![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: kartels zijn volksverlakkerij | |||
akkoord |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
niet akkoord |
![]() ![]() ![]() |
8 | 36,36% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Er gaan deze verkiezingen 3 grote kartels naar de verkiezingen. Slechts partijen als het VB, Groen!, BUB, FN, PVDA-PTB... blijven onafhankelijk. Wat vindt u van deze evolutie?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Spijtig.
Maar verwijt dat niet aan die kartelpartijen maar aan die grote zelfingenomen regeringspartijen (Groen! incluis) die een ondemocratische kiesdrempel hebben goedgekeurd om het kleine grut te smoren. |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de BUB ooit aan den bak wil komen, zal het zeker een kartel moeten sluiten, Bruno. Dan zal jij als politieke windhaan volop het bestaan van een kartel rechtvaardigen (al dan niet onder nog een andere account). Let op mijn woorden!
![]()
#4 |
Minister-President
|
![]() Kartels zijn ondemocratische aanpassingen aan de ondemocratische kiesdrempels.
#5 |
Minister
|
![]() Puur-populisme! Maar bij de VLD haald het niet veel uitdenk ik.
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kartelvorming van politieke partijen duidt op voorhand al aan dat de kiezers geen recht meer hebben om zelf te kiezen wat ze willen.
Wie Spa wil moet Sprite erbij nemen! Waarom niet Sparite? Wie NVA wil moet CDV erbij nemen (CDNV-A?) Wie VLD wil moet Vivant erbij nemen(VivaLD?) Mag ik zelf nog beslissen? Waarom mag ik zelf niet panacheren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze politieke elite pancheert en fuseert hun ideeëngoed zoveel ze willen in een ongeziene koppelverkoop, maar als de burger op verschillende lijsten panacheert, wordt zijn stem naar de prullenmand verwezen.
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Die kartels zijn inderdaad een reactie op de kiesdrempel, of op het feit dat een politieke strekking van het politieke toneel zou verdwijnen. Sommige hebben dat aan zichzelf te danken, anderen zijn alleen slachtoffer van de kiesdrempel.
En die kartels, een ideale oplossing is het inderdaad niet. Maar het is dat, of een land waar nog vier partijen zijn. En is dat dan beter? Ik denk van niet (cf. Wallonië: MR, PS, cdH en Ecolo).
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Niet akkoord ( kartel Fervent Nationaal ? ).
|
![]() |