Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april "Deze liberale kopman beheerste gedurende verscheidene jaren het nieuws met opmerkelijke uitspraken. Jurist, Europees parlementair, Volksvertegenwoordiger, ... Na enkele desastreuze peilingen probeert deze oud-voorzitter nu de schaapjes op het droge

Discussietools
Oud 11 april 2004, 06:43   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Welke breekpunten heeft de VLD eigenlijk nog om in een coalitie mee te doen?

Verleden keer werd er de illusie gewekt dat migrantenstemrecht een breekpunt was, maar dat was het blijkbaar niet.

Van de burgermanifesten of vlaamsgezindheid is ook al lang (buiten in retoriek) geen spoor meer te vinden. Toch zaken die kenmerkend waren voor de VLD uit de oppositie en waar u veel kiezers mee hebt kunnen strikken (misleiden).

Eens in de regering is blijkbaar voor de VLD alles bespreekbaar als Verhofstadt maar premier mag zijn.

Indien dat niet het geval is, zou ik hier graag eens zwart op wit zien staan welke breekpunten er nog zijn voor de VLD. Dus ik zou graag heel duidelijk van u horen 'dat en dat komt er met ons in de regering en als de anderen daar niet in mee willen, dan doen wij niet mee aan een coalitie'.
Rr00ttt is offline  
Oud 11 april 2004, 07:53   #2
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Breekpunten hebben in deze tijd minder belang dan het verderzetten van een socio-economisch herstel...
breekpunten veroorzaken enorm tijdsverlies, zeker taal en rassenkwesties of migrantenstemrecht, dit in een tijd waar mundiale recessie het welzijn van de gehele bevolking in gevaar brengt...
laat die mineur belangrijke kwesties een rol spelen op het ogenblik dat de echte problemen ten gevolge van de wereldwijde recessie geen dringender aandacht vergen...
communautair gekibbel zeker is niet aan bod wanneer Europa zich aan het ontwikkelen is...
dat is enkel belangrijk voor degenen die enkel daardoor zich willen affirmeren en niet door de werkelijke problematiek...
Oud 11 april 2004, 14:47   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In het geval van de VLD vind ik dat net erg belangrijk. Ze doen zelf niet liever dan alle dingen die er gebeuren en waar hun kiezers geen voorstander van zijn, wijten aan de coalitiepartners.

Als kiezer stel ik me dan de vraag, op welk moment zeggen ze bij de VLD dan 'hier doen wij niet meer aan mee'. Is er een moment dat de VLD dat zegt, of maakt het allemaal niet uit in ruil voor wat postjes?
'
Rr00ttt is offline  
Oud 12 april 2004, 11:19   #4
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
In het geval van de VLD vind ik dat net erg belangrijk. Ze doen zelf niet liever dan alle dingen die er gebeuren en waar hun kiezers geen voorstander van zijn, wijten aan de coalitiepartners.

Als kiezer stel ik me dan de vraag, op welk moment zeggen ze bij de VLD dan 'hier doen wij niet meer aan mee'. Is er een moment dat de VLD dat zegt, of maakt het allemaal niet uit in ruil voor wat postjes?
'
neen, door hun bekommernis voor het socio-economisch heil van onze bevolking....
Oud 12 april 2004, 12:52   #5
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
neen, door hun bekommernis voor het socio-economisch heil van onze bevolking....
die 200000 jobs zeker? Grapjas.

Ik hoop dat KDG met een iets concreter antwoord afkomt dan gij.
Rr00ttt is offline  
Oud 12 april 2004, 13:05   #6
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
die 200000 jobs zeker? Grapjas.

Ik hoop dat KDG met een iets concreter antwoord afkomt dan gij.
och daar ben ik al een paar keer uitgebreid op ingegaan... ik ga niet herhalen...
lees alle topics...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be