![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Ik heb na jaar 1 een winst x
Een deel gaat naar de belastingen Een deel gaat naar de wettelijke en overige reserves Een deel wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders En een deel wordt overgedragen naar het volgende boekjaar. Moet dit allemaal op de balans van jaar 1 komen? Als ik mij niet vergis moeten de reserves en het overgedragen winst op de pasiva bij eigen vermogen komen, maar wat doe ik met die dividenden en belastingen? Dank bij voorbaat |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
nl. op de rekeningen 450 Geraamde belastingen 471 Dividenden over het boekjaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Thanks !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Toch ff een vraagje ter verduidelijking:
Ik moet dus een beginbalans, een begincashflow, balans na jaar 1, RR jaar 1 en cashflow jaar 1 opstellen. Als ik de reserves, overgedragen winst, belastingen en dividenden in de RR al aanhaal, moeten die dan nog altijd op de balans na jaar 1 komen? Ik bedoel dan vooral de dividenden en belastingen, die zijn toch dan al betaald en gebruikt in de RR, waarom moeten die dan nog bij schulden komen op de balans na jaar 1? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Nu we toch bezig zijn, ik had graag af en toe wat gespeeld met de lopende rekening. Nu boek ik een schuld aan mezelf op rekening 416, een schuld aan het bedrijf op 489. Klopt dat?
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik stel voor dat de deelnemers aan deze draad ook een dividend uitgekeerd krijgen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Mits u de juiste aandelen bezit: waarom niet?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk alleen zwart!
![]()
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ah Derk, je belastingscontroleur hier.