![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Vraag bij de stemtest: moeten jongeren verplicht worden om hun plaats op tram of bus af te staan aan zwangere vrouwen ?
een meerderheid is voor, hoera, leuk ware het niet dat het, bij mijn weten, eigenlijk al verplicht is: KB 15.9.1976 art 37 !!!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik doe dat trouwens al jaren. De enige keer dat ik gezondigd heb, was toen ik doodziek was, toen heb ik een meeke laten rechtstaan. Ik zie sommige anderen dat soms ook doen, maar de meerderheid van de mensen doet het gewoon NIET. Dus de mensen zijn een beetje hypocriet vrees ik. Allochtone jongeren heb ik het echter nog niet zien doen, in tegenstelling tot wat Nelly Maes zegt. Waar ze het haalt? Ik heb het al wel zien doen in Egypte voor een oud peeke met een afgrijselijk gebit, maar daar zijn het geen allochtonen, maar autochtonen ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Oudere mensen gaan meestal niet werken en reizen ook vaak gratis. Waarom zou ik in hemelsnaam mijn zitplaats moeten afstaan ? Het blinde respect dat de Vlamingen voor deze alsmaar groter wordende bevolkingsgroep hebben is absurd. Misschien kunnen ze in hun zee van tijd de mogelijkheid vinden om simpelweg niet tijdens de spitsuren op de bus te stappen zodoende dit soort situaties te vermijden.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat sommigen nu gratis rijden is een recent fenomeen. Het KB is van 1976. Typerend niet dat dit in de jaren zeventig plotseling in een wet moest staan !!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Ik doe dit trouwens altijd. Mijn hart breekt als een bejaarde man of vrouw recht moet staan. Moment van zwakte.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Hangt ervan af wanneer ik op bus of trein zit, hoeveel volk daaropzit, ...
Heel vaak is er nog plaats en kan de "oudere" in kwestie nog gerust een plaatsje voor of achter mij bemachtigen ... niet nodig dus om recht te staan. Ook als ik 5 zakken bij heb en een zitplaats heb, heb ik niet veel zin om mijn plaatsje af te staan. Maar als het redelijk druk is, er geen plaats meer is en er stapt een ouder persoon op, geen enkel probleem ... die geef ik mijn plaats. De mensen zijn vaak ultradankbaar dat ze kunnen zitten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoor ik hier nu opperen dat het "gratis-verhaal" leidt tot verzuring? "Als je niet betaalt, heb je ook geen recht op een zitplaats..." Iets in die zin? Stevie moest het horen...
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wacht tot jij in de 50 bent en op de bus staat. Es kijken wat uw knoken zeggen. Die mensen hebben meestal moeite met rechtstaan, he! Het is vermoeiender om recht te staan dan om te wandelen. Ik neem trouwens vaak genoeg de bus om te weten dat het heus niet alleen tijdens de spitsuren die dingen vol kunnen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik noem 10u in de ochtend geen spitsuur. Toch heb ik al eens moeten rechtstaan op dat uur in een bus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over PC medelijden. Het is nu eenmaal een feit dat hoe ouder je wordt, hoe erger je lichaam er aan toe is, en hoe sneller je vermoeid geraakt. Dat is realiteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Oudere mensen uit hun sociaal isolement halen is waarschijnlijk een goede zaak maar als we dan toch zo altruïstisch willen zijn kunnen we beter specifieke organisaties daarvoor oprichten. Anders wordt het openbaar vervoer helemaal gemarginaliseerd.
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U vindt dus dat mensen die niet het gestel hebben om recht te staan, maar thuis moeten blijven. Senioren buiten! Zwangere vrouwen buiten! Mensen met een lichamelijke handicap buiten! Who's next? |
||
![]() |
![]() |