren gewerkt.Financering:1,5 % belasting op fortuinen van meer dan 1,5 miljoen euros.Bijgaand: doodstraf voor belastingsfraudes die over meer dan 1,5 miljoen euros gaan.Nadat er een paar onthoofd zijn op de Grote Markt zullen ze wel bijdraaien, de Grote Kapitalisten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik ben tegen langer werken er zijn cijfers genoeg die aantonen dat het nefast is ectra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met het CPE in Frankrijk zit de jeugd al goed. Prepensioen op 48 is er al. Maar eigenlijk is het al voldoende de financiële producten ook een wat meer belastingsdruk te laten ondervinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik stel het volgende voor:
Stap 1) Islamitische theocratie. Onmiddelijk. Stap 2) We laten oogluikend de luchtvervuiling toe tot bepaalde niveau's. Dat is een effectieve manier om te voorkomen dat iedereen in Vlaanderen 100 jaar wordt. (luchtvervuiling kost gemiddeld ieder 10 jaar van z'n leven). We verhogen de pensioenleeftijd tot 65. En de levensverwachting ligt rond de 70 jaar. Over enkele jaren SP-A beleid, gaan we de crisis eindelijk oplossen door de pensioenleeftijd nog verder op te trekken tot 68 jaar ofzo. De toenemende vervuiling compenseert de gezondere leeftgewoonten & betere medicijnen wel. Dan moeten er nog maar, gemiddeld, 2 jaar pensioen uitbetaald worden. Raven's Actieplan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Sommigen zouden beter werk gaan zoeken in plaats van zich de vraag te stellen of we met zijn allen langer moeten werken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat iedereen maar moet bepalen hoelang-ie werkt.
En uiteraard de pensioenen dan privatiseren, zoals nu al grotendeels noodzakelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Mmm. En als dan het bedrijf failliet gaat, meteen ook je pensioen kwijt?
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aanvullende pensioenen worden meestal via groepsverzekering, sociale kas of zoiets geregeld, en zitten niet in de cashflow van een bedrijf.
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik HAAT werken!!!!8) Daarom ook dat ik er alles aan gedaan heb om zo vroeg mogelijk te kunnen stoppen. Op m'n 21é had ik mezelf voorgenomen "binnen" te zijn op m'n 35ste. Uiteindelijk heeft het maar enkele jaartjes langer geduurd.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de VS bvb beheren veel bedrijven eveneens het pensioenfonds van hun werknemers. En dan ben je wel alles kwijt als het bedrijf op de fles gaat.
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In se maakt het niet zoveel uit wanneer je op pensioen gaat , wat betreft uw wettelijk pensioen.
Een tijdje geleden wist minister van pensioenen (Tobback) te melden dat voor 1/3 van de pensioen"rechten" géén bijdrage was geleverd. Of nog ,het kleine wettelijke pensioen is voor ieder gelijk. Fidel Castro kan hier nog een puntje aan zuigen. v.b. die 70 turken , die hier géén dag gewerkt hebben en doppen in de limburg, bouwen nu pensioenrechten op. Tel daarbij een groot % van de 500.000 snel nieuwbelgen en de rekening is snel gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zorgt zelf voor je pensioen, en er wordt dan ook niets afgetrokken van je loon. Zo ontvang jij meer, maar je moet er wijs mee omspringen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier kan me wel bij aansluiten. Maar je zal het zien he, een deel van de mensen gaat weer niet verantwoordelijk genoeg zijn en al dat extra inkomen mee erdoor jagen, en dat kan de maatschappij opnieuw opdraaien tegen die mensen 65 zijn.
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat we nodig hebben is een stevige deflatie :
de prijzen moeten dalen, de index overeenkomstig zodat de aan de index ggekoppelde lonen eveneens zullen dalen. In dat geval stijgt de export en de tewerkstelling - we komen tot volledige tewerkstelling zodat de pensioenleeftijd verlaagd kan worden en bovendien kunnen dan ook de steeds lagere pensioenen (verlaagd door de deflatie) betaalbaar blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijkeluijongetje en alles vergokt? Pech. Werkloze en onwillig? Pech. In het bos is nog véél plaats hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga morgen maar eens in een bos wonen. Eens zien hoe lang jij daar mag blijven?
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Tja, ik weet ook niet wat het beste is hoor.
Toen ik nog 20 was en volbloed liberaal, dacht ik ook zo. Iedreen moet maar z'n eigen boontjes doppen. Ik was een grote fan van het Amerikaans systeem. Nu, zoveel jaren later en na 10 jaar door de States te hebben gezwerfd, weet ik niet zo zeker meer of dat systeem wel goed is. Ik ben het wel voor 100% met je eens dat ons sociaal stelsel moet worden aangepast, aangezien het anders het failliet van Europa zal inluiden. Maar volledig kappen met ALLE sociale voorzieningen, is volgens mij even nefast voor de samenleving.