![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja onze Noels vind ik toch een lichtbaken in de storm
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...147850-438.art Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad. Het ergste moet immers nog komen.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben het ook eens met Geert Noels, maar toch met een kanttekening.
1) Het is zo dat we al zeer vele adviesraden hebben, van de nationale bank, tot de CRB. Het is echter evenzeer zo dat die dezer dagen blijkbaar morsdood zijn, of bevolkt door zwijgzame fossielen. Behalve natuurlijk als Guy Quaden zijn mond opentrekt, dan heeft dat meestal een forse beursval tot gevolg. Kan ook niet anders natuurlijk, want in het België telle comme elle est, zijn al die adviesraden bevolkt door ex-cabinetards en andere naar omhoog en opzij geparachuteerde politieke vriendjes. 2) Hetzelfde geldt in extenso voor onze "dierbare" federale regering. Van Rompuy is de premier die ik vreesde dat hij zou worden: een grijze muis wiens gepiep nooit boven het gewoel van de huidige economische windhoos komt. Is het nog niemand anders opgevallen dat het zeer windstil is vanuit de Wetstraat 16 op dit moment? Als er één regering op dit moment iets probeert te bewegen, dan is het de Vlaamse... en dat zonder de noodzakelijke sociaal-economische hefbomen ! (alhoewel ik ook wel de pogingen die Rudy Demotte enige tijd geleden lanceerde, apprecieer om Wallonië uit het moeras te trekken) Daarom moet het voorstel van Geert Noels gecombineerd worden met een herleiden van het Belgische federale niveau tot een louter protocollaire functie: handjes schudden mag nog, maar laat aub de actie over aan de gewesten.