![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]()
__________________
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 25 februari 2009 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
|
![]() geen landingsstel uit ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Probeerde in een glijvlucht de landingsbaan te bereiken, wat niet gelukt.
Nu is er toch sprake van tenminste 5 doden, terwijl dit eerst werd ontkend. Onder de inzittenden de Meiden van Halal hoor ik ook net! En zanger van Het Goede Doel, Henk Westbroek zou in het vliegtuig hebben gezeten, ware het niet dat hij zich verslapen had.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
|
![]() Turkish Airlines, ze konden niet snel genoeg in Nederland zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
|
![]() Uit De Morgen online:
Op Schiphol, de luchthaven van Amsterdam, is in de buurt van de Polderbaan een vliegtuig neergestort toen het een noodlanding wou maken. De motoren van het toestel waren uitgevallen tijdens de landing. Volgens voorlopig onbevestigde bronnen zijn er zeven doden gevallen, 25 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. Op dit moment zijn alle nog levenden slachtoffers uit het toestel bevrijd. De mensen die nu nog uit het toestel worden gehaald, hebben de vliegramp niet overleefd. Het gaat om een Boeing 737-800 van Turkish Airlines met zo'n 135 passagiers en acht bemanningsleden aan boord. In eerste instantie maakte de Turkse minister van Transport bekend dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Ook Turkish Airlines meldde dat. Maar ooggetuigen en Nederlandse collega's maakten wel gewag van vier �* zeven doden. Het vliegtuig met vluchtnummer 1951 kwam uit Istanboel. Het toestel was nog maar twee jaar oud. Te laag Een getuige zag vanuit zijn auto hoe het vliegtuig aankwam vliegen richting landingsbaan. Volgens hem vloog het toestel echter veel te laag en probeerde het weer hoogte te maken om niet op de snelweg terecht te komen. "Maar daar had het toestel te weinig snelheid voor, waarop het naar beneden plofte." De neus brak volgens de getuige direct. De motoren braken af en schoten door, het volgende weiland in. In drie stukken Het vliegtuig ligt in drieën, maar brandt niet. Ook ligt de motor eraf en ligt de staart naast de vliegtuig melden getuigen. Eén man zegt dat hij een grote groep mensen, hij schat zo'n 80, uit het vliegtuig heeft zien lopen. Het toestel landde ongeveer 100 �* 150 meter van de snelweg A9, een kilometer verwijderd van de landingsbaan. De A9 tussen Amstelveen en Alkmaar ter hoogte van het Rottepolderplein is in beide richtingen afgesloten. Ook meerdere lokale wegen zijn onbereikbaar. Dat leidt tot lange files. Op de luchthaven zelf is nog maar beperkt vliegverkeer mogelijk. Familieleden van passagiers worden opgevangen in het sportcentrum De Wildenhorst in Badhoevedorp, een dorp nabij Amsterdam. Niet onbesproken Turkish Airlines is geen onbesproken vliegtuigmaatschappij. Sinds 1973 verloor de maatschappij tien vliegtuigen bij ongelukken, waarbij in totaal 844 mensenlevens verloren gingen. Turkish Airlines Vlucht 981, die op 3 maart 1974 in Frankrijk verongelukte, was voor de vliegtuigramp van Tenerife het zwaarste vliegtuigongeval ooit. Alle 333 passagiers en 12 bemanningsleden kwamen om het leven. Het laatste ongeluk waarbij de maatschappij was betrokken was op 8 januari 2003. (mvl/ka/sps) 25/02/09 12u39 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
|
![]() 737-800 blijkbaar, doorgaans toch een erg betrouwbaar toestel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Een toestel is maar even betrouwbaar als de piloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
|
![]() Nope, want dankzij goede avionica zijn piloten haast overbodig geworden.
ILS: Het Instrument landing system (ILS) is een radionavigatiesysteem waarmee een precisienadering van een landingsbaan kan worden uitgevoerd. Het is een instrumenten-naderingssysteem dat de piloot een nauwkeurig beeld geeft van de positie van het vliegtuig ten opzichte van de ideale koerslijn en daalhoek naar een landingsbaan. Tevens geeft het ILS -indien gekoppeld aan een DME- een indicatie van de afstand tot aan het optimale landingspunt op de baan. ILS maakt landingen bij (zeer) slechte zichtcondities en automatische landingen mogelijk. bron: Wikipedia |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Dus geen OnurAir, maar Turkish...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Nuja, in moderne vliegers kan dat al heel anders zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Ze hebben chance dat de hoeveelheid kerosine die nog aan boord was laag was.
Het geluk van te crashen bij landing.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
|
![]() Vliegtuigcrashs in Amsterdam doen me altijd denken aan die befaamde Bijlmerramp. Het toestel stortte neer op "groeneveen" en ik zat destijds in "hofgeest", een andere flat.
Ja, zo van die dingen die je in je leven nooit zal vergeten. Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik hier nog steeds "gezond en wel" (bij mijn weten toch) op m'n beide voeten kan staan. ![]() M'n moeder had een zware bevalling van mij, vliegtuig heeft me op een haar na gemist bij het neerstorten, op m'n 7e bijna geveld door een ziekte, op een 11-12e een auto-ongeval overleefd, vorig jaar nog sterk last gehad van bloedarmoede... hoewel, dat laatste is waarschijnlijk niet dodelijk maar in mijn geval... Hmm, ik heb nu zoiets van: "what's next" en ga ik het overleven? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |