![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...144719-434.art
Maar inderdaad - is Opel nu NIET rendabel ? Ik zou denken dat onze opellekes milieuvriendelijker zijn dan die cadillacs, en Suburbans. En ik kan mij niet inbeelden dat die geschaalde productie nu precies de eerste is die op de slachtofferbank moet. - is Opel niet converteerbaar naar een andere type 'volta' productie ? In principe kan dezelfde installatie geconverteerd worden zoals Audi zo nuttig de micro audi hier wil produceren. Kunnen ze daar nu geen hybriden bouwen ? - moet Opel nu meegesleurd worden met het moederschip ?? Als het bvb de amerikaanse tak rot is, moet je precies het rotte deel nie tamputeren ? - is dit het laatste bastillon dat de chinezen gaan aanvallen ?? Als straks de chinese autoproductie onze markten gaat overspoelen ? Is het dan inderdaad geen loze strijd... - zo'n sector zal een rits toeleveranciers meeslepen... moet daarmee geen rekening gehouden worden ? Dat het geheel meer is dan dat deel van assemblage van componenten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een optie is dat de staat de fabriek overneemt, zichzelf een jobkorting (geen RSZ) van een jaar of 5 toekent, en er auto's laat bouwen die effectief het milieu sparen.
Om van die auto's af te geraken, da's ook simpel, de recyclagepremie specifiek voor die auto's laten gelden. Ik ben daar falikant tegen, maar het is 1 van de opties.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
|
![]() een andere (weliswaar niet simpele ) optie is dat Opel onder eigen naam in West europa verder gaat via een nieuwe investeerder.
Opel deed het immers voor de recessie niet slecht in europa , GM america was al jaren een miserie verhaal
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 3
|
![]() Vlaanderen heeft de mond vol van kennismaatschappij en investeren in innovatie...
Enkel een dienstenmaatschappij is op termijn niet leefbaar. Je moet als land ook iets produceren... Is dit niet de moment om een project voor de toekomst op te starten? Een project met barstenvol ambitie: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=GID266R1D Een Vlaams automerk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.786
|
![]() Ik houd mijn hart vast, werkelijk.
Groot drama, en als dat ddoortrekt naar Genk, wil ik niet dromen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt erop, dat het een kwestie is van een zure appel bijten.
In Japan bestaat er al veel langer een regeling ivm Kei Cars. Alleen piepkleine zuinige wagentjes hebben toestemming om in't stad te komen, en dat alleen als de eigenaar een parkeerplek heeft. http://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car Mits zo een soortgelijke regeling, in combinatie met een serieuze ego-snoeipartij, kan een goeie boost zijn voor een firma die lokaal zulke wagens produceerd. 1 ding zou ik dan zeker voorstellen. Dat onze politici het goeie voorbeeld geven en hun "vervoer" of met het belachelijk slecht geregelde openbaar vervoer doen, of met zo'n "mini-eco voitureke"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
|
![]() Laat ze gedurende één maand ELKE werkdag de trein naar brussel nemen én bijhorende metro/busvervinding naar het station TIJDENS DE SPITSUREN ! en laat ze dan nog eens komen vertellen dat we meer het huidige openbaar moeten gebruiken zonder het schaamrood op de wangen te krijgen...
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel bereiken, en binnen Brussel het openbaar vervoer gebruiken valt uiteindelijk nog mee. Op de meeste uren van de dag, als ambtenaar met gratis reispas. Maar probeer eens in Zevergem te geraken vanuit Resteigne. Om het leuk te maken, als ploegenarbeider 6-2 / 2-10. Zonder de kortingen allerlei.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 3
|
![]() Citaat:
http://ec.europa.eu/enterprise/enter...14_2002_nl.pdf Als land beschikken we idd niet over ruwe grondstoffen. Maar mel over hoge technologische kennis. Deze kennis kunnen we aanwenden om een grote meerwaarde te creëren. De winst zit niet in de grondstoffen, maar in de herwerking van deze grondstoffen. Zoals je aangeeft, is het zinloos als dit "vlaams automark" in buitelnandse handen valt. Dus daarom pleit ik voor overheidsparticipatie in dit automerk (via bv een pps-formule) Dit houdt een grote investering in, maar verlies van jobs kost de overheid ook enorm veel geld. Daarnaast kan dit automerk een enorme return-of-investment opleveren. En het strategisch niveau blijft in vlaamse handen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Grootste probleem vind ik
één fabriek is niets... op wereldschaal hebben alle constructeurs meerdere fabrieken. Ds de schaal overkoepelend over al die fabrieken van design, ontwerp en aankoop bestaat dan niet. op korte termijn kun je die opellekes blijven maken, maar als ze niet verkopen heb je ook geen rendement. Nu als het rendement afgeroomd is door GM moederbedrijf, dan zal het bedrijf wel heel snel terug rendabel zijn. Sommige moederbedrijven hebben fantastiche overheadkosten |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 3
|
![]() Citaat:
het gaat hier om een volledig nieuw product (elektrische wagen die een breed publiek aanspreekt). Ik denk dat het dan logisch is dat je met 1 fabriek begint... eventueel met maatregelen, zoals hierboven geschetst, die het gebruik van dergelijke wagens in vlaanderen of belgie stimuleert. Hierdoor kan er een sterke basis ontstaan om van daaruit de buitenlandse markten te veroveren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
|
![]() Als GM de put invalt, kunnen de merken apart verkocht worden, en kan bijv Opel opnieuw een onafhankelijk merk worden of deel uitmaken van een andere groep. Het merk Opel heeft toch altijd al een goede reputatie gehad, beter dan de Buicks en Chevrolets en wat dan ook.
Een onafhankelijk Opel staat natuurlijk niet synoniem voor het openhouden van Antwerpen. Dan moet je nog geloven dat er in deze crisistijden veel amateurs zullen zijn om in autobedrijven te investeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
|
![]() Citaat:
Begin met gewoon de auto's 70% te belasten, en de loonlast op de auto productie op 0% te zetten, wat netto de overheid dezelfde inkomsten moet geven, maar er ipsofacto voor moet zorgen dat je geen enkel discussie nog kunt voeren over de loonkost in Belgie die te hoog is, integendeel, dan worden we het productiecentrum van europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
|
![]() Citaat:
En jammer genoeg is het nodig dat de volledige autoindustrie in Vlaanderen falliet gaat alvorens men hier de vermaledijde slavenmentaliteit afwerpt. En nu dan wachten tot de dag dat de staat tegen de Vlaamse gepensioneerden en doppers zegt: sorry vrienden maar we hebben de Walen uitbetaald en voor jullie is geen geld over... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Citaat:
Duitsland ziet het slimmer, liever éénmalige premies voor nieuwe wagens betalen dan een leger werklozen onderhouden. |
|
![]() |
![]() |