Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2009, 11:54   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Noels voor eWC: economic war cabinet...

Ja onze Noels vind ik toch een lichtbaken in de storm

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...147850-438.art

Citaat:
'Ten eerste moeten belangrijke keuzes gemaakt worden voor de financiële sector. Ten tweede is er nood aan een sociaaleconomisch herstelplan, met vooral een luik concurrentiekracht. En ten derde is een objectieve analyse nodig van mogelijke steun- en investeringsmaatregelen. En alles moet in een beheersbaar budgettair kader plaatsvinden, dat geen lasten legt op de volgende generatie', zo staat te lezen in de brief

Ons land is volgens Noels niet machteloos tegen de crisis, op voorwaarde dat er wordt samengewerkt. ‘We moeten het defaitisme breken dat we hier als klein land niets tegen kunnen doen. Om de crisis te overwinnen moet er één blok gevormd worden binnen de regering. Maar ook buiten de regering moet de ernst van de situatie doordringen. De crisis overwinnen is belangrijker dan politiek opportunisme of de zoveelste verkiezingskoorts. Op een schip in een storm mag er geen twist zijn, maar eendracht. Als we samenwerken en de beste krachten en middelen gebruiken, dan kunnen we het land door deze storm loodsen’, luidt het.
Ik moet zeggen, een van de meest ONNOZELE uitspraken van Rompuy, is dat hij ervan uitgaat dat een open economie als belgie NIETS kan doen....
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 22:14   #2
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja onze Noels vind ik toch een lichtbaken in de storm
Inderdaad. Het ergste moet immers nog komen.
Oud 25 februari 2009, 20:40   #3
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het ook eens met Geert Noels, maar toch met een kanttekening.

1) Het is zo dat we al zeer vele adviesraden hebben, van de nationale bank, tot de CRB. Het is echter evenzeer zo dat die dezer dagen blijkbaar morsdood zijn, of bevolkt door zwijgzame fossielen. Behalve natuurlijk als Guy Quaden zijn mond opentrekt, dan heeft dat meestal een forse beursval tot gevolg. Kan ook niet anders natuurlijk, want in het België telle comme elle est, zijn al die adviesraden bevolkt door ex-cabinetards en andere naar omhoog en opzij geparachuteerde politieke vriendjes.

2) Hetzelfde geldt in extenso voor onze "dierbare" federale regering. Van Rompuy is de premier die ik vreesde dat hij zou worden: een grijze muis wiens gepiep nooit boven het gewoel van de huidige economische windhoos komt. Is het nog niemand anders opgevallen dat het zeer windstil is vanuit de Wetstraat 16 op dit moment? Als er één regering op dit moment iets probeert te bewegen, dan is het de Vlaamse... en dat zonder de noodzakelijke sociaal-economische hefbomen ! (alhoewel ik ook wel de pogingen die Rudy Demotte enige tijd geleden lanceerde, apprecieer om Wallonië uit het moeras te trekken)

Daarom moet het voorstel van Geert Noels gecombineerd worden met een herleiden van het Belgische federale niveau tot een louter protocollaire functie: handjes schudden mag nog, maar laat aub de actie over aan de gewesten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be