Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 11:47   #1
Chris&Renske
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Chris&Renske
Standaard

Mijn vriendin is uit Nederland bij mij in Belgiê komen wonen, maar dat gaat niet probleemloos. Ze is geschorst van Ziekenkas en inkomen, ze had een arbeidsongeschiktheidsuitkering voor jongeren (Wajong). Zonder haar van te verwittigen was ze uitgesloten in Nederland van haar ziekenkas reeds van 13 januari. Haar ziekenkas verhindert nu de procedure om de nodige documenten op te sturen naar de ziekenkas instelling in België. Ik zit bij Securex, doch zij kunnen niet veel doen, maar via een maatschappelijk werker van de CM, gaat die proberen om het toch inorde te krijgen, doch Nederland blijft ijzig stil. De medische kosten voor Renske beginnen hier torenhoog op te lopen en we stellen de meeste behandelingen uit.

Ik dacht Europa en toch in Benelux beter geregeld was om onderling van land te verwisselen. Wij zitten nu, doordat ze geen uitkering meer krijgt, volledig financieel aan de grond. De incasso's in Nederland beginnen serieuze dreigingen te uiten omdat wij niets meer kunnen betalen. Ikzelf heb ook maar een klein vervangsinkomen door een invaliditeit.

Het ocmw stuurt ook hun kat, blijkbaar zijn Nederlanders niet bruin genoeg van vel om hulp te krijgen, en dat is niet racistisch bedoelt.

Wij lopen hiervan enorm depressief omdat we machteloos zijn tegen de administratieve belemmeringen van die instellingen.

De instanties die we hebben ingeschakeld zijn:

- Securex - werkt niet vlot!
- Christelijke Mutualiteiten "Marc Symoens" - die loopt zijn
benen uit zijn lijf voor ons, maar staat ook machteloos
- Toontje - organisatie op Gentbrugge voor kansarmen - helpen
ons zeer goed, maar tegen de politiek zijn ze niet opgewassen
- Nederlandse Ambassade - Overstelpt ons met onduidelijke
formulieren - wij geraken daar helemaal niets wijs uit
- OCMW - geraakt er ook niet wijs uit gans die situatie

Waar kunnen wij nog hulp vinden, de toestand is hier heel erg kritiek!

Wij hebben dringend hulp en begeleiding nodig.

Groetjes Chris
Chris&Renske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 12:31   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Bezet een kerk en ga in hongerstaking.
Voor sommigen schijnt dat te werken.

Tja ik wens je alle geluk toe en hoop dat het in orde komt. Maar vechten tegen de bureaucratie.... moeilijk ...

Kunnen die organisaties die alle mogelijke vluchtelingen helpen en bijstaan hier niet eens hulp bieden ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 13:48   #3
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

Bedankt Tegendradigaard

We hebben zin om alle politiekers aan te schrijven, is dit een goed idee? Er moet toch iemand zijn in België die ons kunnen helpen? Ik weet zelfs niet voor wie ik ga kiezen tijdens de verkiezing.

Wat me opvalt dat Renske een brief heeft gekregen om ook te gaan stemmen, en zij is hier nog niet volledig ingeschreven, ze heeft zo'n paars attest gekregen van immatriculatie dat vervalt op 26 juni 2004. Zij is dus nog steeds Nederlandse zolang we niet kunnen bewijzen dat ze een ziektekostenverzekering en een inkomen heeft. Na die datum moet ze het land weer verlaten. Het is niet simpel voor haar, want in Nederland heeft ze niets meer, alles is haar daar nu afgenomen, enkel de incasso's willen haar de kleren van het lijf halen.

De situatie ziet er echt hopeloos uit...

Greetz
Chris
Oud 12 maart 2004, 13:52   #4
Tegendradigaard

Standaard

Politici aanschrijven zou kunnen helpen. Ga in uw arrondissement langs een paar van de grote partijen. De Croo is misschien wat ver van Ledeberg maar de kampioen in dienstbetoon geloof ik in Oost Vlaanderen.

En het is nu inderdaad de goeie moment zo vlak voor de verkiezingen. Stemmen zijn stemmen he. Zegt dat ge graag op hem/haar zou willen stemmen met uw vrouw als ze het in orde kunnen brengen.

Politiek dienstbetoon. Tja ...

Zonder kruiwagen krijgt den boer zijn voeder nie bij de varkens moet ge maar denken. En dan doen die politiekers eindelijk eens iets nuttigs voor ne gewone mens.

Maar de rest van hun beloftes moet ge echt nie geloven hoor.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 12 maart 2004, 14:28   #5
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris&Renske
Mijn vriendin is uit Nederland bij mij in Belgiê komen wonen, maar dat gaat niet probleemloos. Ze is geschorst van Ziekenkas en inkomen, ze had een arbeidsongeschiktheidsuitkering voor jongeren (Wajong). Zonder haar van te verwittigen was ze uitgesloten in Nederland van haar ziekenkas reeds van 13 januari. Haar ziekenkas verhindert nu de procedure om de nodige documenten op te sturen naar de ziekenkas instelling in België. Ik zit bij Securex, doch zij kunnen niet veel doen, maar via een maatschappelijk werker van de CM, gaat die proberen om het toch inorde te krijgen, doch Nederland blijft ijzig stil. De medische kosten voor Renske beginnen hier torenhoog op te lopen en we stellen de meeste behandelingen uit.

Ik dacht Europa en toch in Benelux beter geregeld was om onderling van land te verwisselen. Wij zitten nu, doordat ze geen uitkering meer krijgt, volledig financieel aan de grond. De incasso's in Nederland beginnen serieuze dreigingen te uiten omdat wij niets meer kunnen betalen. Ikzelf heb ook maar een klein vervangsinkomen door een invaliditeit.

Het ocmw stuurt ook hun kat, blijkbaar zijn Nederlanders niet bruin genoeg van vel om hulp te krijgen, en dat is niet racistisch bedoelt.

Wij lopen hiervan enorm depressief omdat we machteloos zijn tegen de administratieve belemmeringen van die instellingen.

De instanties die we hebben ingeschakeld zijn:

- Securex - werkt niet vlot!
- Christelijke Mutualiteiten "Marc Symoens" - die loopt zijn
benen uit zijn lijf voor ons, maar staat ook machteloos
- Toontje - organisatie op Gentbrugge voor kansarmen - helpen
ons zeer goed, maar tegen de politiek zijn ze niet opgewassen
- Nederlandse Ambassade - Overstelpt ons met onduidelijke
formulieren - wij geraken daar helemaal niets wijs uit
- OCMW - geraakt er ook niet wijs uit gans die situatie

Waar kunnen wij nog hulp vinden, de toestand is hier heel erg kritiek!

Wij hebben dringend hulp en begeleiding nodig.

Groetjes Chris

Ga voor (bijna gratis) juridisch advies naar een wetswinkel.
Zie : www.dewetswinkel.be/

Naar een advocaat gaan is zoals naar de dokter gaan: je stelt het zolang mogelijk uit. De reden is niet dat de advocaat zijn vak niet kent. Er spelen andere redenen. Drempelvrees bijvoorbeeld, angst voor de confrontatie, onzekerheid over de te betalen factuur...

Wat kun je eraan doen?
Stap gewoon de Wetswinkel binnen. De Wetswinkel kent geen drempel, de deur staat er wagenwijd open. Bovendien word je er professioneel geholpen. Alle adviezen worden er verstrekt door beroepsjuristen.

En het prijskaartje?
Geen nood. Met 12 euro per consultatie ben je er vanaf. Je zou voor minder aankloppen.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 14:38   #6
Hanne
Banneling

Standaard

Mits u toegang tot internet hebt ..
Via google (www.google.be) kan je verschillende sites vinden in B en NL waarop je GRATIS juridisch advies kan vragen.
Oud 12 maart 2004, 15:02   #7
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

Hanne, bedankt voor de info, maar de wetswinkel kan ons ook niet helpen.

Enne 12 euro is veel voor ons, toch omdat we met dat bedrag voor gans de week eten moeten kopen. Ik zit in budgetbeheer en krijg 60 euro per week. Daarvan moeten we de medicatie betalen, dokterskosten, verzorgings en kuisproducten, vuilniszakken, kledij, enz... Gemiddeld schiet er per week maar 15 euro over die we werkelijk aan eten kunnen spenderen. Gelukkig is er Toontje, een maatschappelijk werk voor kansarmoedebestrijding, waar we wekelijks een klein voedselpakket mogen komen ophalen. Die schieten ons ook enkele medische kosten voor, die we maar later hoeven terug te betalen in schijfjes.

