Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2004, 11:16   #1
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=6]Stevaert verbindt lot federale regering aan Vlaamse verkiezingen[/size]
Het lot van de federale regering hangt af van de Vlaamse verkiezingen. Dat zegt sp.a-voorzitter Steve Stevaert (foto). "Als sp.a de Vlaamse verkiezingen verliest, stappen we ook uit de federale regering".

Stevaert is het eerste kopstuk van de paarse meerderheid dat een verschillende regeringscoalitie op Vlaams en federaal niveau uitsluit. VLD-voorzitter Dirk Sterckx en minister Louis Michel van de MR lieten eerder al verstaan dat assymmetrische regeringen eventueel wel mogelijk zijn.
Bron HLN
Oud 17 april 2004, 11:19   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

propaganda-zever.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 11:24   #3
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
propaganda-zever.
Vooral een gebrek aan respect voor het begrip federalisme...
Oud 17 april 2004, 11:24   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stevaert rekent op de PS om op Belgisch niveau aan de macht te kunnen blijven.

Michel's MR en de VLD houden liever hun vogel vast die ze vandaag (nog) in de hand hebben.

Komt er een asymetrische regering dan komt het splitsingscenario dichterbij.

Voor wat zou Verhofstadt kiezen, denken jullie?
Voor het rekken van zijn premierschap of voor het rekken van de doodstrijd van dit corrupte koninkrijkje?
Oud 17 april 2004, 11:31   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Michel's MR en de VLD houden liever hun vogel vast die ze vandaag (nog) in de hand hebben.

Voor het rekken van zijn premierschap of voor het rekken van de doodstrijd van dit corrupte koninkrijkje?
De grote meerderheid van de bevolking wil helemaal geen splitsing. Zelfs de meerderheid van de Blok kiezers waarmee ik spreek wil dat niet. Het is niet omdat men één of andere praatbarak wil splitsen daar in Brussel dat de rest van de bevolking hen zal volgen. Er is momenteel geen enkele politicus laat staan partij die de bevolking kan overtuigen van de noodzaak van een splitsing.

Laat Henin en Clijsters op een veld paraderen samen met Albert en co gedrapeerd in de Belgische driekleur en het politiek establishment in Vlaanderen wordt van de kaart geveegd. Nu mij kan het allemaal niet al te veel schelen. Ik blijf even links of dat nu in Vlaanderen of België is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 11:36   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf even links of dat nu in Vlaanderen of België is.
Wel veelzeggend, dat laatste.

Wat trekken zich trouwens de politici aan van wat de bevolking wil?
Dat willen ze niet eens weten vermits een referendum daar uitsluitsel over zou kunnen geven.

Het zijn welbepaalde de PARTIJEN die dit land 'regeren' en als er niet langer met diezelfde partijen KAN geregeerd worden doen zij wel waar zijzelf het beste van worden.
Oud 17 april 2004, 11:43   #7
Bolter
Gouverneur

Standaard

Volgens mij probeert Stevaert hiermee z'n achterban, en vooral diegenen die wel eens terug groen! willen stemmen, bij zich te houden..
Namelijk door hen de schrik op het lijf te jagen met het doembeeld van een SPa in de oppositie...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 11:46   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik blijf even links of dat nu in Vlaanderen of België is.
Wel veelzeggend, dat laatste.

Wat trekken zich trouwens de politici aan van wat de bevolking wil?
Dat willen ze niet eens weten vermits een referendum daar uitsluitsel over zou kunnen geven.

Het zijn welbepaalde de PARTIJEN die dit land 'regeren' en als er niet langer met diezelfde partijen KAN geregeerd worden doen zij wel waar zijzelf het beste van worden.
Dat laatste klopt uiteraard. Kijk maar naar de Vlaamse ''reflex'' van de CD&V. Dat terwijl de CD&V (CVP) altijd al één van de steunpilaren was van het Belgisch establishment. Als de christen-democraten het nationaal niet meer kunnen halen door de zwakte van CDH in Wallonië zullen ze uiteraard proberen zich regionaler te profileren.

Het is echter duidelijk dat de NVA zal gedumpt worden van zodra de CD&V ze niet meer nodig hebben. Ik vraag me zelfs af of de CD&V meer stemmen zal halen dankzij of ondanks het kartel met NVA.

Nu, volgens mij heeft (op dit moment) geen enkele partij de autoriteit of respect bij de bevolking om een splitsing van België door te voeren. Dat was ook duidelijk met de witte mars. Ze hebben er toen ook de koning moeten bijhalen om de meubels te redden.

