![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Vanaf nu kunnen holebi's die te maken krijgen met discriminatie terecht bij de Holebifoon. Deze hulp- en informatielijn voor iedereen die vragen heeft over homoseksualiteit, wordt nu ook een meldpunt discriminaties voor holebi's.
Yvan Brys: "Goed opgeleide vrijwilligers luisteren en geven informatie. Zij helpen bellers, die slachtoffer werden van discriminatie, te beslissen wat zij met hun melding wil doen. Hiervoor werken de vrijwilligers van de Holebifoon samen met het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding". De brochure 'Discriminatie van holebi's. Wat is het en wat doe je eraan?', die op Valentijnsdag werd gepresenteerd door het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding, kun je downloaden van de holebifederatie-website of aanvragen via [email protected]. Holebifoon: 0800 99 533 (gratis) . [email protected] . www.holebifoon.be Voor meer informatie kan u terecht bij Yvan Brys Woordvoerder Holebifederatie [email protected] Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zucht...
![]() Nu gaan die ook nog beginnen blèten... Maar goed, geef ze dan een telefoonnummerke, zijn ze ook content. Wat zijn alle mensen toch lichtgeraakt geworden zeg. Sjonge jonge...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vind het een goed initiatief. Ik vind ook niet dat discriminatie kan, om wat voor redenen ook. Ik kan me goed voorstellen dat geaardheid in de top 5 van "redenen tot discriminatie" voorkomt.
Wel zou ik er mij voor hoeden om repressief-straffend op te treden: vooral bij oudere mensen is het vanuit hun opvoeding, (christelijke) achtergrond,... wellicht logisch te verklaren waarom ze wantrouwig/ weigerachtig/... staan tgo holebi's. Ik zou in deze dan ook eerder informeren dan straffen. In eerste instantie toch. Ik moet namelijk ook toegeven dat ik zelf door de jaren heen anders gaan denken ben over holebi's: ik zie dan ook geen verschil meer met hetero's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bentje dat is wel erg kortzichtig van je!
Zo worden homo's erg vaak beroofd door hun aloochtone leeftijdgenoten die ervan uitgaan dat je geen aangifte doet omdat je in een homotent aanwezig was! Goed dat dit gebeurt en Nick, dat citaat van Marij is inderdaad schitterend, vandaag komt haar zaak tegen de stad voor het gerecht, duimen maar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad wel goed dat er tegen discriminatie opgetreden wordt, ik bedoel gewoon dat er de dag van vandaag voor alles een telefoonnummer is, psychologen, werkgroepen, enz enz enz. Volgens mij maken ze hierdoor lichtgeraakte mensen die te pas en ten onpas daar klacht zullen indienen, zie maar naar het centrum voor racisme en gelijke kansen.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar homo's krijgen veel te maken met geweld en agressie van ' nieuwe Antwerpenaren' en daar is zo goed als geen aandacht voor.
Niet iedere jongere heeft thuis al verteld wat zijn geaardheid is, in het homoseksueel uitgangsleven worden ze maar al te vaak beroofd door jonge allochtonen. Frank van Dingenen berichtte daar jaren geleden al over in Humo in Brussel is dat ook zo en het is tijd dat mensen hun verhaal kunnen doen, politici en media kijken immers de andere kant op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door te discussiëren ben ik echter tot het inzicht gekomen dat daar geen objectieve reden kan toe bestaan, om homo's abnormaal te vinden. Maar veel christelijke Vlamingen (dat zijn vaak oudere mensen) bekijken homofilie nog steeds als iets raars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen slecht initiatief, hopelijk wordt er ook gevolg aan gegeven als er weer eens (allochtoon) geweld voorkomt naar homo's toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Discriminatie is dus toegalten indien het de "juiste persoon" is die discrimineert ?
Oudere personen van "eigen volk" mogen dit wel ; "jongere allochtonen" dan weer niet. Misschien is het toegelaten voor werkgevers om "holebi's" te weren die functies uitoefenen die hen in contact brengen met een "discriminerend" publiek ? Discriminatie �* la carte, �* la tête du client ?
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |