![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Om zijn vrienden van Joods Actueel, en bij uitbreiding ook die op de Israëlische ambassade, een vroeg Pesach (Pasen) cadeau te geven, heeft de strateeg van Madou-Rodam (Filip Dewinter) weer een fantastische stunt bedacht. Hij neemt namelijk afstand van zijn oude boezemvriend Jean-Marie Le Pen! Op zich is het niks bijzonders dat Filip afstand neemt van oude vrienden, hij is daarvoor gekend. Het is zelfs een specialiteit van hem. "Als vrienden opgebruikt zijn, dan dumpen we hen" is zijn motto. Zeker als Le Pen de Vlaamse kameraden niet meer kan verwennen met oesters en champagne �* volonté, zoals in de goede oude dagen. Die goede dagen, toen men na het zingen van Die Fahne hoch (lastig toch dat voormalige militanten nog leven!) een kistje champagne grand cru op kosten van het FN in het keelgat kon gieten. Als je oude foto's bekijkt zou een mens lyrisch worden. Het Front National doet het echter steefds slechter in de peilingen, de achterban loopt weg en wat belangrijker is, het geld is op. En dan is de tijd aangebroken voor vriend Filip om zijn kazak te keren. Keep walking and don't look back...
Dewinter vindt dat zijn oude, zo lang door hem verafgode vriend Jean-Marie te ver is gegaan in het provoceren van de Joodse medemens. Je mag van Filip alle medemensen schofferen, maar niet zijn nieuwe vrienden: de gabbers van Israël. En die kunnen nu eenmaal niet tegen negationistische grapjes of uitlatingen. Dat negationisme is trouwens verboden in ons land, mede dankzij de inzet van Filip en de immer dienstbare partijtop (zij stemden VOOR de negationismewet destijds). Zijn Joodse vrienden hebben die heldendaad jaren niet willen erkennen, maar blijkbaar werpt het nu vruchten af. Hoewel dat waarschijnlijk zure Israëlische citroenen zullen worden - de goedkoopste dan nog - of wat had je gedacht? Maar alle geschenken zijn welkom op Madou-Rodam! Een kinderhand is nu eenmaal gauw gevuld. Dat Filip een koosjere Pesach wilde vieren, was reeds eerder deze week gebleken. Na het optreden van de stand-up-comedian Dieudonné M'Bala M'Bala in Brussel werd Dewinter door Joods Actueel op het matje geroepen. "Bent u naar dat optreden geweest, mijnheer Dewinter?", vroeg de uitverkorene van dienst streng aan kleine Filip. Dewinter ontkende direct en in alle toonaarden: "Nein, Mensch, nein, mein lieber Gott von Israel, nein". En nog meer: "Ik walg van de uitspraken van Dieudonné M'bala M'Bala. Gruwelijke uitspraken zijn dat, die deze zwarte mens durft te doen. Zo lachen met het leed dat onze joodse vrienden werd aangedaan". Slapeloze nachten had hij daarvan gehad! Dat was ook te horen op de manier waarop hij stotterend de vragen van Joods Actueel beantwoordde. Als de bazen bellen, dan is het altijd een beetje de billen toeknijpen. Niks kleinmenselijks is Filip vreemd. Als de haan driemaal kraait, zal jij je eigen God verloochenen. Bij Dewinter is een telefoontje van Joods Actueel (of De Morgen) al ruimschoots genoeg om zijn oude vrienden te verloochenen en in de vuilbak van de geschiedenis te dumpen. Dat is voor Filip trouwens maar een 'detail in zijn geschiedenis'. Nochtans is Dewinter niet snel van zijn stuk te brengen als er gruwelijke uitspraken of gruwelijke feiten worden gepleegd. Zo is het uitmoorden van Palestijnse families, kindjes en ouderlingen inbegrepen, helemaal niet zo gruwelijk, zolang het maar grondig wordt