![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De Vlaamse geschiedkundige kring organiseert in samenwerking met Heales vzw een lezing van dr. Aubrey de Grey aan de universiteit Gent.
31 maart om 19.30h Blandijn Auditorium E Blandijnberg 2 9000 Gent Dr. Aubrey de Grey is een biogerontoloog met een PhD in biologie aan de universiteit van Cambridge. Hij is de technisch adviseur van de Methuselah Foundation en hoofdredacteur van Rejuvenation Research. In zijn lezing zal hij zijn plan, genaamd SENS, uitleggen om veroudering te behandelen. Zijn plan houd onder meer stamcellen, gentherapie, enzymen,... in. Het belooft een lezing te worden over de allerlaatste ontwikkelingen in de gerontologie. Deze lezing is speciaal gericht op een niet-wetenschappelijk publiek, in tegenstelling tot de lezing van vorig jaar (DMBR seminar). Veroudering treft iedereen en veroorzaakt 36,5 miljoen doden wereldwijd per jaar. Dat is 2/3 van alle overlijdens. Veroudering is de opeenstapeling van schade die uiteindelijk leid tot ziekten zoals alzheimer, parkinson, hart- en vaatziekten, kanker, diabetes,... Wetenschappers zijn op zoek naar mannieren om het ontstaan van schade af te remmen of zelfs om de schade te herstellen. Dat zou betekenen dat je stopt met verouderen! Eerst zal dr. de Grey een overzicht geven van zijn plan om veroudering aan te pakken en nadien zal hij samen met prof. dr. Johan Braeckman en Didier Coeurnelle (Heales vzw) in discussie gaan over de sociale, ethische, politieke,... impact van levensverlenging. Ingang is gratis en iedereen is welkom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is da nie saai, zo'n lezing?
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja en dan waar pijzde anders dat twee saaie mensen elkaar tegenkomen?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu las ik ook reeds dat 3/4 overlijdt door roken... wie zouden dan degenen zijn die wèl blijven leven?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik zal er zijn morgen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aubrey_de_Grey De man spreekt tot m'n verbeelding. En ik wil wel es een gooi doen naar die drie miljoen $$$ Met als enige investering een witte muis. " Samen met David Gobel heeft hij het 'Metusalem muis prijzenfonds' opgericht. De prijs heeft als doel research in levensverlenging te stimuleren. Een deel van het bedrag gaat naar de wetenschapper die zijn muis het langst kan laten leven. De huidige recordhouder is wetenschapper Andrzej Bartke die zijn muis 1819 dagen kon laten leven daar waar de normale leeftijd van die beestjes 2 a 3 jaar is. In november 2005 was het totale prijzenfonds 3 miljoen dollar waard." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Jong ziet hij er anders niet uit voor zijn leeftijd.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Die lange baard heeft een functie. Zo kan z'n methusalem muis overal warmpjes mee.
Laatst gewijzigd door Knipp : 31 maart 2009 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Wie is er geweest? En hoe was het?
Ik kon wegens verlet niet aanwezig zijn.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je moest de tuinman uitkafferen? ![]() Citaat:
De wereld is om zeep
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 1 april 2009 om 05:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Wie niet wil verouderen kan altijd eens bij mij langs komen dan prik ik je wel eventjes in de hals.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Kort samengevat :
de Grey is het Guru met een Missie Type. Ouderdomsfenomenen zouden te reduceren zijn tot zeven soorten 'damage', op niveau van de cel. Ingrijpen in het menselijk metabolisme om alle damage te vermijden is moeilijk. Accumulatie van damage resulteert in ouderdomsziektes. Die bestrijden is dweilen met de kraan open. de Grey's originaliteit ligt vermoedelijk in het simpele idee te focussen op de damage. Volgens hem zijn er maar zeven soorten. http://en.wikipedia.org/wiki/Aubrey_...sed_by_de_Grey En voor elk van die 7 zijn er nu al op z'n minst ernstige wetenschappelijke perspectieven. Niet ondenkbaar dus dat je, in de nabije toekomst al, met een beperkte set 'onderhoudstechnieken' op het niveau van de cel, een mensenleven veel verder kan rekken dan wat we gewoon zijn. Zowel de Grey als de twee opgetrommelde locals hadden weinig interessants te vertellen over de etische dimensie. Laatst gewijzigd door Knipp : 1 april 2009 om 07:13. |
![]() |
![]() |