Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2009, 18:48   #1
ndob
Banneling

Standaard Een doodgewone zaterdag?

Dit las ik vandaag op HLN:

Jongeman zwaargewond bij steekpartij in Oudergem

Drie agenten gewond bij controle jeugdbende in Elsene

Buschauffeur van De Lijn bedreigd met mes in Asse

Gewelddadige overvaller opgepakt in Luik

Gewapende overval op drankenhandel in Grimbergen

Kassierster gewond bij overval in Sint-Pieters-Leeuw

Man gedood bij overval in nachtwinkel in Luik

Voor de rest was alles peis en vree in Belgistan. Ik blijf erbij, alleen een grote kuis kan helpen. Gisteren n.a.v. dat 15-jarig meisje was er een lezersbrief van een Marokkaan die SMEEKTE om een harde aanpak: "Zij maken ons volk te schande!" schreef hij boos. En terecht. Veel mensen associëren "Marokkaan" met "crimineel", terwijl de meerderheid wellicht toch maar gewone mensen zijn die een gewoon leven willen, vermoed ik.
Maar kijk, weer enkel doden en zwaargewonden, we hebben onze portie verrijking voor vandaag weer gehad. Wat ben ik toch blij in zo een kleurrijk land te leven;
LEVE de DIVERSITEIT !!!!
ndob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 18:55   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht

Voor de rest was alles peis en vree in Belgistan. Ik blijf erbij, alleen een grote kuis kan helpen. Gisteren n.a.v. dat 15-jarig meisje was er een lezersbrief van een Marokkaan die SMEEKTE om een harde aanpak: "Zij maken ons volk te schande!" schreef hij boos. En terecht. Veel mensen associëren "Marokkaan" met "crimineel", terwijl de meerderheid wellicht toch maar gewone mensen zijn die een gewoon leven willen, vermoed ik.
Maar kijk, weer enkel doden en zwaargewonden, we hebben onze portie verrijking voor vandaag weer gehad. Wat ben ik toch blij in zo een kleurrijk land te leven;
LEVE de DIVERSITEIT !!!!

Ik moet daar altijd een beetje mee lachen,mijn werk heeft de diversiteitsprijs gewonnen
Ze weten niet hoe ik erover denk
Oud 22 februari 2009, 08:04   #3
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet daar altijd een beetje mee lachen,mijn werk heeft de diversiteitsprijs gewonnen
Ze weten niet hoe ik erover denk
Al dat opgeklopte gedoe rond diversiteit hangt mij ook de keel uit. Het wordt ons de strot ingestampt.
Het erge is: ik vind diversiteit wel goed: ik heb als student veel geleerd van andere culturen (op kot met een hoop andere nationaliteiten): vooral op gebied van levenskwaliteit heb ik veel geleerd van Afrikanen (bvb "Jullie hebben horloges, wij hebben tijd", vind ik een hele mooie). Dat samenwonen met Marokkanen, Chinezen, zwarten,... was dan ook een echt verrijkende ervaring. Maar dat waren normale mensen, die zich normaal gedroegen; er was ook wel eens een discussie of ruzie, maar dat sleepte nooit lang aan.

De termen diversiteit en verrijking zijn nu zo kapotgeneukt door de allochtonenknuffelaars, dat ze hun echte betekenis verloren hebben.
Ten eerste vind ik dat we van gelijk welke achterlijke religie geen verrijking te verwachten hebben: niet van het christendom, jodendom, animalisme, islam,... Vooral van de kant van die laatste religie moeten we de "zegeningen" zien als verrijking. De eerst genoemde (christendom) kan dan weer niet genoeg bespot worden in het teken van diezelfde verrijking.
Ten tweede vind ik dat de allochtonenknuffelaars bewust de andere kant opkijken als een allochtoon de crimineel uithangt. En wie dat niet doet, is tegen diversiteit.
Ik vind, en met mij vele allochtonen, dat jeugdige criminelen STRENG aangepakt moeten worden. En dat gebeurt niet.
En dan kunnen ze in series als "Thuis" de Mo afschilderen als een brave moslim die zich hier aanpast, de mensen llezen ook de kranten en zien dat er ok MONSTERS bestaan.
Edina kan nu zeggen dat ik die "jongeren" ontmenselijk, maar zij hebben dat zelf al gedaan, door zich als roofdieren te gedragen, laffe hyena's. Bovendien beschouwen zij zelf hun slachtoffers niet als mens: een mens ga je niet neersteken voor een gsm.
Oud 22 februari 2009, 15:52   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al dat opgeklopte gedoe rond diversiteit hangt mij ook de keel uit. Het wordt ons de strot ingestampt.
Het erge is: ik vind diversiteit wel goed: ik heb als student veel geleerd van andere culturen (op kot met een hoop andere nationaliteiten): vooral op gebied van levenskwaliteit heb ik veel geleerd van Afrikanen (bvb "Jullie hebben horloges, wij hebben tijd", vind ik een hele mooie). Dat samenwonen met Marokkanen, Chinezen, zwarten,... was dan ook een echt verrijkende ervaring. Maar dat waren normale mensen, die zich normaal gedroegen; er was ook wel eens een discussie of ruzie, maar dat sleepte nooit lang aan.

De termen diversiteit en verrijking zijn nu zo kapotgeneukt door de allochtonenknuffelaars, dat ze hun echte betekenis verloren hebben.
Ten eerste vind ik dat we van gelijk welke achterlijke religie geen verrijking te verwachten hebben: niet van het christendom, jodendom, animalisme, islam,... Vooral van de kant van die laatste religie moeten we de "zegeningen" zien als verrijking. De eerst genoemde (christendom) kan dan weer niet genoeg bespot worden in het teken van diezelfde verrijking.
Ten tweede vind ik dat de allochtonenknuffelaars bewust de andere kant opkijken als een allochtoon de crimineel uithangt. En wie dat niet doet, is tegen diversiteit.
Ik vind, en met mij vele allochtonen, dat jeugdige criminelen STRENG aangepakt moeten worden. En dat gebeurt niet.
En dan kunnen ze in series als "Thuis" de Mo afschilderen als een brave moslim die zich hier aanpast, de mensen llezen ook de kranten en zien dat er ok MONSTERS bestaan.
Edina kan nu zeggen dat ik die "jongeren" ontmenselijk, maar zij hebben dat zelf al gedaan, door zich als roofdieren te gedragen, laffe hyena's. Bovendien beschouwen zij zelf hun slachtoffers niet als mens: een mens ga je niet neersteken voor een gsm.
Zo is het.
En hier moeten we ons richten tot onze "politiekers" die ergens aan de basis liggen van de probleemgevallen die hier zomaar mogen binnenwandelen en hun eisen stellen! In bepaalde steden in het bijzonder hangt hun verkiezing af van het aantal allochtonen die ze gunstig gezind krijgen met hun praatjes en toegevingen...
Wellicht is het ijdele hoop, maar verkiezingen zijn een ogenblik waar we dat een beetje meer duidelijk moeten maken! Ze vertegenwoordigen het Belgische volk, niet zichzelf en hun postjes.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 00:21   #5
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zo is het.
En hier moeten we ons richten tot onze "politiekers" die ergens aan de basis liggen van de probleemgevallen die hier zomaar mogen binnenwandelen en hun eisen stellen! In bepaalde steden in het bijzonder hangt hun verkiezing af van het aantal allochtonen die ze gunstig gezind krijgen met hun praatjes en toegevingen...
Wellicht is het ijdele hoop, maar verkiezingen zijn een ogenblik waar we dat een beetje meer duidelijk moeten maken! Ze vertegenwoordigen het Belgische volk, niet zichzelf en hun postjes.
Wie denkt er nu eigenlijk dat Marrokko, Turkije en zwart Afrika zijn meest waardevolle sujetten naar hier gestuurd heeft, om de belgische samenleving te verrijken ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 10:18   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Wie denkt er nu eigenlijk dat Marrokko, Turkije en zwart Afrika zijn meest waardevolle sujetten naar hier gestuurd heeft, om de belgische samenleving te verrijken ?
De mensen die naar hier kwamen uit Marokko en Turkije waren zoals de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Polen, ... voor hen in de eerste plaats mensen die een betere toekomst voor zichzelf en hun familie wilden gaan bijeenwerken in het buitenland. Het werd hen vaak voorgespiegeld alsof een paar jaartjes werken in Europa zouden volstaan om in hun eigen land een mooie toekomst op te bouwen. Dat draaide anders uit, in de eerste plaats voor hen. De overgrote meerderheid van die mensen, hun kinderen en kleinkinderen hebben nooit problemen veroorzaakt. Maar nu ben ik weer aan het knuffelen zeker?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 10:22   #7
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Nick, wat is de betekenis van je avatar?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 10:46   #8
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kallikles; je weergave over de eerste generatie migranten klopt niet erg.
Het gaat over mensen die in eigen land geen enkele toekomst hadden, vaak bergbewoners uit het Rif of dorpen uit Turkije die in grote armoede leefden.
Migratie gaf het kans om hun leven een stuk te verbeteren; sociale zekerheid bestaat nog altijd niet voor deze mensen in de thuislanden ( geen behoorlijke ziekenzorg, pensioenen, kinderbijslag of zelf maar sociale voorzieningen of mogelijkheid tot onderwijs zoals in Vlaanderen)
Hier kregen die mensen een loon voor werk wat in eigen land onmogelijk was geweest en velen van die eerste generatie deden het goed; getuige de welvaart van die mensen, vaak met eigen huis hier en eentje in Marokko of Turkije, waar vaak hard voor gewerkt is!

Mensen wilden hier blijven omdat de welvaart veel hoger lag en dus kwamen vrouw en kinderen over, dat is niet gelijk aan 'anders uitdraaien vooral voor die mensen zelf'.
Mensen blijven omdat wie kan niet vrijwillig teruggaat richting armoede en sindsdien zorgen gezinshereniging en vorming voor een stroom mensen die er ook zo over denken, wie kan trekt richting welvaart, in Turkije is het loon van een gemiddelde bediende lager dan het leefloonbedrag in Vlaanderen!
Wel eerlijk blijven he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 10:50   #9
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
De mensen die naar hier kwamen uit Marokko en Turkije waren zoals de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Polen, ... voor hen in de eerste plaats mensen die een betere toekomst voor zichzelf en hun familie wilden gaan bijeenwerken in het buitenland. Het werd hen vaak voorgespiegeld alsof een paar jaartjes werken in Europa zouden volstaan om in hun eigen land een mooie toekomst op te bouwen. Dat draaide anders uit, in de eerste plaats voor hen. De overgrote meerderheid van die mensen, hun kinderen en kleinkinderen hebben nooit problemen veroorzaakt. Maar nu ben ik weer aan het knuffelen zeker?
De overgrote meerderheid van die mensen, hun kinderen en kleinkinderen hebben nooit problemen veroorzaakt: dat is juist, daar ben ik ook mee akkoord. Maar het gaat om een kleine groep die niets anders doet dan problemen en overlast veroorzaken.
Ik wil niet alle vreemdelingen, Marokkanen,... op één hoop gooien, maar er zijn er die weigeren in te zien dat de toestand dramatisch is, er zijn er die niet willen zien dat er überhaupt vreemdelingen zijn die problemen veroorzaken.
Oud 23 februari 2009, 10:50   #10
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Nick, wat is de betekenis van je avatar?
Dat is een automatische bezem
Oud 23 februari 2009, 10:55   #11
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een automatische bezem
Alvorens ik hier strafpunten voor krijg, wil ik dit zeggen: het is uit frustratie, ik ben niet van plan om op mensen te schieten. Ik wil het ook niemand aanpraten of aanraden. Als het u stoort, omdat u pacifist bent, wil ik het zelfs weghalen.
Oud 23 februari 2009, 10:58   #12
Steben

Standaard

Citaat:
Alvorens ik hier strafpunten voor krijg, wil ik dit zeggen: het is uit frustratie, ik ben niet van plan om op mensen te schieten. Ik wil het ook niemand aanpraten of aanraden. Als het u stoort, omdat u pacifist bent, wil ik het zelfs weghalen.
zeg gewoon dat de loop met lood is ingegoten.
leve de manmanman club
Oud 23 februari 2009, 11:13   #13
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
zeg gewoon dat de loop met lood is ingegoten.
Wat is de betekenis van ùw avatar?
Oud 23 februari 2009, 11:19   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Hoeveel keer moet je daar nu nog een antwoord op krijgen?
In ons land krijgen we al jaren Italianen, Spanjaarden, Polen enz over de vloer. En daar stonden vroeger de kranten niet over vol over al de problemen die ze hier veroorzaakten! De meesten pasten zich zonder teveel problemen aan en leefden als Belg tussen de Belgen.
De echte problemen zijn pas begonnen met het toestromen van bepaalde andere groepen, die trouwens overal ter wereld bekend staan voor de problemen die ze veroorzaken! Je moet geen drie keer raden over wie en wat ik het heb toch?
Een tweede niet onbelangrijk aspekt is dat er "vroeger" plaats en werk was voor een aantal vreemdelingen, maar nu zitten er al veel te veel en sommigen zouden er nog duizenden laten bijkomen, zo maar. Daar komt bij dat normale "gasten" uiteindelijk weer naar huis gaan, terwijl ze nu "Belg" moeten worden, hun familie laten overkomen, nog wat schijnhuwelijken erbovenop, illegaal zijn als een normaal verschijnsel doen doorgaan, enz enz en hier met geen stokken meer buiten te krijgen zijn.
Gewoon zo verder doen, tot de boel helemaal in de vernieling loopt...
Ook daar moet geen tekening bij zeker!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 11:52   #15
FDM
Banneling

Standaard

we gaan naar Newyorkse toestanden;
ik hoop het , internet kost daar 3 keer minder
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 12:24   #16
Steben

Standaard

Citaat:
Wat is de betekenis van ùw avatar?
Zeg, het was niet slecht bedoeld, hoor. Het was gewoon een eerlijke vraag.
Betekenis van mijn avatar is éénlagig: gewoon wat je ziet.
leve de manmanman club
Oud 23 februari 2009, 12:24   #17
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
we gaan naar Newyorkse toestanden;
ik hoop het , internet kost daar 3 keer minder
en naft
leve de manmanman club
Oud 23 februari 2009, 19:58   #18
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, het was niet slecht bedoeld, hoor. Het was gewoon een eerlijke vraag.
Betekenis van mijn avatar is éénlagig: gewoon wat je ziet.
Hey, geen probleem, zulle. Ik had het ook nit slecht opgevat. Maar bij nader inzien is een MAG-geweer misschien toch iets te agressief. Daarom vanaf nu een lieflijk koppeltje.
Over uw avatar: ben jij dat?
Oud 23 februari 2009, 20:15   #19
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

LEVE de DIVERSITEIT !!!!
zoek eens een leuke positieve hobby,jongen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 23 februari 2009 om 20:15.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 20:19   #20
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
zoek eens een leuke positieve hobby,jongen
Zou dat ook iemand gezegd hebben tegen de kapitein van de Titanic toen die zei: "Ons schip zal vergaan."?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be