gedaan door experts van het Israëlisch leger. Dewinter vindt het gruwelijk dat M'Bala iemand in concentatiekampuniform een prijs laat geven aan een wetenschapper als professor Faurrisson (nog een oude bekende van Filip overigens), maar vindt het anderzijds niet stuitend als Joodse soldaten een T-shirt dragen waarop een zwangere Palestijnse vrouw staat met daaronder het opschrift: één kogel, twee doden. Moet kunnen, volgens Filip. Dat zijn joodse grapjes, daar moet je begrip voor kunnen opbrengen. Koosjere zaak! Ook het afvuren van fosforbommen op huizen waar kinderen slapen is bedoeld als grap. Dat is joodse humor! Mensch, mensch was ist das Leben schön! Alleen een antisemiet die daar aanstoot aan neemt. Er moet toch al eens gelachen worden. Zo lang de Heilige Holocaust maar niet gebruikt wordt om grapjes over te spuien. De armen en benen afschieten van Palestijnse kinderen is toch maar een 'klein detail in de joodse geschiedenis'. Ook de uitspraken van immigrant en bezetter van een nederzetting, Avigidor Lieberman (waarschijnlijk de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken van Israël), dat de Palestijnen maar best kunnen gedeporteerd worden uit het Beloofde Land vindt onze nationalistenleider Dewinter best kunnen. Als morgen een ingeweken moslim hetzelfde zou zeggen over Vlaamse autochtone volksgenoten in Brussel, dan zal onze Filip weer in alle staten van verontwaardiging zijn. Filip is er tegen dat inwijkelingen de oorspronkelijke bewoners buitenpesten (wij van het N-SA ook) maar voor zijn Joodse vrienden maakt hij graag een uitzondering (wij niet). Wiedergutmachung is dat voor hem. Wat moeten wij dan wiedergutmachen, mijnheer Dewinter? Maar het Vlaams Belang heeft geen tijd om te treuren om oude vrienden, want Filip is niet zo dom dat hij bruikbare kameraden vervangt zonder vooraf voorzien te zijn van nieuwe en nuttigere exemplaren. En die heeft hij gevonden, al was het wel een beetje zoeken gezien zijn reputatie van onbetrouwbare kwast. De nieuwe vrienden (hij had al een paar keer met hen het bed gedeeld, samen met Belien en Coolen in een zionistisch triootje) zijn de Amerikanen. Om de gratie van Obama-land te krijgen moest hij een dubbel pakket aan nemen. Hij moest vrienden worden met die van het Beloofde Land. Voor Filip is dat gesneden koek. Hij heeft al veel vrienden bij die koosjere club. Samen maken ze zich dik over het moskee- en halalgebruik van die duivelse moslims. Als de Joodse club weer eens de kriebels krijgt over een moskee die ergens wordt geopend of erkend, trekt Filip erop uit om in hun plaats de sluiting te gaan eisen. Zo blijven zijn vrienden buiten schot en worden de eigen militanten gebruikt door een religieuze minderheid, die er op uit is de gebiedsannexatie in het Nabije Oosten en de daarbij behorende godsdienstoorlog naar hier over te planten. De achterban van het VB wordt intussen wijsgemaakt dat er een groot moslimcomplot in de maak is en dat er moet opgetreden worden. "Eigen volk eerst" roepen ze niet meer, ze prevelen nu: "America, we fight for you!". Dat Amerika aan de basis ligt van de grootste economische en financiële crisis sinds decennia, en dat ons sociaal stelsel dreigt vernietigd te worden door dat Amerikaanse kapitalisme, is maar peanuts voor Fillip als je dat vergelijkt met de opening van weer een moskee. En dat het vredelievende joodse volk er lustig op los moordt in Palestina en zo de gehele regio, Irak inbegrepen, destabiliseert, is totaal onbelangrijk voor mijnheer Filip. Mijn vrienden, goeie vrienden. Zelf als daar een nieuwe Wereldoorlog van komt. De joodse lobby in A is tevreden met de nieuwe aanwinst. Ze hebben nu, naast Penris en Beliën, een nieuwe schoothond bij: keffer Dewinter. Hij keft op maat van de Talmoed. De traditionele jood in Antwerpen schudt het hoofd bij zo veel gratuite dienstbaarheid van dat geteisem ("slecht volk", in het Jiddisch). Maar ja het Uitverkoren Volk moet soms de hulp inroepen van mesjogge gabbers ("maffe vrienden", in het Jiddisch) om haar greep op de samenleving intact te houden. En wie kun je daar beter voor gebruiken dan geteisem dat de eigen vrienden vlugger afzweert dan pakweg de joodse medemens? Joods Actueel en vrienden is dan ook tevreden en wenst Filip veel succes bij de verkiezingen. Mazzeltof, gabber! Bron: N-SA Is Dewinter volledig verworden van een radicaal Vlaams / Europees nationalist tot een rechtse liberaal-conservatieve knecht van Tel Aviv/Washington en de havenlobby? Het lijkt er steeds meer op, de man wordt oud. FDW verkiest nu zelfs al de extremistische liberaal Wilders boven de nationalist Le Pen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Zoek nu eens zelf de tegenstelling in de tekst : "ze roepen niet meer eigen-volk-eerst" maar N-SA verwijt hem dat hij te weinig aandacht heeft voor Palestina. Of dat hij zich drukker maakt over moskeën in Vlaanderen dan de buitenland-politiek van Amerika.
Lijkt me net de illustratie van eigen-volk-eerst in de praktijk. Het eigen volk maakt zich nu eenmaal meer zorgen over de toename van moskeëen in Vlaanderen. N-SA kijkt wat blijkbaar wat neer op de houding van het eigen volk, Filip niet. Liever iemand die eigen-volk-eerst in de praktijk toepast dan iemand die het alleen maar roept via een slogan maar verder meer interesse heeft voor de wereldpolitiek.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 7 april 2009 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is dat relevant voor de toename van moskeeën? Ligt de man in de straat wakker van Israël? (Of is dat juist het doel van de islamofobie?)
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 7 april 2009 om 21:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor het Vlaams Belang is de Vlaamse samenleving politiek belangrijker dan de internationale geopolitiek, daar gaat de discussie eigenlijk over. Je kan het daarmee eens zijn of niet, maar je kunt dan toch moeilijk zeggen dat de partij het eigen-volk-eerst principe niet toepast. Het ander uiterste zijn dan weer de partijen die meer aandacht hebben voor Palestina, Congo en alle plaatsen op de wereld waar er miserie is, maar Vlaanderen interesseert hen nauwelijks. Dat is inderdaad ander-volk-eerst politiek waar het Vlaams Belang niet van kan verdacht worden. Amerika is een andere discussie : ik voel me meer verwant met een conservatieve Amerikaan dan met een Saoudi of een Burundees, wat vanzelfsprekend niet wil zeggen dat ik Amerikanen als eigen volk beschouw. Maar toch liever een budweisertje nuttigen met een yank dan samen op zondagmiddag naar de moskee met een Saoudi, om wat beeldspraak te gebruiken.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 7 april 2009 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hermy en de afkeer voor hem die hem buitengooiden, binnenkort gaan jullie nog lijken op Julien...
Nog buikpijn van Leuven? Of wat scheelt er? El Flippo ziet goed waar de problemen liggen en zal dat ook vertolken. Dat we opteren voor een heel sociale campagne is je wsl ontgaan he? Dat we onze kritiek op de VS evenmin sparen is je ook ontgaan he? Sorry, om het met jullie capitulatie termen te onderschrijven: OBAMA-LAND. Wat mij evenwel niet ontgaan is, is dat Hermy & co voluit de Moslim-kaart trekken. Mensen dus die het vrije Westen, en niet alleen het door jullie toch o zo gehate Amerika, aanvallen. Er stroomt Europees bloed door onze straten en jullie verraden het. En die verantwoordelijken komen niet uit de diamantwijk. Uiteraard vergeef je mij mijn 'copycat' van de Hermy-stijl hierboven he schatteke. Ge kunt al zo slecht slapen van al die Joden he? Evenzo als bovenstaande valt het mij ook op dat jullie voluit voor het Nederlandse alternatief kiezen: Verdeel rechts en laat links heersen... Wie complot- er nu wat? Geertje Cool kan zijn geluk nu al niet op met jullie. En Le Pen, die is de pedalen serieus kwijt... en al even. Het FN is verworden tot een zootje ongeregeld waarvan hij de scepter maar niet wil afgeven. De laatste doet het licht uit. Vraag mij trouwens wat UITGEREKEND GIJ (nsa) hier moet komen dwepen met een STAATSNATIONALIST die niet vies is om uit te pakken met migranten op zijn lijsten of in zijn familie. Dat UITGEREKEND jullie het moeten opnemen voor M'bala... dat is allemaal wel E.V.E. zeker? Is dat wel volgens het 'Rheinheitsgebot van Hermy?'. Voor al het overige ben ik de mening toegedaan dat: a) het Palestijnse-Israëlisch conflict moet blijven daar waar het zijn thuis gevonden heeft. Dit tesamen met een bondige routebeschrijving en misschien helpende hand voor wie zich mocht vergissen van 'thuis'. b) Dat zowel holocaust en het zo vaak vergeten porajmos dingen zijn die volldig vrij mogen besproken en bediscussieerd worden dan ook naar mijn even vrije opvatting allesbehalve details zijn. Net zoals de armeense genocide e.d. dat is. Le Pen zegt dus maar wat hij wil, verstandig is het niet. En oei, nu ben ik naar de ware 'hermy-dialectiek' zeker een ware zigeunerhielenlikker he? Schiet nu gerust uit Uw sloffen, leef U uit. Energie wat ge in ons steekt, kunt ge alvast niet steken in de anderen. Wat een tijdsverlies... intriest.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 7 april 2009 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 7 april 2009 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Geopolitiek" is relatief. Ik ben tegen de VS omwille van hun financiële en militaire suprematie over de rest van de wereld. Daar betalen we nu - binnenlands - de prijs voor. Uit die suprematie volgt al de andere stront die we aan de VS te danken hebben.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 8 april 2009 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In feite hebben Dewinter en Co. zich al lang neergelegd bij de multiculturele samenleving. Als honderduizenden Noord-Afrikanen, Aziaten en negers maar een beetje "Vlaams klappen" en niet te fanatiek moslim zijn is het allemaal best voor het VB. Of hoe een partij die naar eigen zeggen rechtlijnig is ( ![]() Dewinter nu staat voor dezelfde politiek als Paula Dhondt en Paterke Leman vroeger.
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wel, het is eigenlijk zeer interessant om de evolutie van het integratie/remigratie/assimilatie-discours van de voor- en tegenstanders van de multiculturele samenleving van de voorbije 25 jaar eens te bestuderen. In zekere zin bepleitte het VB voor een segregatie met het oog op remigratie. Moslimscholen, sociale zekerheid voor buitenlanders, etc. Toendertijd bepleitte Paula Dhondt voor integratieprojecten. Nu pleiten de vroegere segregationisten niet voor integratie, maar assimilatie. Etnoculturele vermenging. Exact dat wat Dhondt op het oog had. Dit terwijl de vroegere voorstanders van integratie nu voor een zekere vorm van segregatie pleiten door voor een postmoderne integratie te pleiten, dus zeker niet voor assimilatie. Laatst gewijzigd door TVDD : 8 april 2009 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Interessant om te zien dat geen van de reacties hier de uitlatingen van Le Pen veroordelen. Maakt natuurlijk ook meteen veel duidelijk over de morele achtergrond van deze mensen. Maar kom, laten we positief blijven, zolang extreem rechts onderling blijft armworstelen om uit te maken wie de grootste heeft blijven zij een detail in onze samenleving.
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar dat er exotische restaurants zijn, nachtwinkels (te veel intussen, dat is een andere kwestie) en hier en daar een aangepaste anderskleurige die onze taal spreekt en leeft zoals ons ? Vraag aan 6 miljoen Vlamingen hoeveel daar last van hebben en 5.950.000 zullen geen bezwaar hebben. Dat is democratie en eigen-volk-eerst politiek betekent ook dat je rekening houdt met de mening van je volk.
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat van mijn verwacht wordt dat - voordat ik in de discussie hier treed - ik eerst een 'Le Pen-disclaimer' moet ophoesten. Zoniet dan diskwalificeer ik mij als slechterik i.p.v. goed mens. Ik weet wel dat men in Nederland er goed aan doet om eerst de 'Wilders-disclaimer' te declameren om niet als demoon door de omgeving te worden bekeken als je het eens bent met een opmerking van Geert Wilders. Dat gaat dan zo: "Ja, Geert is een vreselijk mannetje, en ik ben het ook helemaal niet eens met zijn denkbeelden, maar er is toch iets dat hij gezegd heeft waar ik het niet mee oneens kan zijn....." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Allé Blauwzwart, het VB omarmt de multiculturaliteit ten volle met het assimilatiediscours. Dat is eenvoudigweg een feit. Het VB heeft voornamelijk mbt Vlaamse onafhankelijkheid de gedachten goed kunnen bewerken vanuit zijn rol als zweeppartij. Op elk ander vlak zie ik geen grote verdiensten. Drugs zijn gelegaliseerd. Onderwijs degenereert in onvoostelbaar tempo, snel-belgwet/regularisatie/vreemdelingenstemrecht, etc. Zijn deze laatste zaken de schuld van het VB? Neen. Natuurlijk niet. Maar men heeft ook geen dynamiek kunnen ontwikkelen die dit gestopt heeft, of in de toekomst zal kunnen stoppen. En nu zijn de kopstukken versleten, het discours grijsgedraaid. Wat het VB nu nog kan doen is een sociologische/electorale basis tussen de 5 en de 15% houden. Voornamelijk door op de islam te kakken en hopen op de fouten van anderen. Maar echt meent men het niet meer. Le dernier carré. Er zal iets anders moeten komen, en misschien ook wel gewoon niets meer. Laatst gewijzigd door TVDD : 8 april 2009 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Aanvaarden dat honderduizenden Noord-Afrikanen, Aziaten en negers zich hier definitief vestigen en dit zelfs niet meer in vraag (durven) stellen.
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8 Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 8 april 2009 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Metal Tom : 8 april 2009 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Goh ja, het is eigenlijk maar wat die strafbare feiten dan inhouden hé. Hoeveel zaten er wegens opiniedelicten niet in de kerkers van de Stasi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ook hier net als bij "zich neerleggen bij de multiculturele samenleving" kun je discussiëren over wat dat "aanvaarden" precies betekent. De multiculturele samenleving aanvaarden of geen problemen hebben met immigratie impliceert dat ergens in het partijprogramma terug te vinden moet zijn dat de partij openstaat voor immigratiepolitiek. Dat zul je volgens mij nergens in het programma tegenkomen. @TVDD : wat stel je voor, ontbinding van de partij ? Niet dus, ook al is de macht misschien ver weg, je kunt maar voortdoen hé. Uiteindelijk beslist de kiezer en als die pro-immigratiepartijen, drugspartijen en anti-Vlaamse partijen een grote meerderheid geeft zodat ze kunnen regeren, dan sta ja daar inderdaad machteloos. Ook drukkingsgroepen en verenigingen die niet aan verkiezingen willen meedoen zullen daar volgens mij niets aan veranderen, al kan ik me vergissen, de verspreiding van het Mei-68 vergif indachtig. Het volk krijgt de leiders die het verkiest zeker ?
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 8 april 2009 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik stel niets voor hoor Blauwzwart. Ik stel vast. Het VB zal zichzelf moeten heruitvinden. Wie een beetje die organisatie kent en de omgeving waarin ze functioneert, ziet de symptomen van een organisatie die hier -voorlopig toch- niet toe in staat is. Of er zal iets anders ontstaan, of er zal helemaal niets meer komen. Laatst gewijzigd door TVDD : 8 april 2009 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |