Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 07:33   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Pyongyang aan de Vecht:

Nadat de bewoners van Utrecht eerst op een bijna Noord-Koreaanse wijze hun nieuwe burgemeester konden "kiezen" (keuze uit twee PvdA-kandidaten), is de gekozene nu in opspraak gekomen.
Hij zou de mond hebben gesnoerd van een lokaal gratis krantje dat zijn declaratiegedrag aan de kaak wilde stellen.
Dit is het zoveelste incident met een PvdA-politicus.
De PvdA (Nederlandse SP-A) begint echt regenteske trekjes te vertonen.
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...sen_niet_.html
http://www.allesoverutrecht.nl/nieuw...009-04-14).php
Oud 15 april 2009, 11:32   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

PvdA, home of the multicultural maffia.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 14:05   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En een ongelooflijke regentenkliek.
Tijd voor iets anders.
Oud 15 april 2009, 14:09   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En een ongelooflijke regentenkliek.
Tijd voor iets anders.
Als je dan toch links wilt stemmen, doe dan GroenLinks, daar zit nog een vleugje idealisme aan.
Oud 15 april 2009, 23:03   #5
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Kort geleden kwam dit in het nieuws:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...ggepest__.html
Citaat:
Transseksueel weggepest uit Utrechtse wijk
Een transseksueel is weggepest uit de wijk Zuilen in Utrecht. Dat heeft burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht vrijdagavond gezegd in het programma Pauw en Witteman. Uit de wijk zijn al eerder mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid.
Maar ook gewone mensen worden net zo hard de wijk uitgepest.
Er ging een camera team met een journalist en een buurtbewoner de wijk bekijken. dat leverde hetvolgende op:
http://www.ad.nl/utrecht/3149678/Jon...eg_lastig.html
Citaat:
Jongeren vallen Netwerkploeg lastig
UTRECHT - Tussen de tien en vijftien Marokkaanse jongeren hebben maandag een reportageploeg van het televisieprogramma Netwerk lastiggevallen.
De ploeg was in de Utrechtse wijk Zuilen bezig met het draaien van een reportage.
Toen de jongeren de camera zagen, werden ze even vervelend. Ze duwden een paar journalisten en gooiden met snoepjes.
Als in Utrecht het snoep toch gesubsidieerd wordt is het makkelijk om ermee te smijten.
Dat is nu luxe: in Allahstan hebben ze genoeg stenen overall rond liggen, hier veel minder dus gooien ze met snoep.
Citaat:
Toen de jongeren de camera zagen, werden ze even vervelend. Ze duwden een paar journalisten en gooiden met snoepjes.
Dat hebben een woordvoerder van Netwerk en de politie dinsdag bevestigd. De politie maakte echter al snel een einde aan het opstootje, waarna de ploeg door kon gaan met filmen. ,,Laten we het vooral niet groter maken dan het was'', stelt de redacteur, die deel uitmaakte van het reportageteam. ,,Er is niemand gewond geraakt, er is geen apparaat vernield. Ik heb het wel erger meegemaakt.''
De beelden worden woensdag in het actualiteitenprogramma uitgezonden. Netwerk besloot tot een filmportret van Zuilen vanwege een aantal incidenten in de wijk. Zo werden er diverse mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid. Het programma doet geen aangifte tegen de baldadige jongeren.
En altijd maar dat 'jongeren'. Zonder schaamte wordt de hele jeugd op een hoop gegooid en over 1 kam geschoren. De reportage was vanavond te zien op de StaatsTV (Ned2, Netwerk 20:25).
http://www.uitzendinggemist.nl/index...c5e7e4a4fb9358
De volgende dag zijn ze heel vroeg terug gegaan. Dan liggen de jongeren nog in bed (of zitten op school mag je hopen). De wijkbewoner heeft schriftelijk verslag gedaan van de belevenissen die ochtend.
http://www.bbrussen.nl/2009/04/15/zu...gen/#more-5537
Citaat:
Nog voor we de straat waar de weggepeste transseksueel woonde hebben bereikt, roept een blanke man vanuit zijn auto ons toe: “Jongens! Niet gaan filmen! Die jochies worden daar alleen maar opgefokter van.
Denk toch om de rest van de buurt.” We roepen terug dat we gisteren ook al ons portie hebben gehad en dat “die jochies” nu toch al opgefokt zijn. De man kijkt ons hoofdschuddend aan, smekend bijna, en rijdt verder.
[...]
“Er woont hier in de wijk nog een homoseksueel echtpaar. Ze zijn al oud maar ze hebben het wel te verduren. Ze willen alleen niet weg. De rest van de buurt is al weg of denkt er over te vertrekken. En ik kan je verzekeren dat hier niemand iets voor de camera durft te zeggen. Die van Pauw & Witteman hebben me ook al meerdere keren gevraagd aan tafel te komen maar ik pas ervoor. Dan ben je je leven hier niet meer zeker.”
[...]
Huilende buurtbewoner
Een man, die we al door het raam hadden zien kijken, doet hoofdschuddend open. “Geen camera, geen camera alsjeblieft!”.

Nog voor we kunnen zeggen wie we zijn, barst hij in huilen uit. “Ik wil wel met jullie praten, zonder camera, maar kom dan even binnen”, zegt hij snikkend.

Eenmaal binnen begint hij weer te huilen en vertelt hij zijn angstaanjagende verhaal: Hij zegt dat hij al twee dagen niet meer heeft geslapen van ellende. Dat hij en zijn vrouw nu zo goed als zeker bij zijn ouders gaan bivakkeren, tijdelijk, maar dat hij zo snel mogelijk een nieuwe woning wil.

Hij durft zijn appartement niet onbeheerd achter te laten. Het enige wat hij fout had gedaan was een helpende hand uitsteken naar straatbewoners die slachtoffer waren geworden van de Marokkaanse treiteraars. Daarna richtte de agressie zich op hem.
Hij begint weer te huilen. Het is een grote gespierde man. Een blanke hoogopgeleide jongeman. Hij en zijn vrouw zijn tweeverdieners. Het appartement is smaakvol ingericht en ziet er verzorgd uit.
En hij huilt alsof hij zojuist zijn moeder heeft verloren.
[...]
Na nog wat shots te hebben gemaakt, zien we hoe een jonge man en een oudere vrouw hun auto volladen met dozen en op het punt staan te vertrekken.

“Volgens mij gaan die ook verhuizen, probeer hun anders wat vragen te stellen”, zegt de cameraman. Ik ren er naartoe, tik op hun raampje. De jongeman achter het stuur draait zijn raampje open.

“Het ziet eruit alsof jullie gaan verhuizen…”, zeg ik. De man knikt en antwoordt: “Nou, mijn moeder. Ik help haar alleen.”

De moeder wil ook niet reageren voor de camera. “Dat heb ik al genoeg gedaan, op beeld en op de radio”. En ja, ze gaat verhuizen. “Eindelijk!”, zegt ze en glundert. Ze heeft na een jaar zoeken een nieuwe woning gevonden. “Ik wilde niets liever dan weg hier. Het is hier een en al ellende.”

“Veel overlast? Geen politie? Dat soort dingen?”, vraag ik.
“Pffff, politie…Ze zijn er altijd ruim te laat, en als je ze belt komen ze zo langzaam mogelijk. Hou op schei uit. Ik ben zo klaar met deze buurt.”
“Op televisie zag ik laatst nog de burgemeester die vertelde dat hij het hier prima in de hand had”, zeg ik grijnzend.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 06:25   #6
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zei de liberaal op een Nederlandstalig forum in het... Engels!!!
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 11:03   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Zei de liberaal op een Nederlandstalig forum in het... Engels!!!
Ik vond het wel mooi klinken als reclamespotje. Met zo'n Amerikaans lage stem.
Oud 17 april 2009, 13:08   #8
RsONE
Vreemdeling

Standaard

Die allochtone reljeugd moet eens een keer ECHT hard aangepakt worden. Ze verpesten voor diegenen in hun gemeenschap die het wel proberen. En maar klagen dat ze niet als Nederlanders worden geaccepteerd........ Vindt je het gek als je de hele dag uit je neus vreet, en je VMBO niet, of met moeite afmaakt.

EDIT: Op een gegeven moment gaat het echt mis, en dan zal de allochtone gemeenschap het voelen. Dit is niet racistisch bedoeld, maar als constatering. Die reljeugd(aan beiden kanten overigens) is een sterk drijvende kracht achter de polarisatie van de Nederlandse samenleving. De laatste jaren worden meer en meer gekenmerkt door een verschuiving naar de rechterhoek van het politieke spectrum. Het schijnt dat nu ook een krappe meerderheid van de bevolking wel wat voor herinvoering van de doodstraf zou voelen. Iets wat 10 jaar geleden nog absoluut ondenkbaar zou zijn geweest.

Laatst gewijzigd door RsONE : 17 april 2009 om 13:12.
RsONE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be