![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier weer zo een staaltje van misleiding ten top ...
Men stelt in het artikel gebaseerd op een studie van La libre belgique dat de uitgaven van de waalse én brusselse administratie-faciliteiten,regeringen,ministers en kabinetten lager liggen dan de uitgave van de vlaamse regering.... Wallonië spendeert 91% én brussel spendeert 94% van het bedrag dat de Vlaamse overheid uitgeeft... Wat men er échter niet bijverteld is dat Vlaanderen het grootste inwonersaantal heeft en dat zowel Wallonië als brussel per inwoner véél meer uitgeeft dan vlaanderen.... Op basis van het bevolkingsaantal geeft Wallonië echter de helft méér uit dan Vlaanderen,namelijk 156% verrekend over 3.5.00.000 franstaligen tegenover 6.000.000 Vlamingen... Voor brussel zijn de cijfers véél dramatischer aangezien je dan tot het fenomenale percentage van 564% komt verrekend op bevolkingsaantal.... ![]() ![]() Willen wij eigenlijk brussel nog wel.... http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aanderen.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu kan ik aannemen dat de kost van de administratie niet lineair in verhouding staat met de bevolking. En dat een kleinere entiteit een grotere administratieve last per inwoner heeft. Maar de administratieve kosten in absolute cijfers gaan vergelijken, is nu wel complete nonsens!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Let wel, de Belgische elite zal dan geslaagd zijn met de tactiek van de verschroeide aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() altijd Vlaanderen met een schuldgevoel opzadelen.
zo werkt la Belziek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 januari 2010 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het mooie Nederland. Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Een slordige krantenjongen. Meer hoeft u daarachter niet te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Schoon Nederland. (1) ![]() Schoon Nederland. (2) ![]() Schoon Nederland. (3) ![]() Schoon Nederland. (4) Schoon Nederland. (5) Enz, enz. Jaa, de Nederlanders proper... Een slordige krantenjongen? Ze kunnen ons vanalles proberen wijs te maken, maar dat toch niet. Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Slordige mensen. Ik vermoed dat het u op een vreemde manier opwindt om met dergelijke illustraties Nederland voor het voetlicht te brengen. Ziet u mij dit doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() U krijgt gewoon van hetzelfde laken (meer dan) een broek. Iets anders moet u daar niet achter zoeken. En nu, welaan, gezwind op naar het volgende discussiepunt.
Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zo kennen wij u wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS. Ik wens u erop te wijzen dat 'vileine' een woord is van Franse oorsprong.Sommigen van uw geestesgenoten zullen uw woordgebruik niet van harte zien. Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daarnaast kan ik u verzekeren dat Nederland één van de schoonste landen is waar ik gewoond heb, of geweest ben. Nederland is niet perfect, maar op dat vlak kunt u ons niet pakken. Laatst gewijzigd door Fetai : 19 januari 2010 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Neen, mij maakt het niets uit. Alleen, ik wens wel mijn taal in vrijheid te kunnen spreken en dit zonder steeds een vermanende vingertje van mijn gebuur in de omgeving.
Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als u mij verdenkt van wijzen met een vermanend vingertje bij uw andere woordkeuze doe ik er graag alles aan om dit beeld te veranderen.
Laatst gewijzigd door Fetai : 19 januari 2010 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je moet nakijken is of die administratie goed werkt en of die nodigis voor de werking van het land. En als je de slotsom maakt, kom je tot de vaststelling dat geen van al deze instellingen nodig zijn om het land goed te laten draaien. Op een bevolkingsaantal van 10 000 000 mensen heb je geen 4 regeringen nodig, je kan het even goed stellen met slechts 1 regering. Maar elke Belg heeft minsten 6 bestuursinstellingen waarvoor het moet opdraaien boven zich. Je kan dus gemakkelijk stellen dat er daar minstens 3 te veel van zijn. En een administratie van een kleine bevolkingsgroep kost evenveel als deze van een grote bevolkingsgroep, dus kan je stellen dat je best de kleine instellingen die hetzelfde doen als de grotere broer kan afschaffen. Je moet trouwens niet met % of hoeveelheden per inwoner werken, maar met echte bedragen. En dan kom je tot de vaststelling dat al onze buurlanden beter draaien met minder centen. Nederland komt zelfs nog niet aan de helft van België als het om administratieve kosten gaat. Duitsland met zijn tienvouden aan inwoners komt slechts aan het dubbele. Er zit dus iets goed fout in België en je kan het niet enkel aan één regio of één regering verwijten. Het zit namelijk al goed fout vanaf de jaren 60. En het splitsen en/of ontbinden van België gaat die fouten niet oplossen, want het zijn daarna nog steeds dezelfde mensen die op dezelfde manier gaan blijven werken en dus dezelfde fouten gaan blijven maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
illustratie 2 lijkt me eerder een scene in Thailand, gezien de teksten op de borden. akkoord, 3 en 4 zijn niet zo netjes. Maar als je ons wilt zwart maken, doe het dan goed.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |