![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Jongerenbende valt Luikse school aan
Citaat:
Wellicht zijn de daders al opgepakt en vrijgelaten, of hebben ze een vliegticketje gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik durf ervoor te wedden dat het allochtonen zijn geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Achkom, we mogen niet klagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() alsof wij op een luikse school zouden zitten niet waar?
![]()
![]() |
#6 |
|
![]() Nee, maar je kan er toch niks aan veranderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sinds Dendermonde moet iedereen dat toch gaan beginnen inzien?
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ...zeg jij. Zulke jongeren mogen ze onmiddellijk in strafkampen steken. Ik heb zelf 3 jaar Onderofficierenschool in Zedelgem erop zitten. Daar moesten uw schoenZOLEN blinken. Daar was 't van: "Kruip naar hier" ipv "Kom hier". Handen in de zakken: zakken toenaaien met wat keien erin. Chinese drill. Licht arrest, zwaar arrest.
Zoiets zouden ze die gasten ook eens moeten flikken. Ze zouden leren wat RESPECT is en in een later stadium misschien zelfs DISCIPLINE. Leer ze daar in die kampen een beroep. Iets zinnigs, maar onder een IJZEREN REGIME! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Alle ijzeren regimes en kampenbeleid zijn uiteindelijk onze maatschappij geworden. Dat is het echte gevolg van die regimes.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Amerikaanse toestanden. Betere heropvoedingskampen voor jongeren installeren. Laat ze maar wat sporten het zal hen goed doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat er niks fout loopt. Poepsimpel iedereen zijn verantwoordelijkheid doen opnemen, zal al heel veel zijn. Jongeren moeten naar school gaan, daar lessen aandachtig volgen, en voor de rest zich goed kunnen amuseren op een gezonde manier met sport edm. En dan stellen zich inderdaad de problemen: - sommigen (nogal velen, als ge die sijfers soms hoort in Brussel en zo) gaan niet naar school; - wie/wat kontroleert dat zodat zoiets uitkomt binnen de kortste keren? - wie / wat spoort die ouders aan om hun verantwoordelijkheid daarover op te nemen? - wat doen de scholen als de jongeren de lessen niet aandachtig volgen? Niks. Bleiten. Peten tekenen en oeverloos vergaderen? - wie doet wat als jongeren rondhangen en mensen ambeteren? Wie spreekt daarover de ouders aan? - wat doen die straathoekwerkers, jeugdkonsulenten, wijkagenten, zelfs huisartsen (vertrouwenspersoon voor gezinnnen zo zegt iedereen) enz. ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...e-school.dhtml
De reactie van Jan Sprot op de site van HLN zegt alles : "Er is iets serieus mis met onze maatschappij". Gisteren ben ik naar de cinema geweest en heb ik naar "Lol" gekeken : een Franse film met Sophie Marceau over het levenverschil tussen de ouders en hun kinderen. Het was een comedie en een film blijft een film maar het toont duidelijk dat de jeugd van nu - onze toekomstige maatschappij dus - een serieus probleem heeft. Ik ben ook jong geweest, ik heb ook al ruzie met mijn ouders gehad zoals in veel gezinnen maar het algemeen contact met mijn ouders was nog uitstekend, ik had goeie contacten met hen. Nu heb ik meer en meer het indruk dat er een serieuze kloof tussen ouders en kinderen bestaat - ik heb het natuurlijk over tieners, niet over kleine kindjes - maar ja, de tijden zijn ook veranderd. Toen ik jong was, was er geen internet. Nu zijn de tieners constant op internet en verliezen alle echte contacten met de echte wereld. Ik ga vaak op internet, akkoord, maar ik sta er niet constant. En het is niet alleen dat, het is een stel van dingen. Ik ben zeer blij dat ik een tiener in de jaren 80 was. Voor niets ter wereld zou ik een tiener anno 2009 willen zijn. Ik erken me in feit bijna niet meer in de huidige maatschappij maar ja, dat is zeker het geval voor anderen op het forum. Laatst gewijzigd door Everytime : 5 februari 2009 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn het autochtone of allochtone jongeren ?
Of, hebben beide een alliantie gevormd voor die aanval ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Tja, dit is eigenlijk een fait divers. Kansarme gediscrimineerde jongeren. Laten we deze draad sluiten en met vereende krachten zoeken naar foto's in VB-kranten, m.a.w. het ECHT belangrijke werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien zijn die jonge gasten betaald door een extreemrechtse terreurorganisatie om angst te zaaien zodat we makkelijker instemmen met krijgswet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de mensen van Alleur en de leerlingen van het Athenée Royale in het bijzonder mijn steun en medeleven aanbieden.
Ik wou dat ze konden opgroeien in een wereld die zo vredevol was als in mijn jeugd.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 februari 2009 om 17:46. |
![]() |
![]() |