![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Tja, eerst naar links en dan vooruit?
't Zal dus maar een beetje naar links zijn als ik dit zie. Wat denken jullie? Volgens mij vertegenwoordigt Erik wat de basis denkt en waar de basis achterstaat. Noem mij hierom geen SPA-er ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij zal natuurlijk zijn stemmen hier niet sprokkelen, maar hij doet in elk geval keihard zijn best om een sos in hart en nieren te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() In elk geval, Erik lijkt me oprecht. Gennez en de rest van the topdogs lijken me "zakkenvullers", zoals mijn grootvader zaliger zou zeggen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() En toch... ergens blijf ik een stille hoop koesteren. De politici van vandaag zijn die naam niet waardig. De meesten van hen zijn immers niet bezig met het belang van de maatschappij, echter wel met het in stand houden van de eigen levensstandaard.
Mijn loon is niet slecht, maar ook niet goed natuurlijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 11de plaats is mijlenver van een strijdplaats laat staan een verkiesbare plaats op de lijst. De plaatsen van de andere kandidaten van SP.a Rood op de lijsten ken ik nog niet maar aangezien hun boegbeeld dat vele malen bekender is dan die andere kandidaten vermoed ik niet dat ze hoger zullen staan dan de 11de plaats. Het gaat om een voorstel van de SP.a leiding in Antwerpen dat nog moet worden goedgekeurd door de leden in Antwerpen. Het enigste wat De Bruyn kan doen is op die vergadering voluit gaan om een hogere plaats af te dwingen en/of zijn conclusies trekken.
Hij kan beslissen om uit de SP.a te stappen wat uiteraard een risico is en om de terminologie te gebruiken het einde van zoveel jaar werk of wachten tot de SP.a op hun bek gaat om daarna een nieuwe gooi te doen naar het voorzitterschap van de SP.a. Moest ik hem zijn zou ik enerzijds proberen om een hogere plaats af te dwingen op de lijst. Indien dat niet lukt zou ik die plaats weigeren en na de verkiezingsnederlaag van de partij een nieuwe gooi te doen naar het voorzitterschap van de partij. Enfin my 2 cents. Als je ziet wat er allemaal voor de Bruyn staat op die lijst en andere lijsten kan je je afvragen hoe masochistisch men moet zijn om die partij te blijven verdedigen. Het is een feit dat er links van de SP.a een wasteland is maar we zullen die ooit moeten doorleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Solidarnosc,
Je hebt meer dan gelijk! Het "wasteland" waar jij het over hebt wordt systematisch genegeerd, gekleineerd en geridiculiseerd... Ondertussen blijven mensen, vooral lokaal, vastgeklonken aan "hun partij". Maar ze zien niet in dat dit al lang niet de partij meer is van de gewone man... Integendeel, ook zij steunen "lokale politici" in hun winstbejag. Combineer een bureaujobke met een schepenambt of wat betaalde mandaten en je kan er royaal van leven. Maar net die mensen hebben nog steeds hun sociaal leven binnen al wat er rondzwermt rond SPA (SVV, S-plus, ...) Ik zou Erik willen steunen, maar ik twijfel nog. Bestaat er geen statuut van "gewetensbezwaarde" voor de komende verkiezingen? Ik kan in eer en geweten mijn stem niet meer kwijt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga proberen naar die provinciale vergadering te gaan. Eens zien of de komedie zich daar wat kan afspelen.
Als een wolf op een schaapje...
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() "Een wolf op een schaapje?"... Dat lijkt mij een hapklare brok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat de heer De Bruyn daar zal zeggen dat hij niet tevreden is met de plaats die hem wordt aangeboden en dat hij gezien de steun van "1 derde" van het lidmaatschap een betere plaats verdient, waar as such weinig valt tegen in te brengen. Ik hoop voor De Bruyn dat die mensen daar ook aanwezig zijn. Ik neem aan dat ie ook kan rekenen op mensen die niet tevreden zijn met de koers van de partij en het voorzitterschap van Gennez. Laat ons weten hoe het was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() De mensen die de Bruyn zouden moeten steun zijn volgens mij nu net die mensen die na het laatste debacle (Anciaux) besloten hebben hun lidgeld niet langer te betalen...
Technisch gezien, geen leden met stemrecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo snel zal het ook niet gaan. In zekere zin heeft hij nog geluk dat hij op de 11 de plaats staat. Een 7de plaats en zeker een 6de plaats was veel moeilijker voor hem geweest. De affront met een 11de plaats is immers compleet wat hem meer munitie heeft bij veel mensen. Als hij nu er nog in slaagt om op te rukken naar de 6de plaats (wat eveneens een onverkiesbare plaats is op dit moment) op basis van kritiek van de leden dan zou hij zijn positie versterken binnen de partij, zeker als ie meer stemmen zou halen dan mensen die voor hem staat, wat onzeker is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Ik veronderstel dat hij ons morgen wel laat weten hoe hij er zelf over denkt. Alleen al binnen mijn familie is de SPA door Bertje 12 trouwe leden verloren (ik reken mezelf hier niet bij, ben al langer dissident die té links is voor SPA). Alleen zag ik (misschien heel naïef, maar ja da's mijn slechtste eigenschap) het potentieel bij De Bruyn om de linkse rangen opnieuw te sluiten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Tja, na de laatste persberichten kan ik alleen maar concluderen dat het buiten de SPA zal zijn... en ik hoop er ook een klein beetje op.
Maar ik blijf erbij, de spa-stemmers zijn te verankerd, dissidentie en sympathie voor "scheurbuikers" wordt zwaar bestraft, nog steeds! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons nu wel eerlijk zijn: een fixatie met De Bruyn is ook niet goed. Een groot orator zal hij niet worden, en hij heeft moeite om zijn ideeën duidelijk over te brengen. Hij is een goede voorman, maar geen politicus.
Zolang de linksere vleugel binnen de sp.a (en dan ligt het initiatief niét alleen bij sp.a-rood) geen kandidaat naar voren kan schuiven die wél die eigenschappen heeft, zal de er bij de leden geen brede basis zijn voor een mandaat. Ik zeg dan wel leden, maar laat ons vooral het belangrijkste niet vergeten. Het zijn niet de partijleden die mensen in het parlement hebben. Want voor iemand wijst op het feit dat De Bruyn áls goede voorman toch ook als politicus een kans verdient: de kiezers liggen er niet wakker van. Zeker niet van zijn televisieoptredens. En daar komt dan weer de vereiste naar boven zoals ik eerder vermeldde.
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Terecht.
Erik is geen groot redenaar, volgens mij heeft hij zelfs geen mediatraining gehad ![]() En neen, ik dweep niet met Erik, ik twijfel nog steeds... Maar wat is het alternatief? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() jij was toch een liberaal?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |