![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben een top die een beetje meer organisatie wil stoppen in het spul, en ze voelen al het zweet onder hun oksels uitbreken, en vinden al dat ze behandeld zijn als slaven? Ze verdienen daar nog altijd het dubbel van een leefloner, en kunnen daar nochthans allemaal zonder IQ aan de slag...
Dus waar zit dat probleem nu eigenlijk ??? Is dat gewoon de vakbond die zich nog eens wat wil manifesteren, en het laatste kruimeltje uit de belgische economie op een oneerlijke manier wil herverdelen, of gaat het hier werkelijk over een redelijke eis ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het gaat over de werkzekerheid, en een beetje respect voor de mensen die dag in dag uit door weer en wind uw briefje aan je deur brengen aub
De top probeert te privatiseren, en dat neemt veel van de werknemers af. Het is voor mij ook niet fijn dat de post staakt, maar heb verdomme wel héél veel respect voor die mensen die de job uitoefenen. Ze verdienen het dubbel als een leefloner omdat ze er ook voor werken, maar veel krijgen ze niet. En zonder IQ? Zucht... uw post zegt meer over uw IQ dan over die van de postbediendes
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kom juist van het postkantoor, ben wat rekeningen gaan betalen, die mensen werken toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Door de verkoop van de Post door Elio Di Ruppo en vrienden aan CVC en andere privé investeerders verdween het menselijk gezicht van deze publieke dienst, met alle gevolgen van dien voor deze service aan de bevolking.
Een postbedeling kan niet in alles rendabel zijn. Daarvoor dienen publieke diensten. om ook de oude mensen of ver af gelegen adressen niet buiten de boot te laten vallen. In zwitserland hield de bevolking bij referendum d e verkoop van de post aan de privé tegen. Stel je voor, overal in de bergdorpen zouden ze kunnen fluiten naar een post dienst...niet rendabel. Ik beveel je aan om eens als brieven verdeler te gaan werken een paar dagen... van 500 adressen naar 700 en sommigen nu tot 1000.... per dag.... Privatisering van de treinen in de UK heeft al tot veel miserie geleid. http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...p?storyid=1199 http://onzezeg.wordpress.com/2008/12...de-teveel-aan/ De laatste is wel satirisch bedoelt eronder een franstalige Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 2 maart 2009 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IK bedoel gewoon dat de gemiddelde postbode niet intelligent hoeft te zijn, en toch een mooie job heeft. Dus daarom vind ik dat ze met dezelfde bekwaamheden in het privé vermoedelijk een pak minder zouden verdienen. EN daarom vind ik dat ze een luxejob hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij wil management bvb meer parttime jobs invoeren, gezien de post bvb zijn stukken van 7 tot 11 zit te bedelen, moeten de meeste postboden in de namiddag niet werken... Ik denk niet dat er veel zones zijnw aar brieven bvb van 'smorgens 6.00u tot 15.00u bedeeld worden ?... Dus waartegen ze staken is volgens mij dat die efficientieverhoging hen ofwel een parttime job gaat kosten, ofwel gaat verplichten in de post ergens nog werk te gaan verzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ken er een paar, en ze verdienen niet slecht vind ik toch. Zoals gezegd veel meer dan een leefloner, een pak voordelen, een zee aan vakantie, nooit stress, veel tijd voor hun hobbies...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet een postbode dan elke brievenbus begroeten en de post met een mooie zwier erin 'tikken'? Wat kan het u schelen wat iemand na zijn uren doet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat noemt u niet slecht verdienen. Een loon onder de 1500 euro noem ik slecht en u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20.000brieven bedelen, kost dus 2000euro bruto 20.000 = 0.1euro per brief... Anderzijds internet en email heeft een pak correspondentie doe verdwijnen. En toch geeft internet extra inkomen, want iedereen begint vanalles te verzenden met de post.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben tegen stakingen door overheidsdiensten, maar ik ben ook tegen de manier waarop die overheid overal postkantoren gesloten heeft, met minder dienstverlening en latere postbedeling (postbode heeft meer tijd nodig om eerst naar ver kantoor te gaan en dan terug te komen met de brieven) als gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat drinken was wel niet achter zijn uren, dat was tijdens zijn uren, ok. HIJ kwam waarschijnlijk elke dag dronke terug, maar zorgde wel dat hij niet dronke was voor hij de brieven moest posten. Het was wel voor hem een megamotivatie blijkbaar om snel te werken, want gewoonlijk werd een aangetekend schrijven zonder tik op de bel een briefje in de bus gekieperd dat je het moest afhalen in het hoofdkantoor. IK heb zo de indruk dat er geneen postpode 1 minuut overuren moet kloppen, en dat ze staken tegen het idee dat er een systeem zou bestaan die bvb probeert mensen te doen werken tot die laatste minuut.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 maart 2009 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() wie niet tevreden is op zijn werk, moet gewoon ergens anders gaan werken ipv de boel te verkloten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=
IK bedoel gewoon dat de gemiddelde postbode niet intelligent hoeft te zijn, en toch een mooie job heeft. Dus daarom vind ik dat ze met dezelfde bekwaamheden in het privé vermoedelijk een pak minder zouden verdienen. EN daarom vind ik dat ze een luxejob hebt.[/QUOTE] Aan die laatste zin te zien zou jij daar ook terechtkunnen. En dan, mogen minderbegaafden ook niet ergens deftig hun boterham verdienen? PS: het probleem is dat men veel postbodes wil vervangen door deeltijdse werkers, die het eigenlijk gewoon als bijjobke doen. Zij zien dat als unfair ten opzichte van wie vast werk wil en daar hebben ze ergens wel gelijk in.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk toch dat je er zo veel hebt hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dus de overheid mag het verbrodden, maar haar werknemers mogen er dan niets tegen doen? Ksnap er de nougabollen van... Die daad van de overheid was in het kader van de liberaliseringen waar o.m. Dedecker zo voor ijvert, hé...
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook dat een pak mensen met die wedde zitten. Niet iedereen heeft een verantwoordelijke functie... Zelfs een pak universitairen werken dikwijls aan die wedde. Het transparante van de wedde's invoeren zou bvb een gegeven moeten zijn die de vakbonden realiseren. En studies waarmee ze bewijzen of een functie relatief over of onderbetaald is, zou ook iets moeten zijn die vakbonden jaarlijks publiceren.
|
![]() |
![]() |