![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Dat was overlaatst op tv...k was er echt niet goed van.
Gisteren ook een reportage gezien over katten & honden bontmantels. Die beestjes worden letterlijk levend gevild. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie eerlijk gezegd het verschil tussen gewoon jagen en zeehonden jagen niet in. Ok, het knuppelen is misschien vreed. Jagen met een kogel ofzo lijkt me beter.
In NL is er trouwens ook een politicus van CDA die voorgesteld heeft om de jacht op zeehonden terug toe te laten "want de beesten eten 1000 kilo vis per jaar, en dus is het slecht voor de vissers".
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alweer een reden om niet op het CDA te stemmen ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft Agalev tijdens haar vier jaar in de regering ooit iets gedaan tegen dat soort dieronvriendelijke maatregelen in Canada of elders? Ik dacht van niet.
Ik heb van Agalev tientallen regeltjes zien afkomen om ons het leven zuur te maken met windmolens, vuilniszakken, nummerplaten, etc... in de stad, op de wegen, op sportterreinen, etc.... Ik heb ook constant die Agalevers van alles zien doen voor de marrokkanen en andere moslims in België, altijd alles in het buitenland voor de palestijnse terroristen, de bloedige congolezen, irak, iran, noem maar op. Maar iets of wat voor de zeehondjes? Vergeet het maar. Van een groene partij gesproken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Is dat niet eerder wat je van zo'n partij mocht verwachten tijdens haar regeerperiode? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, ze zouden al die beelden van doodgeknuppelde zeehondjes niet moeten tonen, niemand maalde erom.
Verbied het knuppelen, dat is m.i. misdadig. Jagen is dat niet. En net dat willen de groenen doen verdwijnen, die preferen dus het knuppelen, andersverkoopt hun marchandise niet.
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Alles op een hoopje smijten & dan zeggen dat het de schuld is van de groenen, k zal u één ding zeggen, eh, Antoon, als het aan de groenen ligt worden er morgen geen bontmantels meer verkocht, maar wie denk je dat er dan begint te zagen? De commerce! Het verwijt dat je naar Groen! slingert is ronduit belachelijk, want zij komen al jaren op tegen zulke wanpraktijken, wanneer het dan uitgebreidt in het nieuws komt is het hun fout...maar Agalev heeft slechts 4 jaar in de regering gezeten wat denk je nu dat ze alles kunnen veranderen. Don't shoot the...u voelt me komen. Eveneens zo'n misverstand is dat Groen! tegen de jacht is. Zij zijn net voor de jacht, wel een gecontroleerde jacht waarbij de dieren zo weinig mogelijk worden pijn gedaan, hieronder verstaan we dus NIET het uitzetten van fazanten ed. Maar wat krijgen we dan...reacties van: "we mogen niet meer jagen & de jager wordt in een slecht daglicht geplaatst". Ronduit belachelijk...want het hele plan/voorstel wordt beperkt tot één klein facet'je ervan... En wat heeft de migranten problematiek of het internationaal terrorisme in godsnaam met zeehondjes te maken ![]() ![]() Trouwens, als ge op Groen! wilt kappen, daar bestaan andere topics voor...alwaar ik u van harte uitnodig want veel verder dan een scheldtirrade kom je daar meestal niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() En toch is het de schuld van Agalev.
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.marcjager.nl/blog (toepasselijke naam trouwens ![]() Het origineel heeft hij weggehaald.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Sorry hoor maar deze topic vind ik dus mega-grappig. 8)
Zeehondenvangst : Ok, gruwelijke beelden maar die beesten worden relatief pijnloos gedood. Na 1 tik op de kop zijn die zeker buiten bewustzijn. Die worden dus niet gemarteld. Anderzijds ziet een beest dat aangeschoten is (dus vanop afstand) en nog kan wegzwemmen veel meer af. (x dagen kwellende pijn en leed) Als de canadese regering de goedkeuring geeft voor een bepaald quota aan zeehondenvangst zal ze waarschijnlijk wel haar redenen hebben (overpopulatie of zo...) Ethische kwesties zijn hier dus slechts secundair aan de orde. Ik vind dat gaia in deze zaak een hoogst onwelriekende rol speelt. Om te beginnen is er in Belgie geen import van zeehondenbont (en moest het er zijn, zou het toch niet verkocht geraken). Gaia gebruikt die beelden dus puur om de pels-industrie te stigmatiseren en zieltjes te ronselen voor zijn eigen winkel. Immoreel naar mijn idee. Trouwens Antoon om daar Agalev te gaan bijsleuren, is wel heeel laag bij de grond. ![]() Hoe zouden zij immers moeten beletten dat de canadese regering dergelijke maatregelen uitvaardigd? (en qua importbeperkingen is er dus niks te doen, er is geen import). Trouwens, hoe cynisch : voor die lief kijkende zeehondjes wil je nog wel een traan plengen maar als er onrecht geschied aan een volk voor een zogenaamd goed doel, ben je de eerste om oorlogskreten te slaken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik keur hun politiek (ivm jacht) af. Niet meer, niet minder Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze zijn radicaal tegen de jacht en alle facetten ervan. Ze geven vogels nog liever euthanasiespuiten dan ze te laten neerschieten door jagers. Citaat:
Ze roeien zelfs beesten uit die hier wel hun natuurlijke habitat hebben!!
![]() |
![]() |
#18 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan vraag ik mij af waar het Blok bleef toen de Dikteen Hottentotten de Dunteen Hottentotten begonnen hun land of te pakken in de Jungle van Hottottië. Het Vlaams Blok, dat zijn toch nationalisten, die zouden toch een wereldwijde mediacampagne moeten opstarten om zoiets aan te klagen? Of wanneer Buthan de grenzen sloot voor stoofperen uit Nepal, daarover zouden de liberalen toch minstens een regeringscrisis moeten overhebben, het zijn toch wel liberalen zeker!!! Hoe komt dat wij van zoiets nooit iets horen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN