Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2009, 16:17   #1
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard Het VB kiest WEER voor de Islam *lol*

http://www.gva.be/antwerpen/dewinter...-oorlog-2.aspx

Dat artikel gaat over Filip Dewinter die WEER de oorlog verklaart aan de Islam. Hij gaat ook helemaal terug in de tijd met zijn 'de slag bij Poitiers' en "de slag bij Wenen". Maar hij geeft ook zaken toe, wat zeer uitzonderlijk is: 'Dewinter zegt zelf ook wel te weten dat de meerderheid van de moslims niet tot de radicale strekkingen behoren.'

Het eerste wat bij mij opkwam is "Komaan zeg, je kan toch beter dan dat!?" Daarna gevolgd door "Het Vlaams Belang is vissenvoer. Ze zijn uitgezongen."

Ik dacht dat dat onderwerp ondertussen wel uitgemolken is, en zeker in deze tijd als de mensen andere zorgen aan hun hoofd hebben dan andere volken provoceren.

Mogen we nu concluderen dat het VB niet meer kan concurreren met de andere partijen, en dat ze daarom WEER de gemakkelijkste weg kiezen?
Oud 28 februari 2009, 16:44   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Volgens je nick heb je een hekel aan jezelf.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 16:45   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht

Dat artikel gaat over Filip Dewinter die WEER de oorlog verklaart aan de Islam. Hij gaat ook helemaal terug in de tijd met zijn 'de slag bij Poitiers' en "de slag bij Wenen". Maar hij geeft ook zaken toe, wat zeer uitzonderlijk is: 'Dewinter zegt zelf ook wel te weten dat de meerderheid van de moslims niet tot de radicale strekkingen behoren.'

Het eerste wat bij mij opkwam is "Komaan zeg, je kan toch beter dan dat!?" Daarna gevolgd door "Het Vlaams Belang is vissenvoer. Ze zijn uitgezongen."

Ik dacht dat dat onderwerp ondertussen wel uitgemolken is, en zeker in deze tijd als de mensen andere zorgen aan hun hoofd hebben dan andere volken provoceren.

Mogen we nu concluderen dat het VB niet meer kan concurreren met de andere partijen, en dat ze daarom WEER de gemakkelijkste weg kiezen?
Ja, het VB is uitgezongen, alle Vlaams-nationalisten stemmen nu op de OVLD.

Ken je het liedje, dromen zijn bedrog?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 17:29   #4
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De herinvoering van het 70-puntenprogramma tegen de multiculturele en multi-etnische samenleving zou een nieuwe start kunnen betekenen voor het Vlaams Belang. Echter men moet vooral kijken naar het vreemdelingenbeleid hier en niet een bevolkingsgroep of religie gaan viseren, die het gewoon een gevolg is van ons krakmikkig vreemdelingen"beleid".

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 18:17   #5
Fabke
Partijlid

Standaard

ze kiezen voluit voor islam omdat ze ook, als enige partij, het gevaar zijn van de islamisering.

onafhankelijk vlaanderen stemmers zullen eerder voor de nva stemmen, al zal die affaire met de cd&v ook wel sporen achtergelaten hebben.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 18:31   #6
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De herinvoering van het 70-puntenprogramma tegen de multiculturele en multi-etnische samenleving zou een nieuwe start kunnen betekenen voor het Vlaams Belang. Echter men moet vooral kijken naar het vreemdelingenbeleid hier en niet een bevolkingsgroep of religie gaan viseren, die het gewoon een gevolg is van ons krakmikkig vreemdelingen"beleid".
Als een partij teruggaat naar oude ideeën, dan betekent het dat ze alles geprobeerd hebben wat in hun macht ligt om vooruit te gaan, maar dat het mislukt is. Het is als een zanger die 10 jaar later een remix uitbrengt van zijn oude top 10 hit.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...Terzake_inhoud
Op Terzake was Filip gisteren te gast in de uitzending. Op de vraag 'Hoe zie je het verschil tussen een gematigde en een extreme moslim?' antwoordde hij verwarrend. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven met de zin "We begrijpen het nog steeds niet...".
En aan het eind de vraag hoeveel % van de stemmen dat ze denken te halen. Daar wilde hij niet op antwoorden.
Ik moet toegeven dat ik vroeger wel dacht dat ze ooit zouden winnen, maar sinds 2008 is dat gevoel er niet meer. Ook lees en zie ik minder over hen. Het lijkt wel Abou Jahjah die ook van de aardbol verdwenen lijkt te zijn. En toch bestaat hij nog steeds...zo af en toe.
Oud 28 februari 2009, 18:38   #7
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat 70-puntenplan heb ik ook ooit gelezen en ik moest ervan walgen: het was geen aanpassing van het vreemdelingenbeleid, maar juist zoals je beweert het niet te willen zien: een visering van een bepaalde bevolkingsgroep die per direct diende te worden uitgesloten van de maatschappij. Sorry, maar hier was de vergelijking met de joodse getto's WEL terecht...

On topic: ik ben zelf ook contra-islamisering, maar het valt toch maar weer op dat ze hun koers gewoon aanpassen naargelang hun stand in de peilingen. Het VB bewijst hier wat verstandige mensen al langer weten: hun primaire doelstelling is dezelfde als die van andere partijen: zo hoog mogelijk scoren en zoveel mogelijk zitjes pakken. Het partijprogramma passen ze wel aan aan die doelstelling.
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 18:43   #8
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
ze kiezen voluit voor islam omdat ze ook, als enige partij, het gevaar zijn van de islamisering.
Geloof me...Het VB ziet geen gevaar. Als ze zoveel schrik hadden voor moslims en als ze zó gevaarlijk waren, hadden ze aan het Sint-Jansplein geen VB kantoor geopend jaren terug.
Ze hebben enkel schrik dat ze hun miljoenen gaan verliezen, en dat ze eens écht werk moeten gaan zoeken. Geef nu toe dat ze een lekker leventje leiden: af en toe wat roepen, feestjes, speech hier en speech daar zo af en toe, rijden in dure wagens, wonen in prachtige huizen,..., en dan krijgen ze miljoenen toegestopt van de belastingenbetaler. Waarom ben IK daar niet opgekomen? Een partij tegen bejaarden, weten dat ik nooit zal winnen maar wel akelige mensen kan overtuigen - Een partij tegen kakkende honden, weten dat ik nooit zal winnen, maar wel akelige mensen kan overtuigen?

Citaat:
onafhankelijk vlaanderen stemmers zullen eerder voor de nva stemmen, al zal die affaire met de cd&v ook wel sporen achtergelaten hebben.
Een onafhankelijk Vlaanderen is nog zo'n spookidee. Het land kan amper op haar poten staan na een onverwachte tegenslag, laat staan heel het land op haar kop met als resultaat een nog kleinere land met minder aantrekkingskracht naar nieuwe bedrijven toe.
Haat en handel gaan niet samen.

Laatst gewijzigd door nickb : 28 februari 2009 om 18:44.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 19:05   #9
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 19:08   #10
Shadowke

Standaard

Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen is nog zo'n spookidee. Het land kan amper op haar poten staan na een onverwachte tegenslag, laat staan heel het land op haar kop met als resultaat een nog kleinere land met minder aantrekkingskracht naar nieuwe bedrijven toe.
Haat en handel gaan niet samen.
daarom best zo snel mogelijk de aansluiting met Nederland

Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 februari 2009 om 19:09.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 19:12   #11
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Die islamisering, dat is toch wel dé dooddoener in gans dat discours van de islamhaters?!?

Welke islamisering?

Waar zien of horen wij islamitische films of muziek op radio en tv? Nergens! We zien en horen wel voortdurend Engelstalige/Amerikaanse rommel.

Waar zien wij "islamitische taal"? Nergens, de taal is namelijk ARABISCH of TURKS of één of ander Centraal-Aziatische taal, enz... We zien wel overal Engelstalige opschriften.

Waar zien wij in het dagelijkse leven islamitische levensstijl en kledij buiten die vreemdelingengemeenschappen zelf? Nergens! We zien wel overal een westers-liberale Amlerikaanse levens"stijl".

Er is helemaal GEEN islamisering! Er zijn wel zeer veel vreemdelingen aanwezig, en een flink deel van hen volgen één of andere strekking van de islamitsiche religie. Dus is het probleem niet "de islam" maar wel de aanwezigheid van die vreemdelingen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 19:29   #12
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Die islamisering, dat is toch wel dé dooddoener in gans dat discours van de islamhaters?!?

Welke islamisering?

Waar zien of horen wij islamitische films of muziek op radio en tv? Nergens! We zien en horen wel voortdurend Engelstalige/Amerikaanse rommel.

Waar zien wij "islamitische taal"? Nergens, de taal is namelijk ARABISCH of TURKS of één of ander Centraal-Aziatische taal, enz... We zien wel overal Engelstalige opschriften.

Waar zien wij in het dagelijkse leven islamitische levensstijl en kledij buiten die vreemdelingengemeenschappen zelf? Nergens! We zien wel overal een westers-liberale Amlerikaanse levens"stijl".

Er is helemaal GEEN islamisering! Er zijn wel zeer veel vreemdelingen aanwezig, en een flink deel van hen volgen één of andere strekking van de islamitsiche religie. Dus is het probleem niet "de islam" maar wel de aanwezigheid van die vreemdelingen.
Inderdaad, trouwens moest er een gedegen immigratie en remigratiebeleid komen dan is het probleem "Islam" meteen opgelost. Trouwens er wordt ook veel te veel gefixeerd op islamitische vreemdelingen, ook negerbendes uit Centraal-Afrika veroorzaken overlast in Brussel. Maar daar hoor je het Vlaams Belang nooit over.