Het is een illusie te denken dat je een staat zomaar per wet of decreet kan opheffen door de huidige ''politici'' die minder respect krijgen van de bevolking dan de ''mannen van de vuilkar'' .
Oud 17 april 2004, 11:47   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

PS. Het kapitaal regeert België. Was ik nog vergeten te vermelden.
Oud 17 april 2004, 12:09   #10
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

De grote meerderheid van de bevolking wil helemaal geen splitsing. Zelfs de meerderheid van de Blok kiezers waarmee ik spreek wil dat niet. Het is niet omdat men één of andere praatbarak wil splitsen daar in Brussel dat de rest van de bevolking hen zal volgen. Er is momenteel geen enkele politicus laat staan partij die de bevolking kan overtuigen van de noodzaak van een splitsing.

Laat Henin en Clijsters op een veld paraderen samen met Albert en co gedrapeerd in de Belgische driekleur en het politiek establishment in Vlaanderen wordt van de kaart geveegd. Nu mij kan het allemaal niet al te veel schelen. Ik blijf even links of dat nu in Vlaanderen of België is.
Allez het belgische sentiment is te herleiden tot koekendozen en tennisracketten romantiek ?
Het voortbestaan van België hangt af van Justine en Kim. Als ik een fanatieke vlaams-nationalist was zou ik weten wat te doen
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 12:16   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:

Allez het belgische sentiment is te herleiden tot koekendozen en tennisracketten romantiek ?
Het voortbestaan van België hangt af van Justine en Kim. Als ik een fanatieke vlaams-nationalist was zou ik weten wat te doen
Dat heb ik niet gezegd. Het was maar een voorbeeldje. Moest het ooit zover komen is het duidelijk dat er wel een Pro-België PR campagne zal worden opgezet. Het is duidelijk dat Justin en Kim bij de bevolking op meer respect kunnen rekenen dan alle politici samen en dat ze dus een zekere impact kunnen hebben, ook internationaal. Daarbij komen nog Merckx, Everts, Pfaff en zo goed als heel het Belgisch sport- muziek en cultuurestablishment. Het financieel establisment (of wat er nog van rest) and last but nog least de Alomo van de Belgicisten. De koninklijke familie.

Welke bekende Vlamingen ken jij die het daar tegen kunnen opnemen. The Strangers.
Oud 17 april 2004, 12:16   #12
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Het worden boeiende tijden voor ons, politieke beesten 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 12:17   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een illusie te denken dat je een staat zomaar per wet of decreet kan opheffen door de huidige ''politici'' die minder respect krijgen van de bevolking dan de ''mannen van de vuilkar'' .
Degenen die minder respect krijgen van de bevolking dan de mannen van de vuilkar hebben het er zelf naar gemaakt, juist door zich niks aan te trekken van wat een té groot deel van de bevolking wil maar dat deel liever aan de kant schuift terwille van het zelfbehoud van het machtiger deel.
De enigen die, als het erop aankomt, zullen vechten voor het behoud van dit apenland (dixit Eyskens) zijn de Franstaligen, maar als er enkel nog tripartites kunnen regeren (of nog erger), zoals Paars het deed met twee, dan rest er uiteindelijk geen andere keuze meer.
Oud 17 april 2004, 12:18   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat heb ik niet gezegd. Het was maar een voorbeeldje. Moest het ooit zover komen is het duidelijk dat er wel een Pro-België PR campagne zal worden opgezet. Het is duidelijk dat Justin en Kim bij de bevolking op meer respect kunnen rekenen dan alle politici samen en dat ze dus een zekere impact kunnen hebben, ook internationaal. Daarbij komen nog Merckx, Everts, Pfaff en zo goed als heel het Belgisch sport- muziek en cultuurestablishment. Het financieel establisment (of wat er nog van rest) and last but nog least de Alomo van de Belgicisten. De koninklijke familie.

Welke bekende Vlamingen ken jij die het daar tegen kunnen opnemen. The Strangers.
Geen bekende Vlamingen maar de politieke realiteit in een absurd land.
Oud 17 april 2004, 12:19   #15
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Citaat:

Pro-België campagne of niet, de verdere federalisering zal hiermee niet worden gestopt. De politieke macht ligt niet bij een bende egocentrische en narcistische topsporters. Topsport, opium voor het volk, jullie van LSP zouden dit toch moeten weten.

De mensen kiezen voor hun portemonee.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 12:21   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mensen kiezen voor hun portemonee.
De mensen hebben in dit land niks te kiezen als het erop aankomt.

Dat was in 1830 zo en dat zal binnen afzienbare tijd weer zo zijn.
Oud 17 april 2004, 12:25   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Degenen die minder respect krijgen van de bevolking dan de mannen van de vuilkar hebben het er zelf naar gemaakt, juist door zich niks aan te trekken van wat een té groot deel van de bevolking wil maar dat deel liever aan de kant schuift terwille van het zelfbehoud van het machtiger deel.
De enigen die, als het erop aankomt, zullen vechten voor het behoud van dit apenland (dixit Eyskens) zijn de Franstaligen, maar als er enkel nog tripartites kunnen regeren (of nog erger), zoals Paars het deed met twee, dan rest er uiteindelijk geen andere keuze meer.
Je gaat er van uit dat de echte macht van dit land in het parlement en bij de partijen ligt. Een verkeerde redenering mijn beste. Als het er echt op aan komt dan wordt het gewoon weggespoeld. Je mag nooit je tegenstander onderschatten.

Het Belgisch nationalistisch beest mag dan niet zichtbaar zijn maar dat wil daarom niet zeggen dat het niet (meer) bestaat. Het is niet omdat Vlaanderen Vlagt duizenden vlaggen uitdeelt op een parcours dat het bewustzijn van de bevolking langs dat parcours is gewijzigd. De perceptie in de huiskamer misschien wel maar dat is allemaal zeer oppervlakkig en kan snel kantelen. Idem met partijpolitiek. De samenstelling van een parlement is immers niet meer dan een momentopname.
Oud 17 april 2004, 12:48   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je gaat er van uit dat de echte macht van dit land in het parlement en bij de partijen ligt. Een verkeerde redenering mijn beste. Als het er echt op aan komt dan wordt het gewoon weggespoeld. Je mag nooit je tegenstander onderschatten.

Het Belgisch nationalistisch beest mag dan niet zichtbaar zijn maar dat wil daarom niet zeggen dat het niet (meer) bestaat. Het is niet omdat Vlaanderen Vlagt duizenden vlaggen uitdeelt op een parcours dat het bewustzijn van de bevolking langs dat parcours is gewijzigd. De perceptie in de huiskamer misschien wel maar dat is allemaal zeer oppervlakkig en kan snel kantelen. Idem met partijpolitiek. De samenstelling van een parlement is immers niet meer dan een momentopname.
Een momentopname die afhangt van de bewustwording van het volk, ja.
Het Belgisch-nationalistisch beest, zoals jij het noemt, bestaat inderdaad nog. En het is, samen met het Belgisch vorstenhuis, niet te onderschatten. In alle partijen is dat 'belgicistisch beest' trouwens mede vertegenwoordigd, behalve in de Vlaams-nationalistische partijen, wat veel verklaart. Bovendien hebben ze fransdolle vechtersbazen achter zich die zich zonder Vlaanderen geen raad weten en die hun eigen portemonee met alle middelen zullen verdedigen. Vlamingen zijn geen vechtersvolk. Vergelijk de 'Vlaamse' politici maar met de Waalse en Brusselse en je weet genoeg.

Ik vrees ook dat de splitsing niet zonder een volksopstand in Wallonië en Brussel zal plaatsvinden. Maar of het deze keer nog altijd die minderheid zal zijn die zijn beestig belgicistisch (on)gelijk gaat halen, betwijfel ik.
Oud 17 april 2004, 13:21   #19
Vasili Saitzev
Vreemdeling

Standaard

solidarnosc schreef
Citaat:
De grote meerderheid van de bevolking wil helemaal geen splitsing. Zelfs de meerderheid van de Blok kiezers waarmee ik spreek wil dat niet
waar haalt die kerel dat? is daar een studie over gehouden? of zuigt hij dat hier ter plekke uit zijn duim? houdt hij zijn dromen voor werkelijkheid? en wie zijn die blokkers waarmee hij " zogezegd" gesproken heeft?

Maw geen gratuite uitspraken aub maar gefundeerde argumenten !!
Vasili Saitzev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 13:33   #20
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
De grote meerderheid van de bevolking wil helemaal geen splitsing. Zelfs de meerderheid van de Blok kiezers waarmee ik spreek wil dat niet.
De meerderheid van de Vlamingen wil niet dat de PS hier baas speelt.
Zopas zei Di Rupo nog dat B-H-V niet mag gesplitst worden. Waar moeit hij zich mee?
De meerderheid van de bevolking wil niet dat jaarlijks 10 miljard Euro (2 X de kost ven de Olympische spelen) van Vlaanderen naar de misbruiken in Wallonië verdwijnt. Een echte socialist wil dat ook niet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be