![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters (en Ceyssens) gaan naar Amerika (da's plezant en altijd meegenomen) om gm opel en ford te redden.
Eerbaar natuurlijk. Maar of ze ginder geen problemen genoeg hebben om zich eens bezig te houden met één plant in Antwerpen, en één in Genk .... tsja .. Maar eigenlijk dacht ik het volgende: is die man wel bekwaam? Wat moeten we geloven als hij terugkomt en zegt "garansies" te hebben ? Da's toch lachwekkend (mocht het zo triest niet zijn voor de jobs en het leven van zovele mensen). Allez, wie denkt nu dat een bezoek van een minister uit een regio Vlaanderen, daar in het verre Amerika, iets gaat uithalen? Ziet g'hem daar al in de rij staan met iemand uit elke deelstaat in Duitsland, met elke provinsie uit Nederland, met de zeer-groot-hertog uit Luksemburg, met de Franse prefekt van de Drôme en ook diens kollega uit Calais ... of zou het hem zitten, daar in Detroit, in een keihard dossier, gebaseerd op ekonomische argumenten ?? link: http://www.gva.be/nieuws/economie/kr...te-redden.aspx De titel is: Kris Peeters naar Detroit om Opel en Ford te redden en twee zinnen eruit: Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) gaat dinsdag persoonlijk in Detroit pleiten voor de Antwerpse fabriek van Opel. Hij heeft ook een ontmoeting met een topman van Ford. “Het is een heel moeilijk en zeer delicaat dossier en ik wil absoluut geen valse hoop wekken”, zegt de minister-president. “Maar ik wil wel alles doen, tot in Detroit toe.” Peeters zal in Detroit ook de leiding van Ford spreken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kris Peeters en het woordje garantie in 1 en dezelfde zin...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mad. Non is bijna even mooi als Poison maar ik verkies toch Ceysens: die DOET er toch iets aan om Opel te helpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zo ging Fientje Moerman begin 2007 ook eens naar GM in Detroit i.v.m. werkgelegenheid, toekennen nieuwe Astra, e.d,.... Ook veel blabla. Een paar maanden later herstructureing Opel Antwerpen, 1700 man buiten.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moerman is een ex-ministertje (en waarom EX ?) Peeters is een minister-president van een belgische deelstaat en heeft hopelijk �*ndere troeven dan dat kutwijfje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peeters heeft bewezen dat zelfs met veel troeven in zijn hand (namelijk: Vlaanderen) hij nog niet kan kaarten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ik wens KP veel succes met zijn plannetje, maar het ruikt me toch verdacht veel naar verkiezingsprofilering.
Ongeacht zijn ware beweegredenen, het is altijd mooi om te zien hoe het federaal niveau een beetje voor aap wordt gezet. Indien het mislukt en KP binnenkort zegt: "Ik heb tenminste geprobeerd.", dan mag Federaal dat gerust persoonlijk pakken.
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() De KP naar motor-town.......... laat me niet lachen.....
Moesten ze hun zeven gram gezond verstand gebruiken ze zouden "den opel" in A'pen gewoon de fles laten opdraaien om het daarna direkt voor nen appel en een ei op te kopen en het personeel te behouden en met dezelfde fabriek en werkkrachten een nieuwe vlaamse auto te maken en die te verkopen in eigen land aan kostprijs en met een eventueel "verkeersbelastingskortingske van 100 %"........... garantie dat morgen gans ons landeke met ne auto van eigen gedegen kwaliteit rond zal bollen......... en ze kunnen beginnen met de gemeentebesturen en overheidsdiensten eerst uit te rusten met zelfgemaakt vervoer ! dan kan mister Obama zijn General-motors aan zijn volk slijten, want van die kant vallen er zeker GEEN kadookes te verwachten ! ![]()
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
In een ander land zou dat kunnen misschien, maar hier zeker niet. Om te beginnen moet er dan ook in de Walen zo'n fabriekske gebouwd worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het feit dat Peeters plots naar de VS trekt is toch verontrustend, er is duidelijk iets aan de hand dat kan niet ontkend worden. Maar ik stel mij toch de vraag of dit allemaal zin heeft. De autoindustrie bouwt hier al jaren af als je de tewerkstelling vergelijkt met 10 - 15 jaar geleden denk ik dat reeds de helft van de jobs zijn verdwenen.
Volgens mij blijft peerters beter thuis en doet hij eindelijkiets voor ons KMO's want voor onze eigen Belgische bedrijven gebeurt er momenteel niets, integendeel wij worden sinds januari geconfronteerd met een stijging van de loonkosten van rond de 5%. In vergelijking met onze buurlanden is de loonkost en fiscale druk compleet ontspoord. Ik stel vast dat de wij kmo's van de overheid niets krijgen, integendeel de lasten zijn nog verhoogd, daarnaast is vlaanderen de kampioen op vlak van verhoging van de administratieve druk en papierberg, ik stel vast dat Peeters geld in KBC heeft gestoken, maar voor ons KMO's gaat de kredietkraan momenteel dicht (waar zijn die garanties??). Dus Peeters, spaar die vlucht naar de VS en doe iets voor ons, wij stellen trouwens veel meer mensen te werk dan die twee autofabrieken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Buiten dat dit goed is voor de airmiles die de heer Peeters hiermee graait: zero effect.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja zij moet er bij zijn,terwijl de Vlaamse regering maar 1% van de Europese Unie uit maakt,zullen ze niet lachen in de USA? ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Kris "garantie" Peeters gaat in de US uitleggen dat eigen volk eerst een misdaad is.
Die gaat terugkomen met de garantie dat Amerika alleen de Amerikaanse vestigingen van GM gaat sluiten en de Europese gaat openhouden. Garantie... |
![]() |
![]() |