Oud 28 februari 2009, 19:32   #13
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Als een partij teruggaat naar oude ideeën, dan betekent het dat ze alles geprobeerd hebben wat in hun macht ligt om vooruit te gaan, maar dat het mislukt is. Het is als een zanger die 10 jaar later een remix uitbrengt van zijn oude top 10 hit.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...Terzake_inhoud
Op Terzake was Filip gisteren te gast in de uitzending. Op de vraag 'Hoe zie je het verschil tussen een gematigde en een extreme moslim?' antwoordde hij verwarrend. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven met de zin "We begrijpen het nog steeds niet...".
En aan het eind de vraag hoeveel % van de stemmen dat ze denken te halen. Daar wilde hij niet op antwoorden.
Ik moet toegeven dat ik vroeger wel dacht dat ze ooit zouden winnen, maar sinds 2008 is dat gevoel er niet meer. Ook lees en zie ik minder over hen. Het lijkt wel Abou Jahjah die ook van de aardbol verdwenen lijkt te zijn. En toch bestaat hij nog steeds...zo af en toe.
Zoals in de andere topic reeds gezegd vond ik Dewinter teleurstellend. Hij draaide constant rond te pot of begon iets helemaal anders te zeggen dan het antwoord op de vraag. De journalisten van de VRT waren zelfs nog vriendelijk tegen hem, je merkt duidelijk de onervarenheid van de twee ondervragers. Waar is het Vlaams Blok die duidelijke standpunten innam ?

Oud 28 februari 2009, 19:35   #14
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, trouwens moest er een gedegen immigratie en remigratiebeleid komen dan is het probleem "Islam" meteen opgelost. Trouwens er wordt ook veel te veel gefixeerd op islamitische vreemdelingen, ook negerbendes uit Centraal-Afrika veroorzaken overlast in Brussel. Maar daar hoor je het Vlaams Belang nooit over.
Dat is marketing. Bush was daar eventjes populair mee, Wilders ook, en nog een paar. Het VB zal opnieuw met beide voeten op de grond komen als ze na de verkiezingen enkel Nazi's op de daaropvolgende bijeenkomst zien.

En ben jij trouwens geen VBer?
Oud 28 februari 2009, 20:11   #15
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:

De Spa heeft altijd al voor de islam gekozen en we zien nu waar ze in de peilingen staan. Nog geen 12 %. *lol*. En zeggen dat die partij ooit rond de 40 % haalde. Ze zijn uitgezongen met hun 'islam is verrijking'. Ze hebben de autochtoon er iets te lang mee geprovoceerd.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 20:21   #16
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De Spa heeft altijd al voor de islam gekozen en we zien nu waar ze in de peilingen staan. Nog geen 12 %. *lol*. En zeggen dat die partij ooit rond de 40 % haalde. Ze zijn uitgezongen met hun 'islam is verrijking'. Ze hebben de autochtoon er iets te lang mee geprovoceerd.
En daar moet verder niets worden aan toegevoegd, zeer correct neergezet!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 20:24   #17
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Dat is marketing. Bush was daar eventjes populair mee, Wilders ook, en nog een paar. Het VB zal opnieuw met beide voeten op de grond komen als ze na de verkiezingen enkel Nazi's op de daaropvolgende bijeenkomst zien.

Ik ben voormalig VB-lid en radicaal conservatief nationalist.

Oud 28 februari 2009, 20:29   #18
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke islamisering?

Moskeëen, hoofddoeken, islamitische scholen, halal-eten, Turkse en Marokkaanse staatsomroepen op de kabel. (Geen poolse of Oostenrijkse staatsomroepen) ghetto's waarbij de winkels en zaken met arabische teksten, Openbare feesten ivm suikerfeest, voorsteelen voor islamitische feestdagen en erkenning van het arabisch als landstaal, AEL,...........................
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 20:30   #19
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

exactly,bush had ook een vijandsbeeld "in simpele taal" nodig
om de massa mee te krijgen in een "good evil-cowboy indianen" scenario
om zijn "blood for oil" te kunnen realiseren
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 20:34   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke islamisering?

Islamisering is de import van Islamitische wetgeving en normen en waarden in Europa. We hebben het dan over Halal-vlees, Sharia-rechtbanken, Islamitisch onderwijs, eerwraak, vrouwenbesnijdenis, discriminatie tegen homoseksuelen, het doden van afvalligen, vrouwen handen schudden weigeren, het verkleinen van de vrijheid van meningsuiting... dat soort dingen vallen onder Islamisering.

De vergroting van de moslimpopulatie is niet Islamisering op zichzelf, maar het versterkt wél Islamisering.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be