Maar ja, zo erg hoeven we niet te klagen, zolang we een dak boven ons hoofd hebben, een beetje privacy en een proper wc zijn we al best tevreden Maar toch vind ik het jammer in een welvaartstaat dat we moeten smeken om hulp.
Oud 12 maart 2004, 15:19   #8
Tegendradigaard

Standaard

Voila daar gaat mijn week hart.
Dat vind ik dus godverdomme godgeklaagd he. Dan gaat mijn bloed aan het koken.
Woonplaats : Ledeberg. Dus ergens in dit godverdomde klote-apenland.
Miljoenen geven we weg aan allerlei zaken in het buitenland. Ondertussen moeten hier mensen met +/- 15 euro toekomen om eten te kopen.
Is dat niet om nen aap in zijn kloten te bijten.
Miljoenen worden versmost aan nutteloze kloterijen van de politieke klasse. Miljoenen mogen we betalen om mensen gratis met de bus te laten rijden.

Ondertussen moeten mensen leven van liefdadigheid.

Vreemdelingenstemrecht moet er door gejaagd worden. Wetten moeten hoogdringend gestemd worden om politieke partijen hun geld af te kunnen nemen.

en ondertussen moet men lezen hoe sommige mensen moet toekomen met 15 euro per week om eten van te kopen.

Moest ge nie weten heren politiekers van grote klote partijen waarom ik kots van jullie. Dan leest ge het hier.

bweeeeuuuuuk

Oud 12 maart 2004, 15:48   #9
Hanne
Banneling

Standaard

Chris

Post je vragen toch maar op enkele sites die je gratis sociaal-juridisch advies geven :

http://www.tomaatnet.nl/~jeroen_relleke/ne.htm
Hartelijk welkom op deze site, waarbij u gratis juridisch advies en ondersteuning kunt krijgen. Leest u ook de bovenstaande mededelingen. Via de linkerkolom klikt u door naar meer informatie! Bijvoorbeeld naar zaken die al door ons behandeld zijn.

Deze site is een initiatief van Jeroen Relleke, 4e jaars deeltijd student Sociaal Juridische Dienstverlening van de Hogeschool van Utrecht. Meerdere deeltijdstudenten, die verspreid over Nederland wonen en die werkzaam zijn in diverse beroepen werken mee om u juridisch advies van uiteenlopende aard te geven.

Naast het volgen van de opleiding heeft iedere deeltijdstudent jarenlange ervaring in de sociaal juridische sector. De keuze voor het volgen van een deeltijdopleiding is voor de meesten ingegeven om de kennis uit te breiden en de horizon te verbreden.

Als u besluit om via deze site onze hulp in te schakelen, kunt u er zeker van zijn dat uw hulpvraag uitgebreid onderzocht wordt. Persoonlijk contact is ook mogelijk. Wellicht dat er bij u in de buurt een medewerker werkzaam is.

NB: Voor de veranderingen van de werkloosheidswet kunt u hier klikken voor meer informatie.

http://www.teurlingsellens.nl/Gratis_Advies.html
Stel hieronder uw vraag door het formulier in te vullen. Graag kort en duidelijk. Vul zoveel mogelijk het hele formulier in. Het antwoord op uw vraag wordt u zo spoedig mogelijk toegezonden. Meestal binnen 24 uur, uitgezonderd het weekeinde en feestdagen.
Deze gratis juridische advies-service is niet bedoeld voor alimentatieberekeningen aangezien deze zich niet lenen voor een kort advies.
Vanwege het toegenomen aantal vragen per dag kan het wat langer duren voordat u antwoord krijgt, excuses daarvoor. Indien u helemaal geen antwoord ontvangt, ook niet na een paar dagen, dan heeft u uw e-mailadres onjuist ingevuld of is er iets ander mis gegaan. Aangeraden wordt de vraag alsdan opnieuw te stellen.

Het gratis antwoord dat u krijgt zal een betrouwbaar en eerlijk advies zijn naar aanleiding van uw vraag.

U dient er echter rekening mee te houden dat het eerste advies kort en bondig zal zijn. Indien met betrekking tot uw vraag de kennis en/of expertise op ons kantoor ontbreekt, zal u dat eerlijk worden medegedeeld, waarbij u (indien mogelijk) wordt verwezen naar een advocatenkantoor waar u met uw vraag wellicht wel terecht kunt.

Voor uw NL vriendin :

Door de overheid gefinancierde rechtsbijstand

Om in aanmerking te komen voor door de overheid gefinancierde rechtsbijstand moet u een Verklaring omtrent Inkomen en Vermogen (VIV) invullen. Die VIV haalt u bij uw gemeente of de sociale dienst. De gemeente kijkt of u het formulier volledig hebt ingevuld en vergelijkt de ingevulde bedragen met de meegebrachte bewijsstukken. Als alles volledig en juist is ingevuld zet de gemeente-ambtenaar een stempel op het formulier. Pas dan is de verklaring geldig.

Met de afgestempelde VIV en alle bewijsstukken gaat u naar uw advocaat of een andere rechtsbijstandverlener. Deze vult een aanvraagformulier in met gegevens over uw zaak; dit formulier moet door u worden ondertekend. Tezamen met de VIV en aanvullende bewijsstukken over uw inkomen stuurt hij het aanvraagformulier op naar de Raad voor Rechtsbijstand. Als u een bijstandsuitkering ontvangt dan heeft u in elk geval recht op gefinancierde bijstand. U heeft dan geen VIV nodig.

Aan de hand van de gegevens over uw inkomen en vermogen en de gegevens over uw zaak bepaalt de Raad voor Rechtsbijstand of u in aanmerking komt voor door de overheid gefinancierde rechtsbijstand. Zo ja, dan wordt een advocaat toegewezen. Dit heet een toevoeging.

Als blijkt dat u onjuiste gegevens hebt ingevuld wordt uw aanvraag afgewezen of wordt uw toevoeging ingetrokken. U moet in dat geval de reeds gemaakte kosten volledig zelf betalen.

De Raad beoordeelt:

of het probleem zo belangrijk is dat er rechtsbijstand nodig is;
of u op grond van uw inkomen en vermogen in aanmerking komt voor door de overheid gefinancierde rechtsbijstand.
De Raad stelt u en uw rechtsbijstandverlener op de hoogte van hun beslissing op uw aanvraag. Op de beslissing staat vermeld welk inkomen/vermogen in aanmerking is genomen. Ook staat op de beslissing hoe hoog uw eigen bijdrage is, afhankelijk van uw inkomen en vermogen. De eigen bijdrage moet u betalen aan uw advocaat of aan het buro voor rechtshulp.

Na afloop van de rechtsbijstand ontvangt uw advocaat een vergoeding van de Raad voor Rechtsbijstand; het buro voor rechtshulp ontvangt subsidie.

Als u het niet eens bent met de beslissing van de Raad voor Rechtsbijstand dan kunt u bezwaar maken. Hoe dat in zijn werk gaat staat aangegeven op de beslissing van de Raad.
Oud 12 maart 2004, 18:31   #10
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Wanneer mijn vrouw, Nederlandse, bij mij is komen inwonen in 1976. Moest ik nog een verklaring ondertekenen dat ze niet financieel afhankelijk kon zijn van België.
ik moest voor alle kosten opdraaien, ook wanneer ze eventueel zou weg gaan bij mij, en in België zou blijven. Eveneens voor Haar kinderen telde deze maatregel.
En dan vraagt men zich af, hoe het komt dat ik Vlaams Blokker geworden ben!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 19:28   #11
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

Hanne, dit weekend gaan we het eens bekijken, we houden je op de hoogte, alvast bedankt.

Fernand, ondanks het nu een verenigd Europa is geworden zijn de wetten voor immigratie voor Nederlanders gelijk gebleven. Zij moet ook aantonen dat ze niet op de kosten van Belgiê gaat leven, en mijn inkomsten zijn ten laag om haar ten laste te nemen.

Maar onze liefde is sterk genoeg om deze problemen te overwinnen, al zal ze dan illegaal en verdoken bij mij blijven, ik stuur ze niet meer terug naar Nederland.

En de verkiezingen??? 'k Weet het niet op wie ik zal stemmen??? Denk dat het blanco zal worden...
Oud 13 maart 2004, 10:08   #12
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hanne, dit weekend gaan we het eens bekijken, we houden je op de hoogte, alvast bedankt.

Fernand, ondanks het nu een verenigd Europa is geworden zijn de wetten voor immigratie voor Nederlanders gelijk gebleven. Zij moet ook aantonen dat ze niet op de kosten van Belgiê gaat leven, en mijn inkomsten zijn ten laag om haar ten laste te nemen.

Maar onze liefde is sterk genoeg om deze problemen te overwinnen, al zal ze dan illegaal en verdoken bij mij blijven, ik stuur ze niet meer terug naar Nederland.

En de verkiezingen??? 'k Weet het niet op wie ik zal stemmen??? Denk dat het blanco zal worden...
Blanco, IS een STEM VOOR DE MEERDERHEID!
Oud 13 maart 2004, 16:56   #13
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Chris&Renske,
Mijn geval is anders dan die van jullie omdat ik in België uit een Vlaamse moeder en een Nederlandse vader geboren ben. Toch wil ik het even vertellen om aan te tonen wat er mis kan gaan.
Ten laste van mijn vader (mijn moeder is van hem gescheiden), en middelbare school gedaan in Nederland, ben ik in 1987 naar België teruggekeerd om er aan de Vrije Universiteit van Brussel te gaan studeren. Het verbaast me dat je geen ziekenfonds kunt krijgen, ik had die onmiddelijk (Let op : ik ben nooit ten laste geweest van mijn moeder en omdat ik op dat moment nog ten laste was van mijn in Nederland wonende vader heeft het Liberale Ziekenfonds een dossier op naam van mijn vader moeten openen waarin ik dan terecht kon en van daaruit een eigen dossier kon krijgen. Vreemd maar waar...) Mijn moeder had altijd speciale "Europese" formulieren voor het ziekenfonds voor als we eens bij haar logeerden, die ze kon gebruiken wanneer we medische hulp nodig hadden tijdens ons verblijf bij haar in België. Toen ik dus bij haar kwam inwonen (de wijkagent is nog komen vaststellen of ik "genoeg leefruimte" had) kreeg ik onmiddelijk mijn lidmaatschap van de Liberale Ziekenkas zodat dat formulier niet meer nodig was. Nederland werkte prima mee aan mijn "verhuis": zowel de burgerlijke stand als het ziekenfonds waar mijn vader lid van was hebben zeer snel alles in orde gebracht. Ik was op een week klaar met de paperassen.
Tijdens mijn studies in Brussel bleef ik uit Nederland mijn studietoelage ontvangen.
Toen ik in 1993 afstudeerde en niet onmiddelijk werk vond kreeg ik hier in België géén wachtuitkering omdat mijn (let op) middelbaar schooldiploma uit Nederland in België niet erkend werd. Mijn Belgische universiteitsdiploma's telden niet mee !!! Ik kreeg geen wachtuitkering en omdat ze dat systeem in Nederland niet kenden en ik niet meer studeerde kreeg ik ook uit die hoek geen hulp meer. Ik stond daar zonder inkomen, terwijl ik ondertussen reeds de Belgische nationaliteit had ! Alleen het feit dat ik nog bij mijn moeder inwoonde heeft me voor een dakloos bestaan kunnen behoeden. Ik ben uit armoede op de eerste de beste onderbetaalde job gaan werken. Had ik toen op mezelf geleefd dan had ik het financieel niet gehaald.

Ik vrees dus dat veel van die stomme bureaucratische dingen nog steeds bestaan en nog steeds de mensen het leven zuur maken. Helaas.
Ik wens jullie veel sterkte toe. Jammer genoeg weet ik niet hoe jullie te helpen. (Je mag me altijd eens emailen als je wilt praten hoor. Ik weet helaas wel een beetje hoe je je voelt en hoe goed het doet om met iemand erover te praten.)
Oud 15 maart 2004, 15:57   #14
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

Bedankt voor jullie info, we gaan het alles eens bekijken, doch er moet ons nog iets van ons hart.

Vandaag kregen wij nogal een onbeschofte telefoon van Willems Magda, van Securex Gent, Verenigde Natieslaan 1.

Zij belde ons om te zeggen dat wij een inhouding krijgen van meer dan 200 € omdat Renske een invalide tegemoetkoming had in Nederland. Omdat haar inkomen nu volledig is geschorst in Nederland was mijn vraag aan Willems of ze hier in België een invalidetegemoetkoming konden krijgen. Zij zei op nog een onbeschoftere manier dat dit niet mogelijk was en dat Renske maar terug naar Nederland moest verhuizen.

Ik vind dit maar een racistische uitspraak en ik ga nu woendag naar de Christelijke Mutualiteiten om mijn ziekenkas direct te laten overschrijven. Securex behandelde ons als beesten en dat pikken wij niet.

Ik hoop dat dit door een politieker wordt gelezen en die Willems Magda eens ferm op haar vingers laat tikken, zo kan het echt niet!!! In welk apenland leven wij eigenlijk? Zijn wij in de ogen van de bureaucratie wezens die met ons mogen laten sollen?

Groetjes
Chris & Renske
Oud 15 maart 2004, 17:05   #15
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

(reactie op de eerste post)

Een Europa 'zonder grenzen' is het blijkbaar inderdaad nog lang niet. De moraal lijkt me echter duidelijk te zijn : eerst bezinnen, dan beginnen. Eens je, zoals Chris en Renske, geconfronteerd wordt met bepaalde feiten, kan het snel bergaf gaan, en helpt er geen donder meer aan.

Veel geluk met de red tape.

Turkje zonder oplossingen.
Oud 15 maart 2004, 17:07   #16
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. blijkbaar zijn Nederlanders niet bruin genoeg van vel om hulp te krijgen, en dat is niet racistisch bedoelt.
Het komt wel zo over, die verspreking(?) was er teveel aan.
Oud 15 maart 2004, 17:28   #17
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
.. blijkbaar zijn Nederlanders niet bruin genoeg van vel om hulp te krijgen, en dat is niet racistisch bedoelt.
Het is de realiteit, die kost wat kost met de mantel der liefde moet bedekt worden...
Het feit dat dergelijke situaties bestaan, is er voor mij te veel aan.
Het feit dat sommigen die schrijnende toestanden over het oog zien en liever leuteren over wat voor hen terminologische bobo-kes zijn, om toch maar aan de kern van de zaak voorbij te gaan, is er voor mij te veel aan. Het zegt veel over de sociaalvoelendheid en empathie voor de blanke medemens van die leuteraars : nada !
Liever vegen uit de pan geven om hun p.c. bobo-kes te helen, want dat is past belangrijk.
Oud 15 maart 2004, 17:59   #18
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Het is de realiteit, die kost wat kost met de mantel der liefde moet bedekt worden...
Het feit dat dergelijke situaties bestaan, is er voor mij te veel aan.
Het feit dat sommigen die schrijnende toestanden over het oog zien en liever leuteren over wat voor hen terminologische bobo-kes zijn, om toch maar aan de kern van de zaak voorbij te gaan, is er voor mij te veel aan. Het zegt veel over de sociaalvoelendheid en empathie voor de blanke medemens van die leuteraars : nada !
Liever vegen uit de pan geven om hun p.c. bobo-kes te helen, want dat is past belangrijk.
En dan vraagt Piano zich af, waarom ik hem nestbevuiler noem.
Oud 16 maart 2004, 14:53   #19
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moest ge daar weer over struikelen Piano ? Ik heb het namelijk ook aan der lijve ondervonden: geen wachtuitkering omdat ik mijn middelbare school in Nederland heb gedaan, maar asielzoekers en migranten mogen direct gaan ontvangen ! Ge zou voor minder verbitterd worden. En zeg nu niet dat het niet zo is want ik stond er bij en keek er naar. Onrechtvaardigheid en racisme vertonen zich vaak op de vreemdste plekjes.
Oud 16 maart 2004, 15:17   #20
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Citaat:

Moest ge daar weer over struikelen Piano ? Ik heb het namelijk ook aan der lijve ondervonden: geen wachtuitkering omdat ik mijn middelbare school in Nederland heb gedaan, maar asielzoekers en migranten mogen direct gaan ontvangen ! Ge zou voor minder verbitterd worden. En zeg nu niet dat het niet zo is want ik stond er bij en keek er naar. Onrechtvaardigheid en racisme vertonen zich vaak op de vreemdste plekjes.
Euh, ook Belgische studenten die afstuderen, krijgen (nu?) geen uitkering. Het is altijd 9 maanden wachten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be