Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2009, 01:46   #1
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard Welke sterke politieker kan ons uit deze crisis leiden?

Wij hebben nu veel blabla, maar weinig boemboem gezien en gehoord.

Welke politieker (of partij) kan België uit het slop halen, volgens jou? Graag onderbouwen, aub.
En welke zie je absoluut niet zitten. Natuurlijk ook korte uitleg van de nadelen.

Persoonlijk geloof ik in Verhofstadt, omdat hij naar mijn mening de nodige ervaring heeft, en bovendien goed overweg kan met de meeste mensen (binnenland en buitenland).

In wie ik niet geloof ten tijde van deze crisis is
- SP.A: Ze hebben heel veel bekwame mensen, en ze staan bij mij als partij op nr 2. Maar ze halen het net niet, omdat ik Peter Vanvelthoven een flinke overdrijver vindt. Het is misschien omdat ik in de marketing zit en ik dagelijks het gedrag van mensen bestudeer. Maar ik vind hem niet eerlijk overkomen.
- LDD: DD zei recent zelf dat het succes voor zijn partij te snel gaat, en hij zelfs de juiste mensen nog niet heeft. Hij gokt nog op laag. Maar ook hij overdrijft en probeert de waarheid te verdraaien. Maar hij komt wel met duidelijke ideeën, als hij deze heeft. En als nieuwe partij moet hij eerst wat groeien, en is de ervaring er dus nog niet.
- VB: Die kunnen niet met mensen overweg. Het zal toch maar bekvechten worden. En ze hebben bovendien nog nooit geregeerd.
- NVA: Ze hebben hun kunnen eventjes mogen laten zien, en het was over de hele lijn bekvechten, dus ik denk niet dat ze in staat zijn om een land uit een crisis te halen.
- Groen: niet de nodige ervaring naar mijn mening. En ook een beetje uit op bekvechten.
- Vlott: Bestaat ze nog wel?
- ...

Laatst gewijzigd door nickb : 17 februari 2009 om 02:09.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 02:35   #2
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht

Welke politieker (of partij) kan België uit het slop halen, volgens jou? Graag onderbouwen, aub.
En welke zie je absoluut niet zitten. Natuurlijk ook korte uitleg van de nadelen.

Persoonlijk geloof ik in Verhofstadt, omdat hij naar mijn mening de nodige ervaring heeft, en bovendien goed overweg kan met de meeste mensen (binnenland en buitenland).

- SP.A: Ze hebben heel veel bekwame mensen, en ze staan bij mij als partij op nr 2. Maar ze halen het net niet, omdat ik Peter Vanvelthoven een flinke overdrijver vindt. Het is misschien omdat ik in de marketing zit en ik dagelijks het gedrag van mensen bestudeer. Maar ik vind hem niet eerlijk overkomen.
- LDD: DD zei recent zelf dat het succes voor zijn partij te snel gaat, en hij zelfs de juiste mensen nog niet heeft. Hij gokt nog op laag. Maar ook hij overdrijft en probeert de waarheid te verdraaien. Maar hij komt wel met duidelijke ideeën, als hij deze heeft. En als nieuwe partij moet hij eerst wat groeien, en is de ervaring er dus nog niet.
- VB: Die kunnen niet met mensen overweg. Het zal toch maar bekvechten worden. En ze hebben bovendien nog nooit geregeerd.
- NVA: Ze hebben hun kunnen eventjes mogen laten zien, en het was over de hele lijn bekvechten, dus ik denk niet dat ze in staat zijn om een land uit een crisis te halen.
- Groen: niet de nodige ervaring naar mijn mening. En ook een beetje uit op bekvechten.
- ...
Tja, ieder zijn mening.

Enerzijds zegt U onderandere dat Dedecker “probeert de waarheid te verdraaien” en dat Vanvelthoven “niet eerlijk overkomt”. U hebt niet noodzakelijk ongelijk : beider kenmerken zijn schering en inslag in de politiek, dus dat kan niemand verbazen.

Maar anderzijds zegt u in Verhofstadt te geloven.

Over veel blabla, maar weinig boemboem gesproken… : hebt u al eens Verhofstadt’s “burgermanifesten” gelezen, en de sprekende inhoud daarvan vergeleken met wat die jongen er ooit daadwerkelijk als minister of premier van bakte ?

Verhofstadt evenzeer naar af, dus. En dan rest er, naar uw eigen visie, niemand meer. CD&V vernoemt u overigens niet eens, en terecht.

Ook over de politiekers uit het Franstalig landsgedeelte rept u met geen woord. Vermits het over België gaat, en niet over Vlaanderen, hebben zij nochtans het meeste belang bij dat “uit het slop halen”. Niemand daar waar u persoonlijk in gelooft ?

Conclusie : niemand kan België nog uit het slop halen.

Nou, ook goed.

Dan moeten de Vlaamse politiekers maar Vlaanderen uit het slop halen, en de Franstaligen schoon schip houden in hun eigen landsgedeelte.

En dan is België voor niks en niemand meer nodig, en moet het ook niet meer uit het slop gehaald worden. Dat komt goed uit, vermits niemand het nog zou kunnen….

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 17 februari 2009 om 02:36.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 02:49   #3
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Sterke politici?

Kijk maar waar het geloof in sterke figuren op uitgedraaid is. Leterme was eerst de held, maar is dan totaal in de put gesukkeld. Hetzelfde met Verhofstadt die je zo bewondert. Veel beloften, nieuwe politieke cultuur, uitstekende teksten in De Belgische Ziekte, maar wat is er van geworden? De paarse chaos.

Politiek is ploegwerk, 1 figuur kan niets oplossen.
Conclusie: akkoord met Hallebarde: niemand kan 'Belgie' nog uit het slop halen. Alleen met Vlaanderen is er nog hoop op een herleving.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 09:12   #4
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Over welke crisis hebt u het, dat is me niet helemaal duidelijk? De economische, de institutionele, de communautaire?

HVR lijkt me wel de capaciteiten te hebben om België door de economische crisis te loodsen, maar dan moet hij wel eerst professioneel verbrodder Reynders buitenshotten.

De institutionele (met scheiding van machten enzo) is precies niet zo simpel, HVR heeft daar het lef niet voor.

De communautaire lijkt me een verloren zaak.

Misschien zou het het best zijn indien de grote vergadering over de confederatie van start ging, dan krijg je 2 staatjes die een en ander kunnen hersleutelen.

En anders is er Obama nog.
Oud 17 februari 2009, 09:22   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er zijn geen sterke polletiekers in dit land. Ook Verhofstadt is slechts een yuppie-lakei. De rest is marketing en imagovorming.

Wie kan België uit het slop halen? Wij allemaal. Door België op te doeken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 09:24   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er zijn geen sterke polletiekers in dit land. Ook Verhofstadt is slechts een yuppie-lakei. De rest is marketing en imagovorming.

en nadien? wie gaat er Vlaanderen uit het slop halen?
Oud 17 februari 2009, 09:26   #7
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Persoonlijk geloof ik in Verhofstadt, omdat hij naar mijn mening de nodige ervaring heeft, en bovendien goed overweg kan met de meeste mensen (binnenland en buitenland)
verhofstadt is/was slim genoeg om het communautaire straal te negeren.
dan is het niet zo heel moeilijk.
De wever had hetzelfde kunnen doen en dan was hij vandaag minister
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 09:28   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De hardwerkende Vlamingen zelf.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 17 februari 2009, 09:30   #9
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah ja, dat was ik nog vergeten toe te voegen: het volk zelf kan de straten en pleinen in Brussel gaan bezetten om op zijn minst verandering te eisen. Maar wie wil met dit weer nu buiten staan klappertanden? Al maakt een soep- en hamburgerkraam wel veel goed.
Oud 17 februari 2009, 09:41   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook niemand natuurlijk!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 10:09   #11
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft de kbc uit het slop gehaald?
Voorlopig toch, want het is niet zeker dat een derde Frankofone aanval op de enige 'Belgische' Bank die overblijft, gepareerd gaat kunnen worden.

http://hoegin.blogspot.com/2009/01/z...erde-keer.html

Laatst gewijzigd door stab : 17 februari 2009 om 10:11.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 10:16   #12
Autocht00n
Vreemdeling

Standaard

België zit met een onoverbrugbare staatsschuld en ondanks alle Vlaamse inspanningen slagen Wallonië en Brussel erin om iedereen dieper en dieper weg te laten zakken. Als vlaanderen tot de knieen in het slop zit dan is de rest al lang kopje onder dus wat vlijmscherp en anderen ook proberen te beweren: Wij zitten niet in hetzelfde schuitje en voor ons is er wel nog hoop!
Autocht00n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 10:27   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- ...
België uit het slop halen? Je kunt hem evengoed opdragen de zon van plaats te verwisselen met de maan. België IS niet uit het slop te halen want het bestaat alleen uit slop.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 11:11   #14
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Als men België nog wil redden zal eerst de monarchie, het cordon sanitaire en alle alarmbellen en andere toeters afgeschaft moeten worden zodat we eindelijk een democratische rechtstaat hebben waar iedereen gelijk is en waar het principe van één man één stem terug telt.
Ik zie echter niemand hier die daarvoor het lef, de macht en de ervaring voor heeft. Niet langs links en ook niet langs rechts.
Oud 17 februari 2009, 14:25   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Ah ja, dat was ik nog vergeten toe te voegen: het volk zelf kan de straten en pleinen in Brussel gaan bezetten om op zijn minst verandering te eisen. Maar wie wil met dit weer nu buiten staan klappertanden? Al maakt een soep- en hamburgerkraam wel veel goed.
Buiten? Hoezo buiten?

Naar het parlement verdorie!
Oud 17 februari 2009, 14:48   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

There is nothing that so nice is as a crisis.......

Jij noemt er direct 3 op, namelijk de economische, de institutionele en de communautaire.....

Gelukkig hebben we Mega Mindy, Eddy Wally, Laura Linn en voor sommigen Frans Bauer nog.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 14:59   #17
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Jij noemt er direct 3 op, namelijk de economische, de institutionele en de communautaire.....

Gelukkig hebben we Mega Mindy, Eddy Wally, Laura Lynn en voor sommigen Frans Bauer nog.

Laatst gewijzigd door Everytime : 17 februari 2009 om 14:59.
Oud 17 februari 2009, 15:00   #18
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

De eerste die toegeeft fout te zijn geweest, fouten maakt, dat België fouten bevat en dat Vlaanderen tot nu toe foute keuzes heeft gemaakt.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 15:01   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Gelukkig hebben we Mega Mindy, Eddy Wally, Laura Linn en voor sommigen Frans Bauer nog.
Mag ik antwoorden met de handtekening van Everytime?

Citaat:
"Je crois que si on ne se prend pas au sérieux en Belgique, c'est aussi parce que ce pays est déj�* une vaste blague. Alors rions!" (Virginie Efira)
Die is zo schitterend. Merci he Everytime!
Oud 17 februari 2009, 15:13   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik antwoorden met de handtekening van Everytime?

Die is zo schitterend. Merci he Everytime!
Graag gedaan!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be