![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Stel, ik grijp hier in Belgie (of Vlaanderen, doet er tijdelijk niet toe) de macht, en ik vind mijzelf op de troon van dit land.
Mijn oneindige wijsheid, rekening houdend met mijn oneindig kleine levenservaring, vertelt mij dat ik beter kan abdiceren omdat ik te onbekwaam ben om mijn kamer op te ruimen, laat staan een land leiden. Maar voor het aftreden stel ik een grondwet en een regeringssysteem samen. Het systeem, kort beschreven, ziet er als volgt uit: De progressoren zorgen ervoor dat nieuwe veranderingen in de maatschappij worden doorgedreven. Het raad der Conservatieven probeert deze veranderingen tegen te houden. De veranderingen sturen de richting waarin de samenleving dient te veranderen. Hoe dit in de praktijk gebeurt, wordt bepaald door de ministers die verantwoordelijk en geschoold (3 jaar intensieve scholing nadat ze verkozen zijn) zijn voor hun vakgebied. De ministers worden door mij bepaald, en ze hebben kwasi absolute volmacht over hun vakgebied. Ze kunnen een nieuw wetsvoorstel dat hun vakgebied raakt veto'en, en ze krijgen een grotere inspraak over wetsvoorstellen die hun gebied raken. Het volk wordt een keer per tijdsinterval geenqueteerd met een tevredenheidsenquete. De problemen aangekaart door de enquete zijn prioritair en dienen te worden aangepakt. Debat in de regering gebeurt schriftelijk. Het bewust aanhalen van foutieve informatie wordt bestraft met de cirkelzaag, bewust gebruik maken van sofismen met het breekijzer. Ons land steunt de onafhankelijkheid van bijna alle volkeren, in het bijzonder de strijd voor een Bolivariaanse Autonome Republiek Jan Mayen. Nu de postjes: (niet alle kandidaten staan vast, mensen mogen zichzelf kandidaat stellen voor de vacante plaatsjes) -Raad der progressoren (8 leden): Den Duisteren Duikboot Tavek System Visjnu Nynorsk Firestone nog twee postjes over -Raad der conservatieven (6 leden, uniform: ouderwets pak met hoed, sigaar, moet 3 minuten in mijn ogen kunnen staren zonder te lachen) Volksstormer ElFlamencoLoco vier vrije postjes -Ministers van wetenschap en onderwijs -edereen met een exactwetenschappelijk of ingenieursdiploma is verkiesbaar. Hoofdpedagoog: Nynorsk -Minister van economie Praetorian Adviseur/hulpminister: AdrianHealey -Minister van defensie (uniform: verplichte hoge zwarte laarzen, monocle, sabel model "Blücher"). Jantje Generaals: Volksstormer, Vaandeldrager -Minister van kolonisatie (wij moeten godverdomme een kolonie hebben!) Jaani Dushman -Minister van volksverlichting Firestone -Minister van occultisme en esoterie postje vacant -Minister van industrie: Tavek -Minister van milieu Jedd -Grijze Kardinaal Knipp -Zwarte Kolonel postje vacant -Minister zonder Portfolio lombas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Word ik dubbel betaald als lid van de Raad der progressoren en als minister?
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik wil nog "Minster zonder Portfolio, maar met groot loon" zijn.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Gaat ge het verzet institutionaliseren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ik zit weeral met plezier in de oppositie.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() het eigenlijke doel achter zulke topics is een subtiele (nou ja...) manier van slijmen bij bepaalde individuen.
in ruil verwacht hij dat hij tof gevonden wordt en er wat meer met zijn grapjes gelachen wordt. allez hop. you know the drill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nee, dit was een draad die in theorie beter uitzag dan in de praktijk. Had een ander doel ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Wie doet de propaganda?
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ons kent ons.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Okee. Okee. Heb het al begrepen.
Ik zal minder zwartwitfoto's gebruiken in de forumquiz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Bedoeling van de draad was eigenlijk om echt een theoretische regering met de politics-leden echt te bedenken. Kwestie van mogelijkheid en dergelijke.
Maar mijn bedenksels falen altijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik mis hier een ministerie van Defensie. Een geschikte post voor Turken, een van nature uit krijgersvolk. Hierbij stel ik mij kandidaat.
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dju, de openingspost niet goed gelezen. Er was weldegelijk een ministerie van Defensie voorzien. Mijn kandidatuur blijft gelden omwille van de zonneklare reden.
![]() |
#20 |
|
![]() Paard van Troje?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |