Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2009, 13:35   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard waarom staken die pipo's van de post nu eigenlijk ??

Ze hebben een top die een beetje meer organisatie wil stoppen in het spul, en ze voelen al het zweet onder hun oksels uitbreken, en vinden al dat ze behandeld zijn als slaven? Ze verdienen daar nog altijd het dubbel van een leefloner, en kunnen daar nochthans allemaal zonder IQ aan de slag...
Dus waar zit dat probleem nu eigenlijk ??? Is dat gewoon de vakbond die zich nog eens wat wil manifesteren, en het laatste kruimeltje uit de belgische economie op een oneerlijke manier wil herverdelen, of gaat het hier werkelijk over een redelijke eis ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 14:00   #2
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Het gaat over de werkzekerheid, en een beetje respect voor de mensen die dag in dag uit door weer en wind uw briefje aan je deur brengen aub
De top probeert te privatiseren, en dat neemt veel van de werknemers af.
Het is voor mij ook niet fijn dat de post staakt, maar heb verdomme wel héél veel respect voor die mensen die de job uitoefenen.
Ze verdienen het dubbel als een leefloner omdat ze er ook voor werken, maar veel krijgen ze niet.
En zonder IQ?
Zucht... uw post zegt meer over uw IQ dan over die van de postbediendes
Oud 2 maart 2009, 14:07   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik kom juist van het postkantoor, ben wat rekeningen gaan betalen, die mensen werken toch?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 14:10   #4
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Door de verkoop van de Post door Elio Di Ruppo en vrienden aan CVC en andere privé investeerders verdween het menselijk gezicht van deze publieke dienst, met alle gevolgen van dien voor deze service aan de bevolking.

Een postbedeling kan niet in alles rendabel zijn.
Daarvoor dienen publieke diensten. om ook de oude mensen of ver af gelegen adressen niet buiten de boot te laten vallen.

In zwitserland hield de bevolking bij referendum d e verkoop van de post aan de privé tegen.
Stel je voor, overal in de bergdorpen zouden ze kunnen fluiten naar een post dienst...niet rendabel.

Ik beveel je aan om eens als brieven verdeler te gaan werken een paar dagen...
van 500 adressen naar 700 en sommigen nu tot 1000.... per dag....

Privatisering van de treinen in de UK heeft al tot veel miserie geleid.

http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...p?storyid=1199

http://onzezeg.wordpress.com/2008/12...de-teveel-aan/

De laatste is wel satirisch bedoelt
eronder een franstalige

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 2 maart 2009 om 14:12.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 14:10   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Het gaat over de werkzekerheid, en een beetje respect voor de mensen die dag in dag uit door weer en wind uw briefje aan je deur brengen aub
De top probeert te privatiseren, en dat neemt veel van de werknemers af.
Het is voor mij ook niet fijn dat de post staakt, maar heb verdomme wel héél veel respect voor die mensen die de job uitoefenen.
Ze verdienen het dubbel als een leefloner omdat ze er ook voor werken, maar veel krijgen ze niet.
En zonder IQ?
Zucht... uw post zegt meer over uw IQ dan over die van de postbediendes
Dat van dat respect heb je gelijk hoor. Maar ik zie tochook maar wat ik zie met mijn ogen... Een postbode hier haspelde al zijn brieven af en ging vanaf 9u in de café hangen... Zonder te willen dit voorbeeld te veralgemenen... maar als dat kan en je ziet dat die mensen ondertussen meer verdienen dan jij, dan roept dat toch wel eventjes wrange gevoelens op. Als jij dit wil verdedigen doe maar.

IK bedoel gewoon dat de gemiddelde postbode niet intelligent hoeft te zijn, en toch een mooie job heeft. Dus daarom vind ik dat ze met dezelfde bekwaamheden in het privé vermoedelijk een pak minder zouden verdienen. EN daarom vind ik dat ze een luxejob hebt.
Oud 2 maart 2009, 14:14   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat van dat respect heb je gelijk hoor. Maar ik zie tochook maar wat ik zie met mijn ogen... Een postbode hier haspelde al zijn brieven af en ging vanaf 9u in de café hangen... Zonder te willen dit voorbeeld te veralgemenen... maar als dat kan en je ziet dat die mensen ondertussen meer verdienen dan jij, dan roept dat toch wel eventjes wrange gevoelens op. Als jij dit wil verdedigen doe maar.

IK bedoel gewoon dat de gemiddelde postbode niet intelligent hoeft te zijn, en toch een mooie job heeft. Dus daarom vind ik dat ze met dezelfde bekwaamheden in het privé vermoedelijk een pak minder zouden verdienen. EN daarom vind ik dat ze een luxejob hebt.
Als ne postbode meer verdient dan jij, dan moet je wel erg weing verdienen. Het loon van ne postbode is echt waar gene vette.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 14:15   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Door de verkoop van de Post door Elio Di Ruppo en vrienden aan CVC en andere privé investeerders verdween het menselijk gezicht van deze publieke dienst, met alle gevolgen van dien voor deze service aan de bevolking.

Een postbedeling kan niet in alles rendabel zijn.
Daarvoor dienen publieke diensten. om ook de oude mensen of ver af gelegen adressen niet buiten de boot te laten vallen.

In zwitserland hield de bevolking bij referendum d e verkoop van de post aan de privé tegen.
Stel je voor, overal in de bergdorpen zouden ze kunnen fluiten naar een post dienst...niet rendabel.

Ik beveel je aan om eens als brieven verdeler te gaan werken een paar dagen...
van 500 adressen naar 700 en sommigen nu tot 1000.... per dag....

Privatisering van de treinen in de UK heeft al tot veel miserie geleid.

http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...p?storyid=1199

http://onzezeg.wordpress.com/2008/12...de-teveel-aan/

De laatste is wel satirisch bedoelt
eronder een franstalige
En waartegen staken ze nu ??? Wordt de lat nog hoger gelegd ??
Volgens mij wil management bvb meer parttime jobs invoeren, gezien de post bvb zijn stukken van 7 tot 11 zit te bedelen, moeten de meeste postboden in de namiddag niet werken... Ik denk niet dat er veel zones zijnw aar brieven bvb van 'smorgens 6.00u tot 15.00u bedeeld worden ?... Dus waartegen ze staken is volgens mij dat die efficientieverhoging hen ofwel een parttime job gaat kosten, ofwel gaat verplichten in de post ergens nog werk te gaan verzetten.
Oud 2 maart 2009, 14:16   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als ne postbode meer verdient dan jij, dan moet je wel erg weing verdienen. Het loon van ne postbode is echt waar gene vette.
ik ken er een paar, en ze verdienen niet slecht vind ik toch. Zoals gezegd veel meer dan een leefloner, een pak voordelen, een zee aan vakantie, nooit stress, veel tijd voor hun hobbies...
Oud 2 maart 2009, 14:17   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Verdien jij minder dan een postbode?
Moet een postbode dan elke brievenbus begroeten en de post met een mooie zwier erin 'tikken'?
Wat kan het u schelen wat iemand na zijn uren doet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 14:20   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ken er een paar, en ze verdienen niet slecht vind ik toch. Zoals gezegd veel meer dan een leefloner, een pak voordelen, een zee aan vakantie, nooit stress, veel tijd voor hun hobbies...
Qua stress zal het inderdaad wel meevallen, maar het is ook in weer en wind.
Wat noemt u niet slecht verdienen. Een loon onder de 1500 euro noem ik slecht en u ?
Oud 2 maart 2009, 15:00   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Qua stress zal het inderdaad wel meevallen, maar het is ook in weer en wind.
Wat noemt u niet slecht verdienen. Een loon onder de 1500 euro noem ik slecht en u ?
Spreek je over bruto of netto, over begin periode of prepensioenperiod, over sociale voordelen of geen voordelen, over extra vakantiedagen ifv ancienniteit etc...

20.000brieven bedelen, kost dus 2000euro bruto 20.000 = 0.1euro per brief...

Anderzijds internet en email heeft een pak correspondentie doe verdwijnen. En toch geeft internet extra inkomen, want iedereen begint vanalles te verzenden met de post..
Oud 2 maart 2009, 15:05   #12
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen stakingen door overheidsdiensten, maar ik ben ook tegen de manier waarop die overheid overal postkantoren gesloten heeft, met minder dienstverlening en latere postbedeling (postbode heeft meer tijd nodig om eerst naar ver kantoor te gaan en dan terug te komen met de brieven) als gevolg.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 15:05   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Verdien jij minder dan een postbode?
Moet een postbode dan elke brievenbus begroeten en de post met een mooie zwier erin 'tikken'?
Wat kan het u schelen wat iemand na zijn uren doet?
Nee, maar dan moet je precies niet gaan staken tegen de werkdruk ???
En dat drinken was wel niet achter zijn uren, dat was tijdens zijn uren, ok. HIJ kwam waarschijnlijk elke dag dronke terug, maar zorgde wel dat hij niet dronke was voor hij de brieven moest posten. Het was wel voor hem een megamotivatie blijkbaar om snel te werken, want gewoonlijk werd een aangetekend schrijven zonder tik op de bel een briefje in de bus gekieperd dat je het moest afhalen in het hoofdkantoor.

IK heb zo de indruk dat er geneen postpode 1 minuut overuren moet kloppen, en dat ze staken tegen het idee dat er een systeem zou bestaan die bvb probeert mensen te doen werken tot die laatste minuut.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 maart 2009 om 15:07.
Oud 2 maart 2009, 15:05   #14
barfo
Banneling

Standaard

wie niet tevreden is op zijn werk, moet gewoon ergens anders gaan werken ipv de boel te verkloten
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 15:09   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spreek je over bruto of netto, over begin periode of prepensioenperiod, over sociale voordelen of geen voordelen, over extra vakantiedagen ifv ancienniteit etc...

20.000brieven bedelen, kost dus 2000euro bruto 20.000 = 0.1euro per brief...

Anderzijds internet en email heeft een pak correspondentie doe verdwijnen. En toch geeft internet extra inkomen, want iedereen begint vanalles te verzenden met de post..
Als het netto loon van, laat ons zeggen een 35-jarige ,zonder kinderlast, heden ten dage minder is dan 1500 euro, vind ik dat een loon aan de lage kant. Een appartement huren kost u al meer dan 600 euro.
Oud 2 maart 2009, 15:14   #16
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

[quote=

IK bedoel gewoon dat de gemiddelde postbode niet intelligent hoeft te zijn, en toch een mooie job heeft. Dus daarom vind ik dat ze met dezelfde bekwaamheden in het privé vermoedelijk een pak minder zouden verdienen. EN daarom vind ik dat ze een luxejob hebt.[/QUOTE]

Aan die laatste zin te zien zou jij daar ook terechtkunnen.

En dan, mogen minderbegaafden ook niet ergens deftig hun boterham verdienen?

PS: het probleem is dat men veel postbodes wil vervangen door deeltijdse werkers, die het eigenlijk gewoon als bijjobke doen. Zij zien dat als unfair ten opzichte van wie vast werk wil en daar hebben ze ergens wel gelijk in.
Oud 2 maart 2009, 15:15   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het netto loon van, laat ons zeggen een 35-jarige ,zonder kinderlast, heden ten dage minder is dan 1500 euro, vind ik dat een loon aan de lage kant. Een appartement huren kost u al meer dan 600 euro.
ik denk toch dat je er zo veel hebt hoor.
Oud 2 maart 2009, 15:16   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik ben tegen stakingen door overheidsdiensten, maar ik ben ook tegen de manier waarop die overheid overal postkantoren gesloten heeft, met minder dienstverlening en latere postbedeling (postbode heeft meer tijd nodig om eerst naar ver kantoor te gaan en dan terug te komen met de brieven) als gevolg.
De reden zal wel zijn dat de veiligheidsdrempel/beveiligingsinvestering voor kantoren zodanig hoog wordt dat de investering te groot wordt om nog rendabel die kantoren te vernieuwe en te onderhouden... Neem het als resultaat van de verharding vande maatschappij. En ook onze fantastische wetgeving bvb het allochtone krapuul die hier gezellig zit te stelen, en als je in cowboy stijl ze wilt neerknallen, hebben ze nog een advokaat pro deo die hun rechten verdedigt.. Daarmee plijt ik natuurlijk niet voor de cowboy stijl, maar wel op het aberrante van onze wetgeving dat je precies als misdadiger meer rechten blijkt te hebben dan de verdediger.
Oud 2 maart 2009, 15:16   #19
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht

Dus de overheid mag het verbrodden, maar haar werknemers mogen er dan niets tegen doen? Ksnap er de nougabollen van...

Die daad van de overheid was in het kader van de liberaliseringen waar o.m. Dedecker zo voor ijvert, hé...
Oud 2 maart 2009, 15:18   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk toch dat je er zo veel hebt hoor.
Ik denk ook dat een pak mensen met die wedde zitten. Niet iedereen heeft een verantwoordelijke functie... Zelfs een pak universitairen werken dikwijls aan die wedde. Het transparante van de wedde's invoeren zou bvb een gegeven moeten zijn die de vakbonden realiseren. En studies waarmee ze bewijzen of een functie relatief over of onderbetaald is, zou ook iets moeten zijn die vakbonden jaarlijks publiceren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be