![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12022009_025
Citaat:
Zo van op vlaams niveau tegenwerken wat op federaal niveau goedgekeurd is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef die ambtenaren gewoon extra taken. Bijvoorbeeld het runnen van de banken en verzeringsmaatschappijen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ik zie ambtenaren, als een schoon jobke met weinig stress, mooie verloning (voor wat ze moeten doen) en een zeer mooi pensioen..(het zou beter zijn dat iedereen evenveel pensioen krijgt , ambtenaren, werknemers, zelfstandigen) een ambtenaar wordt zeer zelden ontslagen. moest Reynders in de prive werken (en nog vele anderen..) is hij al lang ontslagen.. vele ambtenaren zouden het niet waarmaken in de prive doet me denken aan iemand die in de prive werkte, maar firma sloot..(textiel sector) waar ze secretaresse was..werkt nu op gemeentehuis van haar gemeente...en ze zegt dat het een mooi leven is..niets van stress..en zelfs 2 x koffiepauzes per dag... en nog een groot voordeel van ambtenaar...de staat kan nooit failliet gaan..dus ze zullen nooit hun job verliezen Laatst gewijzigd door Fabke : 13 februari 2009 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VInd u dat de ambtenaar hetzelfde pensioen moet hebben als het privé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, laten we vooral op de ambtenaren kappen en alle ambtenaren op 1 hoop smijten!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat de werknemers uit de privé hetzelfde pensioen moeten krijgen als ambtenaren. En dat ambtenaren evenveel wedde moeten krijgen als in de privé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Geachte, genegende,
ik meen te mogen zeggen dat er vele ambtenaren goed werken, en gelooft u me niet doe dan eens zaken met belgacom : met belgacom-brussel, het plaatselijk verkooppunt en het nr.-0800. dit is een volledige zin.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CEO krijgt ook zo'n miljoenen wedd De raad van beheer luistert niet meer naar de regering Het management legt de zweep op zijn personeel Er wordt eens met objectieveng ewerkt: een aansluiting binnen de week bvb of is het binnen de 48u Een herstelling binnen de 12u bvb etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik blijf me echter samen met jou afvragen wat die mensen nu eigenlijk gaan doen.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 13 februari 2009 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Normaal hoor je van ambtenaren altijd zeggen dat het gebuisde privé-werknemers zijn die nergens anders een job zouden vinden maar ik begin toch af en toe de indruk te krijgen dat de mensen die kwaad zijn op ambtenaren, zelf gebuisd zijn op hun staatsexamen en ergens hun nijd en jaloezie moeten kunnen ventileren.
Daarnaast vermoed ik dat degenen die het hardst kankeren op ambtenaren ook het eerst klagen als ze op het gemeentehuis niet onmiddellijk door een quasi-persoonlijk assistent worden bijgestaan en het wellicht nog heel hard zullen beklagen, moest bv. de sociale zekerheid of de pensioenen in handen van winstgeile privé-ondernemingen, type Lippens en Davignon, komen. Langs de andere kant is het inderdaad geen goede zaak dat ons land gevuld is met ambtenaren maar dat valt ook niet te verwonderen als we al commissies moeten inrichten om na te gaan of een andere commissie wel een bepaald onderzoek mag voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() waarom denk je dat er altijd zoveel kandidaten zijn voor een job bij de overheid?
bij de overheid behaal je je job door examens.. bij de prive behaal je je job door uw capaciteiten. dat "oneerlijk" pensioensysteem...zal nooit veranderen, denk ik en dit omdat de ministers, parlementariers,etc... nooit in hun eigen vlees willen snijden.. dat was hetzelfde zoals een paar jaar geleden, ze moesten stemmen voor hun eigen vakantiegeld (verhoging) en natuurlijk is dat erdoor gekomen. en geen enkele partij zal dit in zijn programma plaatsen omdat er zeer veel ambtenaren zijn. en wie betaald al die ambtenaren? de prive... ik dacht ooit te lezen dat alles staat met de 35% personen die in de prive werken (cijfers niet meer zeker) ik ken genoeg voorbeelden over dat oneerlijk pensioensysteem. Laatst gewijzigd door Fabke : 13 februari 2009 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard supermanagers Politici METEN die efficientie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Je kan het perfect vergelijken met beleggen.
Sommige mensen willen snel veel geld verdienen en kopen aandelen met het risico de waarde ervan kwijt te spelen. Andere mensen opteren dan weer voor zekerheid en kiezen een spaarrekening waar veel minder mee verdiend wordt maar (vrijwel) risicoloos is. In tijden van economische groei, hoor je de aandeelhouders absoluut niet klagen en kijken deze zelfs neer op de sukkelaars die enkel een armzielige interest ontvangen op hun spaarrekening. In tijden van crisis, hebben de aandeelhouders spijt en zijn ze jaloers op de spaarders omdat deze laatsten geen geld verloren hebben. In de privé werken, is beleggen in aandelen. Bij de staat werken, is beleggen middels een spaarrekening. Overal voordelen en nadelen en net zoals in de privé niet alles draait zoals het moet (getuige Fortis waarvan de werknemers eigenlijk allemaal ambtenaar zijn geworden), dient de ambtenarij idd gesaneerd te worden om met minder mensen meer werk te verzetten. Wellicht zal de komende jaren een vorm van aanwervingsstop dienen ingevoerd te worden waarbij niet elke op pensioen vertrekkende ambtenaar zonodig dient vervangen te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het privé is ook verantwoordelijke voor de volledige productie en disitrubutie van 95% van goederen voor de consument. De overheid is hooguit verantwoordelijk voor een groot deel van diensten die moeten geleverd worden aan een georganiseerd emaatschappij. Waarbij ze vooral haar eigen diensten in leven geroepen heeft die ze financiert door een taxering van de winsten van het privé gebeuren. Laten we dus zeggen, we zitte nhier met een keiharde Ying-Yang en beide zijn noodzakelijk en houden elkaar in evenwicht. Waar de balans precies stopt weet ik niemand. Wat ik zeker ben, rn iedereen ook van overtuigd moet zijn, is dat elk model financierbaar moet blijven, dat is zowat een axioma. Dus elk model dat ontspoort moet nogal snel gecorrigeerd worden... Je kun thet inderdaad in 2009 laten ontsporen, maar liefst geen 10% zoals indertijd martens, en als we nu al onze kogels verschieten, zijn we gewoon bezig met onze pil te vergulden, en betalen we later het gelag... Dus we strooien onszelf zand in de ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schepen waar jaren lang geen enkele rattenbestrijding heeft plaatsgevonden moet ge in brand steken en tot zinken brengen om er nog vanaf te geraken. Politieke ratten of andere,...dat maakt geen verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij mag dat van mij